[S6-4.2 AEC] wyczuwalne wibracje silnika

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

[S6-4.2 AEC] wyczuwalne wibracje silnika

Post autor: gienkas »

Witam,

czy ktoś się spotkał z problemem delikatnych wibracji wyczuwalnych na biegu jałowym w silnikach V8. Delikatne wibracje są wyczuwalne na kierownicy oraz "budzie" auta. Do tej pory wymieniłem:

- poduszki silnika L/P OE
- poduszkę silnika przód OE
- przewody zapłonowe BERU
- kopułki rozdzielacza BERU bez palcy(dokupiłem, czekają na montaż)

Silnik pracuje ładnie, równo, na VAG żadnych błędów.

Nie jest to jakaś wada, aczkolwiek przy silnikach V8 nie powinno być takiego efektu? Mam W124 500, gdy stoję na światłach to zastanawiam się, czy czy silnik wogóle pracuje, bo nic nie słychać i nie czuć wibracji. Tak chyba powinno być również przy AEC V8?

Czy powodem może, być zawieszenie sanek przód/tył? Drgania ewidentnie są synchroniczne, powtarzalne...

Z góry dzięki za pomoc.
audki
Mechanik
Mechanik
Posty: 143
Rejestracja: 2012-12-15, 20:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Częstochowa

Post autor: audki »

gienkas pisze:Witam,

czy ktoś się spotkał z problemem delikatnych wibracji wyczuwalnych na biegu jałowym w silnikach V8. Delikatne wibracje są wyczuwalne na kierownicy oraz "budzie" auta. Do tej pory wymieniłem:

- poduszki silnika L/P OE
- poduszkę silnika przód OE
- przewody zapłonowe BERU
- kopułki rozdzielacza BERU bez palcy(dokupiłem, czekają na montaż)

Silnik pracuje ładnie, równo, na VAG żadnych błędów.

Nie jest to jakaś wada, aczkolwiek przy silnikach V8 nie powinno być takiego efektu? Mam W124 500, gdy stoję na światłach to zastanawiam się, czy czy silnik wogóle pracuje, bo nic nie słychać i nie czuć wibracji. Tak chyba powinno być również przy AEC V8?

Czy powodem może, być zawieszenie sanek przód/tył? Drgania ewidentnie są synchroniczne, powtarzalne...

Z góry dzięki za pomoc.
A wydech sprawdzałeś?? Ewentualnie ukl. napędowy u ciebie dwumas jest?
Ostatnio zmieniony 2016-07-21, 22:03 przez audki, łącznie zmieniany 1 raz.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

Wibracje nie pochodzą z wydechu. Czuć pewną specyfikę drgań synchronicznych silnika...

Auto posiada automatyczną skrzynię.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Wypadanie zapłonów? Mam w v6 to samo, chociaż czasem chodzi jak szwajcarski zegarek. Sprawdź zmienne fazy rozrządu ( napinacze ) i ogólnie ustawienie rozrządu bo jak będzie rozjazd to będą delikatnie falować ( nie widoczne na obrotomierzu ) i drgania będą. Masz LPG?
Ostatnio zmieniony 2016-07-22, 03:18 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

highzim pisze:Wypadanie zapłonów? Mam w v6 to samo, chociaż czasem chodzi jak szwajcarski zegarek. Sprawdź zmienne fazy rozrządu ( napinacze ) i ogólnie ustawienie rozrządu bo jak będzie rozjazd to będą delikatnie falować ( nie widoczne na obrotomierzu ) i drgania będą. Masz LPG?
Nie, gazu nie ma. W sumie, czy takie wibracje na biegu jałowym nie powinny być wyeliminowane przez tłumienie na poduszkach silnika(wymieniłem na nowe)?

- Czy zawieszenie wózka/skrzyni, może mieć wpływ?
- W kontekście zapłonu, do wymiany zostały ewentualnie palce zapłonowe.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Ale wypadanie zapłonów również może występować na benzynie, u mnie mam nie do końca działających napinaczy łańcuchów ( a może i nawet rozrząd lekko przestawiony o parę stopni bo widzę że na znaki ustawiany :evil: ) i nawet na benzynie co jakiś czas wypadnie zapłon i czuć drganie, na gazie też. Teorytycznie tuleje sanek mogą być już wybite ale to podczas jazdy byłoby chyba czuć, na kanał i obserwować od spodu. Podłącz vaga i zobacz synchronizacje wałków jeśli w AEC jest coś takiego. Co do palców to spróbuj je ewentualnie wyczyścić może są czymś zabrudzone ?
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

highzim, AEC nie ma zmiennych faz, fazatorów itp.podobnych głupot. Jedna lambda, jeden czujnik halla, dwa aparaty zapłonowe itd.
gienkas, wibracje są w każdym położeniu lewarka zmiany biegów :?: A co się dzieje podczas jazdy :? Wibracje to też kwestia indywidualna, zależy czym wcześniej jezdziłeś :)
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

gitmar pisze:highzim, AEC nie ma zmiennych faz, fazatorów itp.podobnych głupot. Jedna lambda, jeden czujnik halla, dwa aparaty zapłonowe itd.
gienkas, wibracje są w każdym położeniu lewarka zmiany biegów :?: A co się dzieje podczas jazdy :? Wibracje to też kwestia indywidualna, zależy czym wcześniej jezdziłeś :)
Położenie lewarka nie ma znaczenia. Podczas jazdy jest bardzo poprawnie, tzn. nie czuję żadnych wibracji z silnika na kierownicy/budzie. Dodam, że ewidentnie czuć jakąś nierówną pracę gdy delikatnie wkręcam silnik np. do <1000 Obr. Takie lekkie dodanie gazu na biegu jałowym "P" i przytrzymanie na ustalonych obrotach(<1000 Obr.).
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Jaki przebieg? Sprawdź wtryskiwacze benzynowe, moje po 450k km już zaczynały lać i klekotały mocno bo auto głównie na lpg jeździło ( czyli w baku ciągle to samo paliwo, itd, regulator ciśnienia paliwa tez szlag trafił - sprawdź go u siebie czy nie puszcza w podciśnienie ), możliwe że któryś nierówną dawkę podaje, podnieś listwę i kręć silnikiem jak to możliwe, lub test w vagu ( jeśli jest w aec :-D ).
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

highzim pisze:Jaki przebieg? Sprawdź wtryskiwacze benzynowe, moje po 450k km już zaczynały lać i klekotały mocno bo auto głównie na lpg jeździło ( czyli w baku ciągle to samo paliwo, itd, regulator ciśnienia paliwa tez szlag trafił - sprawdź go u siebie czy nie puszcza w podciśnienie ), możliwe że któryś nierówną dawkę podaje, podnieś listwę i kręć silnikiem jak to możliwe, lub test w vagu ( jeśli jest w aec :-D ).
Dzięki za pomoc. Auto ma realne i udokumentowane 290 tyś. Na ten moment, zaczekam do wymiany palcy. Auto jest eksploatowane codziennie na krótkich dystansach(dojazd do pracy) - także nie stoi.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

gienkas pisze:
gitmar pisze:highzim, AEC nie ma zmiennych faz, fazatorów itp.podobnych głupot. Jedna lambda, jeden czujnik halla, dwa aparaty zapłonowe itd.
gienkas, wibracje są w każdym położeniu lewarka zmiany biegów :?: A co się dzieje podczas jazdy :? Wibracje to też kwestia indywidualna, zależy czym wcześniej jezdziłeś :)
Położenie lewarka nie ma znaczenia. Podczas jazdy jest bardzo poprawnie, tzn. nie czuję żadnych wibracji z silnika na kierownicy/budzie. Dodam, że ewidentnie czuć jakąś nierówną pracę gdy delikatnie wkręcam silnik np. do <1000 Obr. Takie lekkie dodanie gazu na biegu jałowym "P" i przytrzymanie na ustalonych obrotach(<1000 Obr.).
W takim razie szukaj dalej w układzie zapłonowym, wymień palce i wtedy zobacz. BTW, gdzie i za ile kupiłeś kable BERU :?: Nie są już powszechnie dostępne.
Awatar użytkownika
gitmar
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 295
Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
Imię: Mariusz
Moje Audi: S6+ C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 4.2 326KM (AHK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: gitmar »

gienkas pisze:
gitmar pisze:highzim, AEC nie ma zmiennych faz, fazatorów itp.podobnych głupot. Jedna lambda, jeden czujnik halla, dwa aparaty zapłonowe itd.
gienkas, wibracje są w każdym położeniu lewarka zmiany biegów :?: A co się dzieje podczas jazdy :? Wibracje to też kwestia indywidualna, zależy czym wcześniej jezdziłeś :)
Położenie lewarka nie ma znaczenia. Podczas jazdy jest bardzo poprawnie, tzn. nie czuję żadnych wibracji z silnika na kierownicy/budzie. Dodam, że ewidentnie czuć jakąś nierówną pracę gdy delikatnie wkręcam silnik np. do <1000 Obr. Takie lekkie dodanie gazu na biegu jałowym "P" i przytrzymanie na ustalonych obrotach(<1000 Obr.).
W takim razie szukaj dalej w układzie zapłonowym, wymień palce i wtedy zobacz. BTW, gdzie i za ile kupiłeś kable BERU :?: Nie są już powszechnie dostępne.
gienkas
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2016-01-27, 22:45
Imię: Grzegorz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Warszawa

Post autor: gienkas »

gitmar pisze:
gienkas pisze:
gitmar pisze:highzim, AEC nie ma zmiennych faz, fazatorów itp.podobnych głupot. Jedna lambda, jeden czujnik halla, dwa aparaty zapłonowe itd.
gienkas, wibracje są w każdym położeniu lewarka zmiany biegów :?: A co się dzieje podczas jazdy :? Wibracje to też kwestia indywidualna, zależy czym wcześniej jezdziłeś :)
Położenie lewarka nie ma znaczenia. Podczas jazdy jest bardzo poprawnie, tzn. nie czuję żadnych wibracji z silnika na kierownicy/budzie. Dodam, że ewidentnie czuć jakąś nierówną pracę gdy delikatnie wkręcam silnik np. do <1000 Obr. Takie lekkie dodanie gazu na biegu jałowym "P" i przytrzymanie na ustalonych obrotach(<1000 Obr.).
W takim razie szukaj dalej w układzie zapłonowym, wymień palce i wtedy zobacz. BTW, gdzie i za ile kupiłeś kable BERU :?: Nie są już powszechnie dostępne.
Przewody kosztują sporo, wg. mnie cena nieadekwatna do towaru, ale cóż... Za kable do Audi dałem 1300 PLN z niemieckiego sklepu internetowego:
http://www.czesciauto24.pl/beru/992650

BTW: Po wymianie kabli i kopułek, nie wyczułem, żadnej różnicy w działaniu silnika. Wnioskuję, że kable były ok. Jeśli ktoś potrzebuje mogę odsprzedać. W obu kopułkach brakowało dwóch elektrod z czterech - w tym wypadku zasadna była wymiana. wypaliły się praktycznie do "zera".
Ostatnio zmieniony 2016-07-24, 13:31 przez gienkas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
NYGA
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2015-08-18, 02:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: NYGA »

BTW: Po wymianie kabli i kopułek, nie wyczułem, żadnej różnicy w działaniu silnika. Wnioskuję, że kable były ok. Jeśli ktoś potrzebuje mogę odsprzedać. W obu kopułkach brakowało dwóch elektrod z czterech - w tym wypadku zasadna była wymiana. wypaliły się praktycznie do "zera".[/quote]

Nie wypaliły się...one są tak zbudowane, dwie elektrody to pionowe słupki a dwie są po bokach...zostawiam dla potomnych bo temat stary....
Audi S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC manual - jest
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6 ABC manual - jest
Audi 80 B4 Cabrio 2.8 V6 AAH manual - jest
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”