[Quattro] możliwości napędu 4x4 - plusy i minusy

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
Kazikboy
Pan konserwator
Pan konserwator
Posty: 904
Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
Imię: PAKA
Moje Audi: S4 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 4.2 280KM (ABH)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Żórawki/szczecin

Post autor: Kazikboy »

piotr81, z oponami chodzi po prostu o to aby był ten sam rozmiar szerokość i wysokości na wszystkich 4rech kołach :ok:
Obecnie:
S4 V8 LPG ;) finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Ale jaki jest sens zakładania różnych opon, tzn o różnym bierzniku i producenta? Koszty czy co? Przecież każda opona zachowuje sie inaczej a tu chodzi o bezpieczeństwo. Ale mając quattro opony zmienia sie rzadko zimowe mam 3 sezony i praktycznie jak nowe, lato po już 2 sezonach tak samo :-P I fakt jak raz przejedziesz sie quattro to wysiadać nie chcesz :ok: Całkiem inna jazda niż ośką, dużo lepiej sie trzyma, a jaka zabawa w zimie :-P
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

piotr81 jeśli chodzi o zbiornik paliwa to znajduje się on nad tylnym mostem i jest metalowy, także w razie remontu trzeba demontować dyfer. U mnie np. Zbiornik zaczyna rdzewieć na szwie i operacja uszczelniania mnie nie ominie. Poza tym jazda quattro uzależnia zwłaszcza w zimie - jak wyżej wspomniano. Opony? - aby profil był ten sam (rozchodzi mi się o obwód koła), żeby obrót osi przedniej był równy obrotowi osi tylnej.
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Szerokość też ma chyba znaczenie, wszystkie takie same muszą być :-P Ale przecież jak sie kupuje to raczej komplet :-P
Awatar użytkownika
misiek_lbn
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 254
Rejestracja: 2012-01-03, 03:13
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: misiek_lbn »

gjom pisze:Opony? - aby profil był ten sam (rozchodzi mi się o obwód koła), żeby obrót osi przedniej był równy obrotowi osi tylnej.
adriang92 pisze:Szerokość też ma chyba znaczenie, wszystkie takie same muszą być
Przypominam ze szerokosc opony (np. 195) jest wartoscia w mm a wysokosc (np. 65) to jest procent szerokosci, nie wartosc w mm.
piotr81
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-04-22, 22:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: piotr81 »

Ale jaki jest sens zakładania różnych opon, tzn o różnym bierzniku i producenta? Koszty czy co?
koszta, koszta,

chodzi mi np o taką sytuację:
mam 4 opony z 70% bierznika
jedną uszkadzam/niszcze, na naszych drogach wszystko jest możliwe
to czy wtedy zmieniam wszystkie 4 na nowe?
Awatar użytkownika
Mrozu76
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 289
Rejestracja: 2012-05-04, 07:38
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mrozu76 »

od momentu kiedy mam Q slysze, ze wszystkie musza byc takie same (szerokosc i wysokosc), ale zanim sie przesiadlem w audi, bylo to auto mego ojca i on od 2006 latem jezdzil na roznych szerokosciach, srednica byla ta sama i z napedem nic sie nie dzieje. przyjechalo ono tak z niemiec, gdzie tez nie wiadomo ile na taki setupie jezdzil, wiec ja sklaniam sie do tego, ze srednica ma byc taka sama, ale szerokosci moga sie roznic :)
Ale przecież jak sie kupuje to raczej komplet :-P
chybaze ma sie rozne szerokosci felg ;) ja mam 7,5" i 9,5" i gdybym zalozyl ta sama szerokosc i wysokosc, bylaby spora roznica w srednicy ;)
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Mrozu76 pisze:ja sklaniam sie do tego, ze srednica ma byc taka sama, ale szerokosci moga sie roznic :)
Dokładnie nie o producenta i szerokość ale o obwód/średnice chodzi. Pomijając prawo, można w takim przypadku jak pisałeś brać nawet jedną, byle w podobnym stopniu zużycia i średnicy. Mimo wszystko zalecam i polecam brać 4 takie same, bo i problemów mniej a 4 opony takie same mają te same opory toczenia. Można jeszcze na każdą oś po dwie nowe kupować byle średnica koła był jak wyżej wspomniano.
tomi308 pisze:jak się raz zarazisz Quattro to już zawsze będziesz go chciał mieć.
Coś w tym jest... :arrow: normalnie jadąc jak ośką nie męczysz się zimą ale tylko zimą. Jeśli ktoś lubi ostrą jazdę to i poza zimą odczuje sporą różnicę nawet na suchym asfalcie.
Ostatnio zmieniony 2013-02-06, 20:44 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
tomi308
Mechanik
Mechanik
Posty: 120
Rejestracja: 2012-11-26, 22:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsko-Biała

Post autor: tomi308 »

piotr81 kiedyś na jakimś szkoleniu o tym truli:

Jedynym - w 100% - bezpiecznym rozwiązaniem przy zakupie nowych opon jest wybór kompletu tego samego producenta, typu i rozmiaru.
Należy unikać stosowania opon różnych marek. Opony o takim samym rozmiarze nie muszą mieć identycznej średnicy.
Kupując używane auto 4WD lub AWD, które ma opony tego samego rozmiaru ale różnych marek, warto zmierzyć średnicę kół przednich i tylnych. Nawet jeśli różne opony będą charakteryzować się identyczną średnicą, to mogą mieć różne parametry pracy (np. głębokość ugięcia pod tym samym obciążeniem, zwiększanie się średnicy w miarę wzrostu oddziaływania siły odśrodkowej, punkt zrywania przyczepności etc.) wpływające na warunki pracy układu napędowego.
piotr81
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2012-04-22, 22:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: wlkp

Post autor: piotr81 »

jakoś mnie panowie nie zachęcacie
zaczynam dochodzić do wniosku że to jednak nie dla mnie,
nie chodzi o to że jeżdżę na byle czym jeśli chodzi o opony,
ale też nie jeżdżę na granicy przyczepności,
a te rygory eksploatacji nie brzmią dobrze, szczególnie że nie wiem czy poprzedni właściciele ich przestrzegali.

a tak z ciekawości gdzie jest centralny dyferencjał? w obudowie razem z tylnym?
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

a te rygory eksploatacji nie brzmią dobrze, szczególnie że nie wiem czy poprzedni właściciele ich przestrzegali.
O to sie bać nie musisz, ten napęd sie nie psuje :ok: Jedynie może podciekać tylny dyfer, ale to koszt znikomy.
ale też nie jeżdżę na granicy przyczepności,
Nie tylko wtedy sie przydaje, jazda i prowadzenie jest całkiem inne, szczególnie na mokrym :ok: Ja wiem jedno, raz kupiliśmy diesla 2,5 lekko pdkręconego z ośka, więcej oski nie bedzie :-P Co z tego że miało to moc jak przekazać nie było jak tylko piszczał na 3 biegu :lol: Pozatym inny komfort jazdy dzieki wahaczom z tyłu. Już mieliśmy kilka naście audi i wszystkie musiały być z quattro. Przydaje sie to ciągle :-P
Awatar użytkownika
Cyzio
Mechanik
Mechanik
Posty: 177
Rejestracja: 2011-12-16, 17:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SE/Nowy Sącz

Post autor: Cyzio »

Koło zapasowe w quattro, też pasuje żeby było takie same jak reszta :)

Więc komplecik to na dobrą sprawę 5 sztuk :super:
II V-ce Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

Cyzio, E tam, moje koło zapasowe pamięta jeszcze fabryke, guma rocznik 94 :lol: I jest szersza niż mam reszte bo 215, ale u mnie jeszcze nie używana, a pewnie wcześniej też, bo nawet bardzo środek felgi przykręcany do piasty sie nie wytarł :-P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

piotr81 pisze:też nie jeżdżę na granicy przyczepności,
Nie musisz, po prostu masz jakby zapas przyczepności w nagłych dziwnych sytuacjach drogowych, ot niby głupia ale jakże potrzebna kolejna rzecz wpływająca na bezpieczeństwo czynne.
Nikt cię tu nie przekona i przekonywać na siłę nie będzie a przynajmniej mam taką nadzieję. Jeśli jesteś przeciętnym kierowcą, nie wymagającym specjalnie dużo od auta, to być może nie jest to coś dla ciebie, bo jak już wiele razy wspomniano, odpowiednie ogumienie, kosztowniejsze naprawy zawieszenia czy wyższe spalanie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

Ja mam i chwalę... Innej konfiguracji napędu już nigdy więcej nie chcę mieć :mrgreen: Toż to istne zbawienie dla kogoś kto mieszka w górach albo takich terenach co ja... No i wyjście bokiem z zakrętu nigdy nie było tak przewidywalne jak teraz :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”