[Quattro] możliwości napędu 4x4 - plusy i minusy

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

[Quattro] możliwości napędu 4x4 - plusy i minusy

Post autor: Mareek »

Zakładam temat w którym możemy pisać peany ku chwale napędu 4x4. Dzisiaj w trakcie spotu bez większych problemów wjeżdżaliśmy na wał przeciw powodziowy, w pierwszym etapie fotografowania auta stawialiśmy w następujący sposób, jak widać auta dosyć blisko siebie.

Nieodśnieżona polana to właściwie nie tyle nie problem, co wręcz zaproszenie do zabawy. Jeżeli ktoś szuka C4, to zdecydowanie polecam napęd na obie osie

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 10:24 przez Mareek, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jak kupowałem moją audiczkę, to szukałem tylko na przód napęd, a teraz tak trochę żałuję tego z kilku przyczyn. No ale co zrobić nie chce mi się już szukać i zmieniać woźidła jak już jej poświęciłem trochę czasu.
Ostatnio zmieniony 2012-02-18, 21:58 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

Od kiedy mam Quattro nie mam problemów w zimie, piasku, mokrej nawierzchni, żwirze, wzniesieniach itp, itd.

Przyznam się szczerze, że tylko raz zakopałem się w śniegu. Jechałem do kumpla, od drogi do bramy wjazdowej było ok 20 metrów, gość nie odśnieżał bo wtedy jeszcze nie miał samochodu. Zaspa sięgała po logo "Audi" na masce. Dużo nie myśląc - 1 potem 2 i poszedł, zatrzymałem się przed bramą. Później ja do cofania a ten ani drgnie. Poprosiłem o łopatę i wyrzuciłem cały śnieg spod auta, ciężko było bo śnieg się ubił i autko po prostu zawiesiło się na nim. Po czym Audiczka wyjechała z powrotem na drogę. Miałem tylko jeden taki przypadek, w którym utknąłem. Tak czy inaczej - "THANK'S TO QUATTRO".

PS: Mareek, czy to przypadkiem nie Twoja Audica po prawej i szybkiego-ensa po lewej?? ;-)
Ostatnio zmieniony 2012-02-18, 22:27 przez gjom, łącznie zmieniany 1 raz.
czarny
Mechanik
Mechanik
Posty: 147
Rejestracja: 2011-08-06, 19:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Sint-truiden

Post autor: czarny »

prosze o zamkniecie tematu bo chce mi sie plakac z tego powodu ze nie mam quattro :roll: a tak powaznie quattro to jedyny sluszny naped :ok:
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

gjom, to by się zgadzało. Po więcej fot należy się skierować tutaj http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1092& ... c&start=30

czarny, chłopaki nie płaczą. Po prostu pomyśl jak tutaj zmienić z inwalidy na Q
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Też nie popadajmy w jakąś euforię napędów. Przeciętnemu drajwerowi AWD rzadko kiedy lub w ogóle się nie przydaje a tylko odczuje to jako ciut wyższe spalanie. Jest fajnie jak ktoś lubi zaszalej zimą czy na żwirku jakiegoś palcu albo jeździ hardkorowo na granicy przyczepności. W esie to jest przymus, bo niezła walka z trakcja by była.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

J.A.G, ciut wyższe spalanie chyba będzie bez znaczenia. Stary, zapchany filtr powietrza gorzej wpłynie na spalanie niż napęd na obie osie. Być może przeciętnemu userowi napęd na 4 koła się nie przyda na codzień, ale też napęd ten może mu uratować raz życie lub auto

Gdyby nie napęd na obie osie, to moja furka by mogła wymagać interwencji blacharza w pierwszych miesiącach użytkowania
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Oj ja bym chciał mieć quattro.. :cry: U nas w górkach bardzo by mi się przydało.. Niestety jak rozpoczynałem historię życia z C4 nie pomyślałem o tym żeby szukać z takim napędem, dziś myślę że nie zastanawiałbym się czy brać ośkę czy quattro... :ok: Ale jeszcze nie przyszedł czas na rozstaniem z moim autkiem, więc ośka na razie zostanie w rodzinie... :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 06:21 przez Casian, łącznie zmieniany 1 raz.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
szybki-ens
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 411
Rejestracja: 2011-03-11, 10:58
Imię: Kamil
Moje Audi: Inne
Rok produkcji: 1997
Silnik: inny
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Suwałki
Otrzymał podziękowań: 1 raz
Płeć:

Post autor: szybki-ens »

J.A.G pisze:Przeciętnemu drajwerowi AWD rzadko kiedy lub w ogóle się nie przydaje a tylko odczuje to jako ciut wyższe spalanie.
mądre słowa. mi 4x4 przydało się zaledwie kilka razy w życiu. Na co dzień się tego nie odczuwa
Było:
100 C3 1,8CC 90KM
A6 C4 2,5 TDI 140KM 6-gang quattro
A8 D2 2,8 193KM quattro
Toyota Corolla XI 1.6 Valvematic 132 KM
Volvo S80 D5 163KM
Jest:
Audi A5 Sportback 2,0 TDI 211KM


II V-ce Mister zlotu `12
freak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 61
Rejestracja: 2012-01-18, 21:46
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: freak »

Ja też z quattro odczuwam głównie większe spalanie ;)

Swoją drogą jakie powinno być większym mieście? Bo mi żłopie przy naprawdę lekkiej jeździe 11/100
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Osobiście w quattro wkurza mnie brak wyboru amorków na tył, są tylko Sachsy i Bilsteiny które cenowo są dwa razy droższe niż w ośce bo ok 450zł/szt :shock:
Z tego co z czasem ustaliłem, są też dwa rozwiązania tego zawiasu, ze stabilizatorem i bez. Nie wiem nawet co jest tu wyznacznikiem bo i niektóre albo większość setek miały już ze stabilizatorem.
Inni producenci gubią się katalogach bo np KYB podaje dwa nr z czego jeden na 100% nawet do quattro nie pasuje.

Zawias ze stabilizatorem:

Nr 1. Zawias ze stabilizatorem jaki np mam ja i ens. Na czerwono przebieg stabilizatora na żółto górne mocowanie do nadwozia (poduszka).
Obrazek

2. To samo, fotka zrobiona przez ensa. Zwróćcie uwagę na wysokość górnego talerzyka mocowania do nadwozia zaznaczonego na czerwono i miejsce w którym sprężyna opiera się u góry na miseczce na żółto.
Obrazek

Zawias bez stabilizatora:

1. Zawias bez stabilizatora, widać że wysokość talerzyka jest większa a sama poduszka inna.
Obrazek

2. Tu dokładniej widać wysokość talerzyka na czerwono a na żółto zaznaczyłem miejsce oparcia sprężyny która równa się górnemu talerzykowi, dochodzi do samego talerzyka, między jest tylko gumowy pierścień/wkładka. W pierwszym wariancie jest to dużo niżej poducha jest rozbudowana i ma dodatkową miseczkę na której opiera się sprężyna.
Obrazek

Zarówno do jednego jak i drugiego rozwiązania są inne amorki :zly:
Podejrzewam że do wersji bez stab podejdą te same amorki co do ośki a nawet sprężyna lub właśnie dopiero razem ze sprężyną.
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 10:08 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

J.A.G, należy dodać jeszcze, że tylne zawieszenie quattro w C4 szybko się kończy pod większym obciążeniem. Wyczytałem gdzieś to kiedyś i faktycznie, po 4 wyjazdach na Niemcy (trasa 1200km w jedną stronę i w drugą to daje prawie 10 tys km), samochód obładowany wiadomo żarcie, szmaty 2 osoby na pokładzie. Po takim dystansie z ciężarem jest bardzo zauważalne jak zawias się zużył.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

gjom, o właśnie. To co kolega pisze dotyczy górnego pseudo wahacza a raczej drążka z końcówkami na śrubie rzymskiej. Zamienniki bardzo szybko się poddają i zazwyczaj ta końcówka/sworzeń od str koła. W brzydszym C5 :-P już to poprawiono, jest normalny cywilizowany wahacz trójkątny z tulejami gumowo-metalowymi.
O dziwo w dolnym wahaczu zupełnie nic się nie dzieje, zapewne dlatego że ma sporo tulejek i obciążenia rozchodzą się równomierniej na każdej.

Marek, może temat powinien nazywać się plusy i minusy, bo konstrukcja tylnego zawiasu jest jednak mniej udana, jakby na kolanie w przerwie nakreślili :ok:
Ostatnio zmieniony 2012-02-19, 10:17 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
iroxxx
Adept
Adept
Posty: 27
Rejestracja: 2011-05-21, 16:33
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jordanów

Post autor: iroxxx »

Gdybym kupowałem C4 nie zdawałem sobie sprawy że Quattro ma aż takie zalety i kupiłem ośke. Teraz w gre wchodziłoby tylko Quattro, tym bardziej że mieszkam w górach.

Dopieściłem moją C4 ale sprzedałbym ją żeby kupić Quattro :)
Jestem klubowym frajerem! Uważaj na mnie!
Awatar użytkownika
gjom
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2012-01-03, 20:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Krasnystaw
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: gjom »

O takie coś chodzi jeżeli ktoś jeszcze tego nie wymieniał:

Obrazek

(mogłem rozpakować i zrobić foto)

Zakupiłem z firmy MOOG 150zł/szt. Mają dopiero 20 tys km z czego połowa tego w takich warunkach jak napisałem wyżej, ale już chyba powoli zaczynają się odzywać.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”