[100-2.0 16V ACE] Samoczynnie podnoszenie obrotów

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

[100-2.0 16V ACE] Samoczynnie podnoszenie obrotów

Post autor: Szaku4 »

Cześć wam. Posiadam C4 z 95 roku Ace.Słuchajcie co może być przyczyną tego że obroty tak się podnoszą? Na benzynie i na gazie jest to samo. Ostatnio jak zrobiłem tak ze przy obrotach ok 950 obr/min odlaczylem silniczek krokowy z wtyczki i obroty skoczyly na 1100. Wychodzi na to że jak by sterowanie tym silniczkiem gdzieś zanikalo. Po wyłączeniu motoru i ponownym odpaleniu jest 950 i po minucie 1100. Jakiś czujnik?
Podmienialem już krokowy i to samo było. Praktycznie dzieje się tak zawsze również czasami podczas. Jazdy okazuje się że obroty ma na 1100.. Nie da się wtedy delikatnie dodawać gazu bo szarpie.. Czyszczona była przepustnicy. Podstawialem silniczek krokowy i nic.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

zobacz ile różnych sygnałów składa się na sterowanie biegiem jałowym, stycznik przepustnicy, potencjometr przepływomierza, czujnik halla, czujnik prędkości auta, sygnał z klimatyzacji, czujnik temp, na moje to przepływomierz, trzeba go sprawdzić najlepiej miernikiem, masz 3 PINy, zewnętrzne to zasilanie, środkowy to wyjście sygnału dla ECU, na zasilaniu powinno być ok 5V, na wyjściu przy pracy na biegu jałowym ok 0,7-0,9V, oczywiście pomiar na wpiętej wtyczce

Obrazek
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

[quote="hubos21"]zobacz ile różnych sygnałów składa się na sterowanie biegiem jałowym, stycznik przepustnicy, potencjometr przepływomierza, czujnik halla, czujnik prędkości auta, sygnał z klimatyzacji, czujnik temp, na moje to przepływomierz, trzeba go sprawdzić najlepiej miernikiem, masz 3 PINy, zewnętrzne to zasilanie, środkowy to wyjście sygnału dla ECU, na zasilaniu powinno być ok 5V, na wyjściu przy pracy na biegu jałowym ok 0,7-0,9V, oczywiście pomiar na wpiętej wtyczce


Mhm. Sprawdzę to w wolnej chwili bo jest to irytujące.. A co jeśli wskazania są imne niż podałeś?;)
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

Głupie pytanie zadałem. Sprawdziłem jest 1.7 na jałowym. Napięcie 5V.

[ Dodano: |17 Wrz 2016|, o 17:04 ]
A w momencie kiedy te obroty wstają jest 2.2-2.3 i faluja obroty. Ktoś mi coś podpowie. Proszę bo irytujący problem.
Ostatnio zmieniony 2016-09-17, 17:06 przez Szaku4, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

to trzeba potencjometr ruszyć, śrubki są fabrycznie zaklejone trzeb wydłubać popuścić 4 torxy
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

Udało mi się zejść na 2V i dalej nic ;) masz jakiś pomysł co dalej?;)

[ Dodano: |17 Wrz 2016|, o 19:16 ]
Gościu jesteś mega. Udało się. Jeszcze tylko regulacja dawki paliwa i wszystko będzie 👌 na te chwile nie wstają już obroty tylko nierówna praca jeszcze do wyeliminowania.;)
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

regulacja przepływomierza jest bardzo czasochłonna bo zauważ, że możesz ustawić sobie np 0,70V ale jak będziesz dokręcał śrubki to będzie się przestawiać delikatnie i trzeba korygować ale nic nie poradzisz trzeba robić aż do skutku bo to jest podstawa dalszego dłubania, ja jak ustawiłem na próbę 2V to od razu obroty szły mocno w górę a nierówna praca silnika może być spowodowana niedomaganiem układy zapłonowego, jakieś nieszczelności albo w bardziej pesymistycznej wersji dużą róznicą kompresji na poszczególnych cylindrach
Ostatnio zmieniony 2016-09-17, 22:50 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

Komprecha sprawdzana i przyznaje ze silnik w b.d kondycji. Teraz nie mam przy sobie wyników i nie pamiętam ile było ale różnicy brak. Ciśnienie oleju 2 b na rozgrzanym oleju. A ustawianie tego przepływomierza to sama przyjemność jak się zrozumie o co chodzi. Ja mam ustawione 0.80V. Dawka na 0.5A. Jest wielka różnica choćby nawet po gwałtownym depnieciu. Brak tej dziury. Ciężko było wcześniej ruszyć. Jeszcze jest tak ze na wyższych obrotach jakby mniej paliwa dostawała. Może zapowietrzony układ? Przepływomierz jest z Passata i nie wiem z jakiego silnika.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

spisz nr z tego przepływomierza ale w sumie z drugiej strony one działają praktycznie tak samo, kiedyś był sam potencjometr do kupienia to pasował praktycznie do wszystkich, co do braku paliwa przy wyższych obrotach to możliwe, że pompa już daje za słabe ciśnienie, też tak miałem, auto normalnie zapalało, jeździło ale kręciło się tylko do 4500obr, niestety kupić używaną pompę jest trudno, ja kupiłem ze sprowadzonej na części B4ki 2.3, tylko były dwa rodzaje pomp grube i cienkie
Ostatnio zmieniony 2016-09-18, 10:51 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

Pompę też brałem pod uwagę. Zrobię próbę ciśnienia w wolnej chwili. Do 8 bar powinna bic po przekroczeniu stacyjki?;) aha powiedz mi jeszcze jak sprawdzić czy wtyczkę od wtrysku pomocniczego mam dobrze wpięta. Bo jak już wcześniej mówiłem z tymi wtyczkami walczę już dość długo i jest 5 albo 6 takich samych jak wyciągnąłem silnik wszystkie podpisy mi się zmazaly i tak na czuja podpinałem uszkadzajac przy tym że 4 czujniki temperatury. Od silniczka krokowego wtyka ok- sprawdzone po podłączeniu do komputera. Są dwie wtyczki z napięciem 5V reszta 12V.

[ Dodano: |18 Wrz 2016|, o 11:56 ]
Jest jeszcze czujnik na weźu do nagrzewnicy. Ten pewnie jest od klimatronika. A może w wolnej chwili zrobił byś jkieś zdjęcia przedziału silnikowego ze szczegółami jak te wtyczki idą z której wiązki wychodzą.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

pompa max pompuje w okolice 6,5bar, na zapłonie ECU załącza ją na kilka sekund i w tym czasie pompuje gdzieś do ok 3,5bar, sprawdzanie na postoju może być nie miarodajne, wtyczka od wtryskiwacza rozruchowego powinna mieć szary kolor i na zapłonie ok 12V na wypiętej i w tej kostce jest odwrotnie + i - niż np w kostce od czujnika temp
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

Programu Auto-Data nie mogę ściągnąć. Tam sa schematy i wszystko opisane włączając w to nawet kolory kabli do poszczególnych przyrządów.

[ Dodano: |18 Wrz 2016|, o 12:02 ]
Mam jeszcze dwa problemy z tym wózkiem. Mianowicie chodzi o zapłon i czujnik spalania stukowego.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Ostatnio zmieniony 2016-09-18, 12:15 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
Szaku4
Adept
Adept
Posty: 23
Rejestracja: 2016-06-08, 16:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bachorzyn

Post autor: Szaku4 »

Zadanie czujnika stukowego i jego budowa jest mi znana. Tylko jak go można sprawdzić skutecznie.?
Czy zapłon się sam ustawia? Jak wygląda sterowanie zapłonem.

[ Dodano: |18 Wrz 2016|, o 13:04 ]
A o ten czujnik stukowy pytam bo jest peknieta cała obudowa i jest wszystko na wierzchu. I czy tylko obudowa jest uszkodzona czy czujnik też. Dodam że czasami zapierd... A czasami łapie takiego mula jak by właśnie zapłon był przyspieszany- dobrze mówię przyspieszony zostaje gdy czujnik wykryje spalanie stukowe.?
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

no mniej więcej tak to wygląda, na 4 przewodzie fabrycznie jest założony czujnik indukcyjny, na schemacie jest opisany jako czujnik wychylenia wału korbowego i niby w momencie kręcenia rozrusznikiem zapłon jest korygowany ale sprawdzałem i jak opóźnisz mocno zapłon to auto będzie mułowate więc jak jest jakaś korekcja to pewnie w niewielkim stopniu, mułowatość to może być też objaw tej niedomagającej pompy
Ostatnio zmieniony 2016-09-18, 13:10 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”