[A6 C4] Uszczelnienie pokrywy pod kolektorem doltowym A6. 2.

Wszelkiego rodzaju opisu napraw, instrukcje napraw itp.
platnerz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mainburg

[A6 C4] Uszczelnienie pokrywy pod kolektorem doltowym A6. 2.

Post autor: platnerz »

Witam, wrzucam moje male fotostory z ostatniego zabiegu uszczelnienia pokrywy rewizyjnej pod kolektorem dolotowym. Czytalem o tym w internecie ale postanowilem dodac tez cos od siebie. Z tego co widzialem problem czesty w silnikach ABC 2.6 150km. Ponieważ nie mialem dostepu do części zamiennych ( sobota wieczór, zagranica) w postaci uszczelki, zrobiłem wszystko na czerwony silikon. Ubytki oleju były znaczne, między głowicami był doslownie basen z oleju, wcześniej wyczyściłem dokładnie głowice żeby wykluczyć cieknące uszczelki na rogach i naszczescie to nie one. Olej wyciekał z dekla pod kolektorem bo jakiś idiota odwrotnie założył uszczelke !! Przed silkonowaniem wszystkich połączen powierzchnia byla dokladnie odtłuszczona jak również miejsca na śruby. Warto o tym pamietać ponieważ podczas mocowania tej pokrywy gdy zaczniemy przykręcać śruby to z otworów zacznie być wypierany olej który dostanie sie miedzy silikon a dekiel i nie bedzie dobrego polączenia. Cala operacja trwala okolo 5-6 godzin gdyż kożystając z tego że mam ściągnięty kolektor dokladnie wyczyściłem odmy, gniazda świec bo były strasznie zawalone. Należy pamietaż że po zasilikonowaniu trzeba odczekać pare godzin aby silikon związał, ja zaczekałem do następnego dnia. Wykonanie calej operacji jest dość proste, ja wspieralem się znalezioną w necie instrukcją która jest po niemiecku, ale dobrze opracowane zdjęcia i schematy wystarczą do zrozumienia. Zdjęcia robilem żebym wiedział czy wszystko zostało zamocowane. Już minął miesiąc o tej naprawy i nie mam wycieków z tamtego miejsca, zrobiłem 3 tyś km.
Opis kluczy znajduje sie rowniez w linku, ja moge dorzucic od siebie WD 40, jakis rozpuszczalnik, pedzelek do przemywania, masa reczników papierowych, najlepiej kupic przewody podscisnienia ktore mozna od razu wymienic. Kucz do świec tez sie przyda poniewaz po demontarzu kolektora mozna ladnie wyczyscic okolice swiec jesli sa brudne tak jak moje byly. Poza tym mozna na wszelki wypadek miec w rezerwie opaski zaciskowe ok 15-25 mm gdyz bedzie trzeba demontowac przewod podiscnienia ktory idzie na serwo i jeden z okolic dolotu ktory biegnie kolo filtra paliwa. Nie wiem co to dokladnie ale mialem problem zeby go potem zalozyc.

Obrazek

Link do tutoriala którym się wspomagałem Link

Pierwsze foto silnika z góry

Obrazek


Fota miejsca gdzie widac wycieki jak i rozne kable ktore potem trzeba podlaczyc



Obrazek

Po demontarzy listwy wtryskowej dokladniej widac moj basen oraz caly syf ktory potem wyczyscilem.


Obrazek

Dodatkowo zdemontowalem plastik u gory kolektora dolotowego i tam tez zostal dany silikon. Po zdemontowaniu widzialem pare miejsc w ktorych ciagnal lewe powietrze.


Obrazek

W rurach odmy rowniez znajdowal sie jakis syf, ale po przeczyszczeniu elastycznym wezykiem plus rozpuszczalnik i duze cisnienie wody doprowadzilem to do porządku.


Obrazek

Oczywiscie po zdemontowaniu tego plastiku z napisame V6 plus odpieciu linki z gazu. Trzeba w tym miejscu uwazac zeby nic nie uszczkodzic i nic nie zgubic.


Obrazek

Kolektor odkrecamy zgodnie z instrukcja ktora zamiescilem w pierwszym linku. U mnie np 2 najdluzsze szpilki nie byly w ogole podlaczone! Nie wiem jaki idiota mial to auto przede mna ale ciagle odkrywam nowe ciekawe rozwiazania.... Przy odkrecaniu kolektora nalezy uwazac zeby nie uszkodzic sruby.
Po odpieciu wszystkich przewodow podcisnienia plus elektrycznych mozna uniesc kolektor i naszym ocza ukazuje sie taki oto widok

Obrazek

Uszczelki miedzy kolektorem a glowicami wykozystalem poniewaz nie byly uszkodzone.
Mozna teraz spokojnie odkrecac klapke. Ja po odkreceniu napotkalem na dosc ciekawy widok

Obrazek

Ktos wczesniej odwrotnie zalozyl uszczelke, niestety byla juz odksztalcona i nie dalo sie jej ponownie wykozystac stad poszedl w ruch czerwony silikon.
Na tym zdjeciu juz zamocowana klapka. Cala procedure przykrecania realizujemy wiadomo odwrotnie. Ja przeokazji ze mialem kolektor zdjety dokladnie go umylem, zeby ladniej wygladal. Poza tym zajrzalem do czujnika polozenia walka i tez go skleilem bo wtyczka byla obluzowana. W przyszlosci czeka mnie jego wymiana. Prze okazji wymienilem pare przewodow podcisnienia w raczej wszystkie te male z średnica wewnetrzna 4mm poniewaz byly sparciale. Jeden z tych przewodow idzie do klimatronika, po wymianie juz nie sypalo mi bledami.

Obrazek

Przepraszam za brak polskich liter ale pisze z niemieckiej klawiatury i nie chce mi sie wszystkiego przeklikiwac i poprawiac.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-06-11, 20:01 przez platnerz, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Frodos
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 52
Rejestracja: 2012-02-19, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mysłowice

Post autor: Frodos »

Czy problem ten dotyczy też silnika 2.8 AAH?
platnerz
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 82
Rejestracja: 2013-07-07, 11:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mainburg

Post autor: platnerz »

Nie wiem, mam audi 100 2.8 AAH zrobilem nim 120 tyś i nie widzialem zeby mi tam od gory olej lecial, za to leci od dolu skąs. Tutaj problemem byla odwrotnie zalozona uszczelka przez jakiegos debila.
Mój szerszeń.
Larix
Mechanik
Mechanik
Posty: 231
Rejestracja: 2013-12-07, 11:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dolina

Post autor: Larix »

Frodos pisze:Czy problem ten dotyczy też silnika 2.8 AAH?
Tak, AAH ma taką samą klapkę.
Jest:
-Audi 100 '92 quattro Avant 2.8 + Stag-300 automat
-VW Passat B5 2.8 Syncro Tiptronic '98
ODPOWIEDZ

Wróć do „Naprawy”