[A6-2.5TDI AEL] zbyt gorące paliwo

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

gustav, nie takie kwiatki wychodziły od uznanych pompiarzy :)
Moja pompa dawno dawno temu też była u jednego z lepszych śląskich pompiarzy - dawka za duża (falowały obroty) i kąt mocno wczesny. Założyli - dobrze paliła - zostawili.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

afro89, no spoko, tylko u mnie po jeździe temperatura paliwa jest tak wysoka, że nie mieści się na wykresie TDI timing. Pytanie, skąd bierzesz temperaturę? Bo VCDS przecież sczytuje jakieś swoje własne wartości, ale nie są one chyba temperaturą. Jeśli ta wartość z TDI timing to temeratura to mam wartość od 180 do ponad 210 st. C.
<iframe width="560" height="315" src="https://www.youtube.com/embed/0-B37sZQilo" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

mas0n, Ja temperaturę biorę z grupy 007. U Ciebie na podstawie logu 000 temp pliwa wydaje się być ok ale masz za mocno wyprzedzony kąt wtrysku i dlatego nie łapie się na wykresie .
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

mas0n, dokładnie tak jak pisze gustav, bloki pomiarowe gr 007 i tam masz między innymi temp paliwa.

Co do 90*C to lekka przesada nie może tak być, może sam czujnik źle pokazuje?????

Do sprawdzenia jeszcze zaworek N108 bo falowanie obrotów może być od pływającego kąta wtrysku.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

gustav, na filmie tak, ale kilka razy sprawdzałem i było powyżej 210. Wtedy komunikat "fuel temp. to hot'. Coś koło tego. Zrzut z ekranu usunięty z Tinypic :/
Ostatnio zmieniony 2016-06-01, 14:52 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Zrobiłem dzisiaj następujący test: Rozgrzałem auto i przejechałem się dynamicznie. Paliwo po nagrzaniu miało 60*C. Następnie podniosłem maskę i bardzo delikatnie zacząłem ochładzać pompę wtryskową mgiełką wodną. Zbiłem tamperaturę o 10*C i falowanie obrotów ustało oraz kąt wtrysku również się uspokoił. Czego się czepić ? Czy głowica w pompie przepuszcza gorące rzadkie paliw i z tego powodu są takie cyrki ?
Ostatnio zmieniony 2016-06-02, 10:43 przez gustav, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

W grupie 007 60 - 65 stopni, w wykresie:
Obrazek
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

mas0n, Dzisiaj dla przykładu zaobserwowałem temperatury w AAT. I co ciekawe są bardzo podobne do Ael'a. Ale AAT odpala wzorowo. Powiem więcej. AAT ma ustawiony kąt bs 000 na poziomie 45 jednostek i pali od strzała, czy zimny czy ciepły, czy letni bez świec - mega zdrową pompę jak i cały silnik.


Poza tym obroty nie falują. Temperatura pliwa wynosi 62*C. Jest wszystko git.

Ale Ael'a coś boli, może faktycznie jest tak jak AFRo podpowiada - zaworek N108.
Ostatnio zmieniony 2016-06-02, 19:32 przez gustav, łącznie zmieniany 1 raz.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

gustav, falowanie obrotów może wynikać także od falowania kąta wtrysku, sprawdzić zaworek czy jest sprawny oraz sitko czy nie ma w nim opiłków, założyć przy okazji nowe uszczelnienia na zaworku.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

afro89, na audiklub znalazłem podpowiedź, aby wyłączyć ten zaworek i sprawdzić wtedy rozruch. Jak można go odłączyć?

Tak w ogóle w trakcie sprawdzania kątów oraz temperatur pojawił mi się błąd

00550 - Start of Injection Regulation
17-10 - Control Difference - Intermittent
Ostatnio zmieniony 2016-06-04, 15:14 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
elmi_k
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2012-03-18, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: elmi_k »

Za bardzo wyprzedzony kąt wtrysku.
Sprzedany :(
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

mas0n, Ja właśnie tak zdiagnozowałem falujące obroty u mnie. Odpiąłem N108 czyli zaworek przestawiania kąta wtrysku i obroty stoją równo pomimo temperatury paliwa 65*C. Zrobiłem to po trasie 400 KM więc to na 100% przyczyna falowania obrotów.

Po odpięciu wyskowyczł błąd oraz wyprzedzeni kąta wtrysku wynosiło około 20 -22 stopnie BTDC w grupie 004.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”