[A6-2.5TDI AEL] zbyt gorące paliwo

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[A6-2.5TDI AEL] zbyt gorące paliwo

Post autor: gustav »

Zakłada nowy temat bo coraz więcej przypadków spotykam odnośnie falujących obrotów na max rozgrzanym silniku po trasie np 400 km.

Jak wiadomo nasze pompy w AEL'ach są smarowane i chłodzone paliwem. Utrudniony przepływ paliwa prze pompę skutkuje gorszym chłodzeniem pompy i wzrostem temperatury paliwa. Mogę się pojawić także problemy z rozruchem gorącego silnika pomimo dobrze ustawionego kąta wtrysku oraz dawki paliwa.

Objawy: wraz z coraz większy pokonanym odcinkiem obroty falują mocniej.

Diagnoza: Bezpośrednio po długiej jeździe sprawdzamy grupy 000, 001, 004, 007.

Zaobserwowałem to u mojego znajomego jak i u mnie w AEL'u gdzie przy rozgrzanym silniku do 88*C ale po przebytym odcinku 8-10 km obroty stoją równo, nie falują. Natomiast jak pokonamy znaczną odległość to temp paliwa na pompie wzrasta do okolic 55-60*C i zaczyna się problem czyli falujące obroty.

Nie wiem jak z teorią odnoście właściwej temperatury paliwa dla naszych AEL'i ale zapewne niedługo się dowiem.

Fakty: Pompa znajomego jest po przeglądzie [ serwisowana w Nadarzynie - sławny DIESEL SYSTEM.] Więc jest sprawna i to nie jest kwestia brudnego nastawnika czy też zużytej głowiczki.

Właściciel serwisu zalecał rozruszać zaworek przelewowy który odprawdza paliw z powrotem do baku - niestety paliwo dalej się mocno nagrzewa. Zastanawiam się czy węże powrotne do baku są w 100% drożne i mają właściwą średnicę przepustowości.

Droga paliwa wygląda następująca:

rurka z baku -> filtr paliwa-> pompa wtryskowa -> zaworek przelewowy -> filtra paliwa ? -> zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa -> bak paliwa.

Sprawdzę zaworek zwrotny metodą usunięcia go na chwilę - zobaczymy czy to zda egzamin i czy to będzie winowajca całego bigosu ...
Ostatnio zmieniony 2016-05-30, 12:22 przez gustav, łącznie zmieniany 2 razy.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

dobrze działasz :ok: , u mnie tez ciezko pali na goracym
Ostatnio zmieniony 2016-05-30, 16:46 przez lento, łącznie zmieniany 1 raz.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

gustav, Jak dla mnie temp paliwa 50-60*C nie jest niczym nadzwyczajnym, sam tak mam z tego co pamiętam, jutro pojeżdżę moim karawanem i napiszę co i jak. I jeszcze weź jedno pod uwagę ciężkie odpalanie na ciepłym silniku, przejedź nim pewien odcinek, tak aby temp wody, oleju jak i paliwa były w temperaturze roboczej, wyłącz na 10-15 min, nie otwieraj maski i wtedy sprawdź temp paliwa najlepiej w ciepły dzień.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

logicznie myśląc to pompa niby jest chłodzona paliwem,ale:
jest też "podgrzewana" poprzez blok silnika bo przeciez jest do niego mocowana.
mysle ze ta temp okolo 60 stopni to norma po dłuższej wyprawie.
ciężkie odpalanie bym leczył gdzieindziej.
np kompresja?
wtryskiwacze?
POWER MADE IN SPANKY
STANLEY
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2014-06-20, 23:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bolesławiec
Podziękował: 1 raz

Post autor: STANLEY »

Temat interesujący też mi falują obroty na ciepłym silniku,zakładałem trzy nastawniki na każdym to samo,pompę dawałem do sprawdzenia i ponoć jest tip top. dodam że u mnie nie ma zaworka przelewowego tego który znajduje się nad filtrem paliwa.
Głową muru nie rozwalisz
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

jeszcze mi sie przypomniało ze miałem niedawno też takie falowanie na ciepłym ,ale trzeba było sie wsluchać.
wina była malych ilosci bąbelków ppwietrza w przewodzie filter-pompa.
wymiana na inny typ filtra rozwiązała sprawe.
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

afro89, Chyba już tak robiłem. Temp rośnie o kilka stopni do góry. Sprawdzę jeszcze raz dla pewności.

dariodario, wtryski z nowymi końcówkami bosch, kompresją - najgorszy cyl - 29,5 bar ,najlepszy 32 bar więc to nie wina kompresji.

STANLEY, Mówię o zaworku w pompie wtryskowej - to ten króciec z do którego dochodzi wężyk przelewowy z ostatniego wtrysku oraz wychodzi dalej na filtr paliwa.

A dokładnie to: [ zaznaczono na zielony kolor]

Obrazek

dariodario, u mnie nie ma bąbelków powietrza.

U znajomego po ostrej jeździe paliwo dochodzi do wartości 90*C :-x

[ Dodano: |31 Maj 2016|, o 12:19 ]
Wyczytałem interesujące informacje na temat sprawdzenia zaworu przelewowego na powrót do baku:

Kod: Zaznacz cały

 ...a po trzecie to już CI mówiłem że na 99,9 % winny tej wysokiej temp.paliwa ,jest króciec powrotny na nastawniku i powinieneś się skupic na nim ,sprawdzajac tak jak mówiłem ,czyli spręzarka z manometrem, i " pompujesz " kruciec ...prawidłowo ciśnienie powinno dojść do 4-4,5 barów i więcej rosnąć nie powinno ...jak rośnie powyżej 5-6 barów ,to masz przyczynę zbyt wysokiej temp. paliwa  8-) Acha...przypomniało mi się jeszcze coś ,co moze powodować również zbytnie nagrzewanie się paliwa ,i dotyczy to tylko nastawników potencjometrycznych ,bo tylko one mają sitko u wejscia paliwa do nastawnika ,czasem to sitko zapycha się ,że nie idzie przedmuchać powietrza przez odkręcony króciec powrotny ...to też może powodować nadmierne grzanie się paliwa.Mozna to sprawdzić sciagając nastawnik z pompy i dmuchając w miejsce po króćcu powrotnym ...jak możemy dmuchnać bez większego oporu ,jest ok ,jak czujemy bardzo wyrażny opór i oczy nam wyłażą z orbit ,podczas dmuchania ,to niestety sitko do wymiany
Ostatnio zmieniony 2016-05-31, 12:27 przez gustav, łącznie zmieniany 3 razy.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

afro89, u mnie wartość na VAGu to ponad 200, i wtedy rozjeżdża mi się kąt wtrysku.
Mi nie falują, ale mam problemy z rozruchem
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=6506&

[ Dodano: |31 Maj 2016|, o 13:53 ]
gustav, dobry cytat, tylko mało mi to mówi. Możesz rozwinąć tę myśl posiłkując się może jakimiś zdjęciami? :)
Ostatnio zmieniony 2016-05-31, 13:49 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

mas0n, Ja zrobię tak: Wykręce zaworek przelewowy zaznaczony kolorem zielonym z zdjęcia powyżej i dmuchnę w niego ciśnieniem 4.0 - 4.5 bar'a. Przy takim ciśnieniu ma się otworzyć, jeśli nie to mam winowajcę grzejącego się paliwa.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

gustav, w którąstronę będziesz dmuchać? w powrót (na zd. z lewej?)?
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Nie, dmuchać od pompy w kierunku filtra. Nie bierz pod uwagę tej nakręcik która służy tylko i wyłącznie w przekazaniu paliwa z nadmiaru wtryskiwacza do zbiornika.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Zrobiłem test. Po przejechaniu 80 kilometrów temp paliwa wynosiła równe 60*C, moim stylem, czyli mieszanym. Wyłączyłem silnik, już po 5 minutach było 62*C a po 30 min było 69*C. gdzie silnik w dalszym ciągu miał grubo ponad 80*C, czyli do 70 *C na pompie mogło dobić. Silnik pali od strzała czy to ciepły czy zimny, nie faluje ani trochę. Wnioski wyciągnijcie sobie sami. Pozdro.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

To podaj jeszcze parametry: Ka wtrysku oraz dawkę paliwa.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

60*C to nie dużo i nie powinno powodować takich jaj. Ewentualnie na zbyt dużej dawce może falować.

Do sprawdzenia ciśnienie wewnętrzne w pompie, potem dmuchanie w zaworek przelewu.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Zgodzę się że 60*C to akceptowalna temperatura ale 90*C podczas jazdy to zbyt dużo.

Pompy nie będę ruszać bo jest po przeglądzie. Była robiona w Nadarzynie. Wątpię aby wypuścili nie sprawną.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”