[A6-2.5TDI AEL] zbyt gorące paliwo
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
[A6-2.5TDI AEL] zbyt gorące paliwo
Zakłada nowy temat bo coraz więcej przypadków spotykam odnośnie falujących obrotów na max rozgrzanym silniku po trasie np 400 km.
Jak wiadomo nasze pompy w AEL'ach są smarowane i chłodzone paliwem. Utrudniony przepływ paliwa prze pompę skutkuje gorszym chłodzeniem pompy i wzrostem temperatury paliwa. Mogę się pojawić także problemy z rozruchem gorącego silnika pomimo dobrze ustawionego kąta wtrysku oraz dawki paliwa.
Objawy: wraz z coraz większy pokonanym odcinkiem obroty falują mocniej.
Diagnoza: Bezpośrednio po długiej jeździe sprawdzamy grupy 000, 001, 004, 007.
Zaobserwowałem to u mojego znajomego jak i u mnie w AEL'u gdzie przy rozgrzanym silniku do 88*C ale po przebytym odcinku 8-10 km obroty stoją równo, nie falują. Natomiast jak pokonamy znaczną odległość to temp paliwa na pompie wzrasta do okolic 55-60*C i zaczyna się problem czyli falujące obroty.
Nie wiem jak z teorią odnoście właściwej temperatury paliwa dla naszych AEL'i ale zapewne niedługo się dowiem.
Fakty: Pompa znajomego jest po przeglądzie [ serwisowana w Nadarzynie - sławny DIESEL SYSTEM.] Więc jest sprawna i to nie jest kwestia brudnego nastawnika czy też zużytej głowiczki.
Właściciel serwisu zalecał rozruszać zaworek przelewowy który odprawdza paliw z powrotem do baku - niestety paliwo dalej się mocno nagrzewa. Zastanawiam się czy węże powrotne do baku są w 100% drożne i mają właściwą średnicę przepustowości.
Droga paliwa wygląda następująca:
rurka z baku -> filtr paliwa-> pompa wtryskowa -> zaworek przelewowy -> filtra paliwa ? -> zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa -> bak paliwa.
Sprawdzę zaworek zwrotny metodą usunięcia go na chwilę - zobaczymy czy to zda egzamin i czy to będzie winowajca całego bigosu ...
Jak wiadomo nasze pompy w AEL'ach są smarowane i chłodzone paliwem. Utrudniony przepływ paliwa prze pompę skutkuje gorszym chłodzeniem pompy i wzrostem temperatury paliwa. Mogę się pojawić także problemy z rozruchem gorącego silnika pomimo dobrze ustawionego kąta wtrysku oraz dawki paliwa.
Objawy: wraz z coraz większy pokonanym odcinkiem obroty falują mocniej.
Diagnoza: Bezpośrednio po długiej jeździe sprawdzamy grupy 000, 001, 004, 007.
Zaobserwowałem to u mojego znajomego jak i u mnie w AEL'u gdzie przy rozgrzanym silniku do 88*C ale po przebytym odcinku 8-10 km obroty stoją równo, nie falują. Natomiast jak pokonamy znaczną odległość to temp paliwa na pompie wzrasta do okolic 55-60*C i zaczyna się problem czyli falujące obroty.
Nie wiem jak z teorią odnoście właściwej temperatury paliwa dla naszych AEL'i ale zapewne niedługo się dowiem.
Fakty: Pompa znajomego jest po przeglądzie [ serwisowana w Nadarzynie - sławny DIESEL SYSTEM.] Więc jest sprawna i to nie jest kwestia brudnego nastawnika czy też zużytej głowiczki.
Właściciel serwisu zalecał rozruszać zaworek przelewowy który odprawdza paliw z powrotem do baku - niestety paliwo dalej się mocno nagrzewa. Zastanawiam się czy węże powrotne do baku są w 100% drożne i mają właściwą średnicę przepustowości.
Droga paliwa wygląda następująca:
rurka z baku -> filtr paliwa-> pompa wtryskowa -> zaworek przelewowy -> filtra paliwa ? -> zaworek zapobiegający cofaniu się paliwa -> bak paliwa.
Sprawdzę zaworek zwrotny metodą usunięcia go na chwilę - zobaczymy czy to zda egzamin i czy to będzie winowajca całego bigosu ...
Ostatnio zmieniony 2016-05-30, 12:22 przez gustav, łącznie zmieniany 2 razy.
- lento
- Mechanik
- Posty: 161
- Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Potoki/zadupie/
dobrze działasz , u mnie tez ciezko pali na goracym
Ostatnio zmieniony 2016-05-30, 16:46 przez lento, łącznie zmieniany 1 raz.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
gustav, Jak dla mnie temp paliwa 50-60*C nie jest niczym nadzwyczajnym, sam tak mam z tego co pamiętam, jutro pojeżdżę moim karawanem i napiszę co i jak. I jeszcze weź jedno pod uwagę ciężkie odpalanie na ciepłym silniku, przejedź nim pewien odcinek, tak aby temp wody, oleju jak i paliwa były w temperaturze roboczej, wyłącz na 10-15 min, nie otwieraj maski i wtedy sprawdź temp paliwa najlepiej w ciepły dzień.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
afro89, Chyba już tak robiłem. Temp rośnie o kilka stopni do góry. Sprawdzę jeszcze raz dla pewności.
dariodario, wtryski z nowymi końcówkami bosch, kompresją - najgorszy cyl - 29,5 bar ,najlepszy 32 bar więc to nie wina kompresji.
STANLEY, Mówię o zaworku w pompie wtryskowej - to ten króciec z do którego dochodzi wężyk przelewowy z ostatniego wtrysku oraz wychodzi dalej na filtr paliwa.
A dokładnie to: [ zaznaczono na zielony kolor]
dariodario, u mnie nie ma bąbelków powietrza.
U znajomego po ostrej jeździe paliwo dochodzi do wartości 90*C
[ Dodano: |31 Maj 2016|, o 12:19 ]
Wyczytałem interesujące informacje na temat sprawdzenia zaworu przelewowego na powrót do baku:
dariodario, wtryski z nowymi końcówkami bosch, kompresją - najgorszy cyl - 29,5 bar ,najlepszy 32 bar więc to nie wina kompresji.
STANLEY, Mówię o zaworku w pompie wtryskowej - to ten króciec z do którego dochodzi wężyk przelewowy z ostatniego wtrysku oraz wychodzi dalej na filtr paliwa.
A dokładnie to: [ zaznaczono na zielony kolor]
dariodario, u mnie nie ma bąbelków powietrza.
U znajomego po ostrej jeździe paliwo dochodzi do wartości 90*C
[ Dodano: |31 Maj 2016|, o 12:19 ]
Wyczytałem interesujące informacje na temat sprawdzenia zaworu przelewowego na powrót do baku:
Kod: Zaznacz cały
...a po trzecie to już CI mówiłem że na 99,9 % winny tej wysokiej temp.paliwa ,jest króciec powrotny na nastawniku i powinieneś się skupic na nim ,sprawdzajac tak jak mówiłem ,czyli spręzarka z manometrem, i " pompujesz " kruciec ...prawidłowo ciśnienie powinno dojść do 4-4,5 barów i więcej rosnąć nie powinno ...jak rośnie powyżej 5-6 barów ,to masz przyczynę zbyt wysokiej temp. paliwa 8-) Acha...przypomniało mi się jeszcze coś ,co moze powodować również zbytnie nagrzewanie się paliwa ,i dotyczy to tylko nastawników potencjometrycznych ,bo tylko one mają sitko u wejscia paliwa do nastawnika ,czasem to sitko zapycha się ,że nie idzie przedmuchać powietrza przez odkręcony króciec powrotny ...to też może powodować nadmierne grzanie się paliwa.Mozna to sprawdzić sciagając nastawnik z pompy i dmuchając w miejsce po króćcu powrotnym ...jak możemy dmuchnać bez większego oporu ,jest ok ,jak czujemy bardzo wyrażny opór i oczy nam wyłażą z orbit ,podczas dmuchania ,to niestety sitko do wymiany
Ostatnio zmieniony 2016-05-31, 12:27 przez gustav, łącznie zmieniany 3 razy.
- mas0n
- Moderator
- Posty: 678
- Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
afro89, u mnie wartość na VAGu to ponad 200, i wtedy rozjeżdża mi się kąt wtrysku.
Mi nie falują, ale mam problemy z rozruchem
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=6506&
[ Dodano: |31 Maj 2016|, o 13:53 ]
gustav, dobry cytat, tylko mało mi to mówi. Możesz rozwinąć tę myśl posiłkując się może jakimiś zdjęciami?
Mi nie falują, ale mam problemy z rozruchem
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=6506&
[ Dodano: |31 Maj 2016|, o 13:53 ]
gustav, dobry cytat, tylko mało mi to mówi. Możesz rozwinąć tę myśl posiłkując się może jakimiś zdjęciami?
Ostatnio zmieniony 2016-05-31, 13:49 przez mas0n, łącznie zmieniany 1 raz.
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
mas0n, Ja zrobię tak: Wykręce zaworek przelewowy zaznaczony kolorem zielonym z zdjęcia powyżej i dmuchnę w niego ciśnieniem 4.0 - 4.5 bar'a. Przy takim ciśnieniu ma się otworzyć, jeśli nie to mam winowajcę grzejącego się paliwa.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Zrobiłem test. Po przejechaniu 80 kilometrów temp paliwa wynosiła równe 60*C, moim stylem, czyli mieszanym. Wyłączyłem silnik, już po 5 minutach było 62*C a po 30 min było 69*C. gdzie silnik w dalszym ciągu miał grubo ponad 80*C, czyli do 70 *C na pompie mogło dobić. Silnik pali od strzała czy to ciepły czy zimny, nie faluje ani trochę. Wnioski wyciągnijcie sobie sami. Pozdro.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- gustav
- Mechanik
- Posty: 215
- Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Biała Podlaska
Zgodzę się że 60*C to akceptowalna temperatura ale 90*C podczas jazdy to zbyt dużo.
Pompy nie będę ruszać bo jest po przeglądzie. Była robiona w Nadarzynie. Wątpię aby wypuścili nie sprawną.
Pompy nie będę ruszać bo jest po przeglądzie. Była robiona w Nadarzynie. Wątpię aby wypuścili nie sprawną.