[A6-2.5TDI AEL] Ciężkie odpalanie nagrzanego silnika

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

ryba80, Tak. Vagiem. Dokładniej chyba się już nie da :ok:
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

Dopiero teraz mogę coś posprawdzac bo walczyłem ze zgnitym bakiem (quattro). Wtryski są jak nowe bo po regeneracji (bosch), silnik nie jest zużyty oleju nie bierze nic a 200kmh to żaden problem :) moim zdaniem kończy mi się rozrusznik, nie kręci jak powinien i o te ciut może być mu za mało, jak jest teraz chłodniej to kręci jakby był salby aku a jest git.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Papu, Zacznij właśnie od rozrusznika aku masy i innego typy okablowania. Silniki diesla mają to do siebie że muszą dobrze zakręcić żeby dobrze odpalił.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

mojeaudia6c4 pisze:ryba80, Tak. Vagiem. Dokładniej chyba się już nie da :ok:
Dobrze jakbyś opisał dokładniej jak to po kolei zrobić w którą grupę wejść, czy jakiś kod jest potrzebny do zmiany dawki itd. będę wdzięczny a i dla potomnych posiadaczy też się taka wiedza przyda. Ja mam wgraną angielską wersję chyba VAG 3.11
U mnie na zimnym pali dobrze ale jak się dobrze nagrzeje szczególnie w lato to parę obrotów wału robi zanim odpali. Być może głowiczkę pompy przydałoby się zrobić ale skoro 100tys km temu też tak było a teraz też jest podobnie to może można to skorygować.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

wybieramy
1-engine
11 login i tu wpisujemy zależnie od silnika dla naszych 22158( są tez inne loginy)
10 adaptacja
gr 05 dawka startowa

Należy pamiętać , ze przed zmianami zapisujemy wartości jakie były wcześniej a poz zmianie robimy test jak się silnik zachowuje (test jest nad save ). Każde zwiększenie wartości w adaptacjach zwiększa dawkę paliwa w przeciwieństwie do tego co widzimy w blokach pomiarowych (mniejsza wartość większa dawka). Powodzenia w testach
Ostatnio zmieniony 2016-11-19, 17:16 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

afro89 pisze:Każde zmniejszenie dawki faktycznie zwiększa ilość paliwa
Zapewniam cię że się mylisz .W adaptajach jak zwiekszasz to zwiekszasz ,cokolwiek ,czy to obroty ,czy dawkę paliwa ,czy dawkę startową ,max 160 i masz dawkę startową na max ,jak zmniejszasz to zmniejszasz i nie ma innej opcji .To co piszesz dotyczy tylko dawki paliwa w mg w bloku 001 ,tu rzeczywiscie mała cyfra ,wieksza dawka ...tu i tylko tu.Jak masz wątpliwosci ,to ustaw minimum w adaptacjach i sprawdz jak odpala zimny ,a potem max 160 i też sprawdż .Wchodze w adaptacje bardzo często ,w autach grupy vag,i nigdy nie zauwazyłem żebym dawkę startową zwiększając zmniejszał
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

munior pisze: Zapewniam cię że się mylisz .W adaptajach jak zwiekszasz to zwiekszasz ,cokolwiek ,czy to obroty ,czy dawkę paliwa ,czy dawkę startową ,max 160 i masz dawkę startową na max ,jak zmniejszasz to zmniejszasz i nie ma innej opcji .To co piszesz dotyczy tylko dawki paliwa w mg w bloku 001 ,tu rzeczywiscie mała cyfra ,wieksza dawka ...tu i tylko tu.Jak masz wątpliwosci ,to ustaw minimum w adaptacjach i sprawdz jak odpala zimny ,a potem max 160 i też sprawdż .Wchodze w adaptacje bardzo często ,w autach grupy vag,i nigdy nie zauwazyłem żebym dawkę startową zwiększając zmniejszał
No Nie wiem czy masz rację. U mnie ustawienie dawki na 160 silnik chodzi bardzo delikatnie i cichutko a jak ustawie na 128 to słychać twardą prace silnika.

[ Dodano: |17 Lis 2016|, o 21:59 ]
munior,podłączyłem vaga i sprawdziłem że przy 160 mam dawkę 13.5 a przy 128 mam dawkę 14.5;) Jutro zadzwonię Do Tomasza i się go zapytam on na pewno będzie wiedział ;)
munior
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-07-01, 21:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: munior »

mojeaudia6c4 pisze:No Nie wiem czy masz rację.
Wierzyć nikt mi nie musi i nie zalezy mi na wyprowadzaniu kogos z błędu na siłę .Ale za długo w tym siedze żebym nie wiedział co piszę ,czy musiał pytać kogokolwiek
mojeaudia6c4 pisze:U mnie ustawienie dawki na 160 silnik chodzi bardzo delikatnie i cichutko a jak ustawie na 128 to słychać twardą prace silnika.
Jakiś cuda opisujesz ...dawka startowa nigdy nie ma ,bo i miec nie może ,żadnego wpływu na pracę odpalonego silnika .W sumie to raczej nie zamierzam tu dyskutować i przekonywać nikogo do swoich racji .Walczyć i obalać mity ,czy
błędne przekonania nie jest moją misją ;-)
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

munior, Masz rację, nie sprecyzowałem tego co napisałem.

W adaptacjach jak zwiększamy wartość to faktycznie dawka paliwa rośnie w przeciwieństwie do tego co wodzimy w blokach pomiarowych. Poprawię to co napisałem.

Uwierz mi ja też trochę siedzę w dieslach tylko nie sprecyzowałem tego co napisałem, nie musisz mnie wyprowadzać z błędu.

Pozdrowienia
Ostatnio zmieniony 2016-11-19, 17:13 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

munior, Masz rację :) Przepraszam za wprowadzenie w błąd :)
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

Chciałem zabrać się za ten rozrusznik ale mam inny problem, wymieniłem wał (w starym podpora porwana + krzyżak średni więc kupiłem cały), póki kręciłem się w koło komina było ok, wyjechałem na autostradę kilka dni temu i przy prędkości ~140km/h czuć wibracje (do około 100-110 praktycznie nic nie czuć), jak odpuszczam gaz wydaje się że ustają. Myślałem że to coś z podporą, podniosłem auto, podpora sztywna. Nie mam już pomysłów :-x wszystko poskręcane, możliwe że coś się z dwumasem dzieje?
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

wał wyciągnięty, podpora zmieniona na nową (febi) jutro cisnę wyważyć wał, zobaczymy co z tego będzie :->
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

munior, co do wpływu dawki na prace silnika, to rozruchowa nie ma żadnego, natomiast jesli w gr 001 ustawimy okolice 2,2mg to ecu traktuje ten stan jako bardzo male obciazenie silnika i daje puźniejszy kąt wtrysku, jesli dasz powiedzmy okolice 10mg, to ecu traktuje to jako zwiększone obciażenie i wysterowuje ci wcześniejszy kąt wtrysku.
Dawka faktyczna jaka trafia do silnika jest taka sama, puki kąt wtrysku mamy taki sam, jak mamy 3,5btdc to dawka jest identyczna, jesli ustawimy tak zeby pompa mogla osiagac kąty po GMP to wtedy zawuwazymy tez wplyw kąta wtrysku na dawke wtryskiwana, czyli mówiąc krótko, to jaką sprawnosc spalania mamy w zależności od kąta wtrysku
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”