[A6-2.5TDI AEL] Ciężkie odpalanie nagrzanego silnika

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

[A6-2.5TDI AEL] Ciężkie odpalanie nagrzanego silnika

Post autor: Papu »

Witam wszystkich jestem na forum nowy a c4 jeżdżę od ponad roku i od początku właściwie ciężko zapala na mocno rozgrzanym silniku, nasila się to gdy jest cieplej. Jazda autostradą, zjeżdżam żeby zatankować, po chwili odpalam iiiiii kręcę kręcę aż w końcu odpala. Spalanie super, przy szybkiej jeździ 7 litrów rzadko przekraczam, nie żre oleju ani nic z tych rzeczy (przebieg ok 340tys). Na krótkich dystansach przy ciepłej pogodzie i mocniejszym butowaniu też bardzo ciężko odpala ciepły > filmik . Zimny silnik czy to zima czy lato odpala dobrze. Wtryski zrobione, filtr paliwa też. Z kątem wtrysku kombinowałem z mechanikiem tak żeby było jak najlepiej.
Jak na moje oko pompa umiera ale może jakaś mądra głowa coś podpowie. W mojej okolicy brak dobrego pompiarza, strach paprochom dawać. Szykuje się do chipa i chcę żeby wszystko było jak należy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Jaką masz wartość kąta wtrysku przy rozgrzanym silniku. Interesuje mnie gr 000 w BS 2 kolumna.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

Dzięki za odpowiedź, jutro sprawdzę bo rozgrzebałem wczoraj przednie zawieszenie i nie zdążyłem poskładać. Rozgrzać tak żeby źle palił?
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

normalna temperatura robocza, czyli powyżej 80*C
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

- już wiem że zapłon jest przyspieszony, na książkowym ustawieniu nie palił jak powinien. Może zna ktoś jakiegoś DOBREGO pompiarza z dolnośląskiego który pomoże dojść co dolega mojemu traktorkowi?
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Papu, dla jakiej wartości kąta w vagu ciężko palił? Ile jest teraz?
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Papu pisze: - już wiem że zapłon jest przyspieszony, na książkowym ustawieniu nie palił jak powinien. Może zna ktoś jakiegoś DOBREGO pompiarza z dolnośląskiego który pomoże dojść co dolega mojemu traktorkowi?
Być może to problem gorącego paliwa.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

nie mam dostępu teraz do vaga bo jestem poza domem. Ile przyspieszony dokładnie też nie wiem, wiem tylko że minimalnie przyspieszony. Vag wywala błąd - regulacja kąta wtrysku. Robił mi to pewnien magik ale bardzo ogarnięty. Chce chipa robić i chciałbym żeby wszystko było tip-top.

Na chłopski rozum to gorąca ropa jest rzadsza i mi to wygląda na to, że pompa nie ma już swojej kompresji żeby pociągnąć wymagana dawkę do odpalenia. Jak odłączę czujnik temperatury pali dobrze (więcej ropy dostaje)
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Pytanie: Jaką masz dokładnie temperaturę paliwa bo jeśli powyżej 60*C to nic dziwnego że masz trudności z rozruchem.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

W tym tygodniu sprawdzę dokładnie o co chodzi z tym kątem wtrysku, wydaje mi się, że poprzedni właściciel coś mógł z paskiem na pompie przestawić i stąd problemy. Ustawie tak żeby było jak trzeba potem będziemy myśleć jak nie pomoże.
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

Miałem pilny wyjazd ale już jestem i dalej walczę z moją c4, więc tak:
1. sprawdziłem kąt wtrysku - jest teraz przyspieszony o ok 10 stopni (wywala błąd regulacja kąta wtrysku) - zimny pali dobrze jak dostanie po dupie źle.
2. Jak ustawiłem kąt na poprawną wartość zimny i ciepły palił podobnie - ciężkawo
do tego capiło ropą, kopcił na biało, i przy odpalaniu (zimnego) i przy gazowaniu na ciepłym silniku.
3. Zaworek w pompie na dwie śrubki taki z sitkiem gdzieś wyczytałem że może być brudny - był trochę, wyczyściłem i bez zmian.
4. Po ustawieniu kąta tak żeby dobrze palił nie kopci (przy deptaniu "do dechy" wiadomo trochę przykopci na czarno ale niedużo) zauważyłem że skacze zapłon czasami o 1 czasami o 2 jednostki, po odpięciu wtryskiwacza sterującego stoi jak zamurowany (coś z nim nie tak? błędu nie ma)
5. Na podpiętym wtryskiwaczu sterującym pompa rzęzi nie jakoś mocno ale ewidentnie słychać że dźwięk z pompy, odpinam cisza. Ale to nie zawsze. Teraz jeżdżę parę dni od "zabawy" z kątem wtrysku i nic nie słychać.

Oprócz tego że auto ciężko pali mocno nagrzane, jeździ bardzo dobrze, ma moc, mało pali, nie żre oleju. Pompę chłodziłem wodą - pali tak samo. Jak rozgrzeję auto dam mu po dupie to pompa jest ledwo letnia i nie ma za bardzo co chłodzić a już pali gównianie.

Może ktoś z Was zna jakiegoś magika? Ja z moim już nie mam pomysłów :evil:
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

logi grupy 001 z kręcenia rozrusznikiem i po odpaleniu, logi gr 004
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Papu
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2016-05-22, 14:03
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mirsk/Wrocław

Post autor: Papu »

Dzięki za odpowiedź, sprawdzę w wolnej chwili i wkleję tutaj. Nie wiem czy to przypadkiem nie słabawy rozrusznik.
Awatar użytkownika
mojeaudia6c4
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 72
Rejestracja: 2013-08-29, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Katowice

Post autor: mojeaudia6c4 »

Witam wszystkich:) Papu, Wrzuć logi statyczne 013 (stan wtrysków, tulej w cylindrach, pierścieni) na ciepłym i zimnym silniku. U mnie zużycie wtrysków oraz pompy dało efekt złego odpalania na zimnym i na ciepłym silniku, +mapa silnika odkupiona od kolegi z poprawioną dawką paliwową dało jeszcze gorszy efetk... Wtryski jak są zużyte, leją zamiast wtryskiwać i dają za dużą dawkę paliwową na cylinder, u mnie pomogło zmiana w adaptacji 05 gr. (dawka startowa) Zmniejszyłem ją z 128 na 160 (czym większa wartość tym mniejsza dawka wtryskiwanego paliwa)

Auto pali tak dobrze że nie można się nadziwić :) Pozdrawiam :)
Ostatnio zmieniony 2016-11-15, 22:01 przez mojeaudia6c4, łącznie zmieniany 1 raz.
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

mojeaudia6c4 napisał "u mnie pomogło zmiana w adaptacji 05 gr. (dawka startowa) Zmniejszyłem ją z 128 na 160 (czym większa wartość tym mniejsza dawka wtryskiwanego paliwa)
Mógłbyś dokładniej opisać jak to zrobić rozumiem że da radę to vag-iem zrobić?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”