ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AEL] Ciężkie odpalanie nagrzanego silnika
Autor Wiadomość
Papu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Tomek
Trakcja: Quattro
Wiek: 25
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Mirsk/Wrocław
Wysłany: |22 Maj 2016|, o 13:27   [A6-2.5TDI AEL] Ciężkie odpalanie nagrzanego silnika

Witam wszystkich jestem na forum nowy a c4 jeżdżę od ponad roku i od początku właściwie ciężko zapala na mocno rozgrzanym silniku, nasila się to gdy jest cieplej. Jazda autostradą, zjeżdżam żeby zatankować, po chwili odpalam iiiiii kręcę kręcę aż w końcu odpala. Spalanie super, przy szybkiej jeździ 7 litrów rzadko przekraczam, nie żre oleju ani nic z tych rzeczy (przebieg ok 340tys). Na krótkich dystansach przy ciepłej pogodzie i mocniejszym butowaniu też bardzo ciężko odpala ciepły > filmik https://www.youtube.com/watch?v=GUsvl2tH92o . Zimny silnik czy to zima czy lato odpala dobrze. Wtryski zrobione, filtr paliwa też. Z kątem wtrysku kombinowałem z mechanikiem tak żeby było jak najlepiej.
Jak na moje oko pompa umiera ale może jakaś mądra głowa coś podpowie. W mojej okolicy brak dobrego pompiarza, strach paprochom dawać. Szykuje się do chipa i chcę żeby wszystko było jak należy.
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 24 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 993
Skąd: Warszowice
Wysłany: |22 Maj 2016|, o 15:56   

Jaką masz wartość kąta wtrysku przy rozgrzanym silniku. Interesuje mnie gr 000 w BS 2 kolumna.
_________________
Moja Audinka AEL 272KM 518NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Papu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Tomek
Trakcja: Quattro
Wiek: 25
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Mirsk/Wrocław
Wysłany: |22 Maj 2016|, o 17:02   

Dzięki za odpowiedź, jutro sprawdzę bo rozgrzebałem wczoraj przednie zawieszenie i nie zdążyłem poskładać. Rozgrzać tak żeby źle palił?
 
     
afro89 
Administrator




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Krzysztof
Trakcja: Ośka
Pomógł: 24 razy
Wiek: 29
Dołączył: 25 Sie 2011
Posty: 993
Skąd: Warszowice
Wysłany: |22 Maj 2016|, o 18:13   

normalna temperatura robocza, czyli powyżej 80*C
_________________
Moja Audinka AEL 272KM 518NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12

Najszybsze auto zlotu `13
 
 
     
Papu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Tomek
Trakcja: Quattro
Wiek: 25
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Mirsk/Wrocław
Wysłany: |27 Maj 2016|, o 19:07   

https://www.youtube.com/watch?v=qTlq2axnByw - już wiem że zapłon jest przyspieszony, na książkowym ustawieniu nie palił jak powinien. Może zna ktoś jakiegoś DOBREGO pompiarza z dolnośląskiego który pomoże dojść co dolega mojemu traktorkowi?
 
     
dechpo 
C4 Autorytet



Moje Audi: S4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2T
Trakcja: Quattro
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 477
Skąd: Warszawa
Wysłany: |27 Maj 2016|, o 20:44   

Papu, dla jakiej wartości kąta w vagu ciężko palił? Ile jest teraz?
 
 
     
gustav 
Mechanik
Turbosprężarka




Moje Audi: S4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AGA, ABC, AAT, AAN, AEC
Pojemność silnika: od 2200 do 4200
Imię: Kamil
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 213
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |30 Maj 2016|, o 11:09   

Papu napisał/a:
https://www.youtube.com/watch?v=qTlq2axnByw - już wiem że zapłon jest przyspieszony, na książkowym ustawieniu nie palił jak powinien. Może zna ktoś jakiegoś DOBREGO pompiarza z dolnośląskiego który pomoże dojść co dolega mojemu traktorkowi?


Być może to problem gorącego paliwa.
_________________
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Garage Our Cars
 
 
     
Papu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Tomek
Trakcja: Quattro
Wiek: 25
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Mirsk/Wrocław
Wysłany: |31 Maj 2016|, o 08:43   

nie mam dostępu teraz do vaga bo jestem poza domem. Ile przyspieszony dokładnie też nie wiem, wiem tylko że minimalnie przyspieszony. Vag wywala błąd - regulacja kąta wtrysku. Robił mi to pewnien magik ale bardzo ogarnięty. Chce chipa robić i chciałbym żeby wszystko było tip-top.

Na chłopski rozum to gorąca ropa jest rzadsza i mi to wygląda na to, że pompa nie ma już swojej kompresji żeby pociągnąć wymagana dawkę do odpalenia. Jak odłączę czujnik temperatury pali dobrze (więcej ropy dostaje)
 
     
gustav 
Mechanik
Turbosprężarka




Moje Audi: S4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AGA, ABC, AAT, AAN, AEC
Pojemność silnika: od 2200 do 4200
Imię: Kamil
Trakcja: Quattro
Pomógł: 1 raz
Wiek: 31
Dołączył: 07 Kwi 2013
Posty: 213
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: |31 Maj 2016|, o 09:51   

Pytanie: Jaką masz dokładnie temperaturę paliwa bo jeśli powyżej 60*C to nic dziwnego że masz trudności z rozruchem.
_________________
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Garage Our Cars
 
 
     
Papu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Tomek
Trakcja: Quattro
Wiek: 25
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Mirsk/Wrocław
Wysłany: |31 Maj 2016|, o 21:39   

W tym tygodniu sprawdzę dokładnie o co chodzi z tym kątem wtrysku, wydaje mi się, że poprzedni właściciel coś mógł z paskiem na pompie przestawić i stąd problemy. Ustawie tak żeby było jak trzeba potem będziemy myśleć jak nie pomoże.
 
     
Papu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Tomek
Trakcja: Quattro
Wiek: 25
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Mirsk/Wrocław
Wysłany: |5 Sie 2016|, o 10:11   

Miałem pilny wyjazd ale już jestem i dalej walczę z moją c4, więc tak:
1. sprawdziłem kąt wtrysku - jest teraz przyspieszony o ok 10 stopni (wywala błąd regulacja kąta wtrysku) - zimny pali dobrze jak dostanie po dupie źle.
2. Jak ustawiłem kąt na poprawną wartość zimny i ciepły palił podobnie - ciężkawo
do tego capiło ropą, kopcił na biało, i przy odpalaniu (zimnego) i przy gazowaniu na ciepłym silniku.
3. Zaworek w pompie na dwie śrubki taki z sitkiem gdzieś wyczytałem że może być brudny - był trochę, wyczyściłem i bez zmian.
4. Po ustawieniu kąta tak żeby dobrze palił nie kopci (przy deptaniu "do dechy" wiadomo trochę przykopci na czarno ale niedużo) zauważyłem że skacze zapłon czasami o 1 czasami o 2 jednostki, po odpięciu wtryskiwacza sterującego stoi jak zamurowany (coś z nim nie tak? błędu nie ma)
5. Na podpiętym wtryskiwaczu sterującym pompa rzęzi nie jakoś mocno ale ewidentnie słychać że dźwięk z pompy, odpinam cisza. Ale to nie zawsze. Teraz jeżdżę parę dni od "zabawy" z kątem wtrysku i nic nie słychać.

Oprócz tego że auto ciężko pali mocno nagrzane, jeździ bardzo dobrze, ma moc, mało pali, nie żre oleju. Pompę chłodziłem wodą - pali tak samo. Jak rozgrzeję auto dam mu po dupie to pompa jest ledwo letnia i nie ma za bardzo co chłodzić a już pali gównianie.

Może ktoś z Was zna jakiegoś magika? Ja z moim już nie mam pomysłów :evil:
 
     
arwam 
C4 Autorytet
Tdiesel POWER DRIVER



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1994
Oznaczenie silnika: AAT++
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Arek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 01 Wrz 2013
Posty: 320
Skąd: Świętokrzyskie
Wysłany: |30 Paź 2016|, o 17:36   

logi grupy 001 z kręcenia rozrusznikiem i po odpaleniu, logi gr 004
_________________
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
 
     
Papu 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2461
Imię: Tomek
Trakcja: Quattro
Wiek: 25
Dołączył: 22 Maj 2016
Posty: 11
Skąd: Mirsk/Wrocław
Wysłany: |30 Paź 2016|, o 20:00   

Dzięki za odpowiedź, sprawdzę w wolnej chwili i wkleję tutaj. Nie wiem czy to przypadkiem nie słabawy rozrusznik.
 
     
mojeaudia6c4 
Czeladnik




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL +
Pojemność silnika: 2.5TDI
Imię: Patryk
Trakcja: Ośka
Wiek: 26
Dołączył: 29 Sie 2013
Posty: 74
Skąd: Katowice
Wysłany: |15 Lis 2016|, o 16:07   

Witam wszystkich:) Papu, Wrzuć logi statyczne 013 (stan wtrysków, tulej w cylindrach, pierścieni) na ciepłym i zimnym silniku. U mnie zużycie wtrysków oraz pompy dało efekt złego odpalania na zimnym i na ciepłym silniku, +mapa silnika odkupiona od kolegi z poprawioną dawką paliwową dało jeszcze gorszy efetk... Wtryski jak są zużyte, leją zamiast wtryskiwać i dają za dużą dawkę paliwową na cylinder, u mnie pomogło zmiana w adaptacji 05 gr. (dawka startowa) Zmniejszyłem ją z 128 na 160 (czym większa wartość tym mniejsza dawka wtryskiwanego paliwa)

Auto pali tak dobrze że nie można się nadziwić :) Pozdrawiam :)
_________________

Ostatnio zmieniony przez mojeaudia6c4 |15 Lis 2016|, o 22:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 127
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |16 Lis 2016|, o 09:17   

mojeaudia6c4 napisał "u mnie pomogło zmiana w adaptacji 05 gr. (dawka startowa) Zmniejszyłem ją z 128 na 160 (czym większa wartość tym mniejsza dawka wtryskiwanego paliwa)
Mógłbyś dokładniej opisać jak to zrobić rozumiem że da radę to vag-iem zrobić?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 14