[S6-4.2 AEC] problemów ciąg dalszy nie pracuje na 2 cylindra
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
[S6-4.2 AEC] problemów ciąg dalszy nie pracuje na 2 cylindra
Siemka, nie wiem już co począć z autem, na początku samochód przestał pracować na 2 gary, byłem u mechanika i stwierdził że nie pali na 2 gar z lewej głowicy i 3 gar z prawej. zdjął fajki podpiął świecę i iskra jest taka że by konia zabiła, przewody zapłonowe nie mają przebicia nie iskrzą itp. itd., zmierzona została kompresja u niego, stwierdził że jest OK (niewiem jakie dokładne parametry były). samochód chodzi tak samo na LPG jak i PB więc wtryski raczej odpadają, co jeszcze może być grane z tym motorem że nie pali na te dwa gary?
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Dawid2542, czy przed wymianą rozrządu był problem z wypadaniem zapłonu na tych 2 garach?
Tutaj najważniejsze jest ustawienie rozrządu....nieprawidłowe prowadzi do takiego efektu.
Czy problem 2 garów dotyczy na jednej głowicy czy też po jednym na każdej?
Miałeś problem z odpalaniem samochodu. Sprawdzić układ immo pod osłoną kierownicy. Do sprawdzenia układ czujników halla na głowicach. Musiałbyś najlepiej podpiąć vaga i wtedy sprawdzać w blokach pomiarowych. Najlepszego
Tutaj najważniejsze jest ustawienie rozrządu....nieprawidłowe prowadzi do takiego efektu.
Czy problem 2 garów dotyczy na jednej głowicy czy też po jednym na każdej?
Miałeś problem z odpalaniem samochodu. Sprawdzić układ immo pod osłoną kierownicy. Do sprawdzenia układ czujników halla na głowicach. Musiałbyś najlepiej podpiąć vaga i wtedy sprawdzać w blokach pomiarowych. Najlepszego
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
rozrząd u mnie jest nie wymieniony od zakupu, miało być robione wszystko a że zamówiłem kable i muszę czekać 4-6 tygodni to zostawiłem wszystko na jeden moment. na lewej głowicy nie pali gar numer 2, na prawej głowicy nie pali gar numer 3 stojąc od przodu auta, według numeracji z kabli jest to 2 i 7 gar,
co do odpalania to immo zostało u mnie wywalone i dalej nie odpalało autko, dopiero po długich próbach tj odpalanie około 20 razy, załapało i od tego czasu odpala za każdym razem z tym ze na 6 garów, kolo podpinał kompa ale nie umiał się połączyć aby sprawdzić błędy, kompa z auta mam w domu i jutro jeszcze jadę z nim do elektronika aby go prześwietlił
może faktycznie ten rozrząd przeskoczył?
tak to umnie wygląda, cylindry pomalowane na czerwono nie odpalają,
co do odpalania to immo zostało u mnie wywalone i dalej nie odpalało autko, dopiero po długich próbach tj odpalanie około 20 razy, załapało i od tego czasu odpala za każdym razem z tym ze na 6 garów, kolo podpinał kompa ale nie umiał się połączyć aby sprawdzić błędy, kompa z auta mam w domu i jutro jeszcze jadę z nim do elektronika aby go prześwietlił
może faktycznie ten rozrząd przeskoczył?
tak to umnie wygląda, cylindry pomalowane na czerwono nie odpalają,
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Dawid2542, Dobrze ustawiony rozrząd to podstawa a podstawą w silnikach "V" są odpowiednie blokady. Z tym odpalaniem skoro nie ma już immo to idąc logicznie czujnik położenia wału i czujniki halla na wałkach ale żeby tak od razu? Za pomocą vaga w grupach pomiarowych powinno wskazać ustawienia wałków przez co nakieruje ustawienie rozrządu. Sprawdzić błędy bo bez tego w tych silnikach szukanie na ślepo....a ślepota w tejże sytuacji kosztuje...jeśli chodzi o pomiar kompresji to jeśli mechanik sprawdził to powinien podać odczyt? Świece sprawdzano jak wyglądają? Próbowałeś wymienić na nowe? sprawdzić wzrokowo jak wyglądają w świetle innych...
Jak dobrze pamiętam miałeś zwalać głowice? Rozumiem nie doszło jeszcze do naprawy czy też zweryfikowano inną usterkę?
Jak dobrze pamiętam miałeś zwalać głowice? Rozumiem nie doszło jeszcze do naprawy czy też zweryfikowano inną usterkę?
Ostatnio zmieniony 2016-05-04, 20:39 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
- gitmar
- C4 Autorytet
- Posty: 295
- Rejestracja: 2013-04-30, 16:53
- Imię: Mariusz
- Moje Audi: S6+ C4
- Rok produkcji: 1996
- Silnik: 4.2 326KM (AHK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Mińsk Mazowiecki
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
- Płeć:
Jedna mała poprawka. W AEC jest jeden czujnik halla, jedna sonda lambda, dwa aparaty zapłonowe. VAGiem niewiele sprawdzisz jeśli chodzi o ustawienie rozrządu. To jeszcze nie jest tak bogaty w diagnostykę silnik jak silniki 5 zaworowe. Nawet adaptacji przepustnicy nie robi się VAGiem, tylko ustawia na szczelinomierz (nie ma TPSa). Ja bym jednak szukał nadal w układzie wysokiego napięcia. Kopułki, palce, cewka sprawdzone Wtryskiwacze benzynowe Jeśli wtryskiwacze są padnięte (albo ich zasilanie), to LPG przecież odczytuje ze sterownika ich pracę.
Jeśli wcześniej pracował ok, to dlaczego rozrząd miałby sam się przestawić...
Jeśli wcześniej pracował ok, to dlaczego rozrząd miałby sam się przestawić...
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
panowie wszystko sprawdzone, świece wymienione, kopułka wyczyszczona na błysk, była lekko zaśniedziała ale nie pomogło, dzisiaj zrobiłem kolejną próbę, odpaliłem pochodził chwilkę, zgasiłem, wykręciłem świece i na tych dwóch cylindrach gdzie nie pali świece suche jak pieprz, czyli nie ma paliwa. pożyczyłem kompa od znajomego mechanika i niestety również nie mogę się połączyć z autem sprawdziłem wtyczki od wtrysków popsikałem kontaktem i nie pomogło, może być tak że dwa wtryski powiedziały pa pa? ewentualnie czy LPG może kaszanić coś?
-
- Adept
- Posty: 19
- Rejestracja: 2016-01-25, 08:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: LJA
A spróbuj odłączyć całkiem LPG i powrócić do ori zasilania PB. Miałem podobne objawy w V6 - przerwał się kabelek w wiązce instalacji LPG zasilający jeden wtrysk i nie chodził na jeden cylinder ani na PB ani na LPG.
Audi B3 1.8
Seat Toledo II 1.6 SR
Audi A4 B5 Sedan 2.6 V6
Audi A6 C5 Avant 4.2 V8
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6
Seat Toledo II 1.6 SR
Audi A4 B5 Sedan 2.6 V6
Audi A6 C5 Avant 4.2 V8
Audi A6 C4 Sedan 2.6 V6
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
dlatego w piątek zawiozłem kompa do elektryka który zajmuje się tylko kompami, zobaczymy co z tym podziała, samochód do czasu pozostawienia w miejscu palił normalnie, nie było problemów z odpaleniem ale pracował na 6 garów. z początku zaczął przerywać ale po przepałowaniu łapał na wszystkie gary aż z czasem nie pomagało nawet pałowanie. postawiłem autko na placu postało 2 tygodnie postanowiłem spróbować odpalić i już był problem z paleniem, może faktycznie komp albo zawilgł albo co nie wiem