ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[A6-2.5TDI AEL] Demontaż pompy wtryskowej AEL
Autor Wiadomość
tymek90 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: |23 Kwi 2016|, o 18:51   [A6-2.5TDI AEL] Demontaż pompy wtryskowej AEL

Witam. Panowie taka sprawa chce wyciągnąć pompę wtryskowa bo mi leje spod tego kola co pasek je napędza, mam ojca który bez problemu ogarnie wymianę simeringu tylko pytanie brzmi czy jak zaznaczymy sobie miejsca na kolach wyciągniemy pompę wymienimy simering i złożymy wszystko do kupy po znakach to czy będzie trzeba ustawić kat wtrysku? Tak ze np po złożeniu auto może nie odpalić?
Ostatnio zmieniony przez tymek90 |25 Kwi 2016|, o 07:53, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
pazdzioch123 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2500
Imię: Patryk
Trakcja: Ośka
Wiek: 26
Dołączył: 21 Kwi 2014
Posty: 105
Skąd: Chmielno
Wysłany: |24 Kwi 2016|, o 09:08   

tymek90, ostatnio też borykałem się z takim samym problemem cieknącego siemeringu. I powiem Ci że do tej operacji nie trzeba wyciągać całej pompy, szkoda roboty. Mój mechanik po prostu ściągnął koło zębate "wydłubał siemering" i wbił przez tulejkę nowy. Jak najbardziej zaznaczenie na obu kołach pomoże, aczkolwiek pasek się z czasem wyciąga i u siebie przy robocie dla pewności i tak sprawdzałem kąt
 
     
dechpo 
C4 Autorytet



Moje Audi: S4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2T
Trakcja: Quattro
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 472
Skąd: Warszawa
Wysłany: |24 Kwi 2016|, o 18:22   

tymek90, nie zgub klina jak będziesz wyciągał. Zaznacz znaki i później ustaw kąt czytając wartość vagiem. Kąt można ustawiać luzujac śrubę na kole od silnika i kręcić śruba na pompie, metoda wymaga dużej precyzji. Inny sposób to odkręcić pompę i przesuwać na "kołysce". Wszystko na temperaturze płynu 90 i ustawionej dobrze dawce.
 
 
     
tymek90 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: |24 Kwi 2016|, o 19:06   

Zrobiłem tak jak kolega pisał bez wyciągania pompy, jutro zamawiam simering, chciałbym się upewnić czy dobrze numery spisałem, moje to: 20x31x73

co do vag nie mam kabla tzn mam ale obd 2 i muszę przerobić, ale dzięki za instrukcję jak mi się nie uda bez vag to zastosuję się do Twoich rad.

//PW
mas0n
Ostatnio zmieniony przez mas0n |24 Kwi 2016|, o 20:35, w całości zmieniany 2 razy  
 
     
dechpo 
C4 Autorytet



Moje Audi: S4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2T
Trakcja: Quattro
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 472
Skąd: Warszawa
Wysłany: |24 Kwi 2016|, o 19:19   

tymek90, dokup przejściówkę, max 30 PLN, na oko dobrze nie ustawisz.
 
 
     
Dodek 
Audi Mastah



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 4 razy
Wiek: 32
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 662
Skąd: c.k
Wysłany: |24 Kwi 2016|, o 19:35   

Dokladnie kup sobie przejsciówkę od viakena z krk - koszt śmieszny a czesto sie przydaje.
Apropos jak bedziesz zmieniał podaj dokładnie oznaczenie simmera - bedzie na przyszlość i może sie przydać komuś. ;-)
_________________
AEL INSIDE
 
     
tymek90 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: |24 Kwi 2016|, o 23:05   

Panowie w moim przypadku najlepiej i najtaniej będzie przerobić złącze z obd1 na obd2 jutro jadę na szrot wyciągnę jakieś gniazdo obd2 tutaj na forum jest temat jak reznąć i po sprawie. Zrobię tak jak mówicie pierw po znakach a później ewentualnie jakaś korekta vag. Jutro wrzucę zdjęcia z naprawy
ps* powiem tak w dzisiejszych czasach bardzo łatwo naciąć się na koszty mechanik w krk po diagnozie zaśpiewał mi 600 zł za naprawę, ja to zrobię za max 30 zł, moje objawy były takie że auto nie chciało zapalać na zimnym i na ciepłym też jak trochę postała, i czasami też jak np odpaliłem samochód pochodziła chwilę obroty falowały i gasła.
 
     
dechpo 
C4 Autorytet



Moje Audi: S4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2T
Trakcja: Quattro
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 472
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Kwi 2016|, o 07:56   

tymek90, to kąt źle ustawiony i nastawnik brudny. Odkręć kruciec od nastawnika, jeśli wyleje się ropa ze srebrnym dodatkiem (opiłki) to bez regeneracji pompy się nie obędzie. 600 dobra cena, policzył montaż, demontaż, diagnozę, oring, za coś tzreba żyć :)
 
 
     
pablo90 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Paweł
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: 3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 28
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 729
Skąd: KR/TK
Wysłany: |25 Kwi 2016|, o 07:57   

wszelkie naprawy związane z pompą będą u mechanika drogie. tym bardziej jeśli np w Krakowie pojechałeś do Boscha - Gładysek.
_________________
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
 
 
     
tymek90 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: |25 Kwi 2016|, o 08:08   

Według mnie jeżeli paliwo leciało z tego simeringa to pompa traciła ciśnienie aby przebić wtryski dlatego trzeba było ją kręcić nieważne czy na zimnym czy na ciepłym, druga sprawa to patrząc po znakach na pompie, rozrządzie i na bloku silnika przy dwumasie wyszło nam że pompa jest przyśpieszona o jeden przeskok na pasku. Zobaczymy jaki będzie rezultat po wymianie simeringu, oczywiście wszystko poskładam po fabrycznych znakach, jeżeli dalej będą te objawy to wyczyszczę nastawnik tak jak piszesz, co do tej regeneracji to uważam że przy odrobinie oleju w głowie i szczęścia jestem w stanie zregenerować sam pompę. Zobaczymy od czegoś trzeba zacząć, w moim przypadku będzie to wymiana simeringu. Po pracy wezmę się za to i napiszę.
*ps byłem na diagnozie w Auto Magic Sport
Ostatnio zmieniony przez tymek90 |25 Kwi 2016|, o 08:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
dechpo 
C4 Autorytet



Moje Audi: S4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2T
Trakcja: Quattro
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 472
Skąd: Warszawa
Wysłany: |25 Kwi 2016|, o 13:53   

tymek90, też chciałem się za to brać, ale zrezygnowałem. Tu masz dokładny opis co i jak http://www.audi80.pl/rozb...-37-vt65472.htm
 
 
     
tymek90 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: |25 Kwi 2016|, o 21:47   

1:0 dla pompy dzisiaj tego nie zdążyłem poskładać ale sprawa wygląda następująco:
-jednak aby zrobić to wszystko dobrze i sprawnie zdecydowałem się wyciągnąć tą pompę

- simering to 20x31x7,3 ale 20x31x7 też będzie

- mój uszkodzony simering widać pęknięcie guma zrobiła się jak plastik



- tutaj mamy gołe gniazdo simeringa trzeba je odpowiednio wyczyścić przed montażem nowego



- nowy simering można wbijać w ten sposób ale bardzo delikatnie i z wyczuciem



- dalej prze tulejkę tylko należy wybrać taką tulejkę aby jej średnica była mniejsza niż simering aby nie porysowała nam gniazda simeringu



-następnie wkładamy pompę aby była zgodnie ze znakiem



Reszta jutro. Dobranoc
 
     
ryba80 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Rafał
Pomógł: 2 razy
Wiek: 38
Dołączył: 07 Lip 2011
Posty: 126
Skąd: Rybno koło Działdowa
Wysłany: |26 Kwi 2016|, o 07:28   

Ja 3 lata temu też wymieniałem ten simmering i wymieniłem go ez wyciągania pompy bez zbędnej gimnastyki, dobry dostęp pół godziny roboty,na pompie sucho do dziś.
 
 
     
tymek90 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1997
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2,5
Imię: Mateusz
Trakcja: Ośka
Wiek: 28
Dołączył: 14 Kwi 2016
Posty: 17
Skąd: Kazimierza Wielka
Wysłany: |26 Kwi 2016|, o 21:06   

ciąg dalszy

Aby poprawnie zakręcić koło napędzające pompę musiałem sobie dorobić klucz a właściwie to dwa klucze, bo aby naciągnąć pasek mimośródem również jest potrzeby specyficzny klucz:

koło napędzające pompę



klucz jaki był potrzebny aby dokręcić pompę



mimośród



klucz jaki był potrzebny aby naciągnąć pasek



Auto po złożeniu wszystkiego po znakach nie wymagało korekty kąta wtrysku, samochód odpalił objawy ustąpiły.
Koszt naprawy 30 zł (10zł simering, 20 zł złącze obd 2 z passata na szrocie) zaoszczędziłem 570 zł
 
     
dechpo 
C4 Autorytet



Moje Audi: S4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1992
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2T
Trakcja: Quattro
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 23 Kwi 2012
Posty: 472
Skąd: Warszawa
Wysłany: |26 Kwi 2016|, o 23:44   

tymek90, jaki kąt wyszedł w vagu?
 
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 15