[A6-2.5TDI AEL] Demontaż pompy wtryskowej AEL

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

[A6-2.5TDI AEL] Demontaż pompy wtryskowej AEL

Post autor: tymek90 »

Witam. Panowie taka sprawa chce wyciągnąć pompę wtryskowa bo mi leje spod tego kola co pasek je napędza, mam ojca który bez problemu ogarnie wymianę simeringu tylko pytanie brzmi czy jak zaznaczymy sobie miejsca na kolach wyciągniemy pompę wymienimy simering i złożymy wszystko do kupy po znakach to czy będzie trzeba ustawić kat wtrysku? Tak ze np po złożeniu auto może nie odpalić?
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 07:53 przez tymek90, łącznie zmieniany 2 razy.
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

tymek90, ostatnio też borykałem się z takim samym problemem cieknącego siemeringu. I powiem Ci że do tej operacji nie trzeba wyciągać całej pompy, szkoda roboty. Mój mechanik po prostu ściągnął koło zębate "wydłubał siemering" i wbił przez tulejkę nowy. Jak najbardziej zaznaczenie na obu kołach pomoże, aczkolwiek pasek się z czasem wyciąga i u siebie przy robocie dla pewności i tak sprawdzałem kąt
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

tymek90, nie zgub klina jak będziesz wyciągał. Zaznacz znaki i później ustaw kąt czytając wartość vagiem. Kąt można ustawiać luzujac śrubę na kole od silnika i kręcić śruba na pompie, metoda wymaga dużej precyzji. Inny sposób to odkręcić pompę i przesuwać na "kołysce". Wszystko na temperaturze płynu 90 i ustawionej dobrze dawce.
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

Zrobiłem tak jak kolega pisał bez wyciągania pompy, jutro zamawiam simering, chciałbym się upewnić czy dobrze numery spisałem, moje to: 20x31x73
Obrazek
co do vag nie mam kabla tzn mam ale obd 2 i muszę przerobić, ale dzięki za instrukcję jak mi się nie uda bez vag to zastosuję się do Twoich rad.

//PW
mas0n
Ostatnio zmieniony 2016-04-24, 20:35 przez tymek90, łącznie zmieniany 2 razy.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

tymek90, dokup przejściówkę, max 30 PLN, na oko dobrze nie ustawisz.
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

Dokladnie kup sobie przejsciówkę od viakena z krk - koszt śmieszny a czesto sie przydaje.
Apropos jak bedziesz zmieniał podaj dokładnie oznaczenie simmera - bedzie na przyszlość i może sie przydać komuś. ;-)
AEL INSIDE
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

Panowie w moim przypadku najlepiej i najtaniej będzie przerobić złącze z obd1 na obd2 jutro jadę na szrot wyciągnę jakieś gniazdo obd2 tutaj na forum jest temat jak reznąć i po sprawie. Zrobię tak jak mówicie pierw po znakach a później ewentualnie jakaś korekta vag. Jutro wrzucę zdjęcia z naprawy
ps* powiem tak w dzisiejszych czasach bardzo łatwo naciąć się na koszty mechanik w krk po diagnozie zaśpiewał mi 600 zł za naprawę, ja to zrobię za max 30 zł, moje objawy były takie że auto nie chciało zapalać na zimnym i na ciepłym też jak trochę postała, i czasami też jak np odpaliłem samochód pochodziła chwilę obroty falowały i gasła.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

tymek90, to kąt źle ustawiony i nastawnik brudny. Odkręć kruciec od nastawnika, jeśli wyleje się ropa ze srebrnym dodatkiem (opiłki) to bez regeneracji pompy się nie obędzie. 600 dobra cena, policzył montaż, demontaż, diagnozę, oring, za coś tzreba żyć :)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

wszelkie naprawy związane z pompą będą u mechanika drogie. tym bardziej jeśli np w Krakowie pojechałeś do Boscha - Gładysek.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

Według mnie jeżeli paliwo leciało z tego simeringa to pompa traciła ciśnienie aby przebić wtryski dlatego trzeba było ją kręcić nieważne czy na zimnym czy na ciepłym, druga sprawa to patrząc po znakach na pompie, rozrządzie i na bloku silnika przy dwumasie wyszło nam że pompa jest przyśpieszona o jeden przeskok na pasku. Zobaczymy jaki będzie rezultat po wymianie simeringu, oczywiście wszystko poskładam po fabrycznych znakach, jeżeli dalej będą te objawy to wyczyszczę nastawnik tak jak piszesz, co do tej regeneracji to uważam że przy odrobinie oleju w głowie i szczęścia jestem w stanie zregenerować sam pompę. Zobaczymy od czegoś trzeba zacząć, w moim przypadku będzie to wymiana simeringu. Po pracy wezmę się za to i napiszę.
*ps byłem na diagnozie w Auto Magic Sport
Ostatnio zmieniony 2016-04-25, 08:53 przez tymek90, łącznie zmieniany 1 raz.
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

tymek90, też chciałem się za to brać, ale zrezygnowałem. Tu masz dokładny opis co i jak http://www.audi80.pl/rozbieranie-pompy- ... t65472.htm
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

1:0 dla pompy dzisiaj tego nie zdążyłem poskładać ale sprawa wygląda następująco:
-jednak aby zrobić to wszystko dobrze i sprawnie zdecydowałem się wyciągnąć tą pompę

- simering to 20x31x7,3 ale 20x31x7 też będzie

- mój uszkodzony simering widać pęknięcie guma zrobiła się jak plastik

Obrazek

- tutaj mamy gołe gniazdo simeringa trzeba je odpowiednio wyczyścić przed montażem nowego

Obrazek

- nowy simering można wbijać w ten sposób ale bardzo delikatnie i z wyczuciem

Obrazek

- dalej prze tulejkę tylko należy wybrać taką tulejkę aby jej średnica była mniejsza niż simering aby nie porysowała nam gniazda simeringu

Obrazek

-następnie wkładamy pompę aby była zgodnie ze znakiem

Obrazek

Reszta jutro. Dobranoc
ryba80
Mechanik
Mechanik
Posty: 175
Rejestracja: 2011-07-07, 23:53
Imię: Rafał
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1996
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Rybno koło Działdowa
Płeć:

Post autor: ryba80 »

Ja 3 lata temu też wymieniałem ten simmering i wymieniłem go ez wyciągania pompy bez zbędnej gimnastyki, dobry dostęp pół godziny roboty,na pompie sucho do dziś.
tymek90
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2016-04-14, 13:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kazimierza Wielka

Post autor: tymek90 »

ciąg dalszy

Aby poprawnie zakręcić koło napędzające pompę musiałem sobie dorobić klucz a właściwie to dwa klucze, bo aby naciągnąć pasek mimośródem również jest potrzeby specyficzny klucz:

koło napędzające pompę

Obrazek

klucz jaki był potrzebny aby dokręcić pompę

Obrazek

mimośród

Obrazek

klucz jaki był potrzebny aby naciągnąć pasek

Obrazek

Auto po złożeniu wszystkiego po znakach nie wymagało korekty kąta wtrysku, samochód odpalił objawy ustąpiły.
Koszt naprawy 30 zł (10zł simering, 20 zł złącze obd 2 z passata na szrocie) zaoszczędziłem 570 zł
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

tymek90, jaki kąt wyszedł w vagu?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”