[A6-2.5TDI AEL] Demontaż pompy wtryskowej AEL
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2015-04-24, 11:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rogoźno Wlkp.
Odgrzeje nieco temat. Muszę zdemontować pompę i wysłać do pompiarza. Czy jest jakaś inna opcja, żeby zablokować te kółko na pompie i odkręcić, albo żeby wytargać ją z auta razem z kółkiem. Jaki tam jest gwint lewy czy prawy?
Ostatnio zmieniony 2016-09-26, 12:27 przez Biedron, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 12
- Rejestracja: 2013-08-04, 11:51
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Sławatycze
Koło pasowe jest ciężko odkręcić ponieważ nie ma tam żadnej blokady, jest możliwość odkręcenia pompy razem razem z podstawą przykręconą do bloku. Wystarczy odchylić pompę w prawą stronę i będą dwie śruby. Ciężki dostęp jest ale jak najbardziej płaskim kluczem odkręcisz. Później w imadle lub w kilku chłopa koło pasowe odkręcicie.
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2015-04-24, 11:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rogoźno Wlkp.
Już po operacji. Udało się wymontować i pompa pojechała do pompiarza. Koło pompy ma cztery otwory, dwa małe z gwintem i dwa duże. Niestety gwint jest nietypowy bo żadna śruba nie chciała pasować(z ameryki te koło wzięli czy co?). Zanim pompa wróci chciałbym dobrać te śruby bo po ich wkręceniu będzie łatwo zablokować koło. Póki co przy odkręcaniu wsadziłem luzem jakieś śruby w te większe otwory i zblokowałem koło brechą. Trochę niewygodnie, ale skutecznie. Zastanawiam się tylko czy dam radę sam to poskładać, czy potrzebna będzie pomoc mechanika. Czy do prawidłowego napięcia paska pompy potrzebny jest przyrząd? Zastanawia mnie też ta sprężynka na rys. bo u mnie jej nie było.
-
- Mechanik
- Posty: 141
- Rejestracja: 2014-12-31, 01:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: łuków
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2015-04-24, 11:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Rogoźno Wlkp.
Dla potomnych bez klucza dodam,że udało się dopasować śruby. Pasują 3/8". Wiëc blokowanie koła robi się dość proste. Jak wróci pompa biorę się za montaż. Nie znalazłem tylko dokumentacji jak prawidłowo napiąć pasek pompy. W autodacie widziałem też,że zarówno rolkę jak i koło pompy dokręca się momentem 45Nm.Wydaje mi się to trochę mało dla koła pompy.
Ostatnio zmieniony 2016-09-28, 22:41 przez Biedron, łącznie zmieniany 1 raz.