[FWD] [sedan] Pływa na nierównościach po wymianie opon na sz

Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

[FWD] [sedan] Pływa na nierównościach po wymianie opon na sz

Post autor: Mpi_ »

Witam.
Mam wielki problem, ponieważ po wymianie opon na szerokie samochód zaczął dosłownie żyć swoim życiem na nierównych drogach...
Zimą miałem założone R15 185/65 bodajże i było wszystko w porządku, prowadził się genialnie na każdej nawierzchni.
Teraz kupiłem nowe opony Uniroyal 225/45 R17 i na prostym asfalcie jest super, auto nie ściąga, jedzie prosto za to kiedy wyjadę na jakieś wiochy gdzie asfalt jest pofalowany samochód ściąga a to raz na jedną a to raz na drugą.
Jest to na tyle niebezpieczne, że non stop muszę nadrabiać kierownicą.
Zupełnie straciłem przez to radość z jazdy moją perełką :(.
Byłem na stacji diagnostycznej go wyszarpać, ale żadnych konkretów, amorki po 80-90% skuteczności.
Ręce mi opadają.
Jest jedna rzecz która może mieć związek z tym zjawiskiem, mianowicie kiedy ruszę z miejsca gwałtowniej to słychać z przodu donośne stuknięcie.
PROSZĘ POMÓŻCIE :-(
Ostatnio zmieniony 2016-03-31, 19:03 przez Mpi_, łącznie zmieniany 1 raz.
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Mpi_, stuknięcie możesz mieć z okolicy:
- tylnych tulei wahacza(przód)
- mocowaniu tulei skręconych z stabilizatorem
-sworzeń wahacza
-poduszka amortyzatora
-tuleje stabilizatora
-nakrętka górna wkładu(kolumny) amortyzatora
-końcówka drążka
-gwałtowne ruszanie często zdradza stan przednich przegubów :mrgreen:

Te wszystkie czynności idzie sprawdzić na diagnostyce ale najlepiej byłoby zwalić osłonę silnika i wtedy masz na wszystko widok. Jeśli samochód by Ci pływał już na wąskich oponach to przeważnie tuleje na saniach silnika kwalifikują się do wymiany:)

Jeśli chodzi o szerokość opon to nie dziwi mnie ten fakt. Zwiększyłeś rozstaw osi, więc idąc tą drogą szerokie opony nie mieszczą się w koleiny w których to wąskie opony siedzą jak kopaczka w redlinach kartofli :mrgreen: Nie martw się nie tylko Ty tak masz :ok:
Ostatnio zmieniony 2016-03-30, 21:18 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 5 razy.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

mam identyczne objawy. Mi raczej stuka ze stabilizatora, ale głowy nie dam. Tuleje, końcówki drążków, wahacze. Wszystko zrobione, tylko ten stabilizator miał jakiś luz. Aczkolwiek dalej mam geometrię do poprawy.

Może to lipne ustawienie zbieżności powoduje, że są zbyt słabe siły prostujące koła?

[ Dodano: |30 Mar 2016|, o 20:48 ]
Grzesiek_Cichy, ja np. Zwiększyłem szerokość kapcia identycznie jak Mpi_, ale też zmniejszyłem ET z 45 na 38. Sumarycznie to chyba oś koła poszła na boki o chyba 7 mm
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez mas0n, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

mas0n, jeśli mówisz że miał luz to masz na myśli tuleje przednie stabilizatora pod saniami? W mojej byłej C4 były ori tuleje i ciasno że włosa byś nie wkręcił. Do chwili gdy ją miałem cały zawias przód wpadł Lemforder. 2 lata i spokój a po idealnym asfalcie i drogach to ona nie jeździ oj nie...

Często pukanie powstaje po wymianie wkładów amorów bo wkład nie jest dobrze dociągnięty nakrętką, lata w środku na boki jak żyd w pustym sklepie. Tutaj polecam sahs i bilstein. Raz a konkretnie.

Tak przy okazji....7mm na stronę więc rozstaw zwiększyłeś 14mm.
Ostatnio zmieniony 2016-03-30, 21:20 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Grzesiek_Cichy, gumy łączące stabilizator z budą. Dalej mam luz. Póki sanie miały swoje luzy to stabilizator nie odzywał się. Teraz dość często przy gwałtownym przyśpieszaniu...
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Dziękuję za rady.
Od czego więc proponujecie zacząć? Gdzie zajrzeć?
Oto aktualny look mojego kota:
Obrazek
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Mpi_, ładne felgi :ok:
Pisałem Ci wcześniej małą listę rzeczy które lubią sobie popukiwać jak im się podoba. Natomiast przy gwałtownym ruszaniu sprawdziłbym:
-sworzeń wahacza
-nakrętke górną amorka
-poduszkę amorka góra
-tuleje drązka na stabilizatorze przód(od czoła)
-przeguby

Zwalić osłonę i samemu sprawdzić nawet wzrokowo. Ewentualnie zwalić osłonę i wtedy na stację diagnostyczną trzepaki, rozpieraki wszystko wywalą Ci jak na dłoni :ok:
Ostatnio zmieniony 2016-03-30, 21:33 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Dziękuję Ci bardzo kolego. Ogółem byłem na trzech stacjach diagnostycznych bo nie wierzę mechanikom i było tak :
stacja 1 : proszę pana to będą tuleje wahaczy (na odczepnego to mówił jak wychodził z kanału)
stacja 2: panie tu nic nie widać, co najwyżej łożysko niech pan dokręci w tym tylnym kole bo luz ma.
stacja 3: niech pan odda te opony bo coś z nimi musi być nie tak. W tym samochodzie nie ma się do czego przyczepić jak dla mnie.

I weź tu człowieku nie bądź głupi ... :shock:
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

mas0n, gumy łączące stabilizator z saniami. Nie wiem jakiej firmy stosujesz elementy zawieszenia ale po długiej walce z kilkoma samochodami i w zalezności od posiadanego egzemplarza stawiam tylko na Lemforder. Jeśli wymieniłeś tuleje na saniach pod silnikiem to i na drążku też trzeba. Z przodu musi siedzieć ciasno w tulejach. Jeśli tulej będzie zbyt miekka moment i na nowo będzie stukać, pukać i denerwować. W najgorszym wypadku już masz tak zjechany-wytarty stabilizator na przednich tulejach że ich wymiana nie przyniesie żadnej poprawy...a bywało i w taki sposób

[ Dodano: |30 Mar 2016|, o 21:42 ]
Mpi_, górne poduszki amorka nie sa popękane? Spróbuj jeszcze sprawdzić i dokręcić nakrętkę na kolumnie u góry. Przy podniesionym samochodzie na lewarku gdy sprężyna się rozciągnie masz idealne podejście dla żab. Dociągnąć jeśli będzie miała luz masz winowajcę, jeśli się nie ruszy dalej( w co wątpie) to tak jak pisałem wcześniej :ok:
Ostatnio zmieniony 2016-03-30, 21:43 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Mpi_
Adept
Adept
Posty: 48
Rejestracja: 2015-10-06, 11:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk/Kartuzy

Post autor: Mpi_ »

Takiej teorii jeszcze nie słyszałem :ok: Sprawdzę to i dam znać o efektach. Może przy okazji jakieś zdjęcia zrobię. Pozdrawiam!
Był sedan A6 96' 2,0 8V , był sedan 100 91' 2,8 V6, jest Avant 94' 2,6 V6 :)
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Mpi_, dużo przed Tobą :ok: jak byś kiedyś wymieniał amorki to przypomnisz sobie o co mi chodziło :mrgreen:

Chciałeś napisać że leniwi diagnostycy....bo kase i tak wziął za sprawdzenie bo wie że prędzej czy później i tak wrócisz:)
Ostatnio zmieniony 2016-03-30, 21:56 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Na 225 zawsze będzie ciągało na koleinach :)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
miron72
Mechanik
Mechanik
Posty: 105
Rejestracja: 2016-01-21, 08:41
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: północna pólkula

Post autor: miron72 »

Otóż to, nawet na 100% zdrowym zawieszeniu. Nie ma innej możliwości. Koleina zawsze wpływa na tor jazdy, a węższe opony zwyczajnie rzadziej z nią "współpracują".

Ze 185 na 225.... :roll: :
Zdecydowanie można się niemiło zaskoczyć, dotkliwiej będzie to odczuwane przy braku amortyzatora układu kierowniczego. Szerokie opony siłą rzeczy zbierają więcej nierówności z naszych "dróg".

Jak zdejmę zimę w 90ce(o właśnie, dzisiaj czas na to) na 185 i założę z mniejszym Et 195ki to już czuję ewidentnie różnicę.

Jechałem kilka dni temu A4ką kumpla. 1.9TDi -zima 195, a lato właśnie 225...bo "trakcji mu brakuje". Jasne -110 koni do setki mieli kołami :lol:

Nieważne -po przejściu na 225 nowiutkie jazda do Kielc pozwoliła mi znaną świetnie trasę i znany mi doskonale samochód odkryć na nowo.

Wrażenie jakbym rottweilera prowadził przez park pełen suk z cieczką na smyczy :lol:

A wcześniej jeździłem na zimówkach nim bardzo często, inna jazda.

Stukiem bym się zajął, bo nie powinno stukać i to objaw usterki. Natomiast z oponami zapewne przyjdzie się przyzwyczaić.

U mnie są 215ki...miałem naprawdę wiele aut, unikam przesadyzmu z oponami. Już na tych 215kach czuję irytację. A ponieważ auto nabyte miesiąc temu zawiecha dokładnie sprawdzona, dołożony amorek układu(dwa dni temu, nie kica już tak kierownica na nierównościach).

Na autostradzie tempomat, puszczam kierę i jeeeeedzie. Wszystko ok, ale jak jest nierówno i koleiny to jakim cudem ma nie ciągać auta po nich to nie wiem.

Prowadziłem z salony nowiutkie BMW 5kę kilka lat temu, opony potężne(nie pamiętam rozmiaru ale szerokaśne).
W koleinach doiło na boki. Po prostu i nieodwołalnie.

Miałem lata temu krótko Omegę zakupioną na 235kach Vredestein...tragedia. Co by nie kombinować, rozpórki dokładać - i tak ssało w koleinach na boki.
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

no...pojde po swojemu..zaloz 245..bedziesz szedl juz tymi koleinami ciezarówek i nie bedzie targac..
zawieszenie przystosowane jest do takich i takich kol i ni nie zrobisz.to nie tak jak teraz ze byle polo lata na 17..a nawet wtedy nie ma szerokiej opony..waga,masa nieresorowana powoduje targanie autem.zaloz amortyzator skretu i zobacz jaka bedziesz mial roznice.kolosalna.

[ Dodano: |31 Mar 2016|, o 17:54 ]
to wszystko dotyczylo sie plywania
co do stukania to moja opinia jest taka ze te dziwki tak maja..musi byc jak to grzesio okresli wyatkowo ciasno zeby nie latalo na boki wtedy jest cicho :) :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Butterbean, w moim przypadku to nawet nie na koleinach tylko np pochyła droga. Autostrada, prosty odcinek z pochyłem kilku stopni żeby tylko woda spływała i auto lekko ściąga w kierunku pochylenia. W sumie to już nie pamiętam jak auto jechało na seryjnym setupie :P
ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła i felgi”