[S6-4.2 AEC] wymiana uszczelek pod głowicami

Wszystko co tyczy się silników ośmiocylindrowych w układzie widlastym.
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

[S6-4.2 AEC] wymiana uszczelek pod głowicami

Post autor: Dawid2542 »

siema, chyba mnie to spotkało, ostatnio zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego, odkręciłem korek w celu dolania płynu co uczyniłem oczywiście ale zauważyłem również napuchnięte węże od układu chłodzenia (przed odkręceniem korka) no i najważniejsze, pływający ser w zbiorniczku. 100% uszczelki poszły, powiedzcie mi jakie mniejwięcej koszta mnie czekają? chciałbym wymienić obie uszczelki bo inaczej nie da rady oczywiście do tego rozrząd, filtry, płyny, olej, ile mam przygotować siana? :zly: dodam że przy zakupie samochodu tego nie było, płyn był klarowny, węże po przejażdżce normalne, nie były twarde,
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Dawid2542, sam będziesz dłubał czy odstawiasz auto do warsztatu?
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dawid2542, jeśli ciśnienie poszło w układ chłodzenia to nie powinno czasem wywalać płynu ze zbiorniczka? Teoretycznie gdyby nie było oznak zbyt dużego ciśnienia w układzie chłodzenia, poziom oleju się nie zmienia-sprawdzałeś? wycieków wtedy nie ma to można stwierdzić że płyn dostaje się do komory spalania i wywalany jest układem wydechowym i te oznaki nie sposób nie zauważyć....samochód nie odpala na wszystkie gary, obroty falują itp...czasem gdy płynu chłodniczego ubywa, a poziom oleju wzrasta to winowajcą może być wtedy przepalona ścianka chłodniczki oleju. Może warto sprawdzić jak wyglądają świece? Zwalać głowice to nie mały koszt....
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Ser w zbiorniczku hm....

Wykręć świece i sprawdź czy któraś nie jest "wymyta" co będzie wtedy świadczyło o tym że jest rzeczywiście uszczelka

Grzesiek_Cichy, a czy przypadkiem w 4,2 nie jest tak że chłodzenie oleju jest za pomocą chłodnicy oleju a nie wymiennika ciepła płyn-olej :?:
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

afro89, kurde sądziłem że silniki 4.2 AEC miały identyczny osprzęt jak w A8 czy S6. poprawiłem wypowiedz :ok:
Ostatnio zmieniony 2016-03-29, 20:35 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

Sorry za OT

Grzesiu Ty cytujesz teksty z A8 a tam już są trochę inne silniki.

Ja znalazłem takkie info:


Obrazek

Czyli jest zewnętrzna chłodnica oleju a nie wymiennik ciepła.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

sam nie dam rady niestety, nie mam az na tyle wiedzy aby później poskładać głowice i ustawic rozrząd tak jak ma być, a żeby ryzykować to chyba za dużo było by do stracenia, byłem u jednego mechaniora to powiedział mi +/- 3000 za uszczelki, płyn i rozrząd,
co do samego płynu chłodniczego to widać w nim plamki jakby oczka w rosole :-P
olej raczej jest czysty, jak mam w nim stwierdzić obecność płynu? jesli chodzi o stan oleju to ubywa jak to w vałce a nie przybywa, na postoju np na światłach lubi zakopcić na biało/siwo natomiast po ruszeniu dym zanika, myślę że to wina instalki lpg i ma za bogatą mieszankę na biegu jałowym, ale mogę się mylić, postaram się jeszcze sprawdzić świece zapłonowe i dam znać, :ok:
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dawid2542, ruszaj na sprawdzenie płynu pod względem CO2. To że na postoju zakopci na biało, siwo jak określiłeś ale to nie wina uszczelki mój też tak robi, zwłaszcza teraz jak sa chłodniejsze dni :ok: brałeś pod uwagę że mixer puszcza gaz do obiegu?
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

byłem dzisiaj u 3 mechaniorów, dwóch takich z prawdziwego zdarzenia i jeden rzeźnik ze stodołą,
ten w stodole powiedział 2000 za same uszczelki z planowaniem głowic, dwaj pozostali nie mieli nawet czasu na sprawdzenie płynu, mają swoje terminy i umówiłem się na 8.04 u obu na diagnozę, wybiorę pewnie jednego bo jak jeden stwierdzi co2 w płynie to po co jechać do drugiego. koszt diagnozy waha się w granicach 90-150 zł hehe dobre ale sprawdzić trzeba, jeden z nich przygotuje mi wstępną wycenę na wymianę obu uszczelek wraz z uzbrojeniem głowic w nowe graty, aż jestem ciekaw co mi tam wyliczy
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

3-4 kaflach musisz liczyć nowy rorzad itp części
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

Dawid2542, Przy zdemontowanych głowicach i ich obróbce warto zrobić sobie na przyszłość "dobrze" wymieniając prowadnice i uszczelniacze trzonków zaworów. Wydatek w stosunku do całości raczej niewielki (32 prowadnice po 9,00zł, 32 uszczelniacze po około 10,00zł). Pomyśl o tym bo przykro będzie jak się okaże, że po remoncie łyka olej uszczelniaczami trzonków :idea:
Awatar użytkownika
mas0n
Moderator
Moderator
Posty: 678
Rejestracja: 2013-09-23, 15:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: mas0n »

Dawid2542, za niewiele większe pieniądze za diagnostykę to możesz kupić tester i zostanie Ci czynnika na test u np. kolegów na spocie ;)
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dawid2542, płyn Ci wywala jak masz tak twarde węże przez zbiorniczek?
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

Grzesiek_Cichy, nie wywala płynu,
jeden z mechaniorów właśnie ten który ma mi wycenić naprawę mówił coś właśnie o prowadnicach i uszczelniaczach, ogólnie mnie zaskoczył bo poznał samochód od razu po wjechaniu na plac, pytał od razu o motor czy 2.2 czy 4.2 no i zna model, ostatnie prawdziwe audi hehe, na placu stoi u niego audi 5000s na czarnych blachach i 4 x C4
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dawid2542, faktycznie kiepsko..jak zwalisz głowice to próba szczelności, planowanie i uzbrojenie głowicy tak jak wspomniał kk84, koszty i tak już są...raz a dobrze. Pozdrawiam :ok:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki V8”