[S6-4.2 AEC] wymiana uszczelek pod głowicami
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
[S6-4.2 AEC] wymiana uszczelek pod głowicami
siema, chyba mnie to spotkało, ostatnio zapaliła się kontrolka płynu chłodniczego, odkręciłem korek w celu dolania płynu co uczyniłem oczywiście ale zauważyłem również napuchnięte węże od układu chłodzenia (przed odkręceniem korka) no i najważniejsze, pływający ser w zbiorniczku. 100% uszczelki poszły, powiedzcie mi jakie mniejwięcej koszta mnie czekają? chciałbym wymienić obie uszczelki bo inaczej nie da rady oczywiście do tego rozrząd, filtry, płyny, olej, ile mam przygotować siana? dodam że przy zakupie samochodu tego nie było, płyn był klarowny, węże po przejażdżce normalne, nie były twarde,
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
Dawid2542, jeśli ciśnienie poszło w układ chłodzenia to nie powinno czasem wywalać płynu ze zbiorniczka? Teoretycznie gdyby nie było oznak zbyt dużego ciśnienia w układzie chłodzenia, poziom oleju się nie zmienia-sprawdzałeś? wycieków wtedy nie ma to można stwierdzić że płyn dostaje się do komory spalania i wywalany jest układem wydechowym i te oznaki nie sposób nie zauważyć....samochód nie odpala na wszystkie gary, obroty falują itp...czasem gdy płynu chłodniczego ubywa, a poziom oleju wzrasta to winowajcą może być wtedy przepalona ścianka chłodniczki oleju. Może warto sprawdzić jak wyglądają świece? Zwalać głowice to nie mały koszt....
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Ser w zbiorniczku hm....
Wykręć świece i sprawdź czy któraś nie jest "wymyta" co będzie wtedy świadczyło o tym że jest rzeczywiście uszczelka
Grzesiek_Cichy, a czy przypadkiem w 4,2 nie jest tak że chłodzenie oleju jest za pomocą chłodnicy oleju a nie wymiennika ciepła płyn-olej
Wykręć świece i sprawdź czy któraś nie jest "wymyta" co będzie wtedy świadczyło o tym że jest rzeczywiście uszczelka
Grzesiek_Cichy, a czy przypadkiem w 4,2 nie jest tak że chłodzenie oleju jest za pomocą chłodnicy oleju a nie wymiennika ciepła płyn-olej
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
afro89, kurde sądziłem że silniki 4.2 AEC miały identyczny osprzęt jak w A8 czy S6. poprawiłem wypowiedz
Ostatnio zmieniony 2016-03-29, 20:35 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 3 razy.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Sorry za OT
Grzesiu Ty cytujesz teksty z A8 a tam już są trochę inne silniki.
Ja znalazłem takkie info:
Czyli jest zewnętrzna chłodnica oleju a nie wymiennik ciepła.
Grzesiu Ty cytujesz teksty z A8 a tam już są trochę inne silniki.
Ja znalazłem takkie info:
Czyli jest zewnętrzna chłodnica oleju a nie wymiennik ciepła.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
sam nie dam rady niestety, nie mam az na tyle wiedzy aby później poskładać głowice i ustawic rozrząd tak jak ma być, a żeby ryzykować to chyba za dużo było by do stracenia, byłem u jednego mechaniora to powiedział mi +/- 3000 za uszczelki, płyn i rozrząd,
co do samego płynu chłodniczego to widać w nim plamki jakby oczka w rosole
olej raczej jest czysty, jak mam w nim stwierdzić obecność płynu? jesli chodzi o stan oleju to ubywa jak to w vałce a nie przybywa, na postoju np na światłach lubi zakopcić na biało/siwo natomiast po ruszeniu dym zanika, myślę że to wina instalki lpg i ma za bogatą mieszankę na biegu jałowym, ale mogę się mylić, postaram się jeszcze sprawdzić świece zapłonowe i dam znać,
co do samego płynu chłodniczego to widać w nim plamki jakby oczka w rosole
olej raczej jest czysty, jak mam w nim stwierdzić obecność płynu? jesli chodzi o stan oleju to ubywa jak to w vałce a nie przybywa, na postoju np na światłach lubi zakopcić na biało/siwo natomiast po ruszeniu dym zanika, myślę że to wina instalki lpg i ma za bogatą mieszankę na biegu jałowym, ale mogę się mylić, postaram się jeszcze sprawdzić świece zapłonowe i dam znać,
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
byłem dzisiaj u 3 mechaniorów, dwóch takich z prawdziwego zdarzenia i jeden rzeźnik ze stodołą,
ten w stodole powiedział 2000 za same uszczelki z planowaniem głowic, dwaj pozostali nie mieli nawet czasu na sprawdzenie płynu, mają swoje terminy i umówiłem się na 8.04 u obu na diagnozę, wybiorę pewnie jednego bo jak jeden stwierdzi co2 w płynie to po co jechać do drugiego. koszt diagnozy waha się w granicach 90-150 zł hehe dobre ale sprawdzić trzeba, jeden z nich przygotuje mi wstępną wycenę na wymianę obu uszczelek wraz z uzbrojeniem głowic w nowe graty, aż jestem ciekaw co mi tam wyliczy
ten w stodole powiedział 2000 za same uszczelki z planowaniem głowic, dwaj pozostali nie mieli nawet czasu na sprawdzenie płynu, mają swoje terminy i umówiłem się na 8.04 u obu na diagnozę, wybiorę pewnie jednego bo jak jeden stwierdzi co2 w płynie to po co jechać do drugiego. koszt diagnozy waha się w granicach 90-150 zł hehe dobre ale sprawdzić trzeba, jeden z nich przygotuje mi wstępną wycenę na wymianę obu uszczelek wraz z uzbrojeniem głowic w nowe graty, aż jestem ciekaw co mi tam wyliczy
-
- Audi Mastah
- Posty: 995
- Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: WGM
Dawid2542, Przy zdemontowanych głowicach i ich obróbce warto zrobić sobie na przyszłość "dobrze" wymieniając prowadnice i uszczelniacze trzonków zaworów. Wydatek w stosunku do całości raczej niewielki (32 prowadnice po 9,00zł, 32 uszczelniacze po około 10,00zł). Pomyśl o tym bo przykro będzie jak się okaże, że po remoncie łyka olej uszczelniaczami trzonków
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
Grzesiek_Cichy, nie wywala płynu,
jeden z mechaniorów właśnie ten który ma mi wycenić naprawę mówił coś właśnie o prowadnicach i uszczelniaczach, ogólnie mnie zaskoczył bo poznał samochód od razu po wjechaniu na plac, pytał od razu o motor czy 2.2 czy 4.2 no i zna model, ostatnie prawdziwe audi hehe, na placu stoi u niego audi 5000s na czarnych blachach i 4 x C4
jeden z mechaniorów właśnie ten który ma mi wycenić naprawę mówił coś właśnie o prowadnicach i uszczelniaczach, ogólnie mnie zaskoczył bo poznał samochód od razu po wjechaniu na plac, pytał od razu o motor czy 2.2 czy 4.2 no i zna model, ostatnie prawdziwe audi hehe, na placu stoi u niego audi 5000s na czarnych blachach i 4 x C4
- Grzesiek_Cichy
- C4 Autorytet
- Posty: 467
- Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Brodnica