[A6-2.5TDI AEL] Świece żarowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

icemerc, OK 5*C ..... Jak już......
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Dobra Panowie :) temp<5<temp nie istotne w mojej kwestii :) powiedzcie czemu tak mi się z tymi świecami robi :) bo "majowie" mówią, że w najbliższym czasie cieplej nie będzie :) a audi trzeba z garażu wyciągnąć :)
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

storm85-85, a styk między fajką a świecą jest w ogóle? bo mi wygląda jakby w ogóle nie było. Na krokodylki zepnij świecę z tą resztką fajki co Ci zostało, może to wyjaśni sprawę.
Obrazek
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

msk, w momencie grzania świec sprawdzałem zarówno na fajce jak i dotykając świecy i tu i tu zapala się, że tak go nazwę wskaźnik prądu. Bo ja te fajki rozwaliłem i została taka sama aluminiowa końcówka którą nasuwamy na trzpień świecy żarowej i nie ma bata, jak prąd jest w tej końcówce to musi iść na świecę, sztywno ta końcówka jest obsadzona na świecy.

Ale dobra podpowiedź... Jutro jak znajdę chwilę, to przewodem zepnę i zobaczę może faktycznie tu leży przyczyna
Ostatnio zmieniony 2012-12-10, 22:33 przez storm85-85, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Może to głupie ale czy masę podałeś do świecy jak ja podłączyłeś do fajki.

Sprawdzasz świece wyciągnięte z silnika czy w silniku? Bo to może robi różnicę.
Los się musi odmienić
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Rikimaru, zasadniczo plus jest z fajki a masa z obudowy świecy (czyt. z bloku silnika). I żeby się obwód zamknął prądowy to musi być jedno i drugie. Także świeca przyłączona do fajki z jednej strony i z drugiej nigdzie nie zagrzeje choćbyś nie wiadomo co robił. Ale to chyba oczywiste? :roll:
Ostatnio zmieniony 2012-12-11, 18:07 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

msk pisze:masa z obudowy świecy (czyt. z bloku silnika)
Jak już rozwijasz to samo co Rikimaru napisał to "obudową świec" jest głowica...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Tak tylko napisałem, bo może kolega storm85-85, sprawdzał świece wyciągnięte z silnika i wtedy podłączał fajki z zasilaniem, a nie podał masy.

To mi przyszło na myśl no bo gdzie by prąd ginął?
Los się musi odmienić
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Rikimaru, dobrze napisałeś, mogło tak być, się okaże wkrótce, może być śmieszno :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Dobra Panowie :) bez jaj :) J.A.G, Rikimaru, msk, Was poproszę tylko o uśmiech :) a dla reszty świece grzeją :). Dodam tylko, że wpadłem na to siedząc w robocie następnego dnia, to był błysk jak przepalająca żarówka :) - jak ma świeca grzać skoro podana jest tylko faza a zera nie ma :D?? Czasami najprostrze czynności wymagają pokory... ;P
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

storm85-85 pisze:poproszę tylko o uśmiech
Bardzo proszę :-) :-D :mrgreen:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Look_s6
Mechanik
Mechanik
Posty: 109
Rejestracja: 2015-04-12, 23:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Podlaskie

Post autor: Look_s6 »

GTR34 pisze:Z przewodami do świec to różnie bywa. Nowe fajki są dostępne tylko w ASO i kosztują ok 40zł/szt. Ja zrobiłem tak, że obciąłem te fajki całkowicie, kupiłem w sklepie elektrycznym takie okrągłe wsuwki, polutowałem do kabli, i ciasno nasadziłem te wsuwki na świece. Jak wyciągałem wtryski to specjalnie sprawdzałem i wszystkie świeczki pięknie grzeją. A wcześniej grzały jak chciały, więc polecam zrobić z tym porządek.
msk pisze:jak pracuje silnik jak jeden garnek nie zaskoczy? Może mieć wyższe obroty, czy tylko będzie nierówna praca?
Nierówna praca, poczułbyś to na pewno, bo szarpie całą budą jak silnik nie chodzi na któryś gar. Czy podwyższone obroty, ciężko powiedzieć bo się nie spotkałem.
A tą zardzewiałą świece przejedź papierem ściernym, tylko chodzi mi o miejsce styku z fajką a nie grot świecy :mrgreen: Wyczyścisz ładnie papierkiem i będzie malina, z pozostałymi świecami możesz zrobić to samo. Na pewno w niczym to nie zaszkodzi a nawet się poprawi, bo przewodzenie będzie lepsze.

[ Dodano: 2012-12-05, 18:34 ]
A jeszcze jeden sposób z kablami od świec, połam te fajki całkowicie i powypierdzielaj, zostanie ci wtedy sama ta wsuwka, ściskasz ją delikatnie kombinerkami, nasadzasz na świecę na "ciasno" , można jeszcze cyknąć cyną dla pewności, na to rurka termokurczliwa i też bardzo dobre rozwiązanie. Na forum A80 widziałem jeszcze jeden ciekawy patent.Mianowicie skręcenie kabla ze świecą za pomocą kostek elektrycznych.

a taki patent jak nagwintowanie końcówki świecy + oczko na przewodzie i nakrętka "5 ?

robił ktoś ?
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Wsuwki będą bardziej praktyczne .
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

Ja gwintowałem, nakreciłem nakretke potem zrobiłem oczko na przewodach z tym, że przy oczku dobrze zaizolowałem podwójnie rurka termokurczliwą by nie zwarło do masy. zakreciłem druga nakretka i mam spokój.
Faktycznie może odkrecenie zajmie kilka min. wiecej niżeli sciagniecie fajki, ale mam pewnosc, że swieca bedzie grzała.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam. Szukam informacji jak jest długość świecy w AAT? Na jednych aukcjach pisza 92, 94 bądź 91 mm. Niby pasują do 100 i A6. Ma to jakieś znaczenie?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”