[A6-2.5TDI AEL] Świece żarowe

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
mati_A6
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Żary

Post autor: mati_A6 »

msk, możesz założyć fajki od 2.5tdi v6. lutujesz bądź w inny sposób łączysz kabelki ze swojej wiązki z kabelkami od fajek z 2.5 v6 i gotowe. Ja na szrocie wyrwałem je za darmo... A fajka pasuje idealnie i ze względu że są młodsze to zazwyczaj w bardzo dobrym stanie :-)
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

GTR34 pisze:Z przewodami do świec to różnie bywa. Nowe fajki są dostępne tylko w ASO i kosztują ok 40zł/szt. Ja zrobiłem tak, że obciąłem te fajki całkowicie, kupiłem w sklepie elektrycznym takie okrągłe wsuwki, polutowałem do kabli, i ciasno nasadziłem te wsuwki na świece. Jak wyciągałem wtryski to specjalnie sprawdzałem i wszystkie świeczki pięknie grzeją. A wcześniej grzały jak chciały, więc polecam zrobić z tym porządek.
A mógłbyś zrobić ładne zdjęcie tej Twojej roboty ? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda.. Dzięki z góry.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Będę miał chwilę czasu, to zrobię ;-) Może jutro jak mnie mróz z garażu nie wygoni..
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

Świecę uznaje się za dobrą jeżeli jej oporność wynosi < 1 &#937;
Ostatnio zmieniony 2012-12-07, 08:32 przez Lechu, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Lechu, to ja sobie skombinuję porządny miernik, a nie wskaźnik czy jest napięcie/prąd/opór i pomierzę dokładnie ;-)

Dzięki za info.

A tak, że jeszcze zapytam, czy poradzę z wymianą bez klucza dynamometrycznego? Bo jest jak byk wszędzie moment dokręcenia świecy podawany. Bo wyjąć i włożyć nowe to nie sztuka, będzie czym wykręcić, ale już nie mam czym zakręcić. Czy da się to na 'oko' zrobić, czy lepiej sobie klucz załatwić (ktoś, gdzieś we wro ma? :mrgreen: ) ?
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 18:19 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

msk pisze:porządny miernik, a nie wskaźnik czy jest napięcie/prąd/opór
"Wskaźnik czy jest opór", jak to ująłeś, w zupełności wystarczy by zmierzyć oporność w/g Lecha. "Porządny" multimetr to nawet nie domyślasz się jakie pieniądze kosztuje... Kup sobie zwykły tańszy miernik na allegro za ok 20zł i będzie do tego celu aż nad to.

Wciąż nalegam by wykręcać te świece i pod napięciem wzrokowo stwierdzać ich użyteczność, opór <1Ohm to taka pośrednia metoda nie wskazująca czy świeca dobrze grzeje a tylko czy w ogóle działa bez wskazania jak.
To jak z silnikiem, opala i chodzi ale to nie znaczy że jest 100%sprawny i w dobrej kondycji.
msk pisze:Czy da się to na 'oko' zrobić
Dokręcanie na oko kończy się urwaniem gwintów... zwłaszcza jak ma się wielką łapę i dużo pary.
Chcesz opis momentu dokręcania? Jakby ci tu wyjaśnić, jak zaczniesz czuć opór, to wkręcaj jeszcze, tak trochę. Rozumiesz coś? bo ja bym nic nie zrozumiał.
Jeśli nie bawiłeś się trochę kluczem dynamo to o momencie na oko zapomnij.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

J.A.G pisze:"Wskaźnik czy jest opór", jak to ująłeś, w zupełności wystarczy by zmierzyć oporność w/g Lecha.
mam właśnie taki za 20zł, ale ojciec ma Fluka z pracy za jakieś kosmiczne piniądze, dla tego ten mój nazwałem wskaźnikiem, bo klasa dokładości jego jest jak rozmiar pustaka z hasioku :-D
J.A.G pisze:Wciąż nalegam by wykręcać te świece i pod napięciem wzrokowo stwierdzać ich użyteczność, opór <1Ohm to taka pośrednia metoda nie wskazująca czy świeca dobrze grzeje a tylko czy w ogóle działa bez wskazania jak.
Co do sprawdzania świec, to grzeje na pewno gorzej niż w zeszłym roku, a ja ich od ponad 2 lat nie wymieniałem w ogóle, z czego wiem że poprzedni właściciel to od 2006 chyba tam nawet nie zajżał (brak wzmianki w książce, którą sam prowadził tak jak i ja teraz tylko dla siebie), więc z czystej przyzwoitości wymienię komplet, a te sprawne zostawię sobię na podmiankę.
J.A.G pisze:Dokręcanie na oko kończy się urwaniem gwintów...
I to jest to co chciałem wiedzieć i w zupełności wiem że potrzebuje klucza dynamo (fajna rzecz notabene, bo coś kiedyś takim kręciłem) :ok:
Obrazek
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

J.A.G, ten każdy tanszy miernik ma wrodzoną oporność na kablach - wiec trzeba zrobić poprawke ten np kosztował ok 40zł i dupa

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 20:48 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Dodek, fakt, są różne, ja mam jakiś za kilka pln i jest funkcja pomiaru z pominięciem oporu przewodów, bajer ;-)
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

Podłączę się pod temat, właśnie dłubałem przy świecach i mam pytanie : wykręciłem świece podpiąłem na żywca do akumulatora, wszystkie 5 się żarzą do czerwoności, sprawdziłem czy jest prąd na fajkach ( fajki rozwaliłem i została mi sama wsuwka okrągła, przygiąłem kombinerami i ciasno siedzi na świecy, bo popękały fajki) no jest, wkładam świece w te wsuwki, świece w ogóle się nie grzeją, o co chodzi??? Bo nie ogarniam, czy świeca będzie się tak samo żarzyła jak przy sprawdzaniu na akumulatorze?? czy nie .... W ogóle moje są obkopcone, ale to pewnie normalne przy spalaniu ropy...? Fakt, że rozgrzewają się do czerwoności od końca świecy ku środkowi, ale się grzeje i żarzy, a na przewodzie ni groma
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

storm85-85, A nie miałeś tak przypadkiem letniego silnika że świece żarowe nie chciały Ci się załączyć?? Świece załączają się poniżej 10*C. Jeśli silnik był letni to masz wytłumaczenie, zaś jak autka było zimne to może być zepsuty czujnik za to odpowiedzialny.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

No właśnie auto stoi już 3 dzień w garażu nieogrzewanym i powinno grzać świece. Sęk w tym, że prąd na fajkach jest w momencie gdy świeci lampka od świec żarowych, a świece nie grzeją się w ogóle. Nie mam pojęcia o co chodzi. Fakt, że wypiąłem ten czujnik ten 2 pinowy, ale to raczej wpływu nie powinno mieć. Nie rozumiem tego że prąd na fajce jest a świeca nie grzeje, a jak świecę na żywca pod aku to świeca aż czerwona...
icemerc
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 272
Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: icemerc »

afro89 pisze:poniżej 10*C
poniżej 5 *C jak juz...
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie :-)
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

storm85-85 pisze:Nie rozumiem tego że prąd na fajce jest a świeca nie grzeje, a jak świecę na żywca pod aku to świeca aż czerwona...
To dziwne, jeśli jest napięcie to musi się żarzyć.
Przecież ograniczenia natężenia prądu tam raczej nie ma... czy ma? Traktorzyści jak z tym jest?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
storm85-85
Adept
Adept
Posty: 46
Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: storm85-85 »

No właśnie jedynym sensownym wytłumaczeniem byłoby to, że jest np obniżone natężenie prądu... ale jakim cudem?? muszę to sprawdzić miernikiem, ale wierzyć mi się nie chce... J.A.G. bo jak świeca jest w fajce to powinna się żarzyć tak jak na żywca do aku??
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”