[A6-2.5TDI AEL] Świece żarowe
- Casian
- Administrator
- Posty: 1220
- Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
- Imię: Przemysław
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: FWD
- Skąd: Świdnica
- Płeć:
A mógłbyś zrobić ładne zdjęcie tej Twojej roboty ? Chciałbym zobaczyć jak to wygląda.. Dzięki z góry.GTR34 pisze:Z przewodami do świec to różnie bywa. Nowe fajki są dostępne tylko w ASO i kosztują ok 40zł/szt. Ja zrobiłem tak, że obciąłem te fajki całkowicie, kupiłem w sklepie elektrycznym takie okrągłe wsuwki, polutowałem do kabli, i ciasno nasadziłem te wsuwki na świece. Jak wyciągałem wtryski to specjalnie sprawdzałem i wszystkie świeczki pięknie grzeją. A wcześniej grzały jak chciały, więc polecam zrobić z tym porządek.
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
Lechu, to ja sobie skombinuję porządny miernik, a nie wskaźnik czy jest napięcie/prąd/opór i pomierzę dokładnie
Dzięki za info.
A tak, że jeszcze zapytam, czy poradzę z wymianą bez klucza dynamometrycznego? Bo jest jak byk wszędzie moment dokręcenia świecy podawany. Bo wyjąć i włożyć nowe to nie sztuka, będzie czym wykręcić, ale już nie mam czym zakręcić. Czy da się to na 'oko' zrobić, czy lepiej sobie klucz załatwić (ktoś, gdzieś we wro ma? ) ?
Dzięki za info.
A tak, że jeszcze zapytam, czy poradzę z wymianą bez klucza dynamometrycznego? Bo jest jak byk wszędzie moment dokręcenia świecy podawany. Bo wyjąć i włożyć nowe to nie sztuka, będzie czym wykręcić, ale już nie mam czym zakręcić. Czy da się to na 'oko' zrobić, czy lepiej sobie klucz załatwić (ktoś, gdzieś we wro ma? ) ?
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 18:19 przez msk, łącznie zmieniany 1 raz.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
"Wskaźnik czy jest opór", jak to ująłeś, w zupełności wystarczy by zmierzyć oporność w/g Lecha. "Porządny" multimetr to nawet nie domyślasz się jakie pieniądze kosztuje... Kup sobie zwykły tańszy miernik na allegro za ok 20zł i będzie do tego celu aż nad to.msk pisze:porządny miernik, a nie wskaźnik czy jest napięcie/prąd/opór
Wciąż nalegam by wykręcać te świece i pod napięciem wzrokowo stwierdzać ich użyteczność, opór <1Ohm to taka pośrednia metoda nie wskazująca czy świeca dobrze grzeje a tylko czy w ogóle działa bez wskazania jak.
To jak z silnikiem, opala i chodzi ale to nie znaczy że jest 100%sprawny i w dobrej kondycji.
Dokręcanie na oko kończy się urwaniem gwintów... zwłaszcza jak ma się wielką łapę i dużo pary.msk pisze:Czy da się to na 'oko' zrobić
Chcesz opis momentu dokręcania? Jakby ci tu wyjaśnić, jak zaczniesz czuć opór, to wkręcaj jeszcze, tak trochę. Rozumiesz coś? bo ja bym nic nie zrozumiał.
Jeśli nie bawiłeś się trochę kluczem dynamo to o momencie na oko zapomnij.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- msk
- C4 Autorytet
- Posty: 403
- Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
- Imię: Michal
- Moje Audi: 100 C4
- Rok produkcji: 1994
- Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: dw/kol
- Podziękował: 2 razy
mam właśnie taki za 20zł, ale ojciec ma Fluka z pracy za jakieś kosmiczne piniądze, dla tego ten mój nazwałem wskaźnikiem, bo klasa dokładości jego jest jak rozmiar pustaka z hasiokuJ.A.G pisze:"Wskaźnik czy jest opór", jak to ująłeś, w zupełności wystarczy by zmierzyć oporność w/g Lecha.
Co do sprawdzania świec, to grzeje na pewno gorzej niż w zeszłym roku, a ja ich od ponad 2 lat nie wymieniałem w ogóle, z czego wiem że poprzedni właściciel to od 2006 chyba tam nawet nie zajżał (brak wzmianki w książce, którą sam prowadził tak jak i ja teraz tylko dla siebie), więc z czystej przyzwoitości wymienię komplet, a te sprawne zostawię sobię na podmiankę.J.A.G pisze:Wciąż nalegam by wykręcać te świece i pod napięciem wzrokowo stwierdzać ich użyteczność, opór <1Ohm to taka pośrednia metoda nie wskazująca czy świeca dobrze grzeje a tylko czy w ogóle działa bez wskazania jak.
I to jest to co chciałem wiedzieć i w zupełności wiem że potrzebuje klucza dynamo (fajna rzecz notabene, bo coś kiedyś takim kręciłem)J.A.G pisze:Dokręcanie na oko kończy się urwaniem gwintów...
-
- Audi Mastah
- Posty: 794
- Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: c.k
- Otrzymał podziękowań: 1 raz
J.A.G, ten każdy tanszy miernik ma wrodzoną oporność na kablach - wiec trzeba zrobić poprawke ten np kosztował ok 40zł i dupa
Ostatnio zmieniony 2012-12-09, 20:48 przez Dodek, łącznie zmieniany 1 raz.
AEL INSIDE
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
Podłączę się pod temat, właśnie dłubałem przy świecach i mam pytanie : wykręciłem świece podpiąłem na żywca do akumulatora, wszystkie 5 się żarzą do czerwoności, sprawdziłem czy jest prąd na fajkach ( fajki rozwaliłem i została mi sama wsuwka okrągła, przygiąłem kombinerami i ciasno siedzi na świecy, bo popękały fajki) no jest, wkładam świece w te wsuwki, świece w ogóle się nie grzeją, o co chodzi??? Bo nie ogarniam, czy świeca będzie się tak samo żarzyła jak przy sprawdzaniu na akumulatorze?? czy nie .... W ogóle moje są obkopcone, ale to pewnie normalne przy spalaniu ropy...? Fakt, że rozgrzewają się do czerwoności od końca świecy ku środkowi, ale się grzeje i żarzy, a na przewodzie ni groma
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
storm85-85, A nie miałeś tak przypadkiem letniego silnika że świece żarowe nie chciały Ci się załączyć?? Świece załączają się poniżej 10*C. Jeśli silnik był letni to masz wytłumaczenie, zaś jak autka było zimne to może być zepsuty czujnik za to odpowiedzialny.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno
No właśnie auto stoi już 3 dzień w garażu nieogrzewanym i powinno grzać świece. Sęk w tym, że prąd na fajkach jest w momencie gdy świeci lampka od świec żarowych, a świece nie grzeją się w ogóle. Nie mam pojęcia o co chodzi. Fakt, że wypiąłem ten czujnik ten 2 pinowy, ale to raczej wpływu nie powinno mieć. Nie rozumiem tego że prąd na fajce jest a świeca nie grzeje, a jak świecę na żywca pod aku to świeca aż czerwona...
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
poniżej 5 *C jak juz...afro89 pisze:poniżej 10*C
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
To dziwne, jeśli jest napięcie to musi się żarzyć.storm85-85 pisze:Nie rozumiem tego że prąd na fajce jest a świeca nie grzeje, a jak świecę na żywca pod aku to świeca aż czerwona...
Przecież ograniczenia natężenia prądu tam raczej nie ma... czy ma? Traktorzyści jak z tym jest?
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 46
- Rejestracja: 2011-06-25, 19:02
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Szczytno