[AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.

Wszystkie sprawy związane z przekładniami, dyframi i skrzyniami biegów.
Awatar użytkownika
YACA
Adept
Adept
Posty: 24
Rejestracja: 2012-07-24, 21:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piekary Śląskie

Post autor: YACA »

AAT z automatem.

Kupując go nie nastawiałem się specjalnie na automat, ale auto w dobrym stanie to zaryzykowałem. Dotychczas przejechałem 15 tys. km (wymiana oleju zaraz po zakupie dla świętego spokoju). Spalanie ON 6,5 - 8 l /100 km.

Wrażenia z jazdy - może napiszę trochę odwrotnie do kolegów:
- w mieście wkurza troche zamuła przy ruszaniu - jednak masa samochodu i długie przełożenia w połączeniu z charakterem samego przeniesienia napędu (hydrokinetyka) robią swoje.
Wygodę wynikającą z braku konieczności zmiany biegów oczywiście piszę na +.
- w trasie - super wygoda czy to autostrada czy krajówka - wyprzedzanie to właśnie zaleta w takich warunkach, szybki kick-down i nic cię nie obchodzi, AAT daje sobie radę nawet z obciążeniem :ok:
Awatar użytkownika
Czekereke
Adept
Adept
Posty: 10
Rejestracja: 2013-07-15, 12:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Dziki Wschód

Post autor: Czekereke »

ACK Q Automat:

miasto? bajka jak wiadomo. Można smialo plynnie sie poruszać niemal nie przekraczając 2 tys obr/min. Po prostu ideał.

Trasa? Nieprawdą jest, że trzeba uważać czy sie zmiescisz itp. Nie prawdą jest, że jest nieprzewidywalny. Tak mówią Ci, którzy jeździli z taka skrzynia malo lub wcale. Wiem jak nacisnac gaz zeby zredukowal bieg o jeden, a jak nacisnac zeby zredukowal o 2 biegi. tak czy siak jest plynnie i szybko.

Skrzynia jest b. trwała - o ile wymienia się olej w odpowiedni sposób i co ok 30-40tkm. Ma wtedy szanse przeżyć większość manuali.

Jak dla mnie jeden minus to dość krótki 4ty bieg. Brakuje jeszcze jednego przy predkosciach 140km/h i wiecej - czyt. autostradowych. Moznaby wtedy zaoszczędzić pare litrów chleba.
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

Jak się jeździ z przepisami to jest ok - serio :lol: . Czyli w zabudowanym ok 50 km/h i mamy wtedy "3" i spalanie ok 8-10 litrów na komputerze. Poza zabudowanym przy ok 100 km/h tak samo - spalanie ok 10 litrów niby, a jak się utrzymuje stabilnie prędkość to od 6 do 10 litrów chwilowe. Najlepiej się bujać - do 120 i noga z gazu, zejście do 100 i znowu. Najgorzej w zabudowanym jechać ok 70-80 km/h bo wtedy wrzuca "4" a za chwile skrzyżowanie ....

Ale fakt - trzeba kilka kilometrów zrobić i się "dogadać" ze skrzynią i niespodzianek nie ma podczas jazdy. Czasem nawet lepiej nie robić redukcji i żyłować silnika, bo od dołu też ładnie ciągnie.
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
gino_gti
Adept
Adept
Posty: 22
Rejestracja: 2014-02-28, 22:36
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: slask

Post autor: gino_gti »

Panowie odgrzeje troche kotleta jako ze nie chce zakladac kolejnego tematu, w miare mozliwosci prosilbym o fakty znaczy sie linki z opisami jak dzialaja skrzynie automatyczne produkcji ZF wszystkie PDFy z rozpiskami instalacji milo widziane, probowalem cos szukac w googlach ale neistety nic co by mnie saytsfakcjonowalo moze ktos ma gdzies lezec manuale do tych skrzyni iTD :)
Awatar użytkownika
tomalke
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2015-12-30, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: tomalke »

To i ja odkopię, zastanawia mnie jak najekonomiczniej jeździć AAT w mieście, czy delikatnie rozpędzać się tak powiedzmy przy 2 tys rpm, czy szybko (2,5-3tys) żeby skrzynia jak najszybciej wrzuciła trójkę i tak się bujać 50-tką?

Staram się rozgryźć ten temat. W trasie jest super, mocy nie brakuje, a to "tylko" AAT - aż jestem zdziwiony jak to fajnie jedzie.
GreenGreen
Mechanik
Mechanik
Posty: 192
Rejestracja: 2013-12-09, 12:21
Imię: Mariusz
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Krzeszowice
Płeć:

Post autor: GreenGreen »

odpowiedź jest prosta - pojeździj jednym sposobem dwa tankowania po 400 km i drugim sposobem dwa tankowania po 400 km - zobacz gdzie mniej spala
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

tomalke, wystarczy jeździć łagodnie tak jak opisałeś do 2000rpm a że posiadasz diesla i on swój odpowiedni moment posiada jak przystało byłoby najlepszym sposobem. Jeśli będziesz ruszał gwałtownie i wskakiwał na wyższe obroty to jazda nie będzie ekonomiczna. Mimo że jest to automat to także jako kierowca nadzorujesz w jakim momencie pozwalasz mu przełączyć bieg...użytkujesz więc wiesz. Z automatem trzeba się oswoić i wybrać odpowiedni tryb jazdy :ok: Najlepszego!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przekładnie i skrzynie biegów”