Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.
Autor Wiadomość
Dodek 
C4 Autorytet



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 441
Skąd: ja to znam
Wysłany: 2012-02-09, 22:30   [AUT] Automatyczna skrzynia biegów w C4.

Jak w temacie , wiadomo ze automat to duzy komfort ,
dlatego jestem ciekaw jak sie sprawują automaty dedykowane do naszego modelu ?
Jakie sa ich wady , zalety ?
Jak jest z ich trwałością i ew awariami oraz cenami czesci ?
Z tego co wiem przeguby w razie wymiany wystepują jako cześć wspólna z połosią.
Podobno silniki sprzegane z automatami miały inne podzespoły - np dla silnika AAt była to inna pompa wtryskowa i inne ustawienia mapy silnika.

Jak sie ma sprawa z dynamika i spalaniem ON/ PB porównując z manulalem?
_________________
ave motór
Ostatnio zmieniony przez Mareek 2012-02-12, 09:56, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
     
czarny 
Mechanik



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2.8
Imię: Kamil
Trakcja: Ośka
Pomógł: 1 raz
Wiek: 23
Dołączył: 06 Sie 2011
Posty: 143
Skąd: Sint-truiden
Wysłany: 2012-02-09, 22:41   

Automat wg mnie ma same plusy,miedzy innymi wolna reka i noga :ok: podczas jazdy w miescie automat to naprawde cudo nie trzeba zmieniac w kolko biegow 1-2-3..... Jesli chodzi o wady na zimnym silniku jest lekkie podszarpywanie przy zmienie biegow ale tylko do czasu az zlapie troche temperatury.
_________________

 
 
     
Mareek 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEC
Pojemność silnika: 4.2
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 16
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 536
Skąd: Wawa/Otwock
Wysłany: 2012-02-09, 22:52   

Ciekawy temat :ok: W S6 4.2 skrzynia automatyczna ma oznaczenie ZF 4HP24. W porównaniu do manuala jest około 1,5 sekundy wolniejsza w zakresie 0-100km/h i około 3,5-4 sekundy wolniejsza 0-180km/h. Potem manual zyskuje już większą przewagę. Skrzynia ma jedynie 4 długie przełożenia, plus R ;) jednakże spisuje się z tym silnikiem znakomicie i zapewnia płynną, komfortową zmianę. Mniejsza ilość biegów to tak naprawdę płynniejsza jazda (nowoczesne diesle 6-7 biegowe to już nie jazda a skakanie po biegach). Nawet 17-letni automat może pracować płynnie. Jego kondycję trochę łatwiej obadać przy zimowych zakupach. Jeśli ktoś nie miał do czynienia z automatami a chciałby się zdecydować na taką skrzynię powinien poprosić kogoś o wspracie przy oględzinach, tak by uniknąć dużych kosztów remontu.

Spalanie w spokojnej jeździe miejskiej może być nawet mniejsze od spalania z manualem, co potwierdzają dane katalogowe oraz moje obserwacje. Po złapniu roboczej temperatury pracy 4 bieg jest wrzucany od około 55km/h, co odpowiada 1.200 obr/min, niezłej ekonomice oraz trochę lepszemu warkotaniu :)

Czasem brakuje 5-tki, ale to już raczej przy większych prędkościach.

Myślę że automat w mniejszej benzynie niż 2.8 (miałem przyjemność jeździć) może 2.6 będzie już więcej zabierał niż dawał.

Z minusów.. automat jest mniej przewidywalny w czasie redukcji/wyprzedzania przy mniejszych prędkościach.
 
 
     
kromek 
Adept




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: ABC
Pojemność silnika: 2.6V6+gaz
Imię: Romek
Trakcja: Ośka
Dołączył: 02 Lut 2012
Posty: 19
Skąd: Kodeń
Wysłany: 2012-02-10, 08:03   

ja mam a6 c4 2.6 w automacie i jestem z niego bardzo zadowolony to mój pierwszy automat i na pewno jeszczę kupię automata pozdrawiam :lol:
_________________
Audi A6C4 2.6V6+gaz
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2503
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2012-02-10, 09:28   

Nigdy nie miałem ale to ponoć jest tak jak z quattro z wyposażenia klimą, jeśli raz jeździłeś, nie zmienisz na manuala. Osobiście to w ruchu miejskim widzę wielką przewagę aut nad man. Lubię wachlować biegami ale nie aż tak, komfortem w mieście automat wymiata. W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.

Mnie interesują te nowe skrzynie DSG, to naprawdę kompromis między aut a man :ok:
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
Mareek 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEC
Pojemność silnika: 4.2
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 16
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 536
Skąd: Wawa/Otwock
Wysłany: 2012-02-10, 10:59   

W 2.2t lepszy jest manual. Automat ogranicza modyfikacje znacznie podnoszące moc tego silnika.
 
 
     
Dodek 
C4 Autorytet



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEL
Pojemność silnika: 2.5 tdi
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 441
Skąd: ja to znam
Wysłany: 2012-02-10, 11:09   

ja jak narazie jeździłem w zyciu 2 autami z automatem
najwiecej to e-klasą 2.2 cdi i to był straszny muł - niedośc ze silnik słaby na tak ciezkie auto to jeszcze skrzynia działała gorzej od starego dziadka obsługujacego manual,
2 auto to a6 2.8 znajomego i powiem tak ten automat działał jak nalezy - czuc było ze auto jest zrywne i nic nie zamulało jak w mercu.
No i raz jechałem multitronikiem jako pasazer, ale krotko i troche dziwnie sie czułem, bo w czasie przyspieszenia przypominało to najbardziej chinski skuter :lol:

Panowie jaki macie przebieg na automatach ????
wymienialiscie cos w skrzyniach , czy jak narazie to oryginały w 100% ?
_________________
ave motór
Ostatnio zmieniony przez Dodek 2012-02-10, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
misiek_lbn 
C4 Autorytet
zbieracz pomuków




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: ACK
Pojemność silnika: 2.8 30V automat
Imię: Bartek
Trakcja: Ośka
Pomógł: 2 razy
Wiek: 28
Dołączył: 03 Sty 2012
Posty: 255
Skąd: Lublin
Wysłany: 2012-02-10, 13:00   

J.A.G napisał/a:
W trasie słabo widzę aut z racji tego co pisał Marek i jakby nie było dość znacznych różnic w osiągach. Spalanie to średnio zawsze w aut wyjdzie deko więcej.

W trasie nie ma nic piekniejszego niz wyprzedzanie mocnym automatem ;) Poza lusterkami i obsluga prawego pedalu nic Cie nie interesuje, zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie. Jak za malo to mocniej dusisz a skrzynka juz sama sobie radzi.. ;)
 
 
     
pablo90 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5
Imię: Paweł
Trakcja: Ośka
Zaproszone osoby: 3
Pomógł: 7 razy
Wiek: 24
Dołączył: 21 Cze 2011
Posty: 727
Skąd: KR/TK
Wysłany: 2012-02-10, 13:11   

nie wiem dlaczego ale jakoś chyba bałbym sie automatem wyprzedzać w sytuacji gdy mam mało miejsca :P nie wiem czy bym skrzyni zaufał.. ale moze to dlatego tak pisze ze nigdy w zyciu nie prowadzilem automata ;P
_________________
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
 
 
     
Mareek 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AEC
Pojemność silnika: 4.2
Trakcja: Quattro
Zaproszone osoby: 16
Pomógł: 10 razy
Wiek: 32
Dołączył: 27 Cze 2011
Posty: 536
Skąd: Wawa/Otwock
Wysłany: 2012-02-10, 13:26   

pablo90, nie ma czego się bać. Tak jak pisałem wyżej mniejsza przewidywalność dotyczy małych prędkości - jadąc np 40-50km/h automat nie zredukuje na 1 bieg :) Jeśli masz mało miejsca do wyprzedzenia to robisz kick-down nim wyjedziesz na lewy pas i problem zaufania nie ma tu wiele do rzeczy. Manualem mając mało miejsca też chyba wrzucisz odpowiedni bieg przed zmianą pasa
 
 
     
J.A.G 
Administrator
S-Gang




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 29
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2503
Skąd: podlaskie
Wysłany: 2012-02-10, 15:09   

misiek_lbn napisał/a:
zadne redukcje kombinowanie czy wystarczy drogi i czajenie sie.

Chyba piszesz o różnych silnikach bo w tym samym np 2.8 30V czy to man czy aut raczej czaić się nikt nie będzie i dygał czy drogi styknie na każdym biegu. Ja się nie martwię, za każdym razem wbijam 4kę i w sek. jestem po manewrze wyprzedzania bez wachlowania biegami bo spokojnie mogę pod 7tyś podejść. Z dużym silnikiem można to spokojnie bez stresu na 6tce wykonać ale banan na mordzie z pojechania 4ką bezcenny :mrgreen:
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
fiedor 
Adept



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1993
Oznaczenie silnika: silnik ABK, skrzynia CFX
Pojemność silnika: 2000cm^3
Imię: Łukasz
Trakcja: Ośka
Wiek: 23
Dołączył: 09 Maj 2013
Posty: 4
Skąd: Olsztyn
Wysłany: 2013-05-09, 21:11   

Posiadam 2.0E z automatem. Skrzynia bezawaryjna, komfort bardzo duży. Z wyprzedzaniem również nie ma problemów. Kick-down i można spokojnie jechać :) Nie wiem, jak wasze skrzynie, ale moja posiada przycisk "sport" i fajnie wyciąga na wyższe obroty.
 
     
f_michal 
Czeladnik
TDiiistnyszatan




Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2500
Imię: MICHAŁ
Trakcja: Ośka
Pomógł: 4 razy
Wiek: 27
Dołączył: 27 Lip 2012
Posty: 93
Skąd: PIŁA
Wysłany: 2013-05-10, 07:47   

ja mam AAT z automatem, i tyle co moge powiedzieć:

przegłub zewnętrzny jest normalny, normalnie wymienny

spalanie w miescie 8 zima nawet do 10 trasa 6,6-5

moj przebieg na balcie to 330 tysi i skrzynia działa wzorowo, jak go kupiłem przy wymianie okazało sie ze olej jest czarny i smierdzałi jakby hipolem ale mimo tego działała dobrze po wymianie zrobiłem 15 tysiecy i skrzynia dalej działą idealnie nawet w duże mrozy, wiadomo na samym poczatku twardo zmienia biegi ale to normale

odnosnie dynamiki uwazam ze w moim przypadku jak na takie ciezkie auto i ta moc jest wzorowa, dla porównia Michaelo ktory ma AEL+ na manualu był zaskoczony jak dobrze sie to zbiera

odnosnie niepewności wyprzedzania to odczego sa biegi 2,3 ?? dojezdzamy do pacjenta oceniamy ile mamy miejsca i jaka mamy predkosci redukujemy przed i ogien, kilka razy jadac 80 chciałem ostro wyprzedzic zredukowałem na 3 to skrzynia jeszcze zejchała na 2 do chyba 3700-3800 wiec wiele nie miałem do konca biegu ale odrazu wrzuca 3 i mnienie ma :D

serio wyprzezdajac przy 100 kmh na 3 biegu jedzie wysmienicie

ostatnio sie ustawiłem z Thornym i jego ABC w manualu to do 100 odchodził mi 2 2-5 długosci liczac jego 150 koni i i manual i Q co za tym idzie dobry start uwazam ze jest :ok:

moim zdaniem 2,5tdi + automat to jest bardzo dobre połaczenie i kazdemu bede polecał
_________________
Moja Czerwona Strzała
 
 
     
storm85-85 
Adept



Moje Audi: A6 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1995
Oznaczenie silnika: AAT
Pojemność silnika: 2.5 TDI 114km
Imię: Patryk
Wiek: 29
Dołączył: 25 Cze 2011
Posty: 46
Skąd: Szczytno
Wysłany: 2013-05-10, 22:37   

To i ja coś dorzucę, jazda automatem jest naprawdę fajna i przyjemna, jak już koledzy pisali zwłaszcza w mieście :) . Mi osobiście nie udało się zejść niżej niż 6.5 l , jakbym nie jechał to mniej nie wyjdzie, maks więcej jak 8 nie weźmie - depsząc to dość mocno. Przydałby się 5 bieg :) , jednak chyba za długie są te przełożenia, aczkolwiek ma to też swoje plusy - przydatne chyba szczególnie na 3 biegu przy wyprzedaniu można dość sporą prędkość uzyskać bez zmiany biegu na wyższy. Co do wyprzedzania, nie ma problemu - kwestia nauczenia się jazdy automatem, operujesz gazem i samo zrzuca na niższy bieg, ewentualnie możesz jeszcze lewarkiem zrzucić (prawie jak manual :) ). Mam AAT i jakoś to się przyzwoicie nawet toczy ale powinno to mieć więcej koni :) wg mnie, myślę że AEL z automatem już byłby ok :)
Ostatnio zmieniony przez storm85-85 2013-05-10, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
     
gitmar 
Adept
S-gang



Moje Audi: S6
Nadwozie: Avant
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AEC
Pojemność silnika: 4170
Imię: Mariusz
Trakcja: Quattro
Wiek: 33
Dołączył: 30 Kwi 2013
Posty: 28
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: 2013-05-11, 16:29   

To i ja coś od siebie dodam..... Zawsze stroniłem od automatu i jak widziałem auto z nim, od razu uciekałem :) : obecne auto takie jak w profilu, prawdziwy przebieg 235kkm. Jak je zobaczyłem w ogłoszeniu i tego samego dnia pojechałem by obejrzeć i kupić - zakochałem się w tym samochodzie :D Widząc stan techniczny i wizualny, skrzynia nie miała już dla mnie znaczenia. Automat serwisowany jeszcze w CH, ja jestem pierwszym właścicielem w PL i również zmieniam olej co 30kkm - skrzynka działa jak należy. Potwierdzę to, co napisał Mareek, trochę brakuje dynamiki przy mniejszych prędkościach, ale powyżej 100 km/h jedzie jak należy i prosić go nie trzeba ;) IMO skrzynka w C4 jest też idiotoodporna i wiele wybacza. Dopóki ma olej - będzie jeździć. W porównaniu do Tipa czy Multi rzadko się słyszy o tym by stare automaty w Audi padały jak muchy....taka też jest opinia szefa serwisu, który obsługuje moją skrzynkę.....
Reasumując....jest to wygoda. Niewątpliwą zaletą jest też ''oszczędzanie'' silnika i zespołu napędowego w aucie z automatem. Manual będzie miał bardziej wyjechany dyfer,wał, przeguby (strzały ze sprzęgła, szarpanie przez niewprawionego kierownika). Niestety osiągi będą nieco gorsze, co nie jest bez znaczenia dla kogoś kto kupuje Audi z literką S ;)
_________________
S6 C4 Avant 4.2 V8 AEC quattro automat 1996 -

Ostatnio zmieniony przez gitmar 2013-05-11, 16:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,2 sekundy. Zapytań do SQL: 14