[A6-1.9TDI 1z] Jakie turbo do 1.9 TDI

Wszystko co jest związane z układem powietrznym silników wysokoprężnych.
Przemek121
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-03-06, 17:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubartow

[A6-1.9TDI 1z] Jakie turbo do 1.9 TDI

Post autor: Przemek121 »

Witam

W mojej C4 kończy się turbo :( rozważam regeneracje lub zakup jakiejś używki. Zastanawiam się czy w Audi a4 b5 bądź Passatach b5 tych z silnikami 90KM były takie same turbiny? Orientuje się ktoś w tym temacie?
Ostatnio zmieniony 2016-03-06, 18:21 przez Przemek121, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Przemek121, jesli masz konto na FB: https://www.facebook.com/ftwlmotorsport/?fref=ts
Napisz do goscia fachowo Ci doradzi i pewnie zaopatrzy. Pozdrawiam.
dk2012
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-01-13, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: dolny ślask

Post autor: dk2012 »

1z i ahu maja takie same turbiny t15 wiec od a4 lub passata mozesz smialo wsadzic , chyba ze chce ci sie troche modzic to laduj od afn'a ze zmienna albo awx'a jak ja mam w planach :-)
Ostatnio zmieniony 2016-03-07, 14:54 przez dk2012, łącznie zmieniany 1 raz.
Przemek121
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-03-06, 17:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubartow

Post autor: Przemek121 »

dk2012

A czy dużo jest przeróbek aby włożyć ze zmienną geometrią łopatek? I jakie to by były przeróbki montażu turbiny czy jego sterowania?
dk2012
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-01-13, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: dolny ślask

Post autor: dk2012 »

Kolektor, podciśnienienie, komputer, jest trochę tego. Ja graty już mam ale coś nie mogę zabrać się za to :-) reszta osprzętu już jest od afn'a
Przemek121
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2016-03-06, 17:42
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: lubartow

Post autor: Przemek121 »

Poszukałem trochę i już wiem

"Do zmiany turbiny z AHU na AWX potrzebne są:
- chęci
- turbina AWX
- kolektor wydechowy od AFN
- rurka łącząca kol.wydechowy z zaworem EGR (afn)
- rurka łącząca turbinę z filtrem powietrza (afn)
- rurka łącząca turbinę z intercoolerem (albo można przyciąć starą)
- przewód zasilający smarowanie turbo (afn)
- przewód odprowadzający smarowanie turbo (afn)
- przejściówka do bloku co do niej przykręca się powrót smarowania turbo (w ahu przykręca sie przewód śrubą)
- zawór N75 sterujący turbiną wraz z gruszką ciśnień
- przewody ciśnieniowe
- uszczelki pod kolektor ssący i wydechowy i pod powrót smarowania turbo
- przejściówka ze starego typu węża na turbinę AWX
- na wyjście wydechu z turbiny potrzebujemy blachę o grubości 8-9mm z wyciętymi otworami na śruby oraz na wydech lub też cały początek wydechu z katalizatorem od AFN"

Także jest tego naprawdę dużo, więcej o tym jest na forum a4
dk2012
Adept
Adept
Posty: 45
Rejestracja: 2014-01-13, 18:11
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: dolny ślask

Post autor: dk2012 »

Ja mam dawce paska b4 ale brakuje mi przedewszystkim punktu nr jeden chęci hehe
Scania V8
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 86
Rejestracja: 2014-03-19, 22:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: Scania V8 »

http://www.dieselevante.it/turbocompres ... 78&idcat=2 stronka z turbinami jakie gdzie były
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

można też wsadzić TD04, wstanie trochę później, ale skoro na 1.9TD wystarcza do około 180 KM to na TDI powinna spokojnie wystarczyć do okolic 200KM
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Marcin 1.9
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-12, 00:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: Marcin 1.9 »

Ja mam turbo t15 jak bym chcial zmienic na awx to byla by duza różnica w przyspieszenie i ile koni idzie z tego wykręcić :mrgreen: program pewnie tez by trzeba bylo zmienic :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2016-03-27, 13:11 przez Marcin 1.9, łącznie zmieniany 1 raz.
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

Do 1Z wsadzałbym turbo gt1549s od kolegi brabus124 z forum audi80.pl . Turbinka wstaje trochę później niż t15, ale ciągnie do końca. Te turbo jest WG, więc tylko wsadzasz i jedziesz. Dlaczego od tego kolegi? Ponieważ jeżeli kupisz normalnie tą turbawke to będziesz się musiał bawić przy turbo-wydech, a tak jak od kolegi z audi80 kupisz to tylko montujesz i będziesz zadowolony. ;-)
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
Marcin 1.9
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-12, 00:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: Marcin 1.9 »

No niby tak ale o ile koni bedzie wiecej albo moment jaki bedzie miał ?? w sumie to wolał bym cos bardziej wymodzić z niego :D :ok:

[ Dodano: |28 Mar 2016|, o 23:58 ]
Ogólnie z tego co wyczytałem to do większych modów jeszcze potrzeby bedzie ecu 16bitowy bo ja mam 8 z tego co wiem ;/
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

Same turbo ci nic nie da. Jak dasz do serii turbo np. z AWX to i tak będzie dmuchało jak wcześniej.
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
Marcin 1.9
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2015-11-12, 00:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bydgoszcz

Post autor: Marcin 1.9 »

no ale jak kompa trzeba bedzie zmienić to i instalacje tez pewnie ?? bo sie zastanawiam czy to jest sens dłubać aż tyle ;/ :roll:
AdiGassler
Adept
Adept
Posty: 13
Rejestracja: 2015-12-12, 22:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kielecki

Post autor: AdiGassler »

Zależy ile chcesz dłubać. Jeżeli plus minus 140-160 koni, to nie pożałujesz kupna tej turbiny. Instalacji pod ecu 16 bit nie musisz przerabiać. Będzie pasował.
A6 C4 AAT (wtryski AEL 0.210, kat out, K16)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Turbiny i układ dolotowy”