[100-2.5TDI AAT] cieknie paliwo pod pompa wtryskowa

Wszystko ci się tyczy układu wtryskowego w silnikach wysokorpężnych
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

[100-2.5TDI AAT] cieknie paliwo pod pompa wtryskowa

Post autor: pablo90 »

witam !

świeżo po odpaleniu po kilku dniach walki auta - odpalony przy uzyciu drugiego auta i kabli do akku powstał kolejny problem z moim autem.

przejechalem ok 10 km zeby go zagrzac i naladowac aku. przy zmianie biegów czuje ze cos jest nie tak tak jak bylo kiedys przy zapowietrzeniu. silnik zgasł. zagladam pod maske, wszystkie weze i filtr lekko wilgotne to dokrecilem troszke przewody i krece od nowa.. w przewodzie filtr-pompa jest sporo powietrza.. patrze pod pompe a tam doslownie kroplami cieknie paliwo centralnie pod pompa. auto na hol i tyle jazdy, nie odpali.

skad to cholerstwo moze cieknac ? jak to naprawić i ile mniej więcej na to kasy przygotowac ?
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 19:00 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Dodek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 794
Rejestracja: 2011-06-20, 15:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: c.k
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: Dodek »

moze weżyk gdzieś pekł przy króćcu- na mrozie to sie zdarza i przez to raz sie zapowietrzył a 2 potem jak załapał zaczelo lac
AEL INSIDE
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

jutro na spokojnie obejrze wszystko ale wydaje mi sie ze wszedzie gdzie przewody jest tylko wilgotno a pod pompa kapie duzymi kroplami paliwo i splywa po bloku na dół.. ktore uszczelnienia pompy mogly puscic ze kapie centralnie spod pompy ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

W auto landzie kup nie pamiętam dokładnie jak się nazywa ale chyba biosol i rozcięcza się go z wodą, jest to srodek do usuwania mocnych zabrudzeń psikasz na pompe i w wokół niej następnie goracą wodą polewasz tak ze dwa razy zrób i na koniec powietrzem ze sprężarki. Efekt bedzie taki że wszystko bedzie suche i czyste a po uruchomieniu silnika bedziesz widział skąd się sączy, stawiam na któryś krucieć w pompie
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

króciec o którym mowisz jest w pompie ? samemu coś z tym sie da zrobić czy nie bardzo ?
auta nie moge odpalic, kreci ale nie zalapie bo w przewodzie nie ma paliwa miedzy pompa a filtrem.
do tej pory pompa nigdzie sie nie pocila nigdzie nawet lekko nie przeciekala a nagle powodz.. mozliwe zeby tak nagle zaczela lac pompa ?
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Zrób zdjęcie. Wyczyść ją, przewód paliwowy prosto w bańkę z ropą - musi odpalić i wtedy zrób foty.
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

Jest ich dokładnie w naszych pięć są one wkręcone w pompe i z nich wychodzą sztywne przewody do wtrysków. Prawdopodobieństwo parafiny w filtrze bądz masz taki przeciek że konkretnie się zapowietrzył to zrób jak mówi pablo90 i wtedy szukaj nieszczelności :ok:
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

chmieliniak, co moze miec parafina w filtrze do cieknacej pompy ? ujechalem ponad 10 km wiec gdybym mial parafine to duzo wczesniej by zgasl..
nie kapie z króćców wychodzących z pompu tylko centralnie spod niej.. po środku jej obudowy
Ostatnio zmieniony 2012-02-05, 22:03 przez pablo90, łącznie zmieniany 1 raz.
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

W takim razie albo przestawiacz kąta wtrysku albo cieknie na łączeniu z sekcją wysokociśnieniową.
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

various, jeśli tak jak mówisz to pompa z auta do pompiarza na uszczelnienie ?

jutro dokladnie obejrze pompe zeby mniej wiecej obczic skad cieknie..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
chmieliniak
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 89
Rejestracja: 2011-07-06, 23:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczytno

Post autor: chmieliniak »

jak various, sorka
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

pablo90, zdejmij obudowę paska od pompy i zobacz czy nie wali z uszczelniacza na osi bo lubi zaciekać pod pompę i kapie jak ze środka ja tak miałem
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

pablo90, właśnie tak - jak nie wiadomo a wszystkie inne przyczyny wyeliminowane to tylko na stół, jednak wiem że z tych pomp leje się jak z wiadra a auta jeżdżą ;)
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

a u mnie cholera nie chce zapalic nawet, tak jakby pompa nie ciagnela paliwa.. jutro zdejme obudowe z tylu zobacze czy cos bedzie widac i sie pochwale..
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
Awatar użytkownika
Lechu
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 317
Rejestracja: 2011-08-30, 22:57
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: z nienacka

Post autor: Lechu »

pablo90, podejrzewam, że pompa ciągnie paliwo, ale nie może wyssać przez filtr i dlatego masz powietrze w wężu.
Proponował bym ominąć filtr i spróbować odpalić. Powinien ładnie chodzić, a jeśli cieknie kroplami to się przyjrzysz i na pewno zauważysz gdzie leci.

Jeżeli pompa to proponowałbym z tym do pompiarza.

[ Dodano: 2012-02-06, 01:07 ]
various, jaka sekcja wysokociśnieniowa ??
Ostatnio zmieniony 2012-02-06, 01:07 przez Lechu, łącznie zmieniany 2 razy.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Pompy wtryskowe i wtryskiwacze”