[A6-2.5TDI AAT] Głośna praca silnika i duże wibracje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

Rafał_93, post arwam, -a jest skierowany do Ciebie bo u mnie dawka jest ok :ok:
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Na razie nie mam czasu grzebać przy aucie, jeżdżę jak jest. Z ciekawości kazalem kumplowi zmierzyć sterujący z 1Z, wynik 100,3 Ohma i żadnych problemów z pracującym motorem, obroty trzyma jak ... po czyszczeniu nastawnika u mnie będzie wiadomo coś więcej.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Do Ciebie, dawka ponizej 2,2mg bedzie powodowac takie, zachwania silnika

[ Dodano: |4 Lut 2016|, o 23:46 ]
Do Ciebie, dawka ponizej 2,2mg bedzie powodowac takie, zachowania silnika
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

Panowie oddałem do sprawdzenia swoje wtryskiwacze za radą afro89 i zgodnie z jego przypuszczeniami były już bardzo zużyte. Wszystkie lały i to bardzo.
I teraz kolejne pytanie do Was. Jakie końcówki założyć? Napewno będą to nasze rodzime wzm-y ale mi chodzi o rozmiar. Zakładać ori 0.185? Czy kupić chociaż takie od ael-a 0.210? Od razu zaznaczam że soft zostaje ori.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Skoczek2010, załóż 210, będzie auto lepiej śmigać niż AEL
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

arwam, zdecydowałem się na 216 :-P teraz takie pytanie... czy ewentualnie możecie kogoś polecić kto zrobiłby dobry soft gdyby coś było nie tak?
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Skoczek2010, słyszałem opinie, że 216 z softem z aat powodują wibracje, pewnie będzi potrzebna korekta softu, albo kości z aela, ale wtedy seria 140km, a kościach aat jest trochę lepiej.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

wtryski są jednak 210 bo 216 nie było na stanie, a trochę mi zależało aby audi szybko wróciła.
Poprawa w mocy jest odczuwalna, ale mój główny problem wibracji i głośnej pracy niestety nie ustał. Korekcje na wtryskiwaczach dalej są mocno rozbieżne.
Co w takim wypadku doradzicie koledzy?
Awatar użytkownika
tomalke
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2015-12-30, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: tomalke »

Hej, podepne się, bo mam podobny problem:

-silnik pracuje głośno (na zimnym, na ciepłym jest o niebo lepiej)
-spore wibracje na wolnych (na zimnym oczywiście większe) - obrotomierz pokazuje coś około 750 rpm, najgorzej jak wrzucę bieg (automat) - wtedy obroty jeszcze ciut spadają i trzęsie się bardziej
-twardy start/stop silnika ("wstrząśnięcie")
-obroty na wolnych czasem zafalują
-podczas zwalniania, gdy prędkość spada do około 40 kmh, gdy skrzynia zrzuca z trójki na luz jest charakterystyczne "wstrząśnięcie" i chwilowy spadek obrotów poniżej wartości wolnych
-miga kontrolka świec żarowych
-vag pokazuje błąd 00542 (prócz tego mam dwa mniej istotne błędy - 00741 - kontrola pedału hamulca i coś z klapą klimy)
-świeci się check engine, po skasowaniu błędów dalej się świeci - mimo że chwilowo nie wykrywa błędów
-mechanik twierdzi że pompa do regeneracji, próbowali coś tam regulować i ustawiać rozrząd bo podobno poprzedni właściciel jak zmienił to nie był do końca dobrze ustawiony (rozrząd zmieniany jakieś 15 tys km temu)
-generalnie autko jak już jedzie to jest żwawe i wywołuje uśmiech na mojej twarzy, ale ten temat nie daje mi spokojnie spać
-martwią mnie jeszcze dwa ostatnie pomiary spalania:
Zalałem do pełna, zrobiłem 100km po Szczecinie, głównie krótkie odcinki, silnik też niezbyt się zdążył nagrzać (dom-praca-uczelnia-praca-dom itp, 3km z punktu a do b)
I tankowanie weszło 14l
II tankowanie weszło 13l
Wynik wydaje mi się tragiczny - dlaczego? Jeździłem Omegą 2.5 TD manual (6cyl, 130km, producent podaje spalanie miasto 11.2 bodajże) spalała mi w granicach 12l (w lecie, z klimą, średnio dynamicznie)
A dla mojego AAT w automacie producent podaje miasto 8.2l... Może źle jeżdżę automatem?
:(
dawid89
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 77
Rejestracja: 2014-07-05, 23:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdańsk

Post autor: dawid89 »

Nie patrz ci producent podaje bo te auta wiekowe są juz jak robisz odcinki 3 km.to czego oczekujesz? Nom.stop odpalić gasić takie coś to silnik niszczy szczególnie diesla nawet olej nie zdarzy się dobrze rozprowadzić weź pod uwagę ze są jeszcze niskie temperatury
Awatar użytkownika
Charry50
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2014-01-13, 16:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hajnówka BHA

Post autor: Charry50 »

spróbuj odłączyć wtrysk sterujący i zobacz jaka bedzie reakcja. ostatnio mialem podobny problem z 1,9 1z padło sterowanie wtrysku :)
Awatar użytkownika
tomalke
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2015-12-30, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: tomalke »

dawid89 pisze:Nie patrz ci producent podaje bo te auta wiekowe są juz jak robisz odcinki 3 km.to czego oczekujesz? Nom.stop odpalić gasić takie coś to silnik niszczy szczególnie diesla nawet olej nie zdarzy się dobrze rozprowadzić weź pod uwagę ze są jeszcze niskie temperatury
Rozumiem że warunki użytkowania nie są zbyt fajne, ale mam porównanie do omegi która była wiekowa i jakoś się mieściła ze spalaniem w przedziałach producenta...
Sprawdzę ten wtrysk, dzięki ;)
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

tomalke, pięć pierwszych punktów które wymieniłeś są identyczne jak u mnie.
Ja niestety dalej z tym walczę. Powiedz mi jeszcze czy próba przestawienia rozrządu coś pomogła? Bo u mnie też wszyscy mówią że może być delikatnie przestawiony rozrząd.
Awatar użytkownika
tomalke
Adept
Adept
Posty: 26
Rejestracja: 2015-12-30, 00:21
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Szczecin

Post autor: tomalke »

Hej, powiem tak - na poczatku mialem wrazenie ze te ich regulacje cos poprawily, ale to bylo zle wrazenie.
Co do spalania troche sie uspokoilem po ostatniej trasie, po zrobieniu pierwszych 300km i dolaniu do pelna wyszlo z palcem w dupie 5.7 przy predkosciach 90-120, niezbyt plynnej i oszczednej jezdzie.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

gdzieś tu na forum usłyszałem jeszcze opinie że 'jakaś' panewka (prawdopodobnie na sprzęgle hydro. - ale mogę zmyślać bo dawno to już czytałem)w automatycznej skrzyni biegów może tak hałasować i dawać takie wibracje.
Z tego co widzę też masz automat więc może należy udać się tą drogą i tu szukać przyczyny Naszych problemów.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”