[A6-2.5TDI AAT] Głośna praca silnika i duże wibracje
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Podłącze się do tematu. Mój AAT faluje na obrotach. Po Vagowaniu wyszły duże korekcje na wtryskach. Oddałem do regeneracji, dwie końcówki zostały wymienione reszta zregenerowana. Przy okazji sprawdziłem cisnienie na cylindrach. I tutaj jest moim zdaniem tragedia. Wyszło kolejno: 19.5, 21, 21, 23, 19. Mierzone po postoju auta przez 4 dni w temperaturze -10 -12 stopni. Auto odpala przy takich temperaturach od strzała, i dopóki ssanie się nie wyłączy chodzi w miarę równo. Kąt ustawiony na 65-70 stopni. Dawka na około 3.5-4 mg/r. Sterującego nie mierzylem, jutro to zrobię. Na kompie żadnych błędów. Jutro podepnę vaga i zobacze jaak wyglądają korekcje po regeneracji tych wtryskiwaczy. Dodam że jak cisne to z tyłu czarno ... Podpowiedzcie co jeszcze można sprawdzić, bo ręce mi już opadają.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
Winiki pomiaruckompresji mozna uznac za wiarygodne jeslicrozrusznik kreci naprawde dobrze, inaczej wyjda ci zanizone wartosci,
Co do stukow jesli dochodza z okolic pomiedzycsiljikiem a skrzynia imsa szczegulniempod autem slyszalne, to tukac bedzie panewka prszekladnin hydrokinetycznej, albo sama przekladnia hydrokinetyczna
[ Dodano: |28 Sty 2016|, o 00:45 ]
I daj logi dynamiczne grup 003 004 008 i 011
Co do stukow jesli dochodza z okolic pomiedzycsiljikiem a skrzynia imsa szczegulniempod autem slyszalne, to tukac bedzie panewka prszekladnin hydrokinetycznej, albo sama przekladnia hydrokinetyczna
[ Dodano: |28 Sty 2016|, o 00:45 ]
I daj logi dynamiczne grup 003 004 008 i 011
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
-
- Czeladnik
- Posty: 50
- Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
afro89, wtryski sprawdzę dopiero pod koniec następnego tygodnia bo majster od diesli który ma u Nas w rejonie najlepszą opinie jest zajęty. Oczywiście dam znać jak wyszło.
A co sądzisz o teorii FAŁDZIK-a o wtrysku sterującym? Nie chce podważać niczyich opinii bo każde są dla mnie cenne, ale może w logach coś wskazuje na jego uszkodzenie? A może właśnie te rozbieżne korekcje są skutkiem jego uszkodzenia?
A co sądzisz o teorii FAŁDZIK-a o wtrysku sterującym? Nie chce podważać niczyich opinii bo każde są dla mnie cenne, ale może w logach coś wskazuje na jego uszkodzenie? A może właśnie te rozbieżne korekcje są skutkiem jego uszkodzenia?
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
Zrobiłem dziś statyczne logi i tutaj wyniki:
http://vaglog.pl/log_247878.html - grupa 000,001,004
http://vaglog.pl/log_247879.html - grupa 010, 013
http://vaglog.pl/log_247881.html - BS 000
http://vaglog.pl/log_247880.html - BS 004
Mierzyłem też sterujący, wyszło 110.6 Ohma. Nie wiem czy mogę jeździć tak tym autem, a nie chce niczego roz...
http://vaglog.pl/log_247878.html - grupa 000,001,004
http://vaglog.pl/log_247879.html - grupa 010, 013
http://vaglog.pl/log_247881.html - BS 000
http://vaglog.pl/log_247880.html - BS 004
Mierzyłem też sterujący, wyszło 110.6 Ohma. Nie wiem czy mogę jeździć tak tym autem, a nie chce niczego roz...
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
jednym słowem nastawnik trzeba rozebrać i go wyczyścić, poszukaj na necie jest tego trochę
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 103
- Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chmielno
Dając do naprawy (czyszczenia nastawnik) mechanikowi, trzeba uważać, ja nie wiedząc co jest na rzeczy dałem swoje auto do pompiarza i powiedział że trzeba "zregenerować" nastawnik. Cena u niego 650zł bo... powiedział że trzeba wymienić sporo części. Gówno prawda w większości wypadków wystarczy wyczyścić z opiłków i to wszystko. Po jego naprawie auto dalej tak samo, więc następna diagnoza pompa do regeneracji. no i 500zł dodatkowe, zgodziłem się i co??? po naprawie falowanie mniejsze ale nadal występowało. I tak po wszystkim szukałem sobie w necie i znalazłem zregenerowane nastawniki na allegro za 300zł. http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtrys ... 38679.html Więc jak dla mnie teraz jakbym miał z nim problemy to napewno kupił bym taki z gwarancją. A montaż samemu to banalna sprawa.
-
- Mechanik
- Posty: 196
- Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Toruń
najpierw spróbuje wyczyścić ten co mam, a jak coś popsuje to wtedy kupię najwyżej ten z aukcji. Mam nadzieję że to pomoże ...
EDIT: Ponawiam pytanie. Czy można tak jeździć czy lepiej żeby auto stało? Musze dziś jechać do Bydgoszczy i nie wiem czy szukać auta zastępczego czy mogę jechać swoim.
EDIT: Ponawiam pytanie. Czy można tak jeździć czy lepiej żeby auto stało? Musze dziś jechać do Bydgoszczy i nie wiem czy szukać auta zastępczego czy mogę jechać swoim.
Ostatnio zmieniony 2016-01-29, 05:47 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
-
- C4 Autorytet
- Posty: 390
- Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
- Imię: Marcin
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1995
- Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
- Nadwozie: Sedan
- Trakcja: FWD
- Skąd: Przemyśl
- Płeć:
Rafał_93, jak już będziesz rozkręcał nastawnik to wymień w nim uszczelki, ponadto aby go odkręcić potrzebny jest odpowiedni, trójkątny klucz do jednej ze śrub
a ja w dalszym ciągu będę upierał się przy tym wtrysku sterującym, zarówno u Rafał_93 jak i Skoczek2010 rezystancja wynosi powyżej 100Ω gdzie u mnie jest 87Ω, może niech ktoś kto nie ma problemów z falowaniem poda jaką ma rezystancję na wtrysku sterującym, im więcej będzie danych tym łatwiej będzie ocenić jaka wartość powinna być
a ja w dalszym ciągu będę upierał się przy tym wtrysku sterującym, zarówno u Rafał_93 jak i Skoczek2010 rezystancja wynosi powyżej 100Ω gdzie u mnie jest 87Ω, może niech ktoś kto nie ma problemów z falowaniem poda jaką ma rezystancję na wtrysku sterującym, im więcej będzie danych tym łatwiej będzie ocenić jaka wartość powinna być
Ostatnio zmieniony 2016-01-29, 11:22 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Świętokrzyskie
po pierwsze za duża dawka, po drugie, bardzo duże korekcje w grupie 013, ustawić prawidłowo dawkę, lub nie niższą na gorącym silniku niż 2,5mg.
Ważne, dawkę ustawiamy na gorącym silniku min 80*C i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych.
jak po ustawieniu dawki będzie to samo, to wtedy dopiero czyścić nastawnik.
Ważne, dawkę ustawiamy na gorącym silniku min 80*C i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych.
jak po ustawieniu dawki będzie to samo, to wtedy dopiero czyścić nastawnik.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,