[A6-2.5TDI AAT] Głośna praca silnika i duże wibracje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Podłącze się do tematu. Mój AAT faluje na obrotach. Po Vagowaniu wyszły duże korekcje na wtryskach. Oddałem do regeneracji, dwie końcówki zostały wymienione reszta zregenerowana. Przy okazji sprawdziłem cisnienie na cylindrach. I tutaj jest moim zdaniem tragedia. Wyszło kolejno: 19.5, 21, 21, 23, 19. Mierzone po postoju auta przez 4 dni w temperaturze -10 -12 stopni. Auto odpala przy takich temperaturach od strzała, i dopóki ssanie się nie wyłączy chodzi w miarę równo. Kąt ustawiony na 65-70 stopni. Dawka na około 3.5-4 mg/r. Sterującego nie mierzylem, jutro to zrobię. Na kompie żadnych błędów. Jutro podepnę vaga i zobacze jaak wyglądają korekcje po regeneracji tych wtryskiwaczy. Dodam że jak cisne to z tyłu czarno ... Podpowiedzcie co jeszcze można sprawdzić, bo ręce mi już opadają.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

Winiki pomiaruckompresji mozna uznac za wiarygodne jeslicrozrusznik kreci naprawde dobrze, inaczej wyjda ci zanizone wartosci,
Co do stukow jesli dochodza z okolic pomiedzycsiljikiem a skrzynia imsa szczegulniempod autem slyszalne, to tukac bedzie panewka prszekladnin hydrokinetycznej, albo sama przekladnia hydrokinetyczna

[ Dodano: |28 Sty 2016|, o 00:45 ]
I daj logi dynamiczne grup 003 004 008 i 011
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

afro89, wtryski sprawdzę dopiero pod koniec następnego tygodnia bo majster od diesli który ma u Nas w rejonie najlepszą opinie jest zajęty. Oczywiście dam znać jak wyszło.
A co sądzisz o teorii FAŁDZIK-a o wtrysku sterującym? Nie chce podważać niczyich opinii bo każde są dla mnie cenne, ale może w logach coś wskazuje na jego uszkodzenie? A może właśnie te rozbieżne korekcje są skutkiem jego uszkodzenia?
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Zrobiłem dziś statyczne logi i tutaj wyniki:

http://vaglog.pl/log_247878.html - grupa 000,001,004
http://vaglog.pl/log_247879.html - grupa 010, 013
http://vaglog.pl/log_247881.html - BS 000
http://vaglog.pl/log_247880.html - BS 004

Mierzyłem też sterujący, wyszło 110.6 Ohma. Nie wiem czy mogę jeździć tak tym autem, a nie chce niczego roz... :evil:
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Jeśli falują obroty to może nastawnik?? W moim jak miałem problem z nastawnikiem to było tak samo że na ssaniu chodził równo a na normalnych obrotach na postoju obroty falowały.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

pazdzioch123, napisz coś wiecej, co tam zobaczyć, co rozebrać itp. Poprzedni właściciel mówił ze nastawnik był uszczelniany bo podobno ropa ciekła
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

jednym słowem nastawnik trzeba rozebrać i go wyczyścić, poszukaj na necie jest tego trochę
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Mam nadzieję że nic nie popsuje :-) A można tak jeździć czy lepiej żeby auto stało?
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
pazdzioch123
Mechanik
Mechanik
Posty: 103
Rejestracja: 2014-04-21, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chmielno

Post autor: pazdzioch123 »

Dając do naprawy (czyszczenia nastawnik) mechanikowi, trzeba uważać, ja nie wiedząc co jest na rzeczy dałem swoje auto do pompiarza i powiedział że trzeba "zregenerować" nastawnik. Cena u niego 650zł bo... powiedział że trzeba wymienić sporo części. Gówno prawda w większości wypadków wystarczy wyczyścić z opiłków i to wszystko. Po jego naprawie auto dalej tak samo, więc następna diagnoza pompa do regeneracji. no i 500zł dodatkowe, zgodziłem się i co??? po naprawie falowanie mniejsze ale nadal występowało. I tak po wszystkim szukałem sobie w necie i znalazłem zregenerowane nastawniki na allegro za 300zł. http://allegro.pl/nastawnik-pompy-wtrys ... 38679.html Więc jak dla mnie teraz jakbym miał z nim problemy to napewno kupił bym taki z gwarancją. A montaż samemu to banalna sprawa.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

najpierw spróbuje wyczyścić ten co mam, a jak coś popsuje to wtedy kupię najwyżej ten z aukcji. Mam nadzieję że to pomoże ...


EDIT: Ponawiam pytanie. Czy można tak jeździć czy lepiej żeby auto stało? Musze dziś jechać do Bydgoszczy i nie wiem czy szukać auta zastępczego czy mogę jechać swoim.
Ostatnio zmieniony 2016-01-29, 05:47 przez Rafał_93, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Rafał_93, jak już będziesz rozkręcał nastawnik to wymień w nim uszczelki, ponadto aby go odkręcić potrzebny jest odpowiedni, trójkątny klucz do jednej ze śrub

a ja w dalszym ciągu będę upierał się przy tym wtrysku sterującym, zarówno u Rafał_93 jak i Skoczek2010 rezystancja wynosi powyżej 100Ω gdzie u mnie jest 87Ω, może niech ktoś kto nie ma problemów z falowaniem poda jaką ma rezystancję na wtrysku sterującym, im więcej będzie danych tym łatwiej będzie ocenić jaka wartość powinna być
Ostatnio zmieniony 2016-01-29, 11:22 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

FAŁDZIK, nie potrzeba żadnych specjalnych kluczy, nasadka 7mm i młotek. Poza tym mam już wkręcone w jej miejsce normalną śrubę na imbus. Ja mierzyłem ten sterujący na pracującym motorze, ma to jakieś znaczenie?
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
kosta1984
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 71
Rejestracja: 2013-02-26, 19:56
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Górki Wielkie

Post autor: kosta1984 »

Mój wtrysk sterujący ma 104Ω . Co do pracy silnika to jedynie w chłodniejsze dni (temp. poniżej 0 st. C)przez ok 1 min falują obroty.
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

po pierwsze za duża dawka, po drugie, bardzo duże korekcje w grupie 013, ustawić prawidłowo dawkę, lub nie niższą na gorącym silniku niż 2,5mg.
Ważne, dawkę ustawiamy na gorącym silniku min 80*C i przy wyłączonych wszystkich odbiornikach elektrycznych.
jak po ustawieniu dawki będzie to samo, to wtedy dopiero czyścić nastawnik.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

arwam, ten post jest skierowany do mnie czy do autora tematu?
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”