[A6-2.5TDI AAT] Głośna praca silnika i duże wibracje

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

[A6-2.5TDI AAT] Głośna praca silnika i duże wibracje

Post autor: Skoczek2010 »

Witam.
To mój pierwszy temat także jeżeli robię coś źle to proszę o wyrozumiałość.
Przeczytałem wiele wątków na forum o podobnych problemach ale w żadnym nie znalazłem odpowiedzi dlatego zakładam ten.
A więc tak: jakiś czas temu przechodząc koło audi z silnikiem takim jak mój usłyszałem jak cicho ten silnik potrafi pracować (myślałem że to benzyna :P). Mój odkąd go kupiłem chodzi jak traktor ale myślałem że to w końcu diesel więc tak być musi, ale teraz wiem że tak nie jest.
Próbowałem już przestawiać kąt wtrysku z 65 które miałem na 52 jak mam teraz ale ogólnie nic to nie dało oprócz tego że audi gorzej odpala a z tym problemów nie było. Przy minus 10 po 2 s. grzania świec mogłem palić od strzała. Koło pasowe wału też nie "bije".
Silnik nie dymi, ma dobre przyspieszenie jedyne co to v-max tylko 180 i ani nic więcej staje i koniec.
Także przepraszam za ten poemat i proszę o jakieś sugestie co i jak sprawdzić.
Pozdrawiam :-)
Rafał_93
Mechanik
Mechanik
Posty: 196
Rejestracja: 2016-01-11, 09:49
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Toruń

Post autor: Rafał_93 »

Skoczek2010, posiadasz VAG'a? Może należałoby wykonać logi i ktoś by ocenił czy wszystko jest ustawione jak trzeba.
Audi A6 C4 2.5 TDI AAT Automat
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

Rafał_93, tak posiadam vag-a. Z tego co sam zaobserwowałem (nie znam się aż tak dobrze ;-) ) wygląda to w miarę sensownie. Są rozbieżne korekcje na wtryskach ale nie różnią się wiele od siebie.
Co do logów mogę je wykonać tylko muszę wiedzieć jakich grup logi są potrzebne.
Ostatnio zmieniony 2016-01-26, 20:21 przez Skoczek2010, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

zrób statyczne 000 001 004 010 013
BS 000 004
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

ja bym obstawiał wtrysk sterujący
tu masz do poczytania
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=5945
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=2289
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

FAŁDZIK, w linkach które podałeś objawy są inne niż u mnie, także myślę że sterujący może być ok. U mnie telepie tylko na wolnych obrotach (automat 713obr/min) i występuje głośna praca, przy około 1000obr/min wszystko się uspokaja i jest ok, nie brakuje mocy, nie migają kontrolki, nie wywala żadnych błędów na vagu.
afro89, niedługo zrobię logi o których mówiłeś i wrzucę do analizy :ok:
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Skoczek2010, nie czytałeś ze zrozumieniem, miałem identyczne objawy i początkowo też VAG nic nie pokazywał, kontrolki nie migały, dopiero jak sterujący padł całkowicie zaświeciła się kontrolka świec żarowych
po wymianie wtrysku silnik się uspokoił i pracuje o wiele lepiej, więc jednak coś było na rzeczy, choć nic na to nie wskazywało
niestety, o tym że sterujący jest na wykończeniu nie powie Ci VAG, bo tak jak pisałem u mnie pomiary mieściły się w granicach normy
Ostatnio zmieniony 2016-01-27, 10:41 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

czyli w takim wypadku albo trzeba czekać na to aż całkiem padnie, albo znaleść taki wtrysk gdzieś na podmianę i zobaczyć jak wtedy będzie pracował silnik. Tylko najgorsze jest to że nie znam nikogo kto by mógł mnie poratować poprzez podmianę do testów :-P
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Skoczek2010, mało tego wtryski muszą mieć takie same numery i litery, ale zacznij od sprawdzenia rezystancji na wtrysku sterującym
Ostatnio zmieniony 2016-01-27, 12:34 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 1 raz.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

FAŁDZIK, mierzyłem rezystancje na sterującym, jest w normie 109 omów. Próbowałem też odłączyć go na uruchomionym silniku, różnicy w pracy silnika na wolnych nie odczułem - na vagu wywaliło błąd G80.
afro89, tutaj są logi grup o które prosiłeś.
http://vaglog.pl/log_247774.html
http://vaglog.pl/log_247777.html
http://vaglog.pl/log_247775.html
http://vaglog.pl/log_247776.html
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

Skoczek2010, mój stary wtrysk zanim padł miał właśnie w okolicach 100Ω i kilku mechaników twierdziło, że wsio OK, że mieści się w normie, aż dzięki Bogu padł po pewnie dalej bym szukał i pompował kasę a zacząłem od wymiany sprawnej pompy :(
ten, który mam teraz ma 87Ω
Ostatnio zmieniony 2016-01-27, 19:36 przez FAŁDZIK, łącznie zmieniany 2 razy.
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

FAŁDZIK, a nie ma możliwości żeby go jakoś jednak sprawdzić? bo tak czekać aż padnie to nie bardzo mi się uśmiecha ;-) a wymieniać sprawny wtrysk to już całkiem mija się z celem...
FAŁDZIK
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 390
Rejestracja: 2011-06-08, 15:42
Imię: Marcin
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 140KM (AEL)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Przemyśl
Płeć:

Post autor: FAŁDZIK »

moja rada jest taka:
póki ten jeszcze dycha, masz czas żeby na spokojnie poszukać na necie "nowego", mi się udało i kupiłem za 100zł, a były też za 400zł
druga rzecz, to sprawdziłbym wszystkie wtryski czy nie leją, jak leją to zregenerować
jak wyciągniesz wtryski do sprawdzania to przy okazji spiszesz numery, tylko numery BOSCH-a a nie VW, boschowskie maja literę na końcu
Skoczek2010
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 50
Rejestracja: 2013-11-25, 00:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: Skoczek2010 »

FAŁDZIK, ok dzięki za rady. Zobaczymy jeszcze co powiedzą inni na temat logów z vaga może tam będzie coś nie tak, albo wskażą one konkretnie na ten że wtrysk.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

dość duże odchyłki na wtryskach, do sprawdzenia wtryski na stole i przy okazji kompresje sprawdź.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”