Witam,
Są mrozy do -10 st C samochód po 3 zagrzaniach świeć pali kręci kilka sekund i odpala natomiast po wyżej -10 trzeba go chętać jak c360 po odpięciu czujnika białego pali dosłownie na strzał? (na zimny troszke falują obroty pewnie dlatego że nie wszystkie świece grzeją)
Pytanie drugie czasami oczywiście na rozgrzanym silniku mułowato wkręca sie na obroty tak terkocze dziwnie po popuszczeniu wszystkich 5 w przewodów przy wtryskach ładnie sie wkręca i ma ładniutki dzwięk noo i łądnie przyśpiesza.
Kojarzą wam się z czymś te objawy?
Audi a6 c4 2.5 tdi AAT problem z porannym rozruchem na zimny
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2016-01-03, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: CAŁA POLSKA
Audi a6 c4 2.5 tdi AAT problem z porannym rozruchem na zimny
Ostatnio zmieniony 2016-01-11, 21:22 przez aat, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kazikboy
- Pan konserwator
- Posty: 904
- Rejestracja: 2012-01-13, 08:19
- Imię: PAKA
- Moje Audi: S4 C4
- Rok produkcji: 1993
- Silnik: 4.2 280KM (ABH)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Żórawki/szczecin
biały czujnik do podmiamy i wtryski do sprawdzenia na maszyne na dzień dobry myślę potem ciśnienie w pompie dziwne że po zmniejszeniu ciśnienia na wtryskach normuje się praca powinno być odwrotnie
Obecnie:
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
S4 V8 LPG finish peinting
Byłe:
A100c4ACKQ,S4C4350PS,Poloclassic,S6C4V8,90Coupe2.3NG,a41.9tdiAFN,Polo1.3 75PS 3F,Escort Cabrio1.6D
CBR400rr75PS,Polo~80PS ABU,Polo1.3 55PS
- rychu1717
- Mechanik
- Posty: 154
- Rejestracja: 2014-09-24, 14:32
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wadowice
co do pierwszego to ten czujnik jest odpowiedzialny za sterowanie świecami i zwiększa dawkę na początku pracy silnika, dlatego Ci nie pali bo nie dogrzewa , a gdy odepniesz czujnik to z tego co wiem świece grzeją do momentu aż je nie odetnie elektronicznie. Szkoda męczyć rozrusznika posprawdzaj sb świece i czy fajki dobrze leżą bo może nie być styku.
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło
ku ścisłości.
bialy czujnik nie jest od grzania swiec ani od dawki paliwa.
jego rola to czytanie temperatury plynu chlodniczego silnika.
na jego podstawie komputer decyduje czy grzac swiece i jaka dawke startowa ma lać.
jego odpiecie powoduje nieskonczony opór i komputer mysli ze jest bardzo zimno i dlatego grzeja swiece dlugo i pali lux bo leje sie duza dawka.
bialy czujnik nie jest od grzania swiec ani od dawki paliwa.
jego rola to czytanie temperatury plynu chlodniczego silnika.
na jego podstawie komputer decyduje czy grzac swiece i jaka dawke startowa ma lać.
jego odpiecie powoduje nieskonczony opór i komputer mysli ze jest bardzo zimno i dlatego grzeja swiece dlugo i pali lux bo leje sie duza dawka.
POWER MADE IN SPANKY
-
- Adept
- Posty: 24
- Rejestracja: 2016-01-03, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: CAŁA POLSKA
dziś po oględzinach układu paliwowego i po sklejaniu faktów doszedłem tak:
1. miałem nie dokrecony filtr paliwa mogłem go obracać reką używający przy tym nieco siły
2.w czwartek brakło mi całkowicie paliwa w zbiorniku(źle obliwczyłem km uszkodzony pływak w zbiorniku) po czym wujek dowiózł mi 10 litra audik za 2 razem odpalil swoją drogą nie kręciłem zbyt długo i nie popuszczałem przy tym ani trysków ani niczego innego pewnie dlatego znajdowało się tam powietrze
Jedynie martwi mnie ten biały czujnik bo jak kupiłem auto w kwietniu to nie wskazywało mi temp i myslałem że to przez ten biały czujnik lub nie bieski za rozrządem pompy i wymieniłem oba TPS po 50 zł sztuka ale okazał się walnięty zegarek.
//PW
mas0n
1. miałem nie dokrecony filtr paliwa mogłem go obracać reką używający przy tym nieco siły
2.w czwartek brakło mi całkowicie paliwa w zbiorniku(źle obliwczyłem km uszkodzony pływak w zbiorniku) po czym wujek dowiózł mi 10 litra audik za 2 razem odpalil swoją drogą nie kręciłem zbyt długo i nie popuszczałem przy tym ani trysków ani niczego innego pewnie dlatego znajdowało się tam powietrze
Jedynie martwi mnie ten biały czujnik bo jak kupiłem auto w kwietniu to nie wskazywało mi temp i myslałem że to przez ten biały czujnik lub nie bieski za rozrządem pompy i wymieniłem oba TPS po 50 zł sztuka ale okazał się walnięty zegarek.
//PW
mas0n
Ostatnio zmieniony 2016-01-11, 14:19 przez aat, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 262
- Rejestracja: 2014-03-15, 17:49
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Suwałki
Kąt początkowy wtrysku sprawdzony? Nawet o nim nie wspomniałeś, a to akurat ważne.
Nie sprawdziłeś świec żarowych czy nie są spalone, są 3 metody na sprawdzenie:
1. zdejmujesz fajkę ze świecy, kabel do plusa i sprawdzasz czy iskrzy, jak tak to teoretycznie sprawna
2. miernik ustawiasz na ohmy wartość 20 lub 200, minus do masy, plus do końcówki świecy i odczytujesz pomiar, jak pokazuje duże wartość, głupoty lub 1 to spalona
3. odkręcasz świece, gwint do klemy minus, końcówką świecy do klemy + i jak szybko grzeje to sprawna
Nie sprawdziłeś napięcia na listwach świec żarowych czy dochodzi napięcie po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku (czujnik z białą kostką musi być podłączony, możesz też sprawdzić przy odłączonej kostce napięcie na listwach)
Jak auto masz zimne przekaźnik 202 po pewnym czasie wyłącza się? Znajduje się pod nogami kierowcy (odpowiada za grzanie świec) no i profilaktycznie sprawdź czarną puszkę przy ecu pod nogami pasażera czy bezpiecznik nie spaliło od świec.
Nie sprawdziłeś świec żarowych czy nie są spalone, są 3 metody na sprawdzenie:
1. zdejmujesz fajkę ze świecy, kabel do plusa i sprawdzasz czy iskrzy, jak tak to teoretycznie sprawna
2. miernik ustawiasz na ohmy wartość 20 lub 200, minus do masy, plus do końcówki świecy i odczytujesz pomiar, jak pokazuje duże wartość, głupoty lub 1 to spalona
3. odkręcasz świece, gwint do klemy minus, końcówką świecy do klemy + i jak szybko grzeje to sprawna
Nie sprawdziłeś napięcia na listwach świec żarowych czy dochodzi napięcie po przekręceniu zapłonu na zimnym silniku (czujnik z białą kostką musi być podłączony, możesz też sprawdzić przy odłączonej kostce napięcie na listwach)
Jak auto masz zimne przekaźnik 202 po pewnym czasie wyłącza się? Znajduje się pod nogami kierowcy (odpowiada za grzanie świec) no i profilaktycznie sprawdź czarną puszkę przy ecu pod nogami pasażera czy bezpiecznik nie spaliło od świec.