[Q] Prawidłowe podłączenie pompy wspomagania 2.8 30v ACK/AMX

highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

[Q] Prawidłowe podłączenie pompy wspomagania 2.8 30v ACK/AMX

Post autor: highzim »

Witam wszystkich, mam problem ze wspomaganiem w swojej c4, dokładniej to tak;
chodzi jak mu sie podoba, na zimnym silniku mogę lekko krecic palcem, po paru manewrach wspomaganie zanika i juz trzeba uzywac troche sily.

Dodam że na zimnym pompa strasznie wyje, później sie uspokaja, wydaje mi się że po swapie silnika ( ACK->AMX ), pompa była źle podłaczona i sie troche zatarła, jutro wstawię zdjęcie jak wygląda podłączenie ( wąż idzie od zbiorniczka płynu nad głowicą i do pompy, a z bloku silnika mam wolny wąż ).

Prosiłbym kogoś kto ma ACK/AMX/ Inny 2.8 30v jak ma podłączony dopływ oleju do pompy w oryginale.

Pozdrawiam :p
Awatar użytkownika
Binas Tuchola
Moderator
Moderator
Posty: 353
Rejestracja: 2012-04-23, 22:13
Imię: Wojciech
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1992
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Tuchola
Podziękował: 1 raz

Post autor: Binas Tuchola »

wstaw foty jak to u Ciebie wygląda i jaki wąż masz luźny?
"Żyć Krótko Ale Zajebiście"
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Na czerwono zaznaczyłem dwa wolne podłączenia do rur, zaznaczam że silnik to hybryda amx + ack ( z ack zostal na 100% komp ), pompa niby dobrze chodziła przez pare lat na takim podłączeniu ( wąż nad głowicą ). Według mnie jednak to nie jest dobrze zrobione, najwyższy punkt węża nad głowicą jest wyżej lustra płynu w zbiorniczku i coś mi sie wydaje że pompa czasem ciągnie powietrze (?).
Co dziwne, jak jest zimno lub zimny silnik to pompa wyje jak by miała zaraz wylecieć ale wspomaganie chodzi pięknie, jak się uciszy to już trzeba kręcić mocniej :/
Foty:
Obrazek
Obrazek
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
adriang92
Guru
Guru
Posty: 1310
Rejestracja: 2011-06-20, 14:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Zbędowice

Post autor: adriang92 »

highzim, Pompę masz podłączoną w sposób prawidłowy, górny metalowy wąż jest już na tłoczeniu także wiatru pompa nie ciągnie pozatym zbiornik masz grawitacyjny, więc musiał by pusty być żeby zaciągnęło wiater ;) Zacznij od zmiany płynu, zalej układ zielonym nowym febi bo nie wiadomo ile ten ma już lat. Pompa też może być na wykończeniu. Z tego co widze masz servotronic chyba siedzi duży zbiornik, podczas jazdy układ się utwardza im szybciej tym cięzej kiera chodzi :)
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Płyn był niedawno wymieniany, ostatnio dolałem około 900ml (febi zielony, kupiony w sziku w dużej białej butli z plombą )i dopiero był lekko ponad minimum, servotronic mam ale co z tego jak na parkingu chodzi twardo jak podczas jazdy 50kmh :/ jutro spróbuje wymienić pompe bo mam jeszcze jedną może na niej będzie coś lepiej. Jest w ogóle jakaś możliwość podłaczenia manometru żeby sprawdzić czy pompa zabita? Teorytycznie powinna dawać 120Bar ale nigdy nie wiadomo.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Up, znalazłem wreszcie zdjęcie o kawałek węża o który mi chodzi, a dokładniej to ten:
Obrazek
nie wie ktoś gdzie go mogę kupić? Na allegro nie znalazłem, może ktoś ma wolny ? :->
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

highzim, Kolego posiadam 3.0 i u mnie w tym miejscu jest kolanko które podłączone z tym metalowym przewodem przechodzi pod głowicą a nie nad nią. To że pompa wyje nie zawsze jest objawem zużycia. Luzy na kole pasowym posiada?Cieknie? warto wymienić płyn na Febi mineralny chodź było podważenie że od niedawna stosowany jest zamiennik płynu mineralnego na syntetyk. Fabrycznie pompa ma 120bar musiałbyś się wpiąć równolegle wtedy pompa wskaże ile z siebie da. Możesz mieć coś nie droźne wtedy także pompa się odezwie. Jeśli łapie lewe powietrze będzie "pienić i podnosić poziom płynu" Pozdrawiam!
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Właśnie, chodzi mi o kolanko które łączy pompe z rurką wystająca z bloku, potrzebuje go kupić bo nie chce mieć druta zrobionego że idzie wąż nad głowica :/ W poście wyżej dałem zdjęcie (1) i zaznaczyłem na czerwono o którą rurkę mi chodzi, mam wąż miedzy rurkę a zbiornik ale nie mam tego kolanka do pompy i nigdzie go nie mogę znaleźć, próbowałem krótki kawałek węża ale się załamuje i lipa.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Kup zwykły wąż który ma kąt 90 stopni ważne by był olejoodporny średnica 16-17mm to jest powrót będzie chodzić. Mi w serwisie krzykneli 500zł.....wydałem na dorobienie może z 20zł.

[ Dodano: |14 Sty 2016|, o 16:45 ]
Musiałem sam sobie załatwić ten wąż bo kupując kilka częsci do swojej czekałem w ASO 2.5 miesiąca zanim doszły do pl wszystko przez aferę diesla. Kąt 90 stopni i odpowiedni wąż o podwyższonej odporności. Na allegro są sprzedający którzy mają w ofertach takie węże. Nie ma co kombinować:) U mnie kąt jest jeszcze gorszy a lepsze jest to że kawałek wyżej mam gruszki o zmiennego dolotu i nic nie szło dopasować prócz prawie "oryginału" Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony 2016-01-14, 16:46 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

Nawet nie pomyślałem że sprzedają węże już odpowiednio zagięte :D. Właśnie w aso sie też takiej ceny spodziewałem więc nawet tam nie pytałem. Poszukam na allegro i napisze w temacie co i jak podpasowało ze zdjęciami :) Dzięki.
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Aktualnie można dostać wężę wyprowilowane pod wzór także z tym najmniejszy problem. Ja niestety jak zadzwoniłem do ASO bo w sklepach oczywiście brak(nikt nie zamawia) szrotów z moich silnikiem brak tak jak 2.7 usłyszałem cenę za cały przewód kolanko jest niedostępne osobno koszt 500zł. Pękło u mnie na samym zgięciu...czas realizacji z ASO 3 miesiące....na chlapacze i osłony czekałem 2.5. Jako że samochód był i jest nadal pilnie potrzebny rozmawiając z znajomym poszukałem wąż olejoodporny z podwyższoną odpornością(włókna) więc długo się nie zastanawiałem. Kupiłem wąż z kątem prawie że 90stopni niestety u mnie z tym złączem jest gorzej jak u Ciebie. Aktualnie 4 miesiąc i suchutko pompa działa jak należy wąż nie puchnie i nie rozwarstwia się co jest najważniejsze. Tyle co mogę poradzić to podpowiem zdziwił mnie widok tego węża idącego nad głowicą :-D Pozdrawiam!
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

No właśnie ten wąż nad głowicą, według paru osób tak jest okej, ale patrząc dokładnie to pompa jest niżej zbiorniczka, a najwyższy punkt węża nad głowicą jest ponad stan płynu więc nie koniecznie może ten olej sobie tam płynąć tak jak fabryka nakazała.

Wrzucam schemat jak to u mnie wygląda a jak powinno być, żółta linia to lustro płynu, niebieska to tak jak miałem dotychczas a czerwona ori.
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2016-01-15, 12:29 przez highzim, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Dziś oglądałem swój przewód. Odejście jest łączone kolankiem na jednym zdjęciu które pokazałeś idzie przewodem metalowym pod głowicą i dalej do zbiorniczka wspomagania. Czy przewody przy zbiorniczku masz połączone dobrze na pewno?? Sory że to powiem ale widząc takie przeróbki nie jestem za.....raz że nie wygląda to estetycznie a dwa że jednak Ci wspomaganie nie działa jak powinno. Jak coś dodam na koniec że wyprzedaje kilka części po swojej C4 2.6 i pompę wspomagania na podmianę mam oryginalną ZF 120Bar. Nie potrzebnie wymieniona do momentu jak siedziała "paluszkiem" można było kręcić i żadnego wycia nigdy nie było. Cały płyn do wymiany na Febi mineralny. Kilka osob pisało że nowy zamiennik jest syntetyk....nie sądze by oznaczenie na zbiorniczku mineral pokrywało się z ową tezą. Coś wspominałeś że dolewałeś płynu mimo tego że wcześniej wymieniałeś.....maglownica Ci czasem nie cieknie?? U mnie po zamocowaniu kolanka wspoma działa dalej jak nowa....pompa i maglownica oryginał. I trzymam się zasady że jeśli fabrycznie to działało to ingerencja w takie przeróbki nie idzie w parze....choć czasem trzeba w tym momencie sam widzisz efekt.

[ Dodano: |15 Sty 2016|, o 15:12 ]
Tak przy okazji....przy lewej głowicy stojąc do silnika idzie dojście główne wąż metalowy i gumowy zakuty. Ten przewód ma być wyżej fabrycznie i tak musi zostać. Kolanko z tym przewodem jest odejściem obiegu płynu do zbiorniczka/ Tak było fabrycznie i tak bym zostawił. Nie sądzę że ma to jakiś wpływ ale jednak coś w tym musi być.
Ostatnio zmieniony 2016-01-15, 15:12 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
highzim
Mechanik
Mechanik
Posty: 218
Rejestracja: 2015-06-14, 23:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Rzeszów

Post autor: highzim »

To co jest u mnie teraz ( wąż nad głowicą ) było już od kiedy mam auto, tak czy inaczej będę kontynuował poszukiwań tego małego ustrojstwa i próbował naprawić wspomaganie żeby było jak z fabryki. Dzięki za dużą ilość informacji, leci pomógł :)
A6 C4 Avant 2.8 30V Quattro - jest
S4 C4 Avant 2.2 20V Turbo Quattro - było
S6 C4 Avant 2.2 20V Turbo ++ - jest
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Zrób kolego zdjęcie z bliska wyjścia pompy i tego połączenia może uda mi się coś załatwić. Na oko to wiadomo jak bywa....najlepiej jak był miał taką pod reką to bym Ci wąż moment załatwił najgorszy jest "Kąt" dzięki serdeczne staram się pomóc zawsze...

[ Dodano: |15 Sty 2016|, o 22:42 ]
Tak przy okazji....zgubiłeś osłonę dolną silnika :mrgreen: zrób mi zdjęcia bo dojżeć nie mogę czy wylot z pompy masz za "rurką" czy przed a to ważne....bo wtedy koncepcja się zmieni....Pozdrawiam
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”