[ ALL] Światła do jazdy dziennej

Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

skrzynka bezpieczników pod maską czy ta z boku deski ?
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

Przewody długich i postojówek bierz z skrzynki bezpieczników i łączysz się z przewodami albo łącznikiem zatrzaskowym albo lutujesz się do nich. Polecam na każdy przewód długich dać bezpiecznik w razie "W". Wyjęcie skrzynki bezpieczników zajmie Ci chwilę. Wyjmujesz po kolei bezpiecznik długich i szukasz z tyłu jego przewodu, z postojówką robisz tak samo, zapalasz postoje wyciągasz bezpiecznik i sprawdzasz czy żarówka z przodu np zgasła jeśli tak z tyłu przewód łączysz do modułu.

Skrzynkę z boku deski.
Ostatnio zmieniony 2016-02-17, 20:08 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

OK. Właśnie jestem w garażu i działam. Myślałem że jak odkręcę półkę to wszystko będzie na wierzchu i wepnę się tylko szybko złączkami ale jedna trzeba wyciągnąć skrzynkę. Miernik mam.

PS: bezpiecznika od postojówek chyba nie ma ...
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

gustav, bezpiecznik postoju jest. Miałem montować w swojej C4 taki moduł ale nie doczekała i ojciec dostał w prezencie. Są bezpieczniki postojów bodajże chyba 5A. I każdy postój ma lewą i prawą stronę osobno. Mam gdzieś schemat nawet opisu skrzynki.
Ostatnio zmieniony 2016-02-17, 20:18 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Opis bezpieczników dla A6 C4:


Kod: Zaznacz cały

1 - drogowe - prawe 
2 - drogowe - lewe 
3 - leflektor - prawy - mijania , plus przeciwmgielne 
4 - leflektor - lewy - mijania , plus przeciwmgielne 
5 - tył prawe , postojowe tył prawe 
6 - tył lewe , postojowe tył lewe 
7 - św. schowek, komora silnika 
8 - św. przedział bag. , zapalniczka, postojówki przód 
9 - św. stop, św. ręczny 
10 - św. awaryjne, centralny, alarm 
11 - dmuchawa powietrza 
12 - nadmuch tylej szyby (ogrzewanie), podgrzewanie lusterek 
13 - wycieraczka przód podgrzewanie czegoś tam 
14 - św. ostrzegawcze ? pasów ? 
15 - regulacja lusterek elektrycznych + .... 
16 - przeciwmgielne tył 
17 - pompa paliwa ? u mnie mimo braku tego bezpiecznika wszystko działa 
18 - wycieraczka tył 
19 - klakson, złacze diagnostyczne 
20 - tempomat 
21 - moduł ABSu 
drogą dedukcji dowiedziałem się iż pod bezpiecznikami nr 1 i 2 są światła drogowe - kolor kabla - BIAŁY, dodatkowo jest on zmostkowany, mam obojetnie w który kable się wpiąć ?

foto:

Obrazek
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

gustav, na 100% procent jest bezpiecznik od przednich postojów musiałbym podpiąć dysk bo tam mam schowane schematy w razie awarii C4 ojca więc ten opis który podałeś ich nie zawiera chyba że w A6 C4 postój tył jest razem z przodem. Najlepiej podepnij się osobno przewodem na lewą, prawą stronę. Choć instrukcja tego modułu przewiduje mostek więc wtedy układ z modułu pod długie mostkujesz i podpinasz pod swoje długie.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Robota zrobiona w 70 %, zostało mi do podłączenia 12v i sygnał z stacyjki w pozycji zapłon czyli pewnie też 12v. Pytania:

- Czy mogę podłączyć oba czerwone przewody na raz tak jak jest na tej instrukcji ?

Czy mam podłączyć w/w przewody zasilające czerwone do punktu gdzie jest napięcie bez zapłotu czy lepiej połączyć to z żółtym przewodem i podłączyć się pod punkt gdzie jest napięcie po przekręceniu klucza w pozycji zapłon ?
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

gustav, tak obydwa czerwone dajesz na stałe +12V zółty podłączasz po zapłonie jest on na listwie z pewnoscią miernik CI podpowie która śruba dostaje napięcie w pozycji zapłon.

Przewodów czerwonych i żółtego nie mostkować pod żadnym pozorem. Układ budowy tego schematu wymaga tak a nie inaczej i trzymaj się tego. Na przewodach +12 dać bezpiecznik nie zaszkodzi bo w razie "W" wiadomo co się później dzieje.
Ostatnio zmieniony 2016-02-17, 21:29 przez Grzesiek_Cichy, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Udało się. Wszystko ok poza jednym detale. Delikatnie pali mi się lampka która sygnalizuje zapalone światła drogowe...
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

gustav, lampka będzie się palić bo podałeś 12v na długie światła a ona jest z tym połączona. Można to zrobić w ten sposób ze na przewodzie kontrolki od długich montujesz diodę prostownicza która działa w jednym kierunku. Było to opisywane na forach gdzie montowali taki moduł. Wrzuć fotki może inni będą zainteresowani takim efektem. Pozdrawiam
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Prostując: nie podał 12V tylko 20%*13,8V = 2,76V około.
W C4 info o tym że długie są zapalone jest zrobione właśnie tak, że ten sam plus który je zapala podawany jest na kontrolkę.
Jeśli nie masz kontrolki do świateł dziennych, to moim zdaniem możesz zostawić jak jest, będziesz miał info że moduł dziennych działa - sam tak mam.
Obrazek
Awatar użytkownika
gustav
Mechanik
Mechanik
Posty: 215
Rejestracja: 2013-04-07, 09:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: gustav »

Dziękuję za info. Jutro fotki.
Jest S6 C4 AEC
Jest S4 C4 AAN
Jest A6 C5 AGA
Jest A6 C4 AAT
Jest A4 B5 ANB
Garage Our Cars
Awatar użytkownika
Grzesiek_Cichy
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 467
Rejestracja: 2014-11-23, 20:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: Grzesiek_Cichy »

msk, nie do końca masz rację z tym napięciem. Podaj 2,76V na żarówkę i sprawdz czy Ci się ona zaświeci....moduł wykorzystuje napięcie pulsacyjne a nie stałe. Moduł po podłączeniu do instalacji, wykrywa uruchomienie silnika poprzez wzrost napięcia i automatycznie włącza światła drogowe. Napięcie zasilające żarówki świateł drogowych jest "kluczowane", czyli bardzo szybko włączane i wyłączane w stosunku ok 1/3, przez co żarówka świeci tylko przez jedną trzecią czasu co uwidocznione jest poprzez zmniejszenie jasności świecenia. Normalny zamiennik tego modułu miały o wiele wcześniej np bmw gdzie 2 żarówki były połączone równolegle przekaźnikiem i świeciły 0 50% słabiej niż nominalnie. To tak między nami:) Miałem montować ten moduł ale...jadąc z przodu jest ok...po żarówce H4 nie dojdziesz czy ma ten moduł czy też nie...ale jak misiaki będą jechać za Tobą z tyłu co wtedy przy kontroli? To był powód dla którego nie zastosowałem tego modułu. Trzeba mieć świadomość tego że posiadanie takiego rozwiązania jest nielegalne. Używasz dopóki jest wszystko ok..Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

Grzesiek_Cichy, 3V się żarzy już widocznie. U mnie przy 4.15V jest tak jak w poście na drugiej stronie. Moduł mam raczej starszy, który nic nie kluczuje, tylko analogowo obniża napięcie. Teraz już widocznie robią inne moduły, jak spojrzałem do manuala. Także muszę zaktualizować wiedzę ;-) :ok:
Ostatnio zmieniony 2016-02-18, 19:12 przez msk, łącznie zmieniany 2 razy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Apophis
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 91
Rejestracja: 2016-09-14, 13:51
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: FZA

Post autor: Apophis »

Panowie ja w D2 mam bardzo podobne światła z nieprzydatnymi halo i zrobiłem z nich dzienne dając weń 35Watowe żarówki a w przekaźnik świateł został wpiety przekaźnik który powoduje że sa fabryczne dzienne i nadal działają halo. Da się tak samo w A6 C4? czy tu instalacja nie pozwoli-probowął ktos to?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Oświetlenie wewnętrzne i zewnętrzne”