[A6 C4] 00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95) Help!

Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

[A6 C4] 00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95) Help!

Post autor: Thorny »

Ostatnio przekładałem całe wnętrze w aucie i po wszystkim za diabła nie mogę się pozbyc świecącej kontrolkii air bag. Po kasowaniu błędu wyskakuje odrazu ponownie.

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High

Odrazu widac że chodzi o airbaga kierowcy tj w kierownicy, ściągałem ją sprawdzałem wszystko taśmę itp Zacząłem się zastanawiac czy czasami napinacz pasów też pod to nie podchodzi? Bo je również wymieniałem. Czy poprostu taśma nagle się skończyła?
Ostatnio zmieniony 2014-06-12, 19:46 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

napinacz pasow.
side driver-siedzenie kierowcy
koniec tematu :)
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Butterbean, Pozostaje mi jutro sprawdzic napinacz pasa.


Btw , Driver side oznacza stronę kierowcy :)

Wydaje mi się że podchodzi to pod jeden sygnał - poducha + napinacz = Airbag według komputera.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

nie.sa dwa bledy dla strony kierowcy i dwa dla pasazera..
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

Thorny pisze:00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High
igniter > zapalnik tyczy się to poduszki w kierownicy
pretensioner >napinacz pasa

rezystancja za wysoka oznacza przerwę w obwodzie lub brak styku w kostkach.
Wysuń piny w kostce jaśka i je delikatnie podoginaj, Sprawdź taśmę za pomocą miernika czy któraś ze ścieżek nie ma przerwy. Miałem raz przypadek, gdzie poduszka straciła oporność, ale była zakupiona na giełdzie( wilgoć etc). sprawdź też rezystancję samego jaśka ~3Ω. rezystory zastępujące poduszki jak i napinacze mają około 3,5Ω
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

gumiss64, w c4 nie ma odzielnego obwodu napinacza.sprawdzilem na rosstech.
przyjmiemy zaklady ze bedzie to napinacz?
kojarze blad z airbaga kierownicy i byl inny
zreszta..odlacz jaska i zczytaj bledy thorny
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
gumiss64
Mechanik
Mechanik
Posty: 236
Rejestracja: 2011-12-14, 11:58
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PGO

Post autor: gumiss64 »

Butterbean, mogę się założyć, że są dwa oddzielne obwody oraz dwa oddzielne DTC, a na poparcie mego stwierdzenia mam schemat :-P
http://www.autolib.diakom.ru/CAR/Audi/1 ... /fig43.pdf
Nie tak dawno zapaliła mi się kontrolka AIR Bag i komunikowało napinacz, a przyczyną byly nie dolegające piny.
AUDI C4 [ABC]
AUDI D2 [AEW]
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Jutro będę kombinował dalej. Odepnę napinacz. Chociaż odpalałem auto bez poduchy i żaden inny błąd nie wyskoczył.

gumiss64, Chodzi o tą większą kostkę ? czy tą malutką co się wpina już bezpośrednio w poduchę?

Edit:

Ciekawi mnie czy czasami czegoś nie poluzowałem przy centralce od air bagów tej pod klimatronikiem. Z tego co pamiętam jest tam jedna taka większa wtyczka ale jej nie ruszałem wogóle. :cool:

[ Dodano: 2014-06-13, 17:14 ]
Więc dzisiaj odpiąłem napinacz i zczytałem błędy.

Wyskoczyło dodatkowo "00654 - Seat belt tensioner Igniter: Driver Side (N153) Resistance too high"

Czyli to nie wina napinacza.

Sprawdziłem też taśmę - rozebrałem tą malutką wtyczkę wpinaną do airbaga i sprawdzałem miernikiem przejście między nią a wtyczką dużą czerwoną z drugiej strony taśmy efekt był taki że jeden przewód w małej wtyczce nie miał żadnego odezwu w dużej czerwonej wtyczce a drugi przewód w "małej" miał przejscie na oba piny w dużej kostce za taśmą.

Chyba trzeba się rozglądac za nową taśmą?
Ostatnio zmieniony 2014-06-12, 23:38 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Kupiłem dzisiaj rezystory 2.2Ohm i 3 Ohm. wepnę "trójkę" przed taśmę. Bo muszę miec pewnośc po wymianie deski że wszystko do centralki Air'bag jest Good.



Edit :

Rozbebeszyłem dzisiaj tą kostkę dwu pinową dużą od poduchy i wpiąłem same piny bez plastikowej kostki. I wyskoczył błąd inny tj.

Airbag Igniter: Driver Side (N95)
Resistance too Low


Wpinałem rezystor przed taśmę tj airbag -> taśma -> tu odłączone <- rezystor -> dalsza wiązka.

Efekt był taki że dało się wykasowac błąd i nie wracał więc wykluczyłem uszkodzenia wiązki itp. Bo przekładałem dechę dlatego chciałem to sprawdzic.

Sprawdziłem opornośc poduszki ale podłączonej przez taśmę i wyszło 0.3 Ohm :(

Dla pewności mierzyłem rezystor który wykazywał ~3.7Ohm.

Czy poducha umarła?!?

Bo na chłopski rozum "opornośc zbyt mała" czyli przejście normalnie jest przez taśmę? Ale poduszka straciła swoją opornośc?
Ostatnio zmieniony 2014-06-17, 23:52 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
poladek
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2014-01-11, 19:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: jelenia góra

Post autor: poladek »

Witam. Pytanie do forumowiczów którzy rozbieraja samochody na częsci - wywaliło mi bład poduszki:
00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-00 - Resistance too High
tasma wraz z jaskiem sprawdzona omomierzem po rozłaczeniu kostki, która jest pod osłona kolumny kierowniczej i w tą strone jest ok - pokazuje opór 2,8ohma - czy wiazka która idzie do sterownika jest bezposrednio do niego puszczona, czy jest jeszcze gdzies jakies złacze, którędy dokładnie jest poprowadzona do sterownika?
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

znalazłem coś takiego :
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95)

00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too Low
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Resistance too High
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Upper Limit Exceeded
00588 - Airbag Igniter; Driver Side (N95): Lower Limit Exceeded
00588 - Airbag Igniter; Driver side (N95): Short to positive
00588 - Airbag Igniter; Driver side (N95): Short to ground

Possible Symptoms

Airbag Warning Light active

Possible Causes

Wiring from/to Airbag Igniter Driver Side (N95) faulty
Coil Spring with Slip Ring (F138) faulty
Airbag Igniter Driver Side (N95) faulty

Possible Solutions

Check Wiring from/to Airbag Igniter Driver Side (N95)
Check Coil Spring with Slip Ring (F138)
Check Airbag Igniter Driver Side (N95)


Special Notes

When "Short to positive" or "Short to ground" is found, DO NOT CLEAR THE DTC. This can cause the airbag to deploy. See repair manual for more information.


Edit :

Wymiana taśmy pomogła :ok:
Ostatnio zmieniony 2014-07-05, 21:01 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
tomkos
Adept
Adept
Posty: 3
Rejestracja: 2013-05-25, 13:25
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków

Post autor: tomkos »

Cześć,

pare dni temu mi też wyskoczyło :

00588 - Airbag Igniter: Driver Side (N95)
32-10 - Resistance too High - Intermittent

Kasowanie błędu nic nie pomaga.

Ten taśmonapinacz to jest to ? : LINK
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

tomkos pisze:Ten taśmonapinacz to jest to ? : LINK
To jest taśma poduchy, o taśmonapinaczu pierwsze słyszę :]

U mnie jak pojawił się ten błąd to też wymiana taśmy właśnie pomogła.
Awatar użytkownika
f_michal
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 95
Rejestracja: 2012-07-27, 08:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: PIŁA

Post autor: f_michal »

kolego jak cos to mam taka taśmę sprawna możemy sie dogadać :) PW
Moja Czerwona Strzała
ODPOWIEDZ

Wróć do „Systemy bezpieczeństwa Air bag i ABS”