[ALL] [100 / A6 / S6] Serwo z Audi A8 D2

Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

tak jak kolega wyżej pisze masz źle wyregulowany pedał albo czujnik, wciśnij go palcem i zobacz czy zgaśnie, kręć nim tak żeby pedał go wciskał lekko a najlepiej to rozkręć pedał tak żeby w końcu załączył czujnik, wtedy będzie w takim samym położeniu, 3/4 drogi za Tobą, po odpowietrzeniu jeszcze zostanie Ci zabawa z regulacją padalu też jest wesoło ale nie poddawaj się bo warto
Ostatnio zmieniony 2013-10-13, 23:31 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Ogarnołem już światła stop.
Aż wstyd się przyznać ale problem bym w czujniku stopu.
Nie wiedzialem że pedał posiada dwa!!!
Dopiero jak głębiej łeb wsadziłem to dopiero go ujżałem.wkręciłem go tak aby się odłączył i gitara.
Heble super,ale hyba musze podjechać gdzieś na odpowietrzenie ciśnieniem,bo sam nie dam rady a syn(8 lat) nie depta mocno.
Wyszło dużo powietrza ale heble jeszcze z przodu wcześniej łapią.
A i świeci mi abs i wykrzyknik czerwony w mawiasie ?!?
Plus kilka razy pojawił sie symbol akumulatora na bc.
Czy te kontrolki może to wina słabej baterii?
Aku ma 5 lat bosch s4 680a?!?
Ten swiecący stop go wykończył,puźno się pokapowałem i aku odłączyłem.
A co do regulacji pedału
Ustawilem troche niżej pedał tzn jakieś 1cm niżej jak sprzęglo,nic nie trzyma i chyba obedzie sie bez regulacji.
Z trzpieniem mialeś racje,musiałem uciąć śrube ze starego serwa,
Jest poprostu inny gwint niż seryjny i ta nakrętka z kulką też posłużyła na przedłużke.
Wrazie czego da założyć stare serwo,sprzedać raczej już nie bo kto kupi z uciętym prętem?
Jeszcze trzeba dobrze poukladać rurki miedziane pod maską ale oryginały zomstały bez kombinowania
Trzeba było je lekko wygiąć bo wyjscia z pompy hamulcowej idą po ukosie
Ostatnio zmieniony 2013-10-14, 06:01 przez dariodario, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

dziwna sprawa bo ja miałem/mam 3 serwa, z A8/D2, A6/C5, A4/B6 i wszystkie miały ten sam gwint na trzpieniu, świecący ABS i wykrzyknik to zapowietrzona pompa ABSu, jak odpowietrzasz to zacznij właśnie od pompy ABSu, każdy z 6 przewodów po kolei, najpierw odpowietrzaj tymi co wchodzą od pompy a później wyjścia na koła, zaopatrz się w klucz do przewodów hamulcowych żeby śrub nie poniszczyć bo jak nie ruszane to mocno siedzą i odpowietrzaj na włączonym zapłonie, ja zrobiłem też tak, że siedziałem i kilka minut deptałem pedałem to płyn wciągało i było widać jak powietrze wylatuje to dolewałem aż przestało wciągać
Ostatnio zmieniony 2013-10-14, 08:37 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

Gwint seryjny mialem na myśli zwykly ze śrub m10.
W serwie jednym i drugim jest ten sam dzieki temu wlasnie skompletowalem tak.
Chcialem dorobić przedlużke ze zwyklej sruby nie niszczac starego serwa,ale sie nie dalo.
To mowisz że abs jest zapowietrzony?
I że sie nie obejdzie bez obrzygania komory silnika hydrolem?
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

pompa ABS jest strasznie upierdliwa jeśli chodzi o odpowietrzenie, u mnie po założeniu serwa też był wykrzyknik dopiero parę depnięć i odpowietrzenie pomogło
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

hubos21,

czy mógłbyś podać dokładny numer Twojej pompy i serwa od B6?
Nie chciałbym kupić tej mniejszej wersji.

Pompy miały dwa numery (który to ten do większego serwa?):
8E0611021 (TRWPML420)
8E0611021A/B (TRWPML448)

I jaki numer serwa?
bo tu to jest już pełna gama różnych numerów :evil:
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Serwo - 8E0612105N

Pompa nie wiem jaki ma nr bo nic na niej nie ma, tylko cyfra 25 ale jest dokładnie taka ATE 03.2125-0373.3 czyli zamiennik TRW wychodzi PML448

Tak do końca nie wiem czym się te pompy różnią, obie mają średnicę 25,4mm, jedną pokazuje dla systemu ATE drugiego dla TRW

Uważaj bo są też pompy TRW PMN213, ona kosztuje 250zł ale ma średnicę 26,99mm lecz do seryjnych zacisków nie jest wskazana
Ostatnio zmieniony 2014-05-08, 11:55 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

moje serwo ma taki nr
8E0612105AG
to jest to większe czy mniejsze?
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

dariodario to są identyczne serwa, ta sama wielkość, tak samo wyglądają, nie jest tak przypadkiem, że to Twoje ma zaślepione miejsce na czujnik podciśnienia? Bo w B6 benzynowym z automatem, jest jeszcze elektroniczna pompa podciśnieniowa wspomagająca serwo i po to jest czujnik w serwie. Oczywiście w B6/B7 były też montowane inne serwa, z tego co zauważyłem to serwo jak nasze było w dwóch autach jakie widziałem i oba miały na przodzie hamulce 312 i z tyłu 255, 1.8T BEX i 3.0 ASN
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

moje nie ma innych wejść oprócz dziury na króciec od vacu
czyli mozna twierdzic ze ta pompa co jest w tym komplecie jest za duza do zaciskow z naszych aut co mają 288 mm tarcze
skoro w naszych dodatkowo np u mnie mam dlawik z tylu to czy pompa sie nie "męczy" z takim ukladem?
w b6 nie wiem jaki jest uklad hamulcowy,ale chyba pompa powinna byc do zaciskow z 288 tarczami lepsza anizeli wydajniejsza z 312?!?
ogólnie hamulec prawie brzytwa w porównaniu do serii i to mnie cieszy
gdybanie co lepsze i co gorsze zostanie gdybaniem,gdyż heble są więcej jak zadowalające,jak dla mnie

Pisownia kolego, zadbaj o to. J.A.G
Ostatnio zmieniony 2014-05-24, 20:44 przez dariodario, łącznie zmieniany 1 raz.
POWER MADE IN SPANKY
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

Hebel jest bez porównania, najważniejsze, że nie musisz używać dużej siły bo pedał chodzi delikatnie.

Co do pomp to tak, w C4 masz średnice 23,88mm, w B6 masz 25,4mm ale zaciski są te same, więc jest jeszcze spoko ale jak dasz tą pompę 26,99mm to będziesz miał słabsze hamulce, chyba, że dasz zaciski z większymi tłoczkami (S4/B6 też ma 26,99mm) albo wielotłoczkowe bo do takich jest ona przeznaczona czyli A6/C5 2.7 i 3.0


"siła działająca na tłok roboczy jest tyle razy większa od siły działającej na tłok pompy ile razy powierzchnia tłoka roboczego jest większa od powierzchni tłoka pompy"

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-05-10, 17:05 przez hubos21, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

hubos21 pisze:dariodario to są identyczne serwa, ta sama wielkość, tak samo wyglądają, nie jest tak przypadkiem, że to Twoje ma zaślepione miejsce na czujnik podciśnienia? Bo w B6 benzynowym z automatem, jest jeszcze elektroniczna pompa podciśnieniowa wspomagająca serwo i po to jest czujnik w serwie. Oczywiście w B6/B7 były też montowane inne serwa, z tego co zauważyłem to serwo jak nasze było w dwóch autach jakie widziałem i oba miały na przodzie hamulce 312 i z tyłu 255, 1.8T BEX i 3.0 ASN
hubos21
według ETKI elektryczna pompka podciśnienia jest w wersjach benzyna + automat
a czujnik siedzi wówczas na przewodzie podciśnienia przy króćcu wchodzącym w serwo
nie ma dodatkowego otworu w serwie na czujnik.
Sam pomysł z wykorzystaniem czujnika i dodatkowej pompki wydaje się sensowny
przy naszych niedomagającyh pompach vacuum, co myślisz?
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

pomysł niby dobry ale musi być coś co będzie tym sterować, ja u siebie testować nie będę tego bo ja mam PB, nie mam pompy vacum ani problemu z twardniejącym pedałem
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

drmort, w rozwiązaniu o którym piszesz jest jeszcze odpowiedni moduł kontroli podciśnienia w układzie poprzez elektryczną vacum pompkę.
Awatar użytkownika
drmort
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2012-10-25, 22:48
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Otwock

Post autor: drmort »

kk84,

masz do tego schemat elektryczny
lub chociaż numer VAG tego modułu?
ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ hamulcowy”