[100-2.0 AAD] Audi 2.0 problem z temperaturą silnika

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
halwunia
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-10, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Złocieniec

[100-2.0 AAD] Audi 2.0 problem z temperaturą silnika

Post autor: halwunia »

Witam mam problem sprawa wygląda tak od jakiegoś czasu zauważyłem, że wskazówka od temperatury podnosi się coraz wyżej, zatrzymywała się na 98-99 stopniach, więc wymieniłem termostat jednak to nie pomogło temperatura cały czas za wysoka, a więc wypłukałem układ płynem do tego przeznaczonym i dalej nic problem cały czas nie ustępuje, a więc sięgnąłem porady mechanika, że padnięta uszczelka pod głowicą objawy w sumie były całkiem do tego podobne bo ciśnienie w układzie rosło, aż rozerwało górny wąż, więc zrzuciłem głowice wyplanowałem, sprawdziłem głowica wróciła od fachowca więc jest szczelna, nowa uszczelka i dalej nic więc wyciągnąłem termostat w celu sprawdzenia jak będzie się zachowywać bez niego, przez 2 dni temperatura nie wzrosła ponad 50 stopni ale na trzeci dzień po przejechaniu 4 km temperatura prawie 100 więc zrezygnowałem z dalszej jazdy żeby nie przegrzać silnika . Panowie pomóżcie bo ja już siły nie mam z góry bardzo dziękuje. Dodam że pompa wody jest nowa.
Ostatnio zmieniony 2014-04-28, 10:28 przez halwunia, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

W liczniku w A100 masz chyba potencjometr od regulacji czułości temp i tak samo dla ilości paliwa. Przynajmniej w 80 tak jest. Wyskaluj sobie na 90*C i nie wydawaj więcej pieniędzy :mrgreen:
Ostatnio zmieniony 2014-04-30, 21:55 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
halwunia
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-10, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Złocieniec

Post autor: halwunia »

A wiec może się gotować?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Właśnie bardzo w to wątpię...
Zrób inaczej, wywal w ogóle termostat i odpal, niech chodzi aż włączy się wentylator chłodnicy i zobacz ile pokazuje wtedy wskazanie temp w liczniku. Jak owe 100-110*C to zrób jak pisałem - potencjometrem z tyłu licznika wyskaluj na 90 gdy ma nominalną temp pracy. Taka sytuacja świadczy to o tym, że nic nie jest z silnikiem poza czułością wskazania w liczniku, przecież to by był zbyt duży zbieg okoliczność żeby też na raz padł ci czujnik w chłodnicy a on prawidłowo włącza wentylator przy ok 92-95*C :-|
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
halwunia
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-10, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Złocieniec

Post autor: halwunia »

Termostatu już nie ma tak jak pisałem i to nie pomogło dalej się gotuje :-(
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Zrozum pytanie - gotuje się faktycznie czy tylko wskazówka wskazuje że się gotuje?
Na jakiej podstawie stwierdzasz gotowanie?
Wentylator się włącza? Jeśli tak to przy ilu bez termostatu?
Odpowiadaj pełnym zdaniem na pytania, bo inaczej nikt ci tu nie pomoże.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
halwunia
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-10, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Złocieniec

Post autor: halwunia »

Gotowanie stwierdziłem gdy po zgaszeniu silnika usłyszałem bulgotanie i po odkręceniu korka płyn jak by wrzał. Wentylator bez termostatu włącza się przy 93-95 stopniach chodzi przez chwile ale nie widać żeby temp. na wskaźniku opadała. Co do zamontowanie termostatu jeżeli bez termostatu silnik się grzeje?Czy silnik ABT 2.0 z Audi 80 będzie pasował do mojej audi 100, bo znajomy ma 80 i za grosze chce oddać?
Ostatnio zmieniony 2014-05-05, 11:59 przez halwunia, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

halwunia, tak różnią się tylko kompem dolotem i wałkiem rozrządu chyba :) Obieg płynu masz pewnie sprawdzony cały :?: jeśli tak to jak wygląda sprawa z zapłonem może za wczesny/ za późny i się grzeje :?:
halwunia
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-10, 12:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Złocieniec

Post autor: halwunia »

Zapłon był ustawiany ale czy to możliwe że by bez termostatu przez zapłon się grzał? A więc bez problemu mogę silnik od 80-tki ABT wrzucić, tylko osprzęt przełożyć i będzie latał czy głowice też muszę zamienić?
Awatar użytkownika
Key100l
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 640
Rejestracja: 2012-08-11, 08:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Stara Ruda ;)

Post autor: Key100l »

No ja miałem różne odchyły z zapłonem... Tak możesz tak zrobić głowicy nie ruszaj jeśli jest ok...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

halwunia pisze:Gotowanie stwierdziłem gdy po zgaszeniu silnika usłyszałem bulgotanie i po odkręceniu korka płyn jak by wrzał.
To u mnie cały czas się gotuje... Ciekawa metoda :-|
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”