[A6-2.5TDI AEL] Audi a6c4 [AEL] Wymiana uszczelniacza
- Nieju231
- Mechanik
- Posty: 233
- Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Busko-Zdrój
[A6-2.5TDI AEL] Audi a6c4 [AEL] Wymiana uszczelniacza
Panowie poszedł mi uszczelniacz na wałku rozrządu z przodu silnika. I właśnie niewem czy da się wymienić go bez ściągania całego przodu czy nie.
//dodano tagi
Casian
//dodano tagi
Casian
Ostatnio zmieniony 2015-09-10, 20:23 przez Nieju231, łącznie zmieniany 4 razy.
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
various, Można napiąć pasek dwa razy a nawet trzy Tylko trzeba odjąć 10 tysięcy mniej bezpiecznego przelotu dla takiego paska za każdym ściągnięciem i napięciem I musi się kręcić w tą samą stronę co się kręcił, żeby nie założyć takiego paska odwrotnie
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 16:47 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
- GTR34
- Adam Horch
- Posty: 1507
- Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Chełm
Nieju231, Było o tym tyle razy, powtórzę się po raz kolejny.. Luzujesz i zbijasz ze stożka koło zębate wałka rozrządu, tak żeby swobodnie obracało się na stożku. Następnie wałek rozrządu na blokadę ( wcięcie w wałku równolegle z płaszczyzną głowicy ), ustawiasz wał na zero ( punkt na kole zamachowym ), narzucasz pasek, napinasz pasek, dokręcasz koło zębate wałka rozrządu momentem 160NM, następnie robisz 2 obroty wałem korbowym i sprawdzasz ustawienie rozrządu oraz czy nic nie blokuje i finito.
160NM ma być.Nieju231 pisze:A ta śruba co trzyma koło zebate na wałku rozrządu to mocno dokręcona
Tak bo musisz przecież wsadzić blokadę we wcięcie wałka rozrządu a blokada zablokowuje się na płaszczyźnie głowicy. Fachowo to robi się jeszcze przy użyciu dwóch szczelinomierzyNieju231 pisze:węde musiał odkręcać pokrywe zaworów ?
-
- Mechanik
- Posty: 208
- Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Jasło