[A6-2.5TDI AEL] Audi a6c4 [AEL] Wymiana uszczelniacza

Wszystko co tyczy się silników rzędowych pięciocylindrowych wysokoprężnych.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

[A6-2.5TDI AEL] Audi a6c4 [AEL] Wymiana uszczelniacza

Post autor: Nieju231 »

Panowie poszedł mi uszczelniacz na wałku rozrządu z przodu silnika. I właśnie niewem czy da się wymienić go bez ściągania całego przodu czy nie.


//dodano tagi
Casian
Ostatnio zmieniony 2015-09-10, 20:23 przez Nieju231, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Nieju231, musisz zwalić rozrząd, a teoretycznie nie napina się paska 2 razy, chyba że się mylę (?) tak więc musisz zwalić przód żeby wymienić pasek
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

To będe musiał wymienić pasek? rozrząd ma 15 tkm.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

various, Można napiąć pasek dwa razy a nawet trzy ;) Tylko trzeba odjąć 10 tysięcy mniej bezpiecznego przelotu dla takiego paska za każdym ściągnięciem i napięciem ;-) I musi się kręcić w tą samą stronę co się kręcił, żeby nie założyć takiego paska odwrotnie ;)
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 16:47 przez wolfik0, łącznie zmieniany 1 raz.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

A jescze jedno takie pytanko chłodnice klimy to moge tylko odchylić czy musze ją całkiem odjąć bo boje się że jak ją odkręce całkiem to cały freon ucieknie.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Chłodnice obie na bok, nic nie rozkręcaj.
Co do paska, to nie wiem skąd wy takie info macie, że tylko raz czy 3 można napiąć albo z odejmowanie 10tyś... :facepalm:
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

J.A.G pisze:Co do paska, to nie wiem skąd wy takie info macie, że tylko raz czy 3 można napiąć albo z odejmowanie 10tyś... :facepalm:
Też mi się to wydaje głupie no ale tak słyszałem, dlatego też nie podawałem tego fakty jako pewnik..
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

wolfik0 pisze:Można napiąć pasek dwa razy a nawet trzy ;)
A nawet 10 :-P Nie ma to wpływu na jego zużycie.
Awatar użytkownika
Nieju231
Mechanik
Mechanik
Posty: 233
Rejestracja: 2013-01-13, 21:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Busko-Zdrój

Post autor: Nieju231 »

Wał korbowy ustawić na znak i wałek rozrządu też i dopiero pasek ? A ta śruba co trzyma koło zebate na wałku rozrządu to mocno dokręcona węde musiał odkręcać pokrywe zaworów ?
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Nieju231, Było o tym tyle razy, powtórzę się po raz kolejny.. Luzujesz i zbijasz ze stożka koło zębate wałka rozrządu, tak żeby swobodnie obracało się na stożku. Następnie wałek rozrządu na blokadę ( wcięcie w wałku równolegle z płaszczyzną głowicy ), ustawiasz wał na zero ( punkt na kole zamachowym ), narzucasz pasek, napinasz pasek, dokręcasz koło zębate wałka rozrządu momentem 160NM, następnie robisz 2 obroty wałem korbowym i sprawdzasz ustawienie rozrządu oraz czy nic nie blokuje i finito.
Nieju231 pisze:A ta śruba co trzyma koło zebate na wałku rozrządu to mocno dokręcona
160NM ma być.
Nieju231 pisze:węde musiał odkręcać pokrywe zaworów ?
Tak bo musisz przecież wsadzić blokadę we wcięcie wałka rozrządu a blokada zablokowuje się na płaszczyźnie głowicy. Fachowo to robi się jeszcze przy użyciu dwóch szczelinomierzy ;-)
DawidK
Adept
Adept
Posty: 42
Rejestracja: 2015-12-03, 06:15
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Brodnica

Post autor: DawidK »

Podpinam się:

Odnośnie uszczelniacza.
Nigdzie nie mogę znaleźć jaki przychodzi uszczelniacz na wał korbowy od przodu silnika (pod zębatkę paska rozrządu).
Może mi ktoś podać jego nr OEM ?
Czy w ogóle nie ma tam uszczelniacza?
VW PASSAT B4 Variant HIGHLAND TDi+ 1Z
VW GOLF III Variant JOKER TDi ALE
dariodario
Mechanik
Mechanik
Posty: 208
Rejestracja: 2012-02-24, 17:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jasło

Post autor: dariodario »

ELR294357
to jest numer firmy erling.
POWER MADE IN SPANKY
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki pięciocylindrowe”