AUDI A6 C4 1.9/2.5 TDI
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
AUDI A6 C4 1.9/2.5 TDI
Witam, wszystko wskazuje na to że niedługo zostanę posiadaczem upragnionej C4reczki. Jednak nie mogę się zdecydować co do silnika. Oba silniki otrzymały miano "pancernych" "niezawodnych" itd. Jednak Da się zauważyć różnicę w liczbie postów na forum technicznym (7 tematów 1.9, 194 2.5 )Czy jest tak przez mniejszą popularność 1.9 w tych modelach czy po prostu 1z ma mniej skomplikowaną konstrukcję ( mniej awaryjny) od 2.5TDI.
Znajomy mechanik (pracował w ASO Audi) radzi 2.5 omijać szerokim łukiem, 1.9 poleca.
Co o tym myślicie?
Mam na oku taką sztukę:
http://olx.pl/oferta/audi-a6-1997-CID5-ID5yfFZ.html
Oglądałem, jechałem, niby wszystko ok, wymieniona pompa podciśnienia, czujnik temp 3pinowy, zawicha ok. Gada od kopa ale biały dymek po lekkim przygazowniu, jak się nagrzeje to ok. Jest papier na przebieg. 2 właścicieli w kraju od 2007.
Znajomy mechanik (pracował w ASO Audi) radzi 2.5 omijać szerokim łukiem, 1.9 poleca.
Co o tym myślicie?
Mam na oku taką sztukę:
http://olx.pl/oferta/audi-a6-1997-CID5-ID5yfFZ.html
Oglądałem, jechałem, niby wszystko ok, wymieniona pompa podciśnienia, czujnik temp 3pinowy, zawicha ok. Gada od kopa ale biały dymek po lekkim przygazowniu, jak się nagrzeje to ok. Jest papier na przebieg. 2 właścicieli w kraju od 2007.
- lento
- Mechanik
- Posty: 161
- Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Potoki/zadupie/
Twój znajomy mechnik pewnie radzi omijac V-ke 2.5 tdi, bo to one sa wadliwe, jesli nie to powiedz jemu, że sie nie zna kompletnie na silnikach 2,5 rzedowych pieciocylindrowych. Co do 1.9 nie mam pojecia, ale 2,5 jak najbardziej polecam sa to bardzo dobre silniki, ma dobre przyspieszenie i wogóle dobra dynamike. Co do dymka to możliwe, że zle zapłon ustawiony, albo jak piszesz był zimny.
Co do tej sztuki to spr. czy nie był klepany i składany z kilku aut. Ogólnie auto na zdjeciu fajnie wyglada bo w rzeczywistosci sam widziałes.
Co do tej sztuki to spr. czy nie był klepany i składany z kilku aut. Ogólnie auto na zdjeciu fajnie wyglada bo w rzeczywistosci sam widziałes.
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Środek względnie zadbany, gdybym miał 20 lat to już by pewnie stał na moich blachach ale jako głowa rodziny muszę jeszcze spojrzeć na to ekonomicznie
Kusi mnie jeszcze taka sztuka z Hamburga:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... res=EXPORT
Wiemwiem.. cztero cylindrówka ale praktycznie bezobsługowa. Mam paska z 2e (a to prawie to somo) szałunie ma ale całkiem fajnie jeździ, idiotoodporny i fajnie zgrywa się z gazem. Znajomy z pracy kupił taką sztukę 10 lat temu i w zasadzie nic przy nim nie musiał kombinować. 1k ojro za taką furkę wyja się dobrą ceną. Sumasumarum za 6kzł byłby u mnie na polskich blachach.
Kusi mnie jeszcze taka sztuka z Hamburga:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... res=EXPORT
Wiemwiem.. cztero cylindrówka ale praktycznie bezobsługowa. Mam paska z 2e (a to prawie to somo) szałunie ma ale całkiem fajnie jeździ, idiotoodporny i fajnie zgrywa się z gazem. Znajomy z pracy kupił taką sztukę 10 lat temu i w zasadzie nic przy nim nie musiał kombinować. 1k ojro za taką furkę wyja się dobrą ceną. Sumasumarum za 6kzł byłby u mnie na polskich blachach.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
tomcio_x,
_przywitajsie
_przywitajsie
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- Monster
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-01-25, 19:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Jeżeli nie jesteś kierowcą, który bez przerwy myśli o oszczędnościach i liczy się tylko spalanie, to kupuj tylko 2.5 TDI. Kupisz 1,9TDI, pojeździsz miesiąc i będziesz żałować. Wielokrotnie przerabiane...
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 18:26 przez Monster, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver
C4 od 2005...
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver
C4 od 2005...
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
tomcio_x, 1,9 jeździłem i do dzisiaj czasem jeżdżę od ojca w 80 B4, 2,5 AAT (115KM) juz kilka latek. Na rozsądek to niby 1,9 lepszy. Mniej pali, prosty w naprawie dla mechaników, i niewiele słabszy. Ale po co komu rozsądek w aucie? dzwięk z R5 jest piękny a nie jakieś stukające 4 cylinderki i jak rozmawiasz ze znajomymi to zawsze można się pośmiać co to za pojemność 1,6 czy 1,9 czy to nie ze skuterka jakiegoś czasem wyciągnięte Też bałem się przy kupnie 2,5 ale nie żałuje do dzisiaj
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 18:42 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
- Tomas
- C4 Autorytet
- Posty: 410
- Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Głubczyce (opolskie)
nie gadaj w B4 doskonale daje rade, już sie próbowałem z 2 A4 jedna 1,9tdi druga 1,6 100KM i zoastają z tyłu, z moim AAT też niestety daje rade a 1,9 W C4 to nigdy nie jechałem ale się dziwię jak to ciągnie taką krowędechpo pisze:1z w budzie B4 nie jedzie, nie mówiąc o cięższym C4
Dla mnie R5 diesel faktycznie na wolnych jak zwykły diesel, deko głośny ale przy ruszaniu w automacie jak daje sobie deko gazu to całkiem ładnie ryczy. Wg mnie całkiem jak V6 2,8
- Monster
- Adept
- Posty: 47
- Rejestracja: 2012-01-25, 19:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
dechpoI dobrze, że się nie zgodzisz - każdy ma prawo do własnego zdania
Sprecyzuję: nie uważam, że można ogólne mówić, że AAT/AEL ma piękny dźwięk. Może porównując z 1Z jest jakaś różnica na korzyść, ale - przy całej mojej miłości do niej - bądźmy poważni, szału nie ma
Sprecyzuję: nie uważam, że można ogólne mówić, że AAT/AEL ma piękny dźwięk. Może porównując z 1Z jest jakaś różnica na korzyść, ale - przy całej mojej miłości do niej - bądźmy poważni, szału nie ma
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 19:30 przez Monster, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver
C4 od 2005...
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver
C4 od 2005...
- Piter008
- Adept
- Posty: 40
- Rejestracja: 2012-04-15, 23:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: CB / Bydgoszcz
Bierz audi a6 c4 2.5 tdi AEL. Silnik bezproblemowy, jedynie problemem są nastawniki pompy, ale to już da się ogarnąć w kwocie do 500 pln. Poza tym zawieszenie pancerne, pancerny silnik. Obecnie mam 2 takie - sedana i avanta - 1995 i 1997 rok. Avant ponad 425 tysi przebiegu i hula dalej. Sedan licznikowo 370 tysi i też ma się dobrze.
Krótka historia z AUDI:
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
-
- Mechanik
- Posty: 170
- Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kędzierzyn-Koźle
-
- Mechanik
- Posty: 138
- Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Pomorskie
Według norm ECE AEL i 1Z mają takie same spalanie.
Podstawowa rzecz : będziesz poruszał sie po mieście czy trasa? Jeżeli miasto to 2,6 lub 2,8 z LPG. Jeżeli trasa to można wybierać między dieslem a lpg. Jeżdzę zarówno AELem z Q ( 1600+ kg wagi ) jak i Golfem 3 z 1,9 D 64 ( 1Z ma podobny stosunek masy do mocy, 1Z w C4 wypada lepiej nieco tym porównaniu), ale jadąc Golfem w czwórkę czuć i to znacznie, że samochód jest obciażony, natomiast w AELu można spokojnie wyprzedzać etc. W trasie docenisz mocniejszy silnik ( można wzmomnic jak wspomniał kolega Matrix1540, ale za 600 zł - soft od specjalisty z Bielsko-Białej i masz ~170 KM w AELu). 2,0 nie lubi współpracować z LPG. Słysząc TDI z 4 cylindrami stwierdzam, że brakuje tego 5 cylindra .
Dobry samochód po sprowadzeniu i opłatach wychodzi drożej niż krajowy, tanio jedynie ulepa można sprowadzić. Tanie samochody z "Rajchu" to mit .tomcio_x pisze:1k ojro za taką furkę wyja się dobrą ceną. Sumasumarum za 6kzł byłby u mnie na polskich blachach.
Podstawowa rzecz : będziesz poruszał sie po mieście czy trasa? Jeżeli miasto to 2,6 lub 2,8 z LPG. Jeżeli trasa to można wybierać między dieslem a lpg. Jeżdzę zarówno AELem z Q ( 1600+ kg wagi ) jak i Golfem 3 z 1,9 D 64 ( 1Z ma podobny stosunek masy do mocy, 1Z w C4 wypada lepiej nieco tym porównaniu), ale jadąc Golfem w czwórkę czuć i to znacznie, że samochód jest obciażony, natomiast w AELu można spokojnie wyprzedzać etc. W trasie docenisz mocniejszy silnik ( można wzmomnic jak wspomniał kolega Matrix1540, ale za 600 zł - soft od specjalisty z Bielsko-Białej i masz ~170 KM w AELu). 2,0 nie lubi współpracować z LPG. Słysząc TDI z 4 cylindrami stwierdzam, że brakuje tego 5 cylindra .
Ostatnio zmieniony 2014-04-23, 20:09 przez void, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wrocław
Oprócz niezaprzeczalnych zalet C-4, przestronność, ergonomia, stylistyka zależy mi też na ekonomii. Z racjii wieku 2,5TDI nie są już takie niezawodne jak powiedzmy dziesięć lat temu. Z jakimi kosztami eksploataycyjnymi muszę się liczyć?
1. Jaki koszt wymiany rozrządu?
2. Serwis układu paliwowego.
Chyba zdecyduję się na tego AAT, ale nie wiem jaki jest koszt utrzymania takiego auta. Gość, który go sprzedaje zostawia sobie paska B4 1.9 TDI więc o czymś to świadczy.
Teraz mam Paska B3 i 100tkę c3 a to samochody w zasadzie bezobsługowe.
Jak jest w przypadku A6 C4?
1. Jaki koszt wymiany rozrządu?
2. Serwis układu paliwowego.
Chyba zdecyduję się na tego AAT, ale nie wiem jaki jest koszt utrzymania takiego auta. Gość, który go sprzedaje zostawia sobie paska B4 1.9 TDI więc o czymś to świadczy.
Teraz mam Paska B3 i 100tkę c3 a to samochody w zasadzie bezobsługowe.
Jak jest w przypadku A6 C4?
-
- Audi Mastah
- Posty: 729
- Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: KR/TK
zapewne świadczy o tym że ubezpieczenie auta o pojemności 1.9 jest sporo niższe.
lepiej brac AELa, lepsza dynamika a przy zadbanym ukladzie paliwowym pali mniej.
koszt wymiany rozrządu - czesci + robota, bo trzeba ściagać cały przód + opcjonalnie koło pasowe = ok 1000 zł ew więcej
serwis układu paliwowego... wymiana filtra paliwa raz na rok.. 80 zł
lepiej brac AELa, lepsza dynamika a przy zadbanym ukladzie paliwowym pali mniej.
koszt wymiany rozrządu - czesci + robota, bo trzeba ściagać cały przód + opcjonalnie koło pasowe = ok 1000 zł ew więcej
serwis układu paliwowego... wymiana filtra paliwa raz na rok.. 80 zł
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...