AUDI A6 C4 1.9/2.5 TDI

tomcio_x
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

AUDI A6 C4 1.9/2.5 TDI

Post autor: tomcio_x »

Witam, wszystko wskazuje na to że niedługo zostanę posiadaczem upragnionej C4reczki. Jednak nie mogę się zdecydować co do silnika. Oba silniki otrzymały miano "pancernych" "niezawodnych" itd. Jednak Da się zauważyć różnicę w liczbie postów na forum technicznym :) (7 tematów 1.9, 194 2.5 :shock: )Czy jest tak przez mniejszą popularność 1.9 w tych modelach czy po prostu 1z ma mniej skomplikowaną konstrukcję ( mniej awaryjny) od 2.5TDI.
Znajomy mechanik (pracował w ASO Audi) radzi 2.5 omijać szerokim łukiem, 1.9 poleca.
Co o tym myślicie?

Mam na oku taką sztukę:
http://olx.pl/oferta/audi-a6-1997-CID5-ID5yfFZ.html

Oglądałem, jechałem, niby wszystko ok, wymieniona pompa podciśnienia, czujnik temp 3pinowy, zawicha ok. Gada od kopa ale biały dymek po lekkim przygazowniu, jak się nagrzeje to ok. Jest papier na przebieg. 2 właścicieli w kraju od 2007.
Awatar użytkownika
lento
Mechanik
Mechanik
Posty: 161
Rejestracja: 2012-02-22, 08:40
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Potoki/zadupie/

Post autor: lento »

Twój znajomy mechnik pewnie radzi omijac V-ke 2.5 tdi, bo to one sa wadliwe, jesli nie to powiedz jemu, że sie nie zna kompletnie na silnikach 2,5 rzedowych pieciocylindrowych. Co do 1.9 nie mam pojecia, ale 2,5 jak najbardziej polecam sa to bardzo dobre silniki, ma dobre przyspieszenie i wogóle dobra dynamike. Co do dymka to możliwe, że zle zapłon ustawiony, albo jak piszesz był zimny.
Co do tej sztuki to spr. czy nie był klepany i składany z kilku aut. Ogólnie auto na zdjeciu fajnie wyglada bo w rzeczywistosci sam widziałes. :-P
... wychodząc z siebie nie trzaskaj drzwiami !
tomcio_x
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: tomcio_x »

Środek względnie zadbany, gdybym miał 20 lat to już by pewnie stał na moich blachach ale jako głowa rodziny muszę jeszcze spojrzeć na to ekonomicznie :|

Kusi mnie jeszcze taka sztuka z Hamburga:
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/au ... res=EXPORT

Wiemwiem.. cztero cylindrówka ale praktycznie bezobsługowa. Mam paska z 2e (a to prawie to somo) szałunie ma ale całkiem fajnie jeździ, idiotoodporny i fajnie zgrywa się z gazem. Znajomy z pracy kupił taką sztukę 10 lat temu i w zasadzie nic przy nim nie musiał kombinować. 1k ojro za taką furkę wyja się dobrą ceną. Sumasumarum za 6kzł byłby u mnie na polskich blachach.
Awatar użytkownika
afro89
Administrator
Administrator
Posty: 1028
Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszowice

Post autor: afro89 »

tomcio_x,

_przywitajsie
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426

Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Awatar użytkownika
Monster
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2012-01-25, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: Monster »

Jeżeli nie jesteś kierowcą, który bez przerwy myśli o oszczędnościach i liczy się tylko spalanie, to kupuj tylko 2.5 TDI. Kupisz 1,9TDI, pojeździsz miesiąc i będziesz żałować. Wielokrotnie przerabiane...
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 18:26 przez Monster, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver

C4 od 2005...
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

tomcio_x, 1,9 jeździłem i do dzisiaj czasem jeżdżę od ojca w 80 B4, 2,5 AAT (115KM) juz kilka latek. Na rozsądek to niby 1,9 lepszy. Mniej pali, prosty w naprawie dla mechaników, i niewiele słabszy. Ale po co komu rozsądek w aucie? dzwięk z R5 jest piękny a nie jakieś stukające 4 cylinderki i jak rozmawiasz ze znajomymi to zawsze można się pośmiać co to za pojemność 1,6 czy 1,9 czy to nie ze skuterka jakiegoś czasem wyciągnięte :-D :-D Też bałem się przy kupnie 2,5 ale nie żałuje do dzisiaj
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 18:42 przez Tomas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Monster
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2012-01-25, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: Monster »

Akurat z dźwiękiem R5 w dieslu to bym się nie porywał - dźwięk to ma benzyna, diesel to mimo wszystko klekot i szum :P
Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver

C4 od 2005...
dechpo
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 478
Rejestracja: 2012-04-23, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: dechpo »

Monster, tu się nie zgodzę, dźwięk na wyższych obrotach r5 tdi jest ładny, taki ryk/bulgot, ale kultura pracy i głośność pozostawia wiele do życzenia, ale w końcu to diesel. 1z w budzie B4 nie jedzie, nie mówiąc o cięższym C4, chyba, że wtryski większe i program wrzucić.
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

dechpo pisze:1z w budzie B4 nie jedzie, nie mówiąc o cięższym C4
nie gadaj w B4 doskonale daje rade, już sie próbowałem z 2 A4 jedna 1,9tdi druga 1,6 100KM i zoastają z tyłu, z moim AAT też niestety daje rade :-D a 1,9 W C4 to nigdy nie jechałem ale się dziwię jak to ciągnie taką krowę :suchy:

Dla mnie R5 diesel faktycznie na wolnych jak zwykły diesel, deko głośny ale przy ruszaniu w automacie jak daje sobie deko gazu to całkiem ładnie ryczy. Wg mnie całkiem jak V6 2,8 :-P
Awatar użytkownika
Monster
Adept
Adept
Posty: 47
Rejestracja: 2012-01-25, 19:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: Monster »

dechpoI dobrze, że się nie zgodzisz - każdy ma prawo do własnego zdania :)
Sprecyzuję: nie uważam, że można ogólne mówić, że AAT/AEL ma piękny dźwięk. Może porównując z 1Z jest jakaś różnica na korzyść, ale - przy całej mojej miłości do niej - bądźmy poważni, szału nie ma :D
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 19:30 przez Monster, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 100 C4 AAR 1991 sedan zyclam pearl
Audi A6 C4 AEL quattro 1996 Avant aluminium silver

C4 od 2005...
Awatar użytkownika
Piter008
Adept
Adept
Posty: 40
Rejestracja: 2012-04-15, 23:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: CB / Bydgoszcz

Post autor: Piter008 »

Bierz audi a6 c4 2.5 tdi AEL. Silnik bezproblemowy, jedynie problemem są nastawniki pompy, ale to już da się ogarnąć w kwocie do 500 pln. Poza tym zawieszenie pancerne, pancerny silnik. Obecnie mam 2 takie - sedana i avanta - 1995 i 1997 rok. Avant ponad 425 tysi przebiegu i hula dalej. Sedan licznikowo 370 tysi i też ma się dobrze.
Krótka historia z AUDI:
1. AUDI 80 B4 1994 - było
2. AUDI 80 B4 1992 - było
3. AUDI A6 C4 AEL sedan 1995 - było
4. AUDI A6 C4 AEL Avant 1997 - było
5. AUDI A6 C5 Avant 2002 - jest
6. AUDI A8 D2 Quattro 1994 - jest
"Przewaga dzięki technice."
Matrix1540
Mechanik
Mechanik
Posty: 170
Rejestracja: 2012-01-02, 21:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kędzierzyn-Koźle

Post autor: Matrix1540 »

tomcio_x, jak trafisz na zadbane z zewnątrz i w środku 1.9 i chcesz go zrobić na ok. 150 KM i objerzdżać AEL seryjnego to pisz mi na PW, receprta prosta a w 1,6 tys. zł się zmieścisz:)
A6 C4 1.9 ON:):)
void
Mechanik
Mechanik
Posty: 138
Rejestracja: 2012-10-31, 15:12
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Pomorskie

Post autor: void »

Według norm ECE AEL i 1Z mają takie same spalanie.
tomcio_x pisze:1k ojro za taką furkę wyja się dobrą ceną. Sumasumarum za 6kzł byłby u mnie na polskich blachach.
Dobry samochód po sprowadzeniu i opłatach wychodzi drożej niż krajowy, tanio jedynie ulepa można sprowadzić. Tanie samochody z "Rajchu" to mit ;).

Podstawowa rzecz : będziesz poruszał sie po mieście czy trasa? Jeżeli miasto to 2,6 lub 2,8 z LPG. Jeżeli trasa to można wybierać między dieslem a lpg. Jeżdzę zarówno AELem z Q ( 1600+ kg wagi ) jak i Golfem 3 z 1,9 D 64 ( 1Z ma podobny stosunek masy do mocy, 1Z w C4 wypada lepiej nieco tym porównaniu), ale jadąc Golfem w czwórkę czuć i to znacznie, że samochód jest obciażony, natomiast w AELu można spokojnie wyprzedzać etc. W trasie docenisz mocniejszy silnik ( można wzmomnic jak wspomniał kolega Matrix1540, ale za 600 zł - soft od specjalisty z Bielsko-Białej i masz ~170 KM w AELu). 2,0 nie lubi współpracować z LPG. Słysząc TDI z 4 cylindrami stwierdzam, że brakuje tego 5 cylindra :mrgreen: .
Ostatnio zmieniony 2014-04-23, 20:09 przez void, łącznie zmieniany 2 razy.
tomcio_x
Adept
Adept
Posty: 11
Rejestracja: 2011-10-04, 21:05
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Wrocław

Post autor: tomcio_x »

Oprócz niezaprzeczalnych zalet C-4, przestronność, ergonomia, stylistyka zależy mi też na ekonomii. Z racjii wieku 2,5TDI nie są już takie niezawodne jak powiedzmy dziesięć lat temu. Z jakimi kosztami eksploataycyjnymi muszę się liczyć?
1. Jaki koszt wymiany rozrządu?
2. Serwis układu paliwowego.

Chyba zdecyduję się na tego AAT, ale nie wiem jaki jest koszt utrzymania takiego auta. Gość, który go sprzedaje zostawia sobie paska B4 1.9 TDI więc o czymś to świadczy.

Teraz mam Paska B3 i 100tkę c3 a to samochody w zasadzie bezobsługowe.

Jak jest w przypadku A6 C4?
pablo90
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 729
Rejestracja: 2011-06-21, 18:00
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: KR/TK

Post autor: pablo90 »

zapewne świadczy o tym że ubezpieczenie auta o pojemności 1.9 jest sporo niższe.
lepiej brac AELa, lepsza dynamika a przy zadbanym ukladzie paliwowym pali mniej.
koszt wymiany rozrządu - czesci + robota, bo trzeba ściagać cały przód + opcjonalnie koło pasowe = ok 1000 zł ew więcej
serwis układu paliwowego... wymiana filtra paliwa raz na rok.. 80 zł
prędkość nie zabija, tylko zbyt szybkie jej wytracanie...
ODPOWIEDZ

Wróć do „Kupujemy Audi A6 C4”