[A6 C4] Dokładane AC/BC - kontrola zbyt niskiego ciś. oleju

Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

[A6 C4] Dokładane AC/BC - kontrola zbyt niskiego ciś. oleju

Post autor: Thorny »

Już jakiś czas temu założyłem zegary z AC/BC jednak nie podłączyłem sygnału zbyt niskiego ciśnienia oleju na Autocheck'a.

Postanowiłem się do tego dzisiaj zabrac więc poszukałem informacji.

Więc sygnał niskiego ciśnienia oleju wziąłem z dużej zielonej wtyczki zegarów pin nr 14 czyli ten zaraz obok pinu nr 1. i podłączyłem go do pinu 12 w gnieździe AC.

Efekt był taki :

Przekręcam na zapłon - OK
zapalam silnik - wykrzyknik w nawiasach (!)

więc robie szybki test.

Odlączam kabelek z czujnika i powtarzam manewr.

przekręcam zapłon - OK
zapalam silnik - OK

test nr 2 :

przekręcam na zapłon i masuje przewód z czujnika do bloku. - słysze że po zmasowaniu wyskakuje coś na AC :P

zrobiło się ciemno więc odłączyłem tymczasowo czujnik ciśnienia oleju (w takich sytuacjach jakże użyteczny jest zegar na bierząco obrazujący ciśnienie :) ).

Pojechałem i w trakcie jazdy wyskoczyła mi ikonka olejarki (Biiip Biiiip Biiip) o.O.

Czy coś zrobiłem źle?

Kierowałem się tą numerologią pinów w kostce AC. Ale kostkę dorabiałem sam (nie mam oryginalnej wtyczki AC)

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-04-22, 21:42 przez Thorny, łącznie zmieniany 1 raz.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Kurcze nikt nic nie wie na temat?

Ostatnio podpiąłem czujnik do instalacji i wyskakuje mi na przemian wykrzyknik w nawiasie (!) i olejarka pomimo dobrego ciśnienia oleju. Chyba sam będę musiał do tego podochodzic jak tylko znajde czas żeby podłubac :-P

Może chociaż potwierdzi kolor przewodu w zielonej kostce? :)
Ostatnio zmieniony 2014-04-26, 12:23 przez Thorny, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Możliwe, że masz 2 czujniki ciśnienia oleju, w A6 licznik korzysta tylko z jednego i właśnie taki jest efekt jak podepniesz zły czujnik: odpalasz auto i jest OK, wchodzisz na obroty i zapala się lampka Alladyna ;)
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Mam dwa czujniki ciśnienia w tym jeden dokładałem sam. Ale problem rozwiązałem inaczej odziwo odpiąłem połączenie pin14 zielona kostka -> pin 12 AC i po zmasowaniu przewodu który wchodzi na czujnik pojawia się olejarka , po podłączeniu czujnika olejarka się nie wyświetla. Czyli wszystko działa prawidłowo bez tego Bypass'a :D

Czyli wcale nie zawsze trzeba to robić po zmianie zegarów bez AC na takie z AC. U mnie wszystko działa.
Quattro illa amat hiberno!
ODPOWIEDZ

Wróć do „Przełączniki zespolone, zegary, stacyjka, tempomat”