[FWD] Stukanie w przednim zawieszeniu.
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
[FWD] Stukanie w przednim zawieszeniu.
Witam szanowne grono, mam pewien problem a mianowicie, wymieniłem wahacze, końcówki drążka, mocowanie górne amortyzatora te gumowe i amorki, wywaliłem 1300 zeta i po przejechaniu 70km coś zaczęło tłuc, jest to takie głuche walenie dochodzące z lewego koła po wjechaniu w dziurę, po jechaniu np na kostce też tłucze ale lekko, na prostce ok, autko się nie buja etc, luzu na kierownicy nie ma.
Co to może być za przyczyna? Czy ktoś umie dać stronkę z etki zawieszenia koła, czyli cały skład mcpersona i zawieszenia koła do karoserii? bo już mnie coś łapie.
Co to może być za przyczyna? Czy ktoś umie dać stronkę z etki zawieszenia koła, czyli cały skład mcpersona i zawieszenia koła do karoserii? bo już mnie coś łapie.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Dawid2542, łącznie zmieniany 1 raz.
- misiek3456
- Adept
- Posty: 44
- Rejestracja: 2011-06-28, 22:23
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Środa Śląska
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Dokręć tą dużą okrągłą nakrętkę trzymającą amor w kolumnie, zrób to na aucie-podnieć na lewarku, ściągnij harmonijkę/osłonę tłoka i manewrując pomiędzy zwojami sprężyny, dopiernicz ją konkretnie dobrą żabką czy francuzem z ostrymi zębami. Dzieje się tak bo na zdemontowanej kolumnie ciężko to dokręcić. Sam po wymianie zawiasu i amorów też je dokręcałem na aucie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Mi to tłukło przy dużych nierównościach i szczególnie przy skręcaniu na postoju (jak zatarte łożyska wzdłużne amorka z podźwiękiem sprężyny), na postoju przy bujaniu autem nic nie tłukło.
Ostatnio zmieniony 2011-09-09, 16:45 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
sprawdziłem, śruba dowalona na amorze ta duża na maxa, zmieniłem śrubę łączącą zwrotnice z wachaczem bo był gwint objechany, podniesiony do góry na maxa nie ma żadnych luzów w zawieszeniu, jedynie łożysko z lewej strony ma lekki luz. tzn. koło ma lekkie luzy ruszając kołem góra dół i na boki też. końcówki drążka ani drgnie trzymie jak cholera żadnego luzu, a stuki jak były tak są. czyżby te łożysko miało na to taki wpływ?? jak wogóle wymienia sie łożysko z przodu? trzeba zdjąć całą zwrotnicę i co dalej?? prasa? pozdro
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
Owszem, ono nie powinno mieć teoretycznie żadnego luzu. Rozumiem że dokręciłeś śrubę łożyska/półosi z odpowiednim momentem (200Nm + 1/4 obrotu)Dawid2542 pisze:czyżby te łożysko miało na to taki wpływ??
Tu cię zdołuję, musisz znowu wyciągać kolumnę, całą. W A80 już o tym pomyśleli i B4 (końcówka B3 też) miało zwrotnicę z piastą odkręcaną od kolumny która mogła pozostać w aucie. W starych setach bym zrozumiał ale jaki problem był zrobić tak w topowym modelu jak 100 C4/A6, w 80tce robili a tu nie...
Dość wywodu łożysko demontuje i montuje się na prasie lub konkretnym imadle z odpowiednimi tulejami.
Ostatnio zmieniony 2011-09-12, 21:34 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
czyli cały mcperson na zol, do sklepu po łożysko i jazda do mechanika na podmianke. spoko bede kombinować jak co to dam znać czy pomogło... aaa żeby nie było. Sprawdzałem również wszystkie połączenia śrubowe w zawieszeniu łącznie z saniami i poduszkami silnika wszystko trzyma. niczego nie dało się już bardziej dokręcić...