[ALL] Wyciek z maglownicy do wnętrza kabiny

ppasztet
Adept
Adept
Posty: 17
Rejestracja: 2013-09-18, 12:44
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: pomorze

[ALL] Wyciek z maglownicy do wnętrza kabiny

Post autor: ppasztet »

Witam. Przejrzałem forum dość skrupulatnie (w zasadzie robię to co wieczór, bo to znakomita lektura :-D ) ale nie znalazłem podobnego przypadku. Chodzi o nieszczelność maglownicy przy simmeringu na sztycy kolumny kierowniczej. Powoduje to nieustanne kapanie oleju z układu wspomagania na wykładzinę. Na początku pomyślałem, że to tradycyjnie pompka sprzęgła ale pompka z przewodami sucha a od środka, w kabinie pełno syfu przy kolumnie. Czy ktoś z kolegów może już na to cierpiał? idzie to zrobić bez wyciągania magla?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Tak to wygląda
Obrazek
Obrazek
Na tym wałku siedzi obudowa/głowiczka z simmeringiem na końcu, zapewne on puszcza.
Z tego co widziałem, nie da się go wydłubać na zewnątrz np od kabiny, trzeba wyjąć magiel, odkręcić głowiczkę z wałka rozdzielacza i wtedy zbić go do wewnątrz.
Jeśli z niego się leje to podejrzewam, że pierścienie teflonowe będą kwalifikować się do wymiany. Nie masz słabego, zacinającego się wsp kierownicy?
Ostatnio zmieniony 2014-04-02, 22:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 2 razy.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

Dołączę się do tematu, co prawda magiel mi nie cieknie, jest suchutki ale..
J.A.G pisze:Nie masz słabego, zacinającego się wsp kierownicy?
Z tym mam problem, czasami chodzi lżej czasami ciężej, zawsze myślałem, że to pompa wspomagania już klęka. J.A.G, myślisz, że to magiel ?
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

ja bym bardziej na rozdzielacz w maglu stawiał :-/
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
GTR34
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 1507
Rejestracja: 2011-06-26, 20:17
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Chełm

Post autor: GTR34 »

No to nieciekawie :-|
qoompelQ
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-07-17, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: qoompelQ »

Witam - mam podobny problem - jakieś 3 tygodnie temu wywaliło mi cały płyn od wspomagania do środka w jednej chwili - ze szwagrem doszliśmy , że to uszczeniacz na kolumnie kierownicy - a więc magiel na zewnątrz , uszczelniacz za 4,5 zł ze sklepu rolniczego , zalaliśmy płyn i wszystko było ok przez jakieś 300 km - i problem się powtórzył z tym , że teraz wyciekła zmusowana piana , tak jakby układ był zapowietrzony , ale odpowietrzaliśmy go kręcąc kierownica kilka razy przed i po założeniu kół. Teraz pytanie - czy to przez uszczelniacz ? czy to może coś poważniejszego ? Pompa wspomagania przejechała dodatkowo jakieś 120 km łącznie bez płynu , co teraz - czyszczenie przewodów, co z pompą ? Nadmienie, że maglownica była regenerowana ze 4 lata temu w specjalistycznym zakładzie pod Lublinem. Dzięki za każdą podpowiedź
Awatar użytkownika
various
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 754
Rejestracja: 2012-01-07, 00:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Tarnowskie Góry

Post autor: various »

Odpowiedziałeś sobie sam..
qoompelQ pisze:uszczelniacz za 4,5 zł ze sklepu rolniczego
qoompelQ pisze:Pompa wspomagania przejechała dodatkowo jakieś 120 km łącznie bez płynu
Pewnie w układzie jest więcej opiłków niż płynu.. stawiam, że oba elementy będą do wymiany..
qoompelQ
Adept
Adept
Posty: 19
Rejestracja: 2013-07-17, 20:16
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: qoompelQ »

Uszczelniacz z rolniczego był identyczny - a musiałem na biegu go wymienić - powodem rzeczywiście może być brak płynu w układzie - czyli co - trzeba czyścić przewody - a co z pompą ? Niby pracuje ona normalnie , nie jęczy , nie wydaje się być wyeksploatowana …
ODPOWIEDZ

Wróć do „Maglownice, końcówki drążków, geometria”