[Q-AUT.] Dziwny dźwięk podczas jazdy

Wszystko co związane z napędem a nie pasujące do ww kategorii.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

[Q-AUT.] Dziwny dźwięk podczas jazdy

Post autor: kornikbp »

Witam,
Problem dotyczy Audi V8, ale myślę że to samo może się przydarzyć w C4 quattro.

Podczas jazdy np 80kmh przy lekkim dodawaniu gazu czasami pojawia się na kilka sekund dziwny dźwięk dochodzący z tyłu auta.
Tak jakby z tylnego prawego koła
Dźwięk przypomina jadący tramwaj :)
Odczuwalne są lekkie wibracje
Jednocześnie występuje jakby przyhamowanie prawego tylnego koła
Przypadłość samoczynnie ustępuje po chwili lub po odpuszczeniu gazu, by powrócić w niedługim czasie :)
Na luzie problemu nie ma


Może macie jakieś sugestie, dodam tylko że kilka dni temu przejechałem jakieś 5km na kapciu właśnie w prawym tylnym kole :-( moc i masa i napęd Q V8ki nie dały mi odczuć że coś jest nie tak i dopiero w domu zauważyłem..
Ostatnio zmieniony 2013-03-13, 11:15 przez kornikbp, łącznie zmieniany 1 raz.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Pawel27
Mechanik
Mechanik
Posty: 241
Rejestracja: 2011-10-02, 20:06
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Lublin

Post autor: Pawel27 »

jak stoisz z olejem w moście? Ja robiłem niedawno wymianę uszczelniaczy i mam minimalny stan oleju a wymianę robię na dniach. Pojawiły mi się podobne odgłosy chwilę po skręcie (kiedy mechanizm różnicowy kompensuje prędkość obrotu kół). Zobaczę czy po uzupełnieniu i wymianie oleju problem powróci.
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Olej w pierwszej kolejności był sprawdzany i poziom jest ok.

Jakieś sugestie? Ostatnio problem jakby się nasilił.... Kolejne pytanko czy dużo roboty jest aby wymienić dyfer?
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Sprawdź półosie z tyłu, tj przeguby. Łożyska kół wyeliminowałeś?
kornikbp pisze:Kolejne pytanko czy dużo roboty jest aby wymienić dyfer?
Roboty trochę jest ale nieskomplikowanej, więc ew temat spokojnie ogarniesz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Kolejne pytanko jak sprawdzić te przeguby? Kiedyś w ośce jak się kończyły to "trykało" :) i wiadomo było że to przegub :)

Łożysko raczej nie, bo hałas pojawiał by się również podczas toczenia się na biegu jałowym. Czy mogę się mylić?

W najbliższym czasie chciałbym ogarnąć temat i dalej cieszyć się jazdą tym klasykiem :ok:
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

Łożyska, przeguby na półosiach, przegub na wale, krzyżak, podpora wału sprawdzone.

Mechanik siedział z tyłu po prawej i mówi że dźwięk pochodzi nie od koła ale raczej z dyfru. Dodatkowo przy ruszaniu słychać z niego jęczenie(potwierdzone gdy auto "jechało" na podnośniku).

Po majówce trzeba będzie zakupić drugi dyfer i pobawić się w wymianę.

Dziwna sprawa, że w v8 są dwa korki spustowe oleju z dyfra. Tak jakby dwie sekcje w nim były. Ktoś coś wie o tym?

No ale na 99% po jeździe na kapciu coś mi się w nim pochrzaniło i umiera.
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

kornikbp pisze:Dziwna sprawa, że w v8 są dwa korki spustowe oleju z dyfra. Tak jakby dwie sekcje w nim były. Ktoś coś wie o tym?
W 100/A6 C4 też są dwa, drugi nie wiem po co jest, chyba jest tylko zaślepką do wkręcenia ew jakiegoś czujnika zegarkowego.
Jazda na kapciu mogła go dobić jak już coś z nim było ale nie zniszczyć jeśli był sprawny chyba, że na tym kapciu rok jeździłeś :-P Kapeć zmniejsza promień koła, jest tak jakbyś założył na jednej osi dwa różnej wielkości koła więc i mechanizm różnicowy (Torsen) w moście musiał pracować bardziej.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
kornikbp
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 784
Rejestracja: 2011-07-10, 17:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Biała Podlaska

Post autor: kornikbp »

zmniejsza promień koła, ale i też zwiększa bardzo opór toczenia. inna opcja niż dyfer nie pozostaje, pół dnia po kolei sprawdzaliśmy wszystko :-)
A6 C4 2,8 AFC Quattro Manual USA
A6 C4 2,5 AEL Quattro Nogaro Blue
A6 C4 2,5 AEL Silver Wolf Car Hi-fi demo-car
V8 D11 3,6PT Quattro Automatic
zrywka
Mechanik
Mechanik
Posty: 112
Rejestracja: 2013-04-01, 20:28
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Kraków/Zamość

Post autor: zrywka »

a może masz coś z podporą wału. ja miałem podobnie, przy ok. 80 km/h zaczynało dudnić i wyć. mnie się wydawało że z tyłu, a to podpora była.
Audi A4 B6 1.9 TDI PD (AVB+) 142 KM, 322 Nm 2003r. - jest
Audi A4 B5 1.9 TDI PD (AJM/AWX+) 155 KM, 344Nm 2000r. - jest
Audi S4 C4 2.2 TQ + LPG - LPG (AAN+) 271 KM, 422Nm 1994r. - było
Audi 90 2.3 10V + LPG (NG) 133 KM 1991r. - było
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”