[FWD] Zmiana kół 15 na 18" i obniżenie zawieszenia

Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

[FWD] Zmiana kół 15 na 18" i obniżenie zawieszenia

Post autor: Glac »

Cześć.

Zimówki czas zdjąć i jest dylemat - kupić letnie opony na felgi które mam 15" czy pójść grubiej, a jak grubuiej to nie widze inaczej niż 18" z gumą 225.
Jednak koło 18" na obecnym, seryjnym zawieszeniu raczej łądnie nie będzie wyglądać ze względu na szparę opona - nadkole, więc trzeba auto zglebić.

I teraz kilka niejasności.

1. Już doczytałem, że najlepiej obniżyć na dobrych sprężynach Eibach lub Weitec - które są lepsze? Chcę obiżyć auto, żeby ładnie koło wyglądało, ale chcę zachować komfort - jest to w ogóle możliwe?

Przykładowe aukcje
Używki Weitec http://www.allegromat.pl/aukcja156775
Nowe Eibach http://www.allegromat.pl/aukcja156776

2. Felga 18" Et 35 5x112 z oponą 225/40 będzia każda dobra? Bo na allegro nie podają często szerokości samej felgi. Dobrze by było dobrać koło, żeby ładnie, równo z budą było.

3. Czytam u nas na forum, że jeżeli obniżymy tył w FWD to cała oś się przesuwa w lewo i lekarstwem na to jest zakup od Butterbean'a drążka. Dziwne, że coś takiego się dzieje, ale super, że Butterbean sobie z tym poradził - taki drążek trudny w montażu? Coś trzeba ustawiać potem?
(jeszcze mi się nasuwa - czyli jak tył w seryjnym zawiasie jest mocno obciazony to też się oś przesuwa w lewo?)

Czy jest coś jeszcze co należy zrobić, wiedzieć przy obniżeniu wraz ze zmianą na 18tki?

Prośba o wyjaśnienie niejasności i sugestie :-)

Pozdro
Ostatnio zmieniony 2014-03-31, 10:31 przez Glac, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

Ad.1 ja mam weiteca 60/40 i nie narzekam ale komfortu nie ma. Każda dziura, każde pęknięcie asfaltu na jezdni daje o sobie znać :mrgreen:

Ad.2 moja felga Avus I 18x8j ET 48 z dystansem 13 mm czyli ET 35. Kapor 245/40 i jest na styk z nadkolem. Mimo ze mam amory Kyb Ultra-sr to na wybojach potrafi dotknąć nadkola. Dlatego najlepiej 225 albo nawet 215 :-P

Ad.3 mam ten drążek ze śruba rzymska od Butterbean'a i ładnie można budę ustawić na swoje miejsce. Dwie śruby do odkręcenia podmiana, regulacja tej śruby rzymskiej i po robocie :mrgreen:

U mnie w temacie masz pare fotek jak to sie prezentuje na glebie i 18' :-D
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

LukQQu, dzięki za info - przejzałem cały Twój wątek i faktycznie gleba zacna :)
1. Czyli Weitec twardy mówisz.
Ciekawe jak Eibach są wg danych mniej obniżające przód 35 tył 30.

2. o widzsz - super! Czyli ET 35 18x8j jest na równo.

Dzięki za info - sporo mi wyjaśniełeś
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Glac, Eibacha ma Gavotte (link do jego tematu: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3204). Według mnie i nie tylko jest to najlepszy kompromis pomiędzy wyglądem i sporą wygodą.

Co do felgi to musisz sprawdzić też jej szerokość - w momencie kupna felg "na styk" to jest istotne.
Ja u siebie mam zamontowane to samo zawieszenie co LukQQu, tylko mam felgi 18x8,5j i na to mam oponę 215/45. To jest całkowity max jaki można wsadzić do c4 bez eskowego przodu. Od środka opona praktycznie opiera się o zwrotnicę; natomiast z zewnątrz felga jest idealnie zgrana z nadkolem.
Awatar użytkownika
msk
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 403
Rejestracja: 2012-04-16, 20:10
Imię: Michal
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1994
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: dw/kol
Podziękował: 2 razy

Post autor: msk »

U mnie na styk teraz jest avus II 7,5j z et 45 i kapciem 225/17. To też konfiguracja na styk po obu stronach bo dołożenie dystansu 15 powoduje wyrzucenie koła na zewnątrz.
Obrazek
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

Obrazek


15tki 1BA

15tki Weitec 60/40

18tki Weitec 60/40

:mrgreen:
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

Glac pisze:ale chcę zachować komfort - jest to w ogóle możliwe?
jest pod warunkiem że jeździsz po dobrych drogach. W starciu z dziurawymi/łatanymi drogami auto zamienia się w taczkę, szczególnie jak się przesiądziesz z 15 na 18.
Ostatnio zmieniony 2014-03-31, 18:37 przez Mareek, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Glac
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 98
Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: Glac »

hexman, przeczytałem temat Gavotte i bardzo mi się podoba 18tka na tym zawiasie i jeżeli jest to najlepszy wybór wygląd/komfort to jedyne wyjście.

msk, widzisz, dzięki za info - to wszystko dało mi wiedzę jakie koła kupić.

LukQQu, gdybym się nie bał o plomby w zębach to biorę weiteca - wygląda cud miód malyna :ok: ..dlatego gwint by się przydał u nas.

Mareek, No to mnie pocieszyłeś bo faktycznie raczej te lepsze drogi użytkuję. No, ale dziur przy dojeździe nie unikniesz.. zobaczymy jak to będzie.

Dzięki za informacje Panowie - dzięki nim > Allegro > tel > Kraków i własnie wróciłem z nabytkiem 8jx18 225/40

Czemu czarne z rantem? Ponieważ mam czarne auto z przyciemnionymi szybami wokół których jest chromowany rant. I tak kombinuję, że ta fela będzie tu dobrze pasować.

Obrazek
Awatar użytkownika
LukQQu
Mechanik
Mechanik
Posty: 110
Rejestracja: 2013-03-19, 17:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: LukQQu »

Elegancki felunek zakupiłeś :ok: Zakładaj glebę jeszcze i wrzucaj foty :mrgreen:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Amortyzatory i sprężyny”