[Inne] napinacz - problem ze stukaniem

Wszystko inne co nie pasuje do w/w kategorii a jest związane z silnikami wysokoprężnymi.
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Napisałem tylko,że przy skrzyni automatycznej też występują drgania.
Tomas pisze: Gdzie byś nie zapytał to silniki najdłuższą żywotność mają w skrzyni automatycznej
oj tam, a gdzie napisałem, że jest odwrotnie?
Zgadzam się z tym, że przy automacie silnik ma lżej :ok:
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kiwi pisze:Tomas napisał/a:
Gdzie byś nie zapytał to silniki najdłuższą żywotność mają w skrzyni automatycznej

oj tam, a gdzie napisałem, że jest odwrotnie?
Zgadzam się z tym, że przy automacie silnik ma lżej :ok:
_________________
pod warunkiem prawidłowej regulacji,
w naszych C4 jeśli dacie za dużą dawkę ECU od skrzyni myśli że silnik ma bardzo lekko i przez to wrzuca wyższy bieg niż powinien
prowidłowo wyregulowana dawka w naszyhc C4 powinna spowodować taki odczyt obciążenia, że poniżej 70-75km/h nie skrzynia nie powinna zmienić biegu na czwórkę, natomiast nieco mocniejsze naciśnięcie gazu powinno spowodować redukcję.
powyższy problem pojawia sie również przy zmianie wtryskiwaczy w AAt na AEL, lub wieksz bez korekt programu, należy pamiętać że skrzynia zczytuje obciążenie, silnika poprzez odczyt napięcia na nastawniku, powinno wynosić na wonych obrotach około 1,35-1,55v

przy zbyt dużej dawce będzie powodować również szarpnięcia i to silne zarówno przy zmianie biegów, szczegónie na trójkę jak i na czwórkę, a także przy zmianie położenia dźwigni z położeń P, N a także zmiany kierunku z przeodu do tyłu i na odwrót.


co do tego który silnik ma lżej to ja odpowiem że w manualu ale pod warunkiem że jeździ osoba świadoma tego co sie dzieje w silniku i według reguł,
pamietajmy że skrzynia automatyczna ma mniejszą sprawnośc a także jest konieczność pędzienia pompy oleju ktróra pochłania dość sporo energi, a także opory stawiane przez przekładnie panetarną są znacznie wieksze.
dla tego automaty palą więcej.

u mnie w C4 5,5-6l w trasie i 8-9l w mieście, chyba e jeźdżę po mieście bardzo spokojnie i na wiekszej dawce to wtedy czasem nawet uda sie zejść nieco poniżej 8l.



co do tego zagadnienia:
arwam napisał/a:
szczególnie jesli ktoś na małych obrotach, na wysokim biegu gniecie gaz dość głęboko żeby wyjechac pod górę bez redukcji to tak traktowane koło pasowe nie ma szans na długotrwałe życie

To w automacie osiągnięcie zbyt małych obrotów jest teoretycznie jak i praktycznie nie możliwe. Obroty przez całą żywotność silnika są optymalne (dla niego).
to patrz powyższe a do tego wlanie nie odpowiedniego oleju również spowoduje zakłucenie zmiany biegów bo olej o nie odpowiedniej gęstości i lepkości będzie powodował że ciśnienie będzie inaczej narastać.

w wiekszości skrzyń mamy dwie pompy oleju, jedną napędzaną od kół, i druga od silnika, w miarę wzrostu prędkości obrotowej jak również prędkości samochodu ciśnienie oleju rośnie i blok sterujący będzie przełączał na wyższe biegi zgodnie z ostawionymi progami ciśnień oleju przypisanymi dla poszczególnych biegów.

do tego dochodzi nam zawór dławiący, dzieki któremu przy głębszym wciśnięciu gazu, jest obniżane ciśnienie oleju dzieki czemu biegi są dopasowywane do obciążenia silnika, jest jeszcze zawór wymuszonego przełączania, czyli tzw kick-down. który powoduje dość duże spadki ciśnienia, tak aby silnik zmieniał bieg na wyższy dopiero przy osiągnięciu obrotów mocy lub maksymalnych.

oczywiście w wiekszości nowszych skrzń jest już sterowanie elektroniczne, ale w dużej mierze nadal opiera się na tym jak ciśnienie narasta w układzie hydraulicznym skrzyni biegów.


natomiast koło jest wam potrzebne takie:


http://allegro.pl/audi-100-c4-2-3-kolo- ... 72322.html

ja u niego kupowałem swego czasu i jest bdb.


warto przed założeniem na tokarce wyrównać czoło koła zarówno pod łbem śruby jak również i na przylgni pod koło pasowe zębate jak również i koło pasowe dla paska wieloklinowego,

jesli ktoś stwierdzi że czoło wału jest nieco uszkodzone to także czoło wału np frezem można wyrównać, po wszystkim zmieniamy pasek na odrobinę krótszy, i mamy zarówno mniejszy koszt naprawy jak również i rozwiązanie znacznie trwalsze, bo po tym jak padnie nam ori koło pasowe i zaczyna stukać to uderzenia można porównać do uderzeń młotkiem.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Arek, coś mi w głowie świta, że frezowałeś czoło wału. Gdzieś coś kiedyś czytałem chyba. Czym to robiłeś????
Znalazłem coś takiego: http://allegro.pl/frez-do-czola-walu-vw ... 54618.html
Troche drogi szpas, ale jak się zabiore za robote to nie chcę utknąć na pare dni :-D
Trzeba będzie zainwestować, będzie na zaś. W rodzinie są już dwie c4-rki 2.5 tdi i chyba dojdzie jeszcze jedna :ok: Każdy się po kolei zaraża,haha
Ostatnio zmieniony 2014-02-09, 21:12 przez kiwi, łącznie zmieniany 1 raz.
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

arwam, te koło z 2,3 jest mniejsze tak ? i bardziej wytrzymałe od tych nowych dedykowanych do naszych silników ? bo już troszkę się tych kółek nawymieniałem w mojej audicy i teraz mam założone oryginalne z transportera, bo udało mi się kupić w ładnym stanie... także proponujesz zakładać takie kółko z 2,3 ?
()()()() Jedna rodzinka VW
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kiwi, takim frezem to było z tym że u mnie tylko symbolicznie wystarczyło liznąć
wolfik0 pisze:arwam, te koło z 2,3 jest mniejsze tak ?
tak jest nieco mniejsze i potrzeba zmienić pasek na odrobinę krótszy albo odchylić alternator.


tak jest bardziej wytrzymałe, tłomik nie jest obciążony siłami od paska, a jedynie tylko wygasza drgania.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Napinacz i reszta osprzętu nie cierpi na takiej konfiguracji ? bo byłem zdesperowany do tego stopnia, że w planach było wytoczenie sztywniaka z amelinium, ale jak sobie przypomniałem o sile z jaką dokręcam śrubę tego koła to zwątpiłem w amelinium :mrgreen: :mrgreen:
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

arwam pisze:tak jest nieco mniejsze
no a jak jest mniejszy to robi mniej obrotów, alternator, pompa wody, klima i wspomaganie nie cierpią na tym?? Przecież będzie miało niższe obroty?
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Jeśli jest minimalnie mniejsze to żadne z elementów, które jest napędzane z paska pomocniczego, tego nie odczuje. Altek ma regler npięcia-jak się tylko wzbudzi, to ładuje. Kompresorowi klimy i pompie wspomagania, minimalnie mniejsze obroty też nie zaszkodzą, ani nie zakłócą ich pracy. A pompa wody śmiga z paska rozrządu.

Sprawdzę patent z kółkiem wg Arwam u siebie, jak tylko znajdę chwile i skompletuje wszystkie graty:)
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
arwam
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2013-09-01, 22:53
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Świętokrzyskie

Post autor: arwam »

kiwi, polecam przed montarzem wyrównać powierzchnie przylgni do czoła wału i pod koło pasowe na tokarce, tylko trzeba łapać na tzpień uprzednio stoczony na tokarce i dopiero na niego nabijamy koło i toczymy, jak zrobicie w ten sposób to potem koło chodzi idealnie, potem z drugiej strony pod śrubę to samo, i wtedy już jak mamy rózny wał będzie idelanie.
Sprzedam części do silnika AEL=> http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=14375
Jest: Audi 100 C4 Avant 2.5TDI ok 180KM/400Nm
Audi A6 C4 Quattro AEL,
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

Wymiana oczywiście pomogła.
Jedyne co mogę doradzić to podobnie jak:
Fuluch pisze: Amorek kupilem z Febi za 270zl, w pudelku byl ori Stabilus.
U mnie było tak samo :ok:

I radze kupić od razu rolke, bo od rych drgań i stukania łożysko się wybija, na sucho było słychać jak huczy, więc od razu wymieniłem bo koszt nieduży
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Panowie:)
Od dwóch dni śmigam ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym w alternatorze.
Bardzo się poprawiła praca amorka w napinaczu. Nie podskakuje tak na wolnych obrotach, jak na zwykłym kółku w altku.Na wolnych obrotach przy załączonych wszystkich odbiornikach elektr.(dmuchawa max, światła, tylna szyba, itp) amorek podskakuje troszke mocniej, ale jak dla mnie , jest to do przyjęcia( w porównaniu do tego co było wcześniej) . Przy gaszeniu nic nie popiskuje.

Miałem jeszcze zmieniać koło pasowe na wale, bo mam jakiegoś dziwoląga, ale nie miałem już za bardzo czasu na patroszenie przodu. Nadmienie tylko, że na kole mam delikatne bicie wyczuwalne dopiero na zrzuconym pasku, odpalonym silniku i wsadzonym śrubokręcie w jeden z rowków koła:) Wiem, wiem, masakra pomysł i nie radze nikomu próbować (grozi kalectwem)
Ale tak czy siak je w końcu zmienie jak dopadne ori koło w super stanie.
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
Awatar użytkownika
Tomas
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 410
Rejestracja: 2013-09-13, 20:09
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Głubczyce (opolskie)

Post autor: Tomas »

kiwi pisze:Od dwóch dni śmigam ze sprzęgiełkiem jednokierunkowym w alternatorze.
Bardzo się poprawiła praca amorka w napinaczu.
A może byś tak kiwi, opisał (i najlepiej pokazał) to w osobnym temacie. Sam jestem ciekawy co tam zmodziłeś :-P u mnie na razie po wymianie amorka wszystko ładnie i cichutko :)
Była 100 C4 2,5 AAT

Jeśli miałbyś wybrać między dziewczyną a C4... To wybrałbyś 100 czy A6 ?
Awatar użytkownika
kiwi
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 62
Rejestracja: 2013-09-28, 18:07
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: bytom

Post autor: kiwi »

Jak u mnie się sprawdzi, to bede to samo robił aucie znajomego.
Wtedy porobie fotki, opisze co i jak.
Teraz waliłem na szybko bo czas gonił, aparatu też pod ręką nie miałem:(
szlugi,wóda,baby :)
łapy,łapy,cztery łapy:):):)
ODPOWIEDZ

Wróć do „Inne”