[A6-2.0 16V ACE] C4/A6 2.0 16V ACE 140KM

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
jotpe
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-15, 16:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

[A6-2.0 16V ACE] C4/A6 2.0 16V ACE 140KM

Post autor: jotpe »

Witam Klubowiczów.
Mam dość nieciekawy problem z silnikiem w mojej Audi a to przez takie przypadki:
- obroty skaczą ale nie zawieszają sie na np 2tys obr. lecz potrafią zejsc do 100 obr/min...
- Pompa paliwa(roczna nowka) nie wlacza sie, albo wlącza czasami....
- jadąc i puszczając ja na luz dosc czesto gasnie, tak samo jest jak się dojeżdza np na skrzyzowaniu, tuż po ruszeniu z jedynki trzeba stanąc - zgaśnie.
- po dluzszej jezdzie przez chwile sie uspokoi. tzn sama przechodzi chyba w tryb ssania bo obroty na 1100 sie trzymaja...pozniej dalej to samo-krzyzowanie/swiatła
- gasnie.

Nadmienie,że załozyłem gaz i jakby to przeważyło nad tym zachowaniem samochodu....
wymienione swiece paski olej(mineral) kable filtr paliwa wspomniana wczesniej pompa paliwa ....

pomózcie mi jak mozecie co moge zrobic, czas co prawda palący mnie gdyz połowa marca mam trase 2 tys km i musze jechac:((
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

- obroty skaczą ale nie zawieszają sie na np 2tys obr. lecz potrafią zejsc do 100 obr/min...
Dużo przyczyń tutaj może być głównie nieszczelność dolotu,silnik krokowy,potencjomentr przepływomierza,przewody WN,styk przepustnicy.

- Pompa paliwa(roczna nowka) nie wlacza sie, albo wlącza czasami....
przekaźnik pompy lub jakieś odcięcie na gazie zrobione.
Pytanie sie nasówa takie jaki gaz założyłeś i kto ci to robił i czy na benzynie też masz problem.
W tym silniku pierwsze trzeba mieć idealnie na benzynie,żeby z gazem dojść do ładu
Ostatnio zmieniony 2014-02-15, 21:27 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
jotpe
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-15, 16:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

Post autor: jotpe »

witam i dzieki za zajecie sie moim problemem.

Otóż gaz założyła mi firma usługowa a całośc pochodzi z firmy PALACAR (jak mówił szpec jest to gaz II generacji
REDUKTOR - PALACAR
ZAWÓR GAZOWY - PALACAR
ZBIORNIK - POLMOCON
WIELOZAWÓR - TOMASETTO
OBUDOWA WIELOZAWORU - POLMOCON
ZAWÓR TANKOWANIA - TOMASETTO
PRZEŁĄCZNIK B/G - STAG ZW

jEZELI CHODZI O ELEKTRYKĘ TO BYŁO WYMIENIONE:
- świece (ngk)
- kable (ngk)
- pompa i filtr paliwa
- rozrzad

reszta pasków i olej.

Wszystko chodziło ok do czasu...

zaczął skakać obrotami (silnik krokowy wyczyszczony)
zaczał gasnąć jak pisałem w pierwszej wiadomości.
czasami szczeli sobie z rury jak gasnie a ja mu dodam gazu zeby go "złapać"

jak mogę sprawdzić takie rzeczy jak:
- nieszczelność dolotu
- potencjomentr przepływomierza
- styk przepustnicy

A jezeli chodzi o to jak chodzi na benzynie to ostatnio jesli pompa zatrybi to pali jakby na 3 baniaki...
Ostatnio zmieniony 2014-02-16, 17:07 przez jotpe, łącznie zmieniany 1 raz.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

A to co wymieniłeś co do układu WN sprawdź kopułke i palec na aparacie zapłonowym w jakim są stanie stan układu zapłonowego jest ważny.Jak to masz sprawne to jedziemy dalej
czasami szczeli sobie z rury jak gasnie a ja mu dodam gazu zeby go "złapać"-tu masz szczeście,że w rure,bo jak sie cofnie i walnie w dolot to masz po gumie albo po wtrysku i tu oznaka,że coś nie tak z układem WN albo z kątem wyprzedzenia załonu i tak ściągnij gume dolotu i popatrz czy nie masz pokrzywionego talerzyka.
jak mogę sprawdzić takie rzeczy jak:
- nieszczelność dolotu
często gazownicy dziurawią dolot,żeby podpiąć gaz i niby nic złego ale czasami guma lubi pękać dalej.Sprawdzić można na dwa sposoby:zatykasz lekko wlot powierza i dodajesz gazu na przepustnicy jak dolot nieszczelny to będziesz słyszał, a drugi to plak do kokpitu i dodajesz gazu i psikasz w okolice gumy jak wciąga to nieszczelność.
- styk przepustnicy
pod przepustnicą masz czarny kwadrat i wychodzi przewód z niego.Odpinasz wtyczke i sprawdzasz miernikiem na zamykanie obwodu.Miedzy dwoma stykami powino zwierać przy zamknietej przepustnicy a miedzy kolejnymi dwoma powinno zamykać obód po pełnym otwarciu(to pierwsze jest ważne,a srodkowy pin jest wspólny)Jak ruszysz przepustnicą to powinno być słychać jak sie domyka ''click''
- potencjomentr przepływomierza
zapożyczam od kolegi hubosa:
pomierz napięcia na PINach potencjometru oczywiście na wpiętej kostce, zdejmi kapturek i dotykaj do konektorków, zmierz napięcie między:
-górnym i dolnym - ok. 4,8V
-górnym i środkowym - ok. 4,7V
-dolny i środkowy ok, 0,10V
-środowy i masa - ok. 0,09-0,15V
możesz zdjąć gumę z przepływki wpiąć miernik między środkowy PIN i masę i unosić klapę, napięcie powinno rosnąc bez żadnych przerw i skoków do ok 4,8V

[ Dodano: 2014-02-17, 20:33 ]
A pompa jest do tego modelu może słabe ciśnienie daje i tu może być problem.Nasze pompy muszą ciśnąć 6 barów.
jotpe
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-15, 16:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

Post autor: jotpe »

witam
Auto sprawdzone od stóp do głów tzn.
- kopułka i palec ok
- dolot rowniez.
pojechałem na komp. i okazalo sie ze cos przy alternatorze było jakis czujnik czy cos odpowiedzialna za napiecie u mnie pokazywalo 12, 12,5 a powinno byc 14 no i juz jest kosztem 22zl

na czujnik ruchu umieszczony w desce rozdzielczej zwrocil mi uwage mechanik i tu mam ból do głowy, bo gdy auto stoi a silnik wtedy pracuje równo....

Teraz i tak juz nie gasnie choć zdarzy mu sie sporadycznie...

pompa paliwa hhmmm troche musiala byc ze tak powiem obita i zaczela dzialac, zapewne to na chwile ale za duzy koszt jak na te chwile.
Póki co daje 7 atm i się załącza za kazdym razem.

proszę o jakieś info dotyczące tego czujnika w desce rozdzielczej, bo przyznam się pierwszy raz o nim slysze....

pozdrawiam
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

też pierwsze słyszę o takim czujniku, może chodziło o czujnik prędkości auta bo według serwisówki między innymi w oparciu o jego sygnał ustalane są wolne obroty, chodzi o to, że jak masz wszystko sprawne j kulasz się na luzie to masz ok 1200obr jak zatrzymujesz się całkowicie spadają na to 900obr
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

też pierwsze słyszę o takim czujniku, może chodziło o czujnik prędkości auta bo według serwisówki między innymi w oparciu o jego sygnał ustalane są wolne obroty, chodzi o to, że jak masz wszystko sprawne j kulasz się na luzie to masz ok 1200obr jak zatrzymujesz się całkowicie spadają na to 900obr
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
jotpe
Adept
Adept
Posty: 5
Rejestracja: 2014-02-15, 16:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Jarosław

Post autor: jotpe »

możliwe ze akurat tak sie on nazywa... mi powiedzial jak napisalem a moze byc to jego przyczyna ze wlasnie auto gasnie??? bo tylko to mi zostalo jedyne do wymiany ewentualnej.... no i termostat....
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Termostat raczej tu nie wchodzi w grę po nagrzaniu też się dzieje?To raczej problem z twoim kichaniem parownik niedogrzany(szybciej parownik padnie)Na myśl przychodzi mi jeszcze jedna rzecz co zrobili z początkiem dolotu po założeniu gazu.U mnie jak miałem dolot skierowany prosto pod kierunek jazdy to działo mi się to samo jak skierowałem wbok przestało.Nie słyszałem o tym czujniku...Trzeba się doedukowa :oops:
Ostatnio zmieniony 2014-02-24, 22:23 przez oldkloss, łącznie zmieniany 1 raz.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”