[A6-2.0 16V ACE] Głośny silnik po remoncie :(

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

[A6-2.0 16V ACE] Głośny silnik po remoncie :(

Post autor: M4G1K »

Witam ,
No to silnik na aucie , wymienione wszystkie uszczelki , panewki , wał po szlifie , łańcuch rozrządu , pierścienie tłokowe. No i po odpaleniu silnika usłyszałem mniej więcej taką pracę ...

Od 20 s się zaczyna

Ktoś może ma jakiś pomysł co jest nie tak ? Bo zgłupiałem. Odkręciłem świece i kręciłem na sucho i zero klekotu nic nie stuka ,a odpalam już na świecach wsadzonych i słyszę taki klekot dziwny od góry jakbym miał traktor ...


Rozrząd ustawiłem na znaki jak co , łańcuch rozrządu też koła patrzą na siebie ...
Ostatnio zmieniony 2013-12-31, 16:27 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.
oczko1979
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 60
Rejestracja: 2013-09-16, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: oczko1979 »

a przed remontem tez tak bylo. 2,0 ACE czesto glosno graja szklanki u mnie tez :-) zalecaja zalac go volvoline vr1 10w 60 ponoc pomaga ja tez mam zamiar zmienic na ten ale wczesniej czeka mnie wymiana uszczelniaczy zaworowych
Oczko
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Głośno no dobra ,ale nie jak traktor ... Diesel chodzi ciszej niż ten teraz.
oczko1979
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 60
Rejestracja: 2013-09-16, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: oczko1979 »

na tym filmie parkocze jak by kolektor wydechowy nie byl skrecony trudno jest cos po tym zdiagnozowac
Oczko
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

a szklanki wymieniales?
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Nie , szklanki nie były ruszane , jedynie wyciśnięte ze względu na dotarcie zaworów i wymianę uszczelniaczy zaworowych.
antyp11
Adept
Adept
Posty: 28
Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Bielsk Podlaski

Post autor: antyp11 »

musza sie napelnic u mnie jak odpalilem 2.2t to z 40 minut klekotaly i nastala cisza
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

tam się nie da złożyć czegoś nie tak, ewidentnie słychać szklanki, albo muszą się napełnić albo jest słabe ciśnienie oleju w głowicy
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
kk84
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 995
Rejestracja: 2012-05-30, 22:02
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: WGM

Post autor: kk84 »

szklanki klepią jak napisali koledzy.
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

Jak sie nagrzeje to lepiej czy gorzej?Łańcuszek na wałkach rozrządu wymieniony jak jest luźny to efekt podobny.

[ Dodano: 2014-01-01, 20:57 ]
tu masz bardziej od łańcuszka
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

Zdjąłem kolektor , pokrywę zaworów i nie wiem dalej co może być przyczyną ... Rozrząd ustawiony na znaki , wałki wg tego co wyczytałem w necie też na znaki. Jedyna rzecz jaka mnie dziwi ,że znaki na wałkach rozrządu jak się ustawia dobrze to potem do rozrządu na zero trzeba przestawiać i się rozjeżdżają no ,ale może ten typ tak ma . Łańcuszek sztywny , ma jedynie trochę luzu na boki ( a jest nowy ). Nie wiem co dalej mogę tam zmienić by się dowiedzieć.
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

odpisałem Ci PW, jak jest wszystko dobrze ustawione to się pięknie pokrywa, na 0 na zamachu to ja patrzę tylko jak przykręcam koło pasowe żeby mieć znak na kole dog góry i zero na zamachu a później strzałka na obudowie rozrządu i znak na kole pasowym i do góry znak na kole rozrządu i pokrywie rozrządu i jak tak ustawisz i masz wałki dobrze ustawione to kropki będą idealnie, wszystko się pięknie pokrywa,
Ostatnio zmieniony 2014-01-03, 19:59 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
M4G1K
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 51
Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: M4G1K »

No i znalazłem winnego... Winne było odwrotnie koło pasowe od rozrządu założone ... Najlepsze jest to ,że zakładałem tak jak było wcześniej i ktoś sobie ustawił rozrząd "na oko" ,a nie wg znaków poprzednio i zamontował je już odwrotnie niż powinno być. Skutki kilku min pracy na takim ustawieniu to pogięte zawory ssące i brak kompresji na ostatnim tloku.
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”