[100-2.0 AAD/ABK] Szarpie nie równo pracuje na Pb.ABK
-
- Adept
- Posty: 9
- Rejestracja: 2013-05-03, 16:14
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Trzebiatów
[100-2.0 AAD/ABK] Szarpie nie równo pracuje na Pb.ABK
Witam, może powielam temat,ale dalej nie mogę znaleść przyczyny. Posiadam audi 100 2.0 abk. Problem jest taki że po odpaleniu na ssaniu przez 30 sekund nie ma problemu ale jak ssanie się wyłączy to samochód strasznie szarpie na Pb w okolicy 2 tys. rpm, ciężko chodzi jest ociezaly i mulowaty jak by nie miał wogóle mocy i szarpie całą budą. Do tej pory wymieniłem: -czujnik położenia przepustnicy -świece -niebieski czujnik temperatury -szary czujnik temperatury - listwe wtryskową z wtryskami -czujnik ciśnienia oleju Mówią ze sonda lambda moze byc uszkodzona i przekazuje zle informacje do komputera. Czytalem równiez o przekaźniku nr.30 który występuje w 80-tce i ma wpływ na spalanie i działanie silnika na Pb.Proszę o poradę w tej sprawie.
- J.A.G
- Adam Horch
- Posty: 2519
- Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: podlaskie
_przywitajsie
Na pewno nie jest to sonda. Sonda reguluje skład mieszanki w pewnym zakresie tylko, jej awaria co najwyżej może spowodować prace w trybie awaryjnym czyli bez korekty lub osiągnięcie granicznych wartości adaptacji ECU po których nie ma możliwości by szarpało. Jeśli skład mieszanki jest na tyle zryty by szarpało, to na pewno przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ale na pewno w układzie paliwowym skoro na ssaniu jest ok.
Na pewno nie jest to sonda. Sonda reguluje skład mieszanki w pewnym zakresie tylko, jej awaria co najwyżej może spowodować prace w trybie awaryjnym czyli bez korekty lub osiągnięcie granicznych wartości adaptacji ECU po których nie ma możliwości by szarpało. Jeśli skład mieszanki jest na tyle zryty by szarpało, to na pewno przyczyny trzeba szukać gdzie indziej ale na pewno w układzie paliwowym skoro na ssaniu jest ok.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez J.A.G, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
AUDI S6 2.2 Turbo - jest
Mister zlotu `13
-
- Adept
- Posty: 20
- Rejestracja: 2013-06-02, 16:05
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Nysa
A może silnik krokowy? Ja go nie mam i w sumie na wolnych chodzi ładnie ale po dodaniu gazu i puszczeniu auto zachowuje się jakby chciało zgasnąć ale spowrotem wraca na obroty około 900-1100rpm tak skacze. Noo i problem pojawia sie przy jeździe trzeba z duzych obrotów ruszać a przy zmianie biegów auto szarpie.
Czasami przyczyna może siedzieć w jakimś banale
Czasami przyczyna może siedzieć w jakimś banale
-
- Czeladnik
- Posty: 81
- Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: B-B
Silnik krokowy odpowiada za wolne obroty-reguluje dopływ powietrza wiec tylko do 1100 tys obrotów (na sssaniu) odpada!
sonda lambda reaguje na skład mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie srednio podejrzany (chyba,że dochodzi duże spalanie)
Ja bym sie skupił na układzie zapłonowym po nim oczekiwać można cyrków
Przepływomierz też pod lupe on gra dużą role.
Pamietaj pierwsze diagnoza potem wymiana,bo innaczej wymoenisz pół auta.
sonda lambda reaguje na skład mieszanki paliwowo-powietrznej w pełnym zakresie srednio podejrzany (chyba,że dochodzi duże spalanie)
Ja bym sie skupił na układzie zapłonowym po nim oczekiwać można cyrków
Przepływomierz też pod lupe on gra dużą role.
Pamietaj pierwsze diagnoza potem wymiana,bo innaczej wymoenisz pół auta.