[100-2.0 AAE] jak olej po wymianie pierścieni i uszczelniacz

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
skatinator
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-18, 17:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hołowczyce Stare

[100-2.0 AAE] jak olej po wymianie pierścieni i uszczelniacz

Post autor: skatinator »

witam. mam pytanie jak w temacie. robiłem w tym tygodniu remont silnika tzn wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworów. tłoki były nienaruszone jak i progi w cylindrach. wszystko ok. narazie zalałem olej 10w40 valvoline max life żeby zobaczyć czy wszystko będzie w porządku. myślę żeby przy następnej wymianie zalać pełen syntetyk np 5w40 valvoline max life. co o tym myślicie? dodam że już wcześniej robiłem dwie płukanki silnika żeby wymyć nagar. po płukance lej był czarny. jak odkręciłem odmę to było w niej takie jakby błoto z nagarów.
Ostatnio zmieniony 2014-02-03, 21:04 przez skatinator, łącznie zmieniany 1 raz.
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Kup specjalny do silników po wymianie pierścieni np Valvoline Max Regeneration...
Co to za różnica? Jak ci go nie zjada to lej syntetyk a jak zjada i szkoda kasy na spalanie oliwy to ja bym lał minerał :-/
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
przemoprzem
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 871
Rejestracja: 2012-01-09, 19:27
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Oleśnica (28-220)

Post autor: przemoprzem »

A jak wrażenia po płukance? Jak rozumiem pierścienie już były zgony i olej spitalał , ale czy po płukance było bez zmian czy jeszcze gorzej?
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
Awatar użytkownika
skatinator
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-18, 17:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hołowczyce Stare

Post autor: skatinator »

robiłem w sumie dwie płukanki. zdecydowałem się na to bo samochód mógł stać niejeżdżony 8, a nawet z 10 lat. po pierwszej płukance jak spuszczałem olej to był całkowicie czarny z syfem. po drugiej już było lepiej. teraz po 10 tys km przy wymianie oleju jest czysty i mechanicy mówią czemu go wymieniam:P. prawdą jest jednak to ze płukanki mogą rozszczelnić stary silnik ktory ma dużo syfu w sobie. ja wymieniałem prawie wszystkie uszczelki i simeringi więc problem mam z głowy. zastanawiam się nad olejem valvoline max live 5w40 albo valvoline VR1 5w50. które z tych polecacie? narazie jest wlany max live 10w40 i nie ubywa oleju. zrobiłem już niecałe 1000 km po remoncie. kiedy należałoby zmienić olej po docieraniu?
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Ja zmieniłem po ok 450-500km po złożeniu silnika było sporo opiłków w oleju z pierścieni i olej był przybrudzony.
Wystarczy w zupełności do tego silnika 5W-40 jak chcesz możesz zalać i 5W-50 nie zaszkodzi ale 2.0 to nie jest jakiś super wysilony silnik z dużą mocą. ;-)
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
skatinator
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-18, 17:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hołowczyce Stare

Post autor: skatinator »

wiem że mocy nie generuje zbyt dużej ale często robię dalekie trasy i zdarza mi się jeździć szybko więc pomyslałem że taki 5w50 zapewniłby lepszą ochronę:)
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Przerost formy nad treścią. Syntetyczne 5W40 spokojnie starczy, nawet na pałowanie R4 2.0
5w50 ma tylko lepszą ochronę przed zerwaniem filmu olejowego i to minimalnie, za to ma większe opory tłoczenia a zatem wpływa gorzej na ogólną wytrzymałość, ekonomikę i ekologię. Odpuść sobie, toż to olej do F1 i motorsportu a nie na ulice...
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
skatinator
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-18, 17:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hołowczyce Stare

Post autor: skatinator »

rozumiem:). w takim razie przy następnej wymianie leję max life 5w40:). dzięki za radę:)
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

Polecam jednak zamiast MaxLife zalać Syn Power 5W-40 :ok:
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
skatinator
Adept
Adept
Posty: 8
Rejestracja: 2013-10-18, 17:24
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Hołowczyce Stare

Post autor: skatinator »

a na czym polega różnica?:P
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

z tego co piszą to oba są pełne syntetyki, ja mam u siebie SynPower i jest ok więc polecam dlatego :-P
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”