ETKA Online Photoshop Online Download Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości Album Chat
Strona główna Google Szuklaj z Google Szukaj Grupy Użytkownicy Twoje konto Statystyki Rejestracja Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wyszukaj w temacie:
Lub:
[100-2.0 AAE] jak olej po wymianie pierścieni i uszczelniacz
Autor Wiadomość
skatinator 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Mateusz
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Hołowczyce Stare
Wysłany: |5 Gru 2013|, o 19:41   [100-2.0 AAE] jak olej po wymianie pierścieni i uszczelniacz

witam. mam pytanie jak w temacie. robiłem w tym tygodniu remont silnika tzn wymiana pierścieni i uszczelniaczy zaworów. tłoki były nienaruszone jak i progi w cylindrach. wszystko ok. narazie zalałem olej 10w40 valvoline max life żeby zobaczyć czy wszystko będzie w porządku. myślę żeby przy następnej wymianie zalać pełen syntetyk np 5w40 valvoline max life. co o tym myślicie? dodam że już wcześniej robiłem dwie płukanki silnika żeby wymyć nagar. po płukance lej był czarny. jak odkręciłem odmę to było w niej takie jakby błoto z nagarów.
_________________
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
Ostatnio zmieniony przez Mareek |3 Lut 2014|, o 21:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |5 Gru 2013|, o 22:51   

Kup specjalny do silników po wymianie pierścieni np Valvoline Max Regeneration...
Co to za różnica? Jak ci go nie zjada to lej syntetyk a jak zjada i szkoda kasy na spalanie oliwy to ja bym lał minerał :-/
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
przemoprzem 
Audi Mastah



Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1991
Oznaczenie silnika: AAH + Stag 300
Pojemność silnika: 2.8
Trakcja: Ośka
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 09 Sty 2012
Posty: 870
Skąd: Oleśnica (28-220)
Wysłany: |6 Gru 2013|, o 09:10   

A jak wrażenia po płukance? Jak rozumiem pierścienie już były zgony i olej spitalał , ale czy po płukance było bez zmian czy jeszcze gorzej?
_________________
Moje "drogie" Audi 100 C4 AAH automat - http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1837
 
     
skatinator 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Mateusz
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Hołowczyce Stare
Wysłany: |13 Gru 2013|, o 06:39   

robiłem w sumie dwie płukanki. zdecydowałem się na to bo samochód mógł stać niejeżdżony 8, a nawet z 10 lat. po pierwszej płukance jak spuszczałem olej to był całkowicie czarny z syfem. po drugiej już było lepiej. teraz po 10 tys km przy wymianie oleju jest czysty i mechanicy mówią czemu go wymieniam:P. prawdą jest jednak to ze płukanki mogą rozszczelnić stary silnik ktory ma dużo syfu w sobie. ja wymieniałem prawie wszystkie uszczelki i simeringi więc problem mam z głowy. zastanawiam się nad olejem valvoline max live 5w40 albo valvoline VR1 5w50. które z tych polecacie? narazie jest wlany max live 10w40 i nie ubywa oleju. zrobiłem już niecałe 1000 km po remoncie. kiedy należałoby zmienić olej po docieraniu?
_________________
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
 
     
karol89 
C4 Autorytet



Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1984
Oznaczenie silnika: JY
Pojemność silnika: 2144
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 321
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |15 Gru 2013|, o 13:11   

Ja zmieniłem po ok 450-500km po złożeniu silnika było sporo opiłków w oleju z pierścieni i olej był przybrudzony.
Wystarczy w zupełności do tego silnika 5W-40 jak chcesz możesz zalać i 5W-50 nie zaszkodzi ale 2.0 to nie jest jakiś super wysilony silnik z dużą mocą. ;-)
_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
 
     
skatinator 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Mateusz
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Hołowczyce Stare
Wysłany: |15 Gru 2013|, o 19:37   

wiem że mocy nie generuje zbyt dużej ale często robię dalekie trasy i zdarza mi się jeździć szybko więc pomyslałem że taki 5w50 zapewniłby lepszą ochronę:)
_________________
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
 
     
J.A.G 
Administrator




Moje Audi: S6
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1996
Oznaczenie silnika: AAN
Pojemność silnika: 2.2 Turbo R5
Trakcja: Quattro
Pomógł: 70 razy
Wiek: 35
Dołączył: 20 Cze 2011
Posty: 2531
Skąd: podlaskie
Wysłany: |15 Gru 2013|, o 20:51   

Przerost formy nad treścią. Syntetyczne 5W40 spokojnie starczy, nawet na pałowanie R4 2.0
5w50 ma tylko lepszą ochronę przed zerwaniem filmu olejowego i to minimalnie, za to ma większe opory tłoczenia a zatem wpływa gorzej na ogólną wytrzymałość, ekonomikę i ekologię. Odpuść sobie, toż to olej do F1 i motorsportu a nie na ulice...
_________________
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
 
 
     
skatinator 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Mateusz
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Hołowczyce Stare
Wysłany: |16 Gru 2013|, o 12:55   

rozumiem:). w takim razie przy następnej wymianie leję max life 5w40:). dzięki za radę:)
_________________
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
 
     
karol89 
C4 Autorytet



Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1984
Oznaczenie silnika: JY
Pojemność silnika: 2144
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 321
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |16 Gru 2013|, o 14:19   

Polecam jednak zamiast MaxLife zalać Syn Power 5W-40 :ok:
_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
 
     
skatinator 
Adept




Moje Audi: 100 C4
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1990
Oznaczenie silnika: AAE
Pojemność silnika: 1984
Imię: Mateusz
Dołączył: 18 Paź 2013
Posty: 8
Skąd: Hołowczyce Stare
Wysłany: |17 Gru 2013|, o 22:32   

a na czym polega różnica?:P
_________________
JEDZIESZ NIE PIJ!!! (za dużo się rozlewa):D
 
     
karol89 
C4 Autorytet



Moje Audi: inne
Nadwozie: Sedan
Rok produkcji: 1984
Oznaczenie silnika: JY
Pojemność silnika: 2144
Imię: Karol
Trakcja: Quattro
Pomógł: 7 razy
Wiek: 30
Dołączył: 23 Lut 2012
Posty: 321
Skąd: Mazowieckie
Wysłany: |18 Gru 2013|, o 10:48   

z tego co piszą to oba są pełne syntetyki, ja mam u siebie SynPower i jest ok więc polecam dlatego :-P
_________________
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Style created by PiotreQ9 modyfied by eSPe from WM Klub Audi "Kormoran"
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 15