[A6-2.0 16V ACE] Końcówka remontu i kolejne pytanie o olej j
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
[A6-2.0 16V ACE] Końcówka remontu i kolejne pytanie o olej j
Witam silnik już poskładany , teraz parę pierdół zostało więc pytanie moje jaki olej wlać po remoncie silnika ? Wymienione uszczelki pokrywa , głowica , miska , uszczelniacze zaworowe , pierścienie tłokowe , zimmeringi ( rozrządu , wału przód tył ). Więc praktycznie wszystkie uszczelki i uszczeleczki oraz wał był cały po szlifie , nowe panewki. I teraz co lać ? Pół syntetyk czy syntetyk. I jaki dedykowany pod ten motor w ogóle jest ?
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Zalej juz na dobre Valvoline sam mialem i polecam jezdzilem na Mobilu i wiecej nie zaleje Shell jest ok ale czesto wymieniam w 100 2.8 co 7-8 tys max. Olej to podstawa i nie warto oszczedzac
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
- wolfik0
- Audi Mastah
- Posty: 711
- Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: zabrze
Na dotarcie możesz takie coś zalać: http://allegro.pl/olej-total-quartz-900 ... 87667.html
Nie będzie szkoda wylać
Leje ten olej do lupo i nie ma żadnych problemów
Nie będzie szkoda wylać
Leje ten olej do lupo i nie ma żadnych problemów
- hubos21
- Audi Mastah
- Posty: 563
- Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mogilno
koledze chodzi raczej o lepkość i klasę oleju, też używam Valvo ale np. Mobil 5w50 to jest bdb olej ale kosztuje ponad 40zł/L jeśli chodzi o ACE to tam jest zawsze dużo słabsze ciśnienie w głowicy, zwłaszcza na mocno rozgrzanym oleju słychać czasem szklanki nawet jak nowe włożysz i pomaga wlanie 10W60 tak jak ja to zrobiłem, można kręcić silnik do odcinki i oleju nie pali i praktycznie nie ubywa, tyle, że VR1 5W50 i 10W60 to półsyntetyki, większość ludzi poleca na 100-200km zalać minerał na dotarcie ale docelowo po remoncie zalał bym fulla tylko, że nie jakiś 5W30 jeśli wpakowałbym kasę w remont to wlałbym LM 10W60, do prawda cena jest konkretna ale adekwatna do jakości, jest też całą seria motula 300V, pełen syntetyki począwszy od 0W15 kończąc na 20W60, tak więc jest w czym wybierać, ważne by kupić orygianał, najtańszy z wszystkich wyjdzie Valvo VR1 ale jak pisałem to nie pełen syntetyk jednak krzywdy mu nie zrobiantyp11 pisze:Zalej juz na dobre Valvoline sam mialem i polecam jezdzilem na Mobilu i wiecej nie zaleje Shell jest ok ale czesto wymieniam w 100 2.8 co 7-8 tys max. Olej to podstawa i nie warto oszczedzac
Ostatnio zmieniony 2013-12-06, 13:44 przez hubos21, łącznie zmieniany 1 raz.
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
-
- Czeladnik
- Posty: 51
- Rejestracja: 2013-11-10, 23:52
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Gdynia
Dzięki za odpowiedzi. A takie pytanie po co zmieniać olej po krótkim przebiegu 500-1000 ? Silnik cały wyczyszczony , filtr oleju nowy , głowica wyczyszczona więc czemu tak ? Panewki itp mogą się lekko zetrzeć np czy o co dokładnie chodzi ? Jestem ciekawski niestety musicie mi wybaczyć ,ale w końcu się skończą pytania ,a ja będę bogatszy o dużo wiedzy hehe
Ostatnio zmieniony 2013-12-06, 14:03 przez M4G1K, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2013-12-04, 18:54
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Bielsk Podlaski
Masz wszystko nowe ale to wszystko musie sie dotrzec i po to zmiana oleju ja bym ze dwie takie zmiany zrobil ale to juz moje zdanie
Jest:
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
S4 C4 sedan 4.2 ABZ TT
200 C3 Biała perła 2.2t 10v 300+
90 B3 sedan 2.0 20v NM 160KM
Coupe 89 2.0 16v turbo FWD
100 C3 Quattro 2.0 RT+k26
Było:
80 GT b2 sedan 1.8 DZ
90 Coupe 2.3 NG 136 KM
S4 C4 sedan 2.2 20vt
-
- C4 Autorytet
- Posty: 321
- Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Mazowieckie
Valvoline 5W-50 z tego co czytałem i w karcie charakterystyki pisze że to jest olej pełno syntetyczny klasy premium a Valvo 10W-60 to półsyntetyk klasy premium
[ Dodano: 2013-12-06, 17:34 ]
Ja u siebie po złożeniu silnika były nowe pierścienie itp wlałem olej i o ponad 400km zlałem go to było widać pod słońce w oleju jak się na palec chociażby wzięło że się mienią drobinki olej się ciemnawy zrobił. Poszedł nowy filtr i olej i już olej się robił podczas użytkowania brązowy nie ciemny. Ja jeździłem do przebiegu ok 1500km delikatnie nie wciskałem mocno mu i tak do 3.5-4 tys max by się wszystko poukładało. Mierzony na hamowni w tym roku przy przebiegu ok 14tys od złożenia wypluł 2.5KM więcej niż seria
[ Dodano: 2013-12-06, 17:34 ]
Ja u siebie po złożeniu silnika były nowe pierścienie itp wlałem olej i o ponad 400km zlałem go to było widać pod słońce w oleju jak się na palec chociażby wzięło że się mienią drobinki olej się ciemnawy zrobił. Poszedł nowy filtr i olej i już olej się robił podczas użytkowania brązowy nie ciemny. Ja jeździłem do przebiegu ok 1500km delikatnie nie wciskałem mocno mu i tak do 3.5-4 tys max by się wszystko poukładało. Mierzony na hamowni w tym roku przy przebiegu ok 14tys od złożenia wypluł 2.5KM więcej niż seria
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996