[ ALL] AAT Alternator / regulator
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
[ ALL] AAT Alternator / regulator
Mam problem, który został już poruszony, ale temat dotyczył 2.8 AAH - dlatego zakładam nowy temat, żeby nie robić nie potrzebnego bajzlu.
Po odpaleniu silnika całe oświetlenie samochodu (wewnętrzne i zewnętrzne) świeci "na pół gwizdka". Jeżeli samochód przegazuję to wszystko wydaje się być w porządku, bo poziom jasności wraca do normy. Regulator Bosch 14V, lecz ładowanie na poziomie 14.50-14.70V (mierzone bezpośrednio na akumulatorze).
Pasek jest w porządku.
Temu wszystkiemu towarzyszy przygasanie jednej z przednich lamp (po przegazowaniu) - druga w ten czas świeci już pełną mocą, oraz mruganie kontrolki poziomu płynu chłodniczego (z tym, że gaśnie ona po przegazowaniu).
Problem pojawił się 4 dni temu (tydzień temu wymieniałem świece żarowe - ale wątpię w bezpośredni wpływ na sytuację).
Moje podejrzenia kierują się w stronę regulatora, lecz czy słusznie?
Po odpaleniu silnika całe oświetlenie samochodu (wewnętrzne i zewnętrzne) świeci "na pół gwizdka". Jeżeli samochód przegazuję to wszystko wydaje się być w porządku, bo poziom jasności wraca do normy. Regulator Bosch 14V, lecz ładowanie na poziomie 14.50-14.70V (mierzone bezpośrednio na akumulatorze).
Pasek jest w porządku.
Temu wszystkiemu towarzyszy przygasanie jednej z przednich lamp (po przegazowaniu) - druga w ten czas świeci już pełną mocą, oraz mruganie kontrolki poziomu płynu chłodniczego (z tym, że gaśnie ona po przegazowaniu).
Problem pojawił się 4 dni temu (tydzień temu wymieniałem świece żarowe - ale wątpię w bezpośredni wpływ na sytuację).
Moje podejrzenia kierują się w stronę regulatora, lecz czy słusznie?
Ostatnio zmieniony 2013-11-19, 18:50 przez hexman, łącznie zmieniany 3 razy.
- Dawid2542
- Audi Mastah
- Posty: 903
- Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: śląsk
14.50-14.70 przed przegazowaniem czy już po przegazowaniu? miałem to samo co u Ciebie, tylko że u mnie przed przegazowaniem pokazywało 12,40, czyli o dużo za mało, wymieniłem regulator i po problemie,
ostatnio też zauważyłem że zaczyna mi wszystko mrugać wraz z pracą silnika,
tzn odpalam i wszystko mryga, swiatła przód, żyrandol, oświetlenie licznika dosłownie wszystko, ładowanie na AKU w porządku 14,70, co to może być? na wyzszych obrotach już nic nie mryga
ostatnio też zauważyłem że zaczyna mi wszystko mrugać wraz z pracą silnika,
tzn odpalam i wszystko mryga, swiatła przód, żyrandol, oświetlenie licznika dosłownie wszystko, ładowanie na AKU w porządku 14,70, co to może być? na wyzszych obrotach już nic nie mryga
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Mlody, alternator będzie wyciągnięty i będzie regenerowany, ale to nie w zakładzie. Ale jeśli daje stałe napięcie rzędu 14.5-14.7V to raczej wina nie powinna leżeć w samym alternatorze - chyba, że się mylę - to wyprowadź mnie z błędu.
Dawid2542, przed przegazowaniem jest 12V, po przegazowaniu 14.70V
Problem z mruganiem też mam, ale tylko w jednej z lamp
Dawid2542, przed przegazowaniem jest 12V, po przegazowaniu 14.70V
Problem z mruganiem też mam, ale tylko w jednej z lamp
- Butterbean
- Administrator
- Posty: 3585
- Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
- Imię: Tom
- Moje Audi: A6 C4
- Rok produkcji: 1997
- Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
- Nadwozie: Avant
- Trakcja: quattro
- Skąd: Olsztyn
- Płeć:
moze klei ci przekaznik swiec..to by tlumaczylo tez ze spalilo ci poprzednie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
telefon /b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.
formularz zamowienia
Mój OLX
(I will always remember ....) to juz 7 lat.
albo grubo albo wcale...
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Butterbean, mógłbyś rozwinąć myśl? Przekaźnik świec żarowych jest w skrzynce pod kierownicą, czy pod nogami pasażera?
Jaki miałoby to wpływ na nie "wzbudzanie się" alternatora?
Jaki miałoby to wpływ na nie "wzbudzanie się" alternatora?
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Dzięki Młody za wytłumaczenie
Dzisiaj powinienem dostać do ręki regulator na podmiankę - ewentualnie cały alternator (o ile będzie pasował - wtedy będę wiedział więcej co jest grane).
Najbardziej denerwuje przygasająca lampa
baaartez, przed przegazowaniem masz 2V więcej niż ja.
Dzisiaj powinienem dostać do ręki regulator na podmiankę - ewentualnie cały alternator (o ile będzie pasował - wtedy będę wiedział więcej co jest grane).
Najbardziej denerwuje przygasająca lampa
baaartez, przed przegazowaniem masz 2V więcej niż ja.
Ostatnio zmieniony 2013-11-20, 10:08 przez hexman, łącznie zmieniany 1 raz.
- hexman
- C4 Autorytet
- Posty: 263
- Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: SBI
Wczoraj w godzinach późno wieczornych - wczesno nocnych po podmianie alternatora problem występował dalej, więc to na 99% nie była jego wina. Lecz godzina była późna i myślenie się wyłączyło. Dzisiaj rano "na świeżo" zacząłem szukać usterki.
Okazało się, że winna była żarówka ładowania w zegarach. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ale korzystając z okazji, że alternator jest na stole będzie regenerowany kompleksowo, żeby mieć z nim już spokój na kolejne lata.
Dzięki za szybką odpowiedź w temacie
Okazało się, że winna była żarówka ładowania w zegarach. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ale korzystając z okazji, że alternator jest na stole będzie regenerowany kompleksowo, żeby mieć z nim już spokój na kolejne lata.
Dzięki za szybką odpowiedź w temacie