[ ALL] AAT Alternator / regulator

Wszystkie elementy elektryki znajdujące się w komorze silnika.
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

[ ALL] AAT Alternator / regulator

Post autor: hexman »

Mam problem, który został już poruszony, ale temat dotyczył 2.8 AAH - dlatego zakładam nowy temat, żeby nie robić nie potrzebnego bajzlu.


Po odpaleniu silnika całe oświetlenie samochodu (wewnętrzne i zewnętrzne) świeci "na pół gwizdka". Jeżeli samochód przegazuję to wszystko wydaje się być w porządku, bo poziom jasności wraca do normy. Regulator Bosch 14V, lecz ładowanie na poziomie 14.50-14.70V (mierzone bezpośrednio na akumulatorze).
Pasek jest w porządku.

Temu wszystkiemu towarzyszy przygasanie jednej z przednich lamp (po przegazowaniu) - druga w ten czas świeci już pełną mocą, oraz mruganie kontrolki poziomu płynu chłodniczego (z tym, że gaśnie ona po przegazowaniu).

Problem pojawił się 4 dni temu (tydzień temu wymieniałem świece żarowe - ale wątpię w bezpośredni wpływ na sytuację).


Moje podejrzenia kierują się w stronę regulatora, lecz czy słusznie?
Ostatnio zmieniony 2013-11-19, 18:50 przez hexman, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

masz alternator na samej górze wyjmij go zawież do sprawdzenia na stół. Masy? może sprawdzić też.
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

14.50-14.70 przed przegazowaniem czy już po przegazowaniu? miałem to samo co u Ciebie, tylko że u mnie przed przegazowaniem pokazywało 12,40, czyli o dużo za mało, wymieniłem regulator i po problemie,
ostatnio też zauważyłem że zaczyna mi wszystko mrugać wraz z pracą silnika,
tzn odpalam i wszystko mryga, swiatła przód, żyrandol, oświetlenie licznika dosłownie wszystko, ładowanie na AKU w porządku 14,70, co to może być? na wyzszych obrotach już nic nie mryga
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Mlody, alternator będzie wyciągnięty i będzie regenerowany, ale to nie w zakładzie. Ale jeśli daje stałe napięcie rzędu 14.5-14.7V to raczej wina nie powinna leżeć w samym alternatorze - chyba, że się mylę - to wyprowadź mnie z błędu.

Dawid2542, przed przegazowaniem jest 12V, po przegazowaniu 14.70V
Problem z mruganiem też mam, ale tylko w jednej z lamp :roll:
Awatar użytkownika
Butterbean
Administrator
Administrator
Posty: 3585
Rejestracja: 2011-03-10, 13:41
Imię: Tom
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1997
Silnik: 2.8E 193KM (ACK)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Olsztyn
Płeć:

Post autor: Butterbean »

moze klei ci przekaznik swiec..to by tlumaczylo tez ze spalilo ci poprzednie.
sprzedaż częsci używanych-
telefon :[/b] 507-36-44-99
jedyny aktualny numer telefonu.

formularz zamowienia

Mój OLX


(I will always remember ....) to juz 7 lat. :(

albo grubo albo wcale...
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Butterbean, mógłbyś rozwinąć myśl? Przekaźnik świec żarowych jest w skrzynce pod kierownicą, czy pod nogami pasażera?
Jaki miałoby to wpływ na nie "wzbudzanie się" alternatora?
Awatar użytkownika
Dawid2542
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 903
Rejestracja: 2011-05-21, 19:10
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: śląsk

Post autor: Dawid2542 »

hexman, czyli według mnie poszedł regulator, podmień z kimś i sprawdzisz,
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

jakby kleił przekaznik to po pewnym czasie upali się bezpiecznik. To co jest u Dawida to moze być któraś dioda, a u Hexa to regulator albo wzbudzająca
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Laickie pytanie - co to znaczy, że przekaźnik klei?
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

ze styk który jest sterowany zwarł się na stałe
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
baaartez
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 470
Rejestracja: 2011-11-02, 22:26
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Ustka

Post autor: baaartez »

Nie mam tego silnika, ale u siebie mam tak samo. Muszę po odpaleniu przy gazować aby wszystko ładnie świeciło. Napięcie przed przy gazowaniem 14.30 V. Co ciekawe kolega Yahoo w swojej C4 ma ten sam problem, tyle tylko, że u niego ładowanie wynosi 14 V. Wymieniał regulator napięcia i dalej to samo.
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Dzięki Młody za wytłumaczenie ;)

Dzisiaj powinienem dostać do ręki regulator na podmiankę - ewentualnie cały alternator (o ile będzie pasował - wtedy będę wiedział więcej co jest grane).
Najbardziej denerwuje przygasająca lampa :facepalm:

baaartez, przed przegazowaniem masz 2V więcej niż ja.
Ostatnio zmieniony 2013-11-20, 10:08 przez hexman, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mlody
Mechanik
Mechanik
Posty: 228
Rejestracja: 2011-11-27, 22:22
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Łódź

Post autor: Mlody »

zazwyczaj jak mryga to diody uwalone.
GEKON Quattro
Awatar użytkownika
hexman
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 263
Rejestracja: 2011-12-27, 23:08
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: SBI

Post autor: hexman »

Wczoraj w godzinach późno wieczornych - wczesno nocnych po podmianie alternatora problem występował dalej, więc to na 99% nie była jego wina. Lecz godzina była późna i myślenie się wyłączyło. Dzisiaj rano "na świeżo" zacząłem szukać usterki.

Okazało się, że winna była żarówka ładowania w zegarach. Po wymianie wszystko wróciło do normy. Ale korzystając z okazji, że alternator jest na stole będzie regenerowany kompleksowo, żeby mieć z nim już spokój na kolejne lata.


Dzięki za szybką odpowiedź w temacie :zdrowko:
ODPOWIEDZ

Wróć do „Komora silnika”