Mam problem po wymianie przegubu zewnętrznego (lewego). Wymieniony został jeden przegub, w którym pęknięta była osłona, nowy to Ruville nr 75712S. Po wyjeździe z warsztatu zauważyłem coś, co nigdy dotąd nie występowało (od co najmniej 8 lat) - przy minimalnych prędkościach delikatne wciśnięcie pedału hamulca powoduje uruchamianie się ABS pomimo, że koła nie są blokowane - jest to o tyle wkurzające, że praktycznie każde poruszanie się w korkach lub powolne pociąganie samochodem przed światłami na skrzyżowaniach i lekkie przyhamowywanie powoduje ten efekt "pierdzenia" pompy ABS.
Co może być nie tak ? Zakładam, że przegub o podanym numerze jest właściwy do tego modelu.
Jeżeli to ma znaczenie - silnik AAT, skrzynia 6 biegów.
[A6 C4 2,5TDI] - dziwny problem po wymianie przegubu zewn.
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
[A6 C4 2,5TDI] - dziwny problem po wymianie przegubu zewn.
Ostatnio zmieniony 2013-11-22, 10:40 przez pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
AAT@17xKM/380Nm
- Mecenas
- Czeladnik
- Posty: 77
- Rejestracja: 2012-07-11, 10:40
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Kreis Rastenburg
A świeci Ci kontrolka ABS?
Miałem przypadek ale odwrotny do Twojego. Po wymianie przegubu na jedno koło nie działał ABS - po pierwszym hamowaniu zaczęła świecić kontrolka. Podpięcie pod komp - wywalony błąd czujnika ABS-u danego koła. Okazało się że go uszkodziłem podczas wymiany i musiałem wymienić czujnik - po wymianie problem znikł.
Miałem przypadek ale odwrotny do Twojego. Po wymianie przegubu na jedno koło nie działał ABS - po pierwszym hamowaniu zaczęła świecić kontrolka. Podpięcie pod komp - wywalony błąd czujnika ABS-u danego koła. Okazało się że go uszkodziłem podczas wymiany i musiałem wymienić czujnik - po wymianie problem znikł.
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
pawel, Musisz wbić czujnik ABS-u delikatnie, widocznie ma za dużą odległość od koronki i nie czyta sygnału jak się należy.
Ostatnio zmieniony 2013-11-22, 15:33 przez afro89, łącznie zmieniany 1 raz.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
-
- Mechanik
- Posty: 142
- Rejestracja: 2012-12-13, 08:57
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Śląsk
Oki, dzięki za sugestie. Kontrolka ABS nie świeci, dziwne to trochę bo zamiennik jest raczej dobrej klasy i nie powinno być takich problemów ale sprawdzę jeszcze tą odległość czujnika od ząbków, wiem że w starym była ona minimalna, nawet kiedyś czyściłem ząbki papierem ściernym bo obrdzewiałe ocierały o obudowę czujnika.
W jaki sposób wbić ten czujnik ? Mam rozumieć, że jego odległość od koronki jest regulowana ?
W jaki sposób wbić ten czujnik ? Mam rozumieć, że jego odległość od koronki jest regulowana ?
AAT@17xKM/380Nm
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
Dawid2542, W takim przypadku nigdy się nie zaświeci kontrolka z ABS-u, ponieważ nie ma usterki elektrycznej w obwodzie, jest usterka mechaniczna polegająca na zabrudzeniu koronki, czujnika, bądź jest nie prawidłowa odległość, wtedy czujnik odczytuje sygnał o innej częstotliwości i sterownik ABS-u widzi iż jedno koło ma inną prędkość i próbuje to skorygować załączając ABS.
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13