[FWD-MAN.] A6 c4 2,5 przegub wewnętrzny walnięty ?

Wszystko co związane z w/w kategorią.
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

[FWD-MAN.] A6 c4 2,5 przegub wewnętrzny walnięty ?

Post autor: wolfik0 »

A więc przy mocniejszym przyśpieszaniu na chwile pojawiają się wibracje w okolicach 3000 obrotów.
Opony na 100% okey, bo dzieje się to tylko podczas przyśpieszania i dwumas też ok.
Wygoglowałem, że jest to sprawka najprawdopodobniej przegubu wewnętrznego.
I teraz pytanie czy w 140km i skrzynia 6b jest ten sam przegub z półośką co w 115 i 5b ?
I jak to jest z tym luzem na przegubach, czy dobry przegub wewnętrzny może mieć minimalny luz góra-dół ?? czy to już świadczy, że kwalifikuje się na szrot :mrgreen:
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

wolfik0 pisze:w okolicach 3000 obrotów.
To raczej nie przegub wew bo byś czuł to w przedziale prędkości a nie obrotów. Takie coś to własnie dwumas lub pompa/wtryski ogólnie ukł wtryskowy lub jego sterowanie.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Zapomniałem dopisać, że też czasem czuć te wibracje jak jest na luzie... tzn. jadę, wrzucę luz i sekundę-dwie czuć lekkie drżenie :-P Więc od silnika raczej to nie powinno być.
A chyba jakby dwumas był rąbnięty to na niższych obrotach powinno szarpać ?
Na półośce lewej jest wyczuwalny luz góra-dół i dlatego właśnie wskazuje, że to ten przegub.
Co do układu wtryskowego to nie ma błędów i niedawno był wymieniany wtrysk sterujący, ogólnie mówiąc auto przyspiesza ok, nie widać po silniku, żeby to z niego brały się te wibracje.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

półośki są takie same na 100% a takie wibracje właśnie powinieneś czuć przy niskich prędkościach skręć kołami w prawo wciśnij hamulec i w miejscu na maxa w lewo i na skręconych kołach spróbuj ruszyć na samym sprzęgle jak poczujesz chrobotanie to znaczy że półośka i sparawdź w dwie strony
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 09:42 przez Suchy1987, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

Suchy1987, ale tak sprawdzisz tylko zewnętrzne. Wewnętrzne są praktycznie pancerne tak jak i zew z reszta, do momentu aż guma się nie porwie i piasku nie naleci. Jednak wszystko jest możliwe.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Zewnętrzne były niedawno wymieniane i to był inny efekt (przy skręconych kołach i dodaniu gazu było słychać "przeskakiwanie" :-D ) Tych wewnętrznych to za bardzo nie ma jak sprawdzić chyba tylko tym ruszaniem góra-dół ?
Wiecie jak to z tym luzem ma być ? czy jest dopuszczalny jakiś minimalny ? czy to już jest oznaką jego zużycia :-P
Awatar użytkownika
Rikimaru
Mechanik
Mechanik
Posty: 220
Rejestracja: 2011-03-12, 10:18
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Elbląg

Post autor: Rikimaru »

Ja jak kupiłem samochód to miał walnięty przegub wewnętrzny. Objawiało się to tym, że jak samochód przyspieszał to bujało go na boki, dziwne uczucie. Było to najbardziej czuć na 4 biegu przyspieszając od 50km/h, samochód jechał prosto a w środku bujało na boki.

Przegub wewnętrzny jest w całości z półosią, nie da rady go zakupić samego. O cenach nie wspomnę, ja kupiłem używaną półoś za 150zł chyba. I do tej pory nie mam problemów.
Los się musi odmienić
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Ja mam całą półośkę właśnie i dlatego pytałem czy bd. pasował z skrzyni 5b do 6b :-D Jak bd. trochę czasu to trzeba się zabrać za to ;-)
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
Suchy1987
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 425
Rejestracja: 2011-10-05, 15:14
Imię: Piotr
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Sedan
Trakcja: FWD
Skąd: Stargard Szczecinski
Płeć:

Post autor: Suchy1987 »

wszystko pasuje bo ja zmieniłem skrzynie z 5 bo padała na 6 i półośki zostały a jedź i sprawdź koła bo te drżenie może pochodzić od kół mógł spaść ciężarek z felgi lub opona jest ze schodkowana
Awatar użytkownika
wolfik0
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 711
Rejestracja: 2011-07-22, 22:20
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: zabrze

Post autor: wolfik0 »

Opony nie, bo na zimówkach było to samo :-P I dzieje się to tylko przy przyśpieszaniu.
()()()() Jedna rodzinka VW
Awatar użytkownika
maly81
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-23, 08:55
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Białystok /Sztabin

Post autor: maly81 »

Rikimaru pisze:Przegub wewnętrzny jest w całości z półosią,
kolego nie prawda
100 C4 quattro 2.8
80 B3 1.8 75 KM
Tedi
Mechanik
Mechanik
Posty: 126
Rejestracja: 2013-06-16, 20:23
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Gdynia

Post autor: Tedi »

wolfik0, A kolega ma od dawna program ? czy wcześniej się to objawiało ? bo u mnie to samo występuje i zaczęło to się od wgrania chipa
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

Witam
Również mam taki problem wibracje w przedziale 2400 -2800 obr/min, potem wszystko jest ok. Trzęsie budą przy przyspieszaniu, w tym roku wgrany chip. Jeżeli delikatnie przyśpieszam wibracje są delikatne prawie nie odczuwalne. Najbardziej czuć jak latam po winklach i w zakręcie przyśpieszam ww. obrotach drgania są mocno wyczuwalne. Jak czytam możliwe że przeguby wewnętrzne powiedziały dość, pytanie czy przeguby są faktycznie z półosiami czy jednak można to kupić oddzielnie? I co lepiej brać używkę czy noje ze sklepu?
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ostr
Adept
Adept
Posty: 4
Rejestracja: 2019-06-11, 07:29
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Warszawa

Post autor: ostr »

Gdyby to ode mnie zależało, to raczej szedłbym w kierunku nowego, ze sklepu (sprawdź ceny np tutaj: https://motoszef.pl/ )

Przynajmniej miałbym pewność, że trochę pochodzi.
Poza tym czy ceny używanych od nowych różnią się aż tak bardzo? Skoro się nie różnią, to nie ma co ryzykować, zwłaszcza, gdy chce się danym autem jeździć jeszcze przez jakiś czas.
Proponuje sprawdzić jeszcze jak coś np tutaj pod linkiem:
Ostatnio zmieniony 2019-08-28, 11:07 przez ostr, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
Casian
Administrator
Administrator
Posty: 1220
Rejestracja: 2011-09-04, 21:29
Imię: Przemysław
Moje Audi: 100 C4
Rok produkcji: 1993
Silnik: 2.5TDI 115KM (AAT)
Nadwozie: Avant
Trakcja: FWD
Skąd: Świdnica
Płeć:

Post autor: Casian »

mnie o cene nie chodzi tylko o jakos, wewnetrzny przegub dosc zadko ulega uszkodzeniu, jakoś ori części jest chyba lepsza niz tego badziewia co sprzedaja na półkach, ale ja sie nie znam :)
Kół możesz mieć cztery ale cylindrów musi być pięć !!

perełka zlotu 2014 wg.butterbean
Auto zlotu Stegna 2018
ODPOWIEDZ

Wróć do „Półosie i przeguby”