[A6-2.5TDI AEL] Bardzo ciężko pali na zimnym
- vag_only
- Mechanik
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
sam mam problem z odpalaniem na zimnym kąt ustawiałem na różne spsoby ustawiałem na 80 jednostek i to samo jak swiece nie grzeja to nie pali od strzała wypinam wtyczke dwu pinowa i pali od kopa teraz ustawiłem na 65 i odpinam wtyczke po nocy bo inaczej nie chce meczyc aku podjerzewam ze u mnie lezy wina rozrusznika jak go sprawdze to napisze czy sie poprawiło rozusznik da sie wyjąć bez kanału? bo nie chce mi sie do pracy jechać autem żeby rozrusznik wyjmować
- szczygiel189
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
Kat wtrysku przestawiony, co powiecie na temat grupy 013?
Zobaczę jak jutro rano będzie palił po przestawieniu tego kata.
Teraz mam 2 problem. Tydzień temu zmieniałem uszczelki pod nastawnikiem, po tygodniu znowu zaczyna cieknąć paliwo z górnej i dolnej uszczelki nastawnika, dokręciłem śruby i trochę się uspokoiło ale wraz lekko cieknie, przez te nieszczelności na uszczelkach zapowietrza się pompa, bo jak było szczelne wszystko, to przez cały dzień palił od strzała.
Jakies wadliwe uszczelki sie trafiły ? Czy mozę nastawnik nie był dostatecznie dokręcony i uszczelka przytarła sie podczas drgań?
Co do dawki faluje mi w przedziale 3.1 - 5 , zalezy jakie sa obroty, przy 799 mam 3.1 jak obroty spadaja troche nizej np. 733 to dawka jest np 4.7 Nastawnik by sie przydało przeczyścić.
Co do rozrusznika bez kanału będzie cięzko, od góry nie ma dostępu.
Zobaczę jak jutro rano będzie palił po przestawieniu tego kata.
Teraz mam 2 problem. Tydzień temu zmieniałem uszczelki pod nastawnikiem, po tygodniu znowu zaczyna cieknąć paliwo z górnej i dolnej uszczelki nastawnika, dokręciłem śruby i trochę się uspokoiło ale wraz lekko cieknie, przez te nieszczelności na uszczelkach zapowietrza się pompa, bo jak było szczelne wszystko, to przez cały dzień palił od strzała.
Jakies wadliwe uszczelki sie trafiły ? Czy mozę nastawnik nie był dostatecznie dokręcony i uszczelka przytarła sie podczas drgań?
Co do dawki faluje mi w przedziale 3.1 - 5 , zalezy jakie sa obroty, przy 799 mam 3.1 jak obroty spadaja troche nizej np. 733 to dawka jest np 4.7 Nastawnik by sie przydało przeczyścić.
Kolego ja mam tak samo jak Ty. Jak odepnę wtyczkę i zagrzeje świece pali praktycznie od strzała.vag_only pisze:sam mam problem z odpalaniem na zimnym kąt ustawiałem na różne spsoby ustawiałem na 80 jednostek i to samo jak swiece nie grzeja to nie pali od strzała wypinam wtyczke dwu pinowa i pali od kopa teraz ustawiłem na 65 i odpinam wtyczke po nocy bo inaczej nie chce meczyc aku podjerzewam ze u mnie lezy wina rozrusznika jak go sprawdze to napisze czy sie poprawiło rozusznik da sie wyjąć bez kanału? bo nie chce mi sie do pracy jechać autem żeby rozrusznik wyjmować
Co do rozrusznika bez kanału będzie cięzko, od góry nie ma dostępu.
Ostatnio zmieniony 2013-09-23, 19:00 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
- vag_only
- Mechanik
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
jeszcze nie sprawdzałem jak tam dostęp do rozrusznika w zimę mam nadzieje ze będzie lepiej palić niż teraz chyba przerobie sterowanie od grzania świec bo wszystkie inne tdi zawsze grzeją świece przed odpaleniem a nasze tylko poniżej 5 stopni
p.s jak miałem kąt okolo 80 musiałem uważać przy odpaleniu bo nie raz za wszesnie łapał jak odpiąłem wtyczkę za dużej dawki nie masz ? mi przy takich ustawieniach czasami obroty falowały
p.s jak miałem kąt okolo 80 musiałem uważać przy odpaleniu bo nie raz za wszesnie łapał jak odpiąłem wtyczkę za dużej dawki nie masz ? mi przy takich ustawieniach czasami obroty falowały
Ostatnio zmieniony 2013-09-23, 19:27 przez vag_only, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
vag_only, bez kanały mega cięzka sprawa. ewentulanie najazdy i wtedy lżej...
Zdrowe TDi ma odpalać ze sprężania spokojnie do -15 stopni... widocznie producent stwierdził, że świece powyżej 5 stopni nie sa potrzebne aby odpalił....
raz w zime byłem świadkiem, jak stare 1.9 TDI 1Z przy -18 stopniach odpalił beż swiec
Zdrowe TDi ma odpalać ze sprężania spokojnie do -15 stopni... widocznie producent stwierdził, że świece powyżej 5 stopni nie sa potrzebne aby odpalił....
raz w zime byłem świadkiem, jak stare 1.9 TDI 1Z przy -18 stopniach odpalił beż swiec
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
- szczygiel189
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
teraz mam dawkę pomiędzy 3.1 - 4.9 i tak sobie skacze , obroty falują lekko i nie idzie ustawić tego bo te parametry się zmieniają, chyba ze opóźnię jeszcze nastawnik i uspokoi się te falowanie.vag_only pisze:za dużej dawki nie masz ? mi przy takich ustawieniach czasami obroty falowały
Ostatnio zmieniony 2013-09-23, 19:35 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
- vag_only
- Mechanik
- Posty: 209
- Rejestracja: 2011-05-19, 13:00
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: wlkp
nastawnikiem rusz leciutko w strone grodzi ale maga leciutko to czyli jutro jadę do pracy autem mam mega daleko przez płot jak będzie wolny podnośnik to wyciągnę rozrusznik i zobacze co i jak i moze foto story zrobię
- afro89
- Administrator
- Posty: 1028
- Rejestracja: 2011-08-25, 13:53
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszowice
szczygiel189, Co do cieknącego nastawnika, to nie pomyliłeś po prostu uszczelek?? Ta z pokrywy nastawnika nie jest założona pod nastawnikiem i odwrotnie?? Bo dokręcanie na chama śrub nic nie da.
Co do 13 grupy to wartości mieszczą się w tolerancji, ale widziało się znacznie lepsze korekty.
Żeby zmniejszyć dawkę paliwa na jałowych obrotach, nie musisz ruszać nastawnika, wystarczy się zalogować w sterowniku silnika i zmienić wartość w I-szej grupie. http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1679&start=0
Co do 13 grupy to wartości mieszczą się w tolerancji, ale widziało się znacznie lepsze korekty.
Żeby zmniejszyć dawkę paliwa na jałowych obrotach, nie musisz ruszać nastawnika, wystarczy się zalogować w sterowniku silnika i zmienić wartość w I-szej grupie. http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1679&start=0
Mój czołg AEL 300KM 555NM: http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=426
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
Mister zlotu `12
Najszybsze auto zlotu `13
- szczygiel189
- Adept
- Posty: 28
- Rejestracja: 2011-06-08, 20:17
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Radzyń Podlaski
Nie pomyliłem, te uszczelki maja takie specjalne wypustki i na 100% ich nie pomyliłem. Tydzień czasu dobrze było, sucho, nic nie ciekło. Mógł być słabo dokręcony nastawnik bo nie był dokręcany do oporu. Chyba ze się popsuły po przesuwaniu nastawnikiem ale w to wątpię. Dokręciłem dzisiaj te śruby małą grzechotko bez jakiegoś tam wysiłku, widać było ze były luźne.afro89 pisze:szczygiel189, Co do cieknącego nastawnika, to nie pomyliłeś po prostu uszczelek?? Ta z pokrywy nastawnika nie jest założona pod nastawnikiem i odwrotnie??
Dzisiaj rano samochód odpalił bardzo dobrze zrobiłem trasę 20 km postał 10h i tez odpalił dobrze . Przestawienie kata pomogło.
Jeszce na zimę sprawdzę tak profilaktycznie rozrusznik, porobię małe nieszczelności i powinno być git.
Ostatnio zmieniony 2013-09-24, 18:07 przez szczygiel189, łącznie zmieniany 2 razy.
Audi 80 1.8S - było
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
Audi A6 C4 2.5 TDI AEL - jest
-
- Adept
- Posty: 3
- Rejestracja: 2013-08-18, 17:42
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Starachowice
witam wszystkich. Jestem tu nowy i także kupiłem od Niemca audi i ciężko paliło. Wymieniłem rozrząd bo myślałem że przestawiony na rozrządzie ale okazało się że to nie to. Mój mechanik podsunął mi pomysł odpięcia czujnika temp cieczy ten z białą końcówką i wtedy samochód pali od strzała. Inny zaś mechanik stwierdził że nastawnik jest walnięty. Proszę o pomoc koledzy
-
- C4 Autorytet
- Posty: 288
- Rejestracja: 2011-09-12, 14:04
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Żary
Trzmielu, po odpięciu tego czujnika świece żarowe grzały maksymalnie długo około 30sek. To dla tego auto dobrze Ci odpaliło. Ustaw odpowiednio kąt wtrysku i będzie po problemie. Nawet bez grzania świec będzie dobrze odpalał
afro89, no właśnie miałem pisać żeby kolega przed ustawieniem poprawnie kąta najpierw przedstawił się
afro89, no właśnie miałem pisać żeby kolega przed ustawieniem poprawnie kąta najpierw przedstawił się
Ostatnio zmieniony 2013-10-17, 21:08 przez mati_A6, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Adept
- Posty: 4
- Rejestracja: 2013-12-20, 15:06
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: okolice stolicy
Witam, podłącze się pod temat. Objawy mojej lalki - po nocy czyli zimna trudno pali czyli łapie dopiero po kilku zakręceniach. Jak juz odpali to przez moment około 5 sekund nierówno pracuje (tak jakby nie na wszystkich cylindrach, troszkę nią telepie). Jak już ruszę to także przez pewien moment (myślę, że około 200-400 metrów tak jakoś jest lekko zmulona, tzn. mam wrażenie, że nie reaguje na gaz tak jak powinna (choć zaznaczam, że nigdy nie cisnę swojej laleczki gdy jest zimna). Gdy już przejadę trochę i zgaszę to pali jak trzeba (musi to być odcinek tak około 3-5 km czyli jak złapie nieco temperaturki ale tak, że nawet wskaźnik temp. jeszcze nie idzie do góry). W zeszłym roku miałem takie same zachowanie auta.
Świece żarowe wymienione wszystkie nowe, na wiosnę (DENSO) i niestety to nie pomogło. Przy wymianie świec mechanik twierdził, że kąt wtrysków sprawdzał i jest prawidłowy
Zapewne zaproponujecie sprawdzenie VAG i tu lamerskie pytanie czy mogę sam ten program zdobyć i jakoś podpiąć pod samochód kompa czy szukać mechanika, jesli mechanika to ile taka usługa sprawdzenia VAG-em kosztuje?
Ewentualnie co powinienem kazać sprawdzić tym softem?
Z góry dzięki za wskazówki.
Świece żarowe wymienione wszystkie nowe, na wiosnę (DENSO) i niestety to nie pomogło. Przy wymianie świec mechanik twierdził, że kąt wtrysków sprawdzał i jest prawidłowy
Zapewne zaproponujecie sprawdzenie VAG i tu lamerskie pytanie czy mogę sam ten program zdobyć i jakoś podpiąć pod samochód kompa czy szukać mechanika, jesli mechanika to ile taka usługa sprawdzenia VAG-em kosztuje?
Ewentualnie co powinienem kazać sprawdzić tym softem?
Z góry dzięki za wskazówki.
-
- Adept
- Posty: 11
- Rejestracja: 2011-09-18, 17:36
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Wydminy
Witam a może problem leży przy filtrze paliwa, w starym może odkładać się parafina, która jest "przyłapywana" przez mróz.gabrik pisze:Witam, podłącze się pod temat. Objawy mojej lalki - po nocy czyli zimna trudno pali czyli łapie dopiero po kilku zakręceniach. Jak juz odpali to przez moment około 5 sekund nierówno pracuje (tak jakby nie na wszystkich cylindrach, troszkę nią telepie). Jak już ruszę to także przez pewien moment (myślę, że około 200-400 metrów tak jakoś jest lekko zmulona, tzn. mam wrażenie, że nie reaguje na gaz tak jak powinna (choć zaznaczam, że nigdy nie cisnę swojej laleczki gdy jest zimna). Gdy już przejadę trochę i zgaszę to pali jak trzeba (musi to być odcinek tak około 3-5 km czyli jak złapie nieco temperaturki ale tak, że nawet wskaźnik temp. jeszcze nie idzie do góry). W zeszłym roku miałem takie same zachowanie auta.
Świece żarowe wymienione wszystkie nowe, na wiosnę (DENSO) i niestety to nie pomogło. Przy wymianie świec mechanik twierdził, że kąt wtrysków sprawdzał i jest prawidłowy
Zapewne zaproponujecie sprawdzenie VAG i tu lamerskie pytanie czy mogę sam ten program zdobyć i jakoś podpiąć pod samochód kompa czy szukać mechanika, jesli mechanika to ile taka usługa sprawdzenia VAG-em kosztuje?
Ewentualnie co powinienem kazać sprawdzić tym softem?
Z góry dzięki za wskazówki.
było:
- Ford Mondeo MkI 1.8
- Opel Omega B 2.0 8V
- Opel Omega B 2.5 V6
- Audi 100 C4 2.6 V6 ABC
- Audi 100 C4 2.5 AAT
Jest:
- Saab 93 Gen I 2.2 TID
- Audi A6 C4 2.5 AEL
Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka wytłumaczenia.
- Ford Mondeo MkI 1.8
- Opel Omega B 2.0 8V
- Opel Omega B 2.5 V6
- Audi 100 C4 2.6 V6 ABC
- Audi 100 C4 2.5 AAT
Jest:
- Saab 93 Gen I 2.2 TID
- Audi A6 C4 2.5 AEL
Kto chce szuka sposobu, kto nie chce szuka wytłumaczenia.