[2.0 16v ACE] wymiana oleju w ACE

Wszystko co tyczy się silników rzędowych czterocylindrowych.
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

[2.0 16v ACE] wymiana oleju w ACE

Post autor: jacek2121 »

Witam zbliża się u mnie wymiana oleju jeżdżę na 15w 40 elf przez 10000 dodałem ok 2l oleju dodam że remont głowicy, był robiony pół roku temu i nadal pobiera olej.. Spotkałem się z opinią ze ten silnik nie bd dobrze pracował na tym oleju którego używam i żeby przejść na 10w 40 i może przestać brać.. Co o tym myślicie zrobić tak czy zostawić 15w 40?
Ostatnio zmieniony 2013-08-13, 12:21 przez jacek2121, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Mareek
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 517
Rejestracja: 2011-06-27, 22:01
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Piaseczno

Post autor: Mareek »

_tagi please
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Są dwie możliwości - albo leci górą albo leci dołem. Jak głowica zrobiona to pewnie leci przez zapieczone pierścienie. Można zlac olej (razem z filtrem oleju [!] ) wykręcic świece i wlac po powiedzmy 100ml nafty do cylindrów tak zostawic na noc. Pewnie rano już cylindry będą puste. Zlac całą naftę z miski olejowej można zalac gęściejszy olej niż był poprzednio i dalej testowac.

Edit: Przed wkręceniem świec sprawdź czy ta nafta czasami nie jest w cylindrach :D jakby co to strzykawką wyssssac i przedmuchac kręcąc rozrusznikiem bez świec. Tylko kręc rozrusznikiem jak już olej zalejesz ;)
Ostatnio zmieniony 2013-08-13, 11:25 przez Thorny, łącznie zmieniany 2 razy.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

Przepraszam za brak taga na szybko pisałem w pracy i to jeszcze na telefonie. Pierścienie powinny być ok bo przy okazji zdjęcia głowicy były sprawdzane nafta i było tak jak powinno być.. Jest wyciek oleju kolo aparatu zapłonowego bądź uszczelniacz od strony skrzyni biegów przepuszcza trochę ale nie jest to aż taki wyciek żeby ginelo tyle oleju.
Awatar użytkownika
Thorny
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 288
Rejestracja: 2012-09-04, 15:34
Imię: Robert
Moje Audi: A6 C4
Rok produkcji: 1995
Silnik: 2.6E 150KM (ABC)
Nadwozie: Avant
Trakcja: quattro
Skąd: Piła
Płeć:

Post autor: Thorny »

Niema innej opcji albo ci litrami leci z miski, głowicy, czapki albo jest spalany w cylindrach a dostaje się przez uszczelniacze zaworowe lub pierścienie. Innej opcji chyba niema.
Quattro illa amat hiberno!
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

No dobra mniesza z tym, ale wracając do tematu oleju jaki w tym momencie najlepiej zalać??
oczko1979
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 60
Rejestracja: 2013-09-16, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: oczko1979 »

ja w tym silniku mam zalany valvoline max live 10-40
Oczko
oldkloss
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 81
Rejestracja: 2013-06-04, 18:31
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: B-B

Post autor: oldkloss »

valvoline vr1 10w60 polecam.Miałem troche problem z dzwonieniem szklanek pozatym cieklo tu i tam lalem mobila 15w z oszczedności zanim wszystko porobiłem i zalałem tym valvoline- teraz cisza. :] silnik troszcze elastyczniejszy
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

olej może walić uszczelniaczem wału w dzwon skrzyni, ja też polecam VR1 10W60, jest cisza na rozgrzanym ale jak auto stoi z dwa dni jak jest zimno to chwilę po odpaleniu słychać jakąś szklankę bo jest gęsty jak się lekko rozgrzeje to cichnie, od wakacji nie dolałem ani grama
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

A zanim wlałeś ten 10w60 ubywało?
oczko1979
Czeladnik
Czeladnik
Posty: 60
Rejestracja: 2013-09-16, 19:39
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: chełm

Post autor: oczko1979 »

u mnie tez ubywa oleju ciekawe czy po vri by nie ubywala albo przynajmniej mniej
Oczko
Awatar użytkownika
jacek2121
Adept
Adept
Posty: 49
Rejestracja: 2012-10-29, 14:32
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Radom
Otrzymał podziękowań: 1 raz

Post autor: jacek2121 »

hubos21 pisze:olej może walić uszczelniaczem wału w dzwon skrzyni, ja też polecam VR1 10W60, jest cisza na rozgrzanym ale jak auto stoi z dwa dni jak jest zimno to chwilę po odpaleniu słychać jakąś szklankę bo jest gęsty jak się lekko rozgrzeje to cichnie, od wakacji nie dolałem ani grama
Hubos jak wlałeś ten olej to przestało ubywać czy nie ubywało Ci?? Kolega ma 2.2 turbo i też poprzedni właściciel lał tam 15w40 po kupnie jej załamał się jak zobaczył ile oliwy ubywa ok 2l na 10 tys zaczął lac 10w 60 valvoline i przestała brać...
Awatar użytkownika
J.A.G
Adam Horch
Adam Horch
Posty: 2519
Rejestracja: 2011-06-20, 19:50
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: podlaskie

Post autor: J.A.G »

oldkloss pisze:valvoline vr1 10w60
Do R4 2.0 to naprawdę przerost formy nad treścią... To co lać do motorsportu czy F1 jak 2.0 jest tak wymagające?
Nikt nie mówi o tym ale sportowe oleje z reguły nie dbają o czystość silnika, osady i szlamy, ekonomia na tym cierpi o spalać będzie deko więcej. 10w60 są nastawione na maksymalne utrzymanie filmu olejowego, nic poza tym. Dobre syntetyczne 5w40 jest aż nad to. Ten Vr1 nie jest syntetyczny tylko HC.
AUDI 80 1.9D - było
AUDI S6 2.2 Turbo - jest

Mister zlotu `13
karol89
C4 Autorytet
C4 Autorytet
Posty: 321
Rejestracja: 2012-02-23, 16:43
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mazowieckie

Post autor: karol89 »

10W-60 VR1 olej półsyntetyczny klasy premium
5W-50 VR1 syntetyk klasy premium
Dostępne są karty charakterystyk i tam jest wszystko opisane
5W-40 Syn Power będzie wystarczający do 2.0 :ok:
Ja mam taki zalany w ACK i przy dość mocnym pałowaniu nic się z olejem nie dzieje nie robi się czarny ma przejechane ponad 8 tys na nim i olej jest jasno brązowy
A czy bierze olej czy nie bierze to już zależy od silnika w głównej mierze a nie od oleju. No chyba że trafi się na jakąś podróbkę w bańce typu "Castrol" czy "Mobil" rozlewany w stodole.
200 C3 Typ44 quattro 2.1 R5 turbo JY 1984
A6 C4 4A quattro 2.8 V6 ACK 1996
Awatar użytkownika
hubos21
Audi Mastah
Audi Mastah
Posty: 563
Rejestracja: 2011-05-30, 17:34
Imię:
Moje Audi: -
Silnik: -
Nadwozie: -
Trakcja: -
Skąd: Mogilno

Post autor: hubos21 »

wlej 40tke do ACE to może Ci zagra Last Christmas na święta :D nawet jak dasz nowe szklanki, dla mnie ważniejszy jest film olejowy niż czystość w silniku, który jest warty 1/3 wypłaty, co prawda przejeździłem, na jednym silniku 220k km a miał ponad 600 i lałem 10W40 teraz już takiego tam nie zaleje, tym bardziej, że silnik ten trzeba piłować żeby jechał, wszystkie oleje z serii VR1 to HC nawet 5W50, może na wiosnę wleje sobie taki na próbę, bo będę zmieniał olej teraz co roku nawet jak przejadę 5000km
AUDI 100 C4 2.0 ACE AVANT
ODPOWIEDZ

Wróć do „Silniki czterocylindrowe”