[FWD] Mocne drgania na łuku w lewo
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
[FWD] Mocne drgania na łuku w lewo
Cześć.
Jadąc ok 140 km/h autostradą kiedy wjeżdżam w lewy zakręt po chwili zaczyna telepać kierownicą i budą - jest to takie telepanie jakby całe auto miało się rozpaść - jedynym wyjściem jest gwałtowne depnięcie po heblach i zejście co najmniej do 120 km/h. Drgania wyraźnie czuć z przednich kół/zawieszenia.
Jadąc prosto lub w prawo przy każdej prędkości jest ok - na nierównościach też nic nie stuka.
Drgania pojawiają się nagle i to tylko przy tej magicznej 140 km/h - jadąc 100, 110, 120 km/h po lewym łuku jest ok.
Pojawiło się to po prostu któregoś dnia - w dziurę nie wpadłem - luzów w zawieszeniu nie wyczuwam (metoda sprawdzania ręczna na podnośniku)
Informacyjne dodam, że nic w zwieszeniu nie wymieniałem odkąd kupiłem auto (dobre 30tys temu), a na fakturach od sprzedającego też nie ma pozycji o częściach zawieszenia.
Podpowiedzcie co to może być?
Koła już przekładałem tył na przód, ciśnienie w oponach sprawdzone.
Jadąc ok 140 km/h autostradą kiedy wjeżdżam w lewy zakręt po chwili zaczyna telepać kierownicą i budą - jest to takie telepanie jakby całe auto miało się rozpaść - jedynym wyjściem jest gwałtowne depnięcie po heblach i zejście co najmniej do 120 km/h. Drgania wyraźnie czuć z przednich kół/zawieszenia.
Jadąc prosto lub w prawo przy każdej prędkości jest ok - na nierównościach też nic nie stuka.
Drgania pojawiają się nagle i to tylko przy tej magicznej 140 km/h - jadąc 100, 110, 120 km/h po lewym łuku jest ok.
Pojawiło się to po prostu któregoś dnia - w dziurę nie wpadłem - luzów w zawieszeniu nie wyczuwam (metoda sprawdzania ręczna na podnośniku)
Informacyjne dodam, że nic w zwieszeniu nie wymieniałem odkąd kupiłem auto (dobre 30tys temu), a na fakturach od sprzedającego też nie ma pozycji o częściach zawieszenia.
Podpowiedzcie co to może być?
Koła już przekładałem tył na przód, ciśnienie w oponach sprawdzone.
Ostatnio zmieniony 2013-05-25, 09:40 przez Glac, łącznie zmieniany 1 raz.
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Poszedłem badać przeguby zgodnie z Waszymi radami - no luzów pomimo mocnego szarpania na sworzniu nie ma. Jedak zobaczyłem, że prawa końcówka drążka kierowniczego jest sklepana na górze. (ktoś kiedyś sklepał, żeby "zregenerować" na szybko)
Szybka akcja -> sklep -> nowa końcówka -> wymiana i testy.
Jak ręką odjął Cisza i spokój na łuku przy każdej prędkości
Dzięki wielkie za pomoc.
Szybka akcja -> sklep -> nowa końcówka -> wymiana i testy.
Jak ręką odjął Cisza i spokój na łuku przy każdej prędkości
Dzięki wielkie za pomoc.
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Jednak nie do końca sprawa załatwiona...
Czasami znów się zdarzały drgania. Byłem na śląsku i podjechałem do polecanego przez wolfik0 warsztatu w Bytomiu w tym wątku http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3789& ... sc&start=0
Okazało się, że silent blok nad wahaczem ma luzy i to spore - wymieniony na nowy. Do tego zregenerowane wahacze i końcówka z prawej strony + nowa osłona przegubu.
Całość 400 zł - potem powrót do domu kilkaset km i zero drgań.
Czasami znów się zdarzały drgania. Byłem na śląsku i podjechałem do polecanego przez wolfik0 warsztatu w Bytomiu w tym wątku http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=3789& ... sc&start=0
Okazało się, że silent blok nad wahaczem ma luzy i to spore - wymieniony na nowy. Do tego zregenerowane wahacze i końcówka z prawej strony + nowa osłona przegubu.
Całość 400 zł - potem powrót do domu kilkaset km i zero drgań.
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Dziś wszedłem pod auto, żeby zbadać przewody paliwowe i przypadkiem zobaczyłem luźną śrubę od wahacza... była do połowy wykręcona, a ja latam tym autem po autostradach..
Lewą sprawdziłem od razu - co prawda wykręcona nie byla, ale dokręciłem ją ładne pół obrotu.
Już emocje opadły, więc powiem łagodnie, że nie polecam Bytomia.
Lewą sprawdziłem od razu - co prawda wykręcona nie byla, ale dokręciłem ją ładne pół obrotu.
Już emocje opadły, więc powiem łagodnie, że nie polecam Bytomia.
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967
- Glac
- Czeladnik
- Posty: 98
- Rejestracja: 2012-10-29, 18:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Warszawa
Widziałem jak przykręcają pistoletem na początku, żeby nie machać kluczem, a potem dociągają..
najwyraźniej tych dwóch zapomniał dociągnąć, a ja cały czas mu sie na łapy nie patrzyłem.
Sworzeń ok.
Dzięki - pojadę sprawdzić
najwyraźniej tych dwóch zapomniał dociągnąć, a ja cały czas mu sie na łapy nie patrzyłem.
Sworzeń ok.
Dzięki - pojadę sprawdzić
Czarny AEL Glaca http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=4967
-
- C4 Autorytet
- Posty: 272
- Rejestracja: 2011-11-09, 23:08
- Imię:
- Moje Audi: -
- Silnik: -
- Nadwozie: -
- Trakcja: -
- Skąd: Łódź
możesz mi to na etce np pokazac o ktory dokładnie chodzi???Glac pisze:Okazało się, że silent blok nad wahaczem ma luzy i to spore -
AEL quattro rodzinny czterołap po koksie
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443
http://audi-c4.pl/viewtopic.php?t=1443